Zoekresultaten 6101 - 6150 van 6636 resultaten

  • Externe link: Begraven op gemeentelijke begraafplaats

    Begraven op gemeentelijke begraafplaats

  • Externe link: Rijbewijs

    Op deze pagina lees je meer over het rijbewijs.

  • Externe link: Veelgestelde vragen over parkeren

    De meestgestelde vragen over betaald parkeren in de stad Groningen.

  • Externe link: Nederlander worden door optie

    Wil je als immigrant of kind van een immigrant Nederlander worden? Misschien is de optieprocedure voor jou de beste methode om de Nederlandse nationaliteit te krijgen. Uitgebreide informatie is te vinden op de website van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Kosten Optie Optieverzoek 1 persoon...

  • Externe link: Geheimhouding persoonsgegevens aanvragen

    Geheimhouding persoonsgegevens aanvragen

  • Externe link: Subsidies en leningen

    Het verduurzamen van uw huis met zonnepanelen of isolatie kost geld. Hier vindt u een overzicht van subsidies of leningen die u daarbij kunnen helpen.

  • Externe link: Ontheffing aanvragen voor exceptioneel transport

    Het is verboden om goederen te transporteren die te groot of te zwaar zijn. Wilt u toch grotere goederen vervoeren? Vraag dan een ontheffing aan bij de RDW.

  • Externe link: Snoeiafval

    Snoeiafval of grof groenafval kunt u inleveren bij de Milieustraat. We halen een aantal keer per jaar snoeiafval of grof groenafval bij u thuis op. Elk jaar wordt dit zowel in het voor- als in het najaar ingepland. In 2025 halen we het snoeiafval bij u op op vrijdag 11 april en vrijdag 24 oktober. Maak een afspraak via de knop 'Afspraak snoeiafval'. Afspraak snoeiafval Wat is snoeiafval? Onder snoeiafval verstaan we takken, snoeihout, boomstammen en dergelijke. Bielzen, schuttingen of ander niet-composteerbaar tuinafval vallen niet onder snoeiafval. Hoe moet ik snoeiafval aanbieden? aan de openbare weg gebundeld; als binddraad mag u geen kunststof of metaal gebruiken niet langer dan twee meter niet zwaarder dan 20 kg maximaal 2 m3 per adres. Kosten In 2025 kost het ophalen van het snoeiafval € 29,20 per keer.

  • Externe link: Overtreding van gemeenteregels melden

    U kunt een handhavingsverzoek indienen. Wij kijken of de regels worden overtreden.

  • Externe link: Paspoort en ID-kaart

    Heeft u een nieuw paspoort of ID-kaart nodig? Lees hier wat u moet regelen.

  • Externe link: Predicaat Hofleverancier of Koninklijk aanvragen

    Het predicaat Koninklijk en het predicaat Hofleverancier zijn eretitels. U vraagt beide eretitels aan bij de gemeente waar de organisatie staat ingeschreven.

  • Externe link: Vergunning of vergunningsvrij?

    Een kleine aanbouw, dakkapel, erfafscheiding, een mantelzorgwoning, een schuur of carport in het achtererfgebied is in bepaalde gevallen vergunningsvrij. Wilt u weten of dit voor uw bouwplan geldt? Doe dan de vergunningscheck op het omgevingsloket.

  • Externe link: Hulp bij ongelijke toeslagen voor gezinnen met lage inkomens (Alleenverdienersproblematiek)

    tegemoetkoming voor inwoners met laag inkomen

  • Externe link: Rioolaansluiting aanvragen

    De meeste gebouwen in de gemeente zijn aangesloten op het riool. De gemeente:onderhoudt het riool en legt het aan. zorgt voor de aansluiting van ge...

  • Externe link: Zonnebloemen-sleutelkoord

    Een vrolijk sleutelkoord van zonnebloemen tegen een groene achtergrond: voor mensen met een verborgen beperking kan het een verschil maken. Aan baliepersoneel, winkelmedewerkers of zorgverleners laat u met dit koord onopvallend zien extra steun, hulp of wat meer tijd nodig te hebben.

  • Externe link: Individuele inkomenstoeslag aanvragen

    Wanneer u 2 jaar achter elkaar een uitkering van de gemeente hebt gekregen of een laag inkomen hebt gehad dan kunt u de individuele inkomenstoeslag aanvragen. U kunt deze toeslag 1 keer per 12 maanden aanvragen.

  • Externe link: Aangifte doen van overlijden

    Als iemand is overleden, moet dat worden doorgegeven aan de gemeente waarin de persoon is overleden. Meestal doet de uitvaartondernemer aangifte van overlijden. Als nabestaanden kunt u dit ook zelf doen. De gemeente maakt een overlijdensakte op en registreert het overlijden in de Basisregistratie Personen (BRP). Nadat aangifte is gedaan, krijgt u toestemming voor het begraven of cremeren van de overledene.

  • Externe link: Bijstandsuitkering aanvragen

    Heeft u geen werk of te weinig geld om van te leven? Dan heeft u misschien recht op een bijstandsuitkering. U vraagt een uitkering aan in de gemeente waar u woont. De procedure duurt maximaal 8 weken. De ingangsdatum is meestal de datum van indiening en inschrijving als werkzoekende.

  • Externe link: Puinbak of container neerzetten

    Wil je een puinbak of container op een openbare plaats neerzetten? Dan moet je rekening houden met de daarvoor geldende algemene regels. Als wordt voldaan aan deze regels is er geen vergunning nodig. Als de puinbak of container langer dan 14 dagen blijft staan, heb je daar een omgevingsvergunning voor nodig. Geldende algemene regels De regels voor het plaatsen van…

  • Externe link: Meldpunt huurklachten

    De regels De gemeente kan een  verhuurder (of verhuurbemiddelaