Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (4)
Zoekresultaten 1 - 20 van 24 resultaten
- Externe link: Briefadres aanvragen of verlengen
Briefadres aanvragen of verlengen
- Bron: Teylingen (Gemeente)
- 2025-02-11
- Externe link: Emigreren
Emigreert u naar het buitenland? Of gaat u langer dan 8 maanden naar het buitenland? Dan moet u de verhuizing doorgeven aan de gemeente. U kunt uw emigratie maximaal 5 dagen voor vertrek aan de gemeente doorgeven. Dat kan persoonlijk (aan de balie) en soms schriftelijk. Schriftelijk aangifte U kunt dit formulier gebruiken voor de aangifte (English form) van emigratie. als u alleen woontals álle familieleden die op uw adres ingeschreven staan emigreren Stuur een kopie van uw geldige identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart) met het ingevulde aangifteformulier of een ondertekende brief naar team Burgerzaken. In de brief zet u tenminste de volgende gegevens: Uw naam en de namen en geboortedata van alle familieleden die meeverhuizenHet land waar u naar toe gaatNieuwe woonplaats en adresVerhuisdatumTelefoonnummer/emailadres Stuur uw aangifte naar: Gemeente Hillegom, team BurgerzakenHoofdstraat 115, 2181 EC HillegomPostbus 32, 2180 AA Hillegom Persoonlijk aangifte Persoonlijk afgeven met een afspraak mag altijd, maar moet als: Niet alle gezinsleden van uw adres meeverhuizen naar het buitenland. Iedereen die wel emigreert moet bij de afspraak aanwezig zijn.U verhuist naar Aruba, Bonaire, Curaçao, Sint Eustatius, Sint Maarten of Saba. U heeft op die eilanden een bewijs van uitschrijving uit Nederland nodig voor inschrijving.Maak een afspraak en neem een geldig identiteitsbewijs mee.
- Bron: Teylingen (Gemeente)
- 2024-12-19
- Recht
- Externe link: Collecteren en kleding inzamelen
Organisaties die in het landelijke collecterooster van het CBF zijn opgenomen mogen collecteren of kleding inzamelen in de toegewezen week. Zij hoeven geen vergunning aan te vragen en ook geen melding te doen bij de gemeente.Organisaties met een CBF-keurmerk maar niet opgenomen in het landelijk collecterooster moeten een vergunning aanvragen voor de week waarin zij willen collecteren of kleding willen inzamelen.Organisaties die in Lisse gevestigd zijn of waarbij er een directe relatie bestaat tussen het bestedingsdoel en Lisse word een vergunning verleend, in de nog beschikbare vrije periode, wanneer de organisatie is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.Aan organisaties die niet zijn opgenomen in het collecterooster van het CBF en niet staan op het vastgestelde rooster van de gemeente Lisse wordt alleen vergunning verleend als de organisatie positief is beoordeeld door het CBF door middel van het CBF-Keur of een Verklaring van geen bezwaar.Wilt u voor het eerst iets aanvragen? Doe dan eerst de vergunningcheck om te kijken of u een aanvraag moet doen. Weet u al zeker dat u een aanvraag moet indienen? Dan kunt u de knop ‘online regelen’ gebruiken. Informatie collecterooster CBF Via de groene knop vindt u het landelijk collecterooster. Op dit rooster staan de periodes en de instanties waarvoor vergunning is afgegeven. Hierop ziet u ook ‘vrije periodes’ staan. Deze worden door ons niet op het rooster ingevuld. Wilt u weten of er deze week een collecte wordt gehouden, kijk dan op de gemeentepagina van het Lisser Nieuws en op onze website onder ‘Gemeenteberichten’.
- Bron: Teylingen (Gemeente)
- 2025-01-15
- Externe link: Paspoort
Paspoort
- Bron: Teylingen (Gemeente)
- 2025-02-11
- Recht
- Externe link: Uittreksel BRP (persoonsgegevens)
Uittreksel BRP (persoonsgegevens)
- Bron: Teylingen (Gemeente)
- 2025-03-17
- Externe link: Naamgebruik
Na uw huwelijk of geregistreerd partnerschap verandert uw achternaam niet. Wel kunt de achternaam van uw partner gebruiken. Dit geldt voor beide partners. U kunt na uw huwelijk of geregistreerd partnerschap bij de gemeente aangeven hoe u wilt worden aangeschreven door de overheden, zoals de gemeente, de Belastingdienst en de Sociale Verzekeringsbank.U doet dat bij de gemeente waar u woont. Dat kan dus een andere gemeente zijn als waar u bent getrouwd.Geef de wijziging naamgebruik bij voorkeur online door.Als u schriftelijk uw wijziging naamgebruik wilt doorgeven, download dan het aanvraagformulier. Stuur het ingevulde formulier samen met een kopie van een geldig legitimatiebewijs op naar de gemeente, ter attentie van team Burgerzaken.Op officiële documenten, zoals een paspoort en rijbewijs, staat altijd op eigen achternaam, eventueel aangevuld met de naam van uw partner. Komt u er niet uit? Maak dan een afspraak. De mogelijkheden (Alleen als u getrouwd bent (geweest) of u bent een geregistreerd partner (geweest) kunt u de achternaam van uw partner gebruiken). alleen de eigen naamalleen de naam van uw partnerde eigen naam, gevolgd door de naam van de partnerde naam van de partner, gevolgd door de eigen naam
- Bron: Teylingen (Gemeente)
- 2024-12-11
- Recht
- Externe link: Legalisatie handtekening
Bij de gemeente kunt u uw handtekening op een document laten legaliseren. Daarmee verklaart de gemeente dat de handtekening echt is. U zet dan bij de gemeente (team burgerzaken) uw handtekening op het document. De gemeente bevestigt dat dit dezelfde handtekening is als die op uw identiteitsbewijs. het legaliseren van uw handtekening kan alleen op afspraaku komt persoonlijk bij ons langs met het document waarop u uw handtekening gaat zettenu tekent het document waar de medewerker Burgerzaken bij isde medewerker vergelijkt deze handtekening met de handtekening op uw identiteitsbewijsde medewerker verklaart dat de handtekening van u is
- Bron: Teylingen (Gemeente)
- 2024-12-19
- Recht
- Externe link: Buitenlandse akten of documenten inleveren (brondocumenten)
Brondocumenten zoals een geboorteakte of huwelijksakte zijn nodig voor een juiste inschrijving in de Basisregistratie Personen (BRP). U moet deze documenten inleveren bij team Burgerzaken van de gemeente waar u woont. De akte moet in het Nederlands, Engels, Frans of Duits zijn gemaakt. Documenten die in een andere taal zijn gemaakt moeten eerst worden vertaald door een beëdigd vertaler. Kijk voor informatie op de website van IND. In veel gevallen moet het buitenlandse document gelegaliseerd zijn voordat het in Nederland gebruikt kan worden. Kijk voor meer informatie op de website van Nederland Wereldwijd Nederland is met ruim 100 andere landen aangesloten op het Apostilleverdrag. Deze landen hebben afgesproken dat zij elkaars documenten accepteren als er een apostille (speciale stempel) op staat. Als een document een apostille heeft is verdere legalisatie niet nodig. Kijk voor meer informatie op de website van Nederland Wereldwijd Maak een afspraak om het document/de documenten in te leveren of voor meer informatie.
- Bron: Teylingen (Gemeente)
- 2024-08-13
- Externe link: Vluchtelingenpaspoort
Vluchtelingenpaspoort
- Bron: Teylingen (Gemeente)
- 2025-02-11
- Recht
- Externe link: Erkenning
Erkenning
- Bron: Teylingen (Gemeente)
- 2025-02-11
- Recht
- Externe link: Afschrift akte Burgerlijke Stand
Afschrift akte Burgerlijke Stand
- Bron: Teylingen (Gemeente)
- 2025-03-12
- Externe link: Identiteitskaart
Identiteitskaart
- Bron: Teylingen (Gemeente)
- 2025-02-11
- Recht
- Externe link: Aangifte levenloos geboren kind
Is uw kindje levenloos geboren, of kort na de bevalling overleden? U kunt een afspraak maken voor het opmaken van een akte van geboorte (levenloos)/akte van geboorte en overlijden en eventueel de registratie in de Basisregistratie Personen (BRP). U kunt ons ook bellen voor een afspraak via het telefoonnummer 14 0252. Voor registratie in de BRP maakt het niet uit na hoeveel weken zwangerschap uw kindje geboren is, en ook niet hoe lang geleden dat was. Meer informatie hierover leest u op de website van de Rijksoverheid.
- Bron: Teylingen (Gemeente)
- 2024-12-20
- Externe link: Verklaring omtrent het gedrag (VOG)
Uit een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) blijkt dat iemands gedrag geen bezwaar oplevert voor bijvoorbeeld een nieuwe baan. U hebt een VOG bijvoorbeeld nodig als u gaat werken in de kinderopvang of het onderwijs. Voor de verklaring wordt bij het ministerie van Justitie en de politie nagegaan of er over u gegevens in de straf- of politieregisters zijn opgenomen. De werkgever of organisatie die de VOG nodig heeft, geeft aan hoe u de aanvraag kunt indienen: digitaal of schriftelijk. Digitaal aanvragen: Vaak geeft de organisatie waarvoor u een VOG nodig heeft aan, dat zij de aanvraag digitaal voor u klaarzetten. U ontvangt een mail met daarin een link om de aanvraag te doen. U hoeft niet naar het gemeentehuis te komen.U betaalt met iDEALU krijgt de VOG (of afwijzing) binnen 1 tot 4 weken toegestuurd Schriftelijk aanvragen aan de balie Download het VOG-aanvraagformulier via Justis en vul dit inMaak een afspraakDe gemeente stuurt uw aanvraag door naar JustisU betaalt bij de aanvraagU krijgt de VOG (of afwijzing) binnen 2 tot 4 weken toegestuurd Komt u er niet uit? Maak dan een afspraak.
- Bron: Teylingen (Gemeente)
- 2024-12-19
- Recht
- Externe link: Verhuizen binnen Nederland
Verhuizen binnen Nederland
- Bron: Teylingen (Gemeente)
- 2025-02-11
- Externe link: Bewijs van in leven zijn en attestatie de vita
Een bewijs van in leven zijn en een attestatie de vita zijn schriftelijke bewijzen dat u in leven bent. Instanties zoals een pensioenfonds of uitkeringsinstantie kunnen hierom vragen. U vraagt deze documenten aan bij de gemeente waar u staat ingeschreven. Een bewijs van in leven zijn is een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP). Het is voor gebruik in Nederland. U vraagt deze online aan via de onderste knop Online regelen bewijs van in leven zijn (uittreksel BRP) of u maakt een afspraak om naar de balie te komen. Bij een online aanvraag wordt het document per post naar u toegestuurd (en dit duurt dus enkele dagen). Een attestatie de vita is een verklaring van de burgerlijke stand en is voor gebruik in het buitenland. Deze verklaring moet u persoonlijk aanvragen bij de gemeente. Maar hiervoor een afspraak.
- Bron: Teylingen (Gemeente)
- 2024-12-19
- Externe link: Tweede- of zakenpaspoort aanvragen
Tweede- of zakenpaspoort aanvragen
- Bron: Teylingen (Gemeente)
- 2025-02-11
- Externe link: Waarmerken kopie of afschrift document
Soms heeft u een gewaarmerkt document nodig. U kunt hiervoor terecht bij de gemeente. De gemeente geeft met een stempel en een handtekening aan dat een kopie van een document er precies zo uitziet als het origineel. U moet hiervoor een afspraak makenDocumenten die de gemeente waarmerkt: Nederlandse reisdocumenten en Nederlandse rijbewijzen Voor andere documenten dan hierboven genoemd, zoals diploma’s of getuigschriften van onderwijsinstellingen en buitenlandse documenten kunt u kijken op de website van DUO.
- Bron: Teylingen (Gemeente)
- 2024-12-19
- Externe link: Verhuizen naar Nederland
Verhuizen naar Nederland
- Bron: Teylingen (Gemeente)
- 2025-02-11
- Recht
- Externe link: Gehandicaptenparkeerkaart en plaats
Gehandicaptenparkeerkaart Wilt u een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen of verlengen? Dit doet u bij ISD Bollenstreek. Gehandicaptenparkeerplaats Als u een beperking heeft, kunt u een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen Dit is een parkeerplaats vlakbij uw huis Dit is een parkeerplaats op kenteken Parkeerplaats aanvragen of verwijderen, kentekenwijziging doorgeven of parkeerplaats binnen de gemeente verplaatsen Regel dit online via de knop op deze pagina U heeft hiervoor uw DigiD inloggegevens nodig
- Bron: Teylingen (Gemeente)
- 2024-08-02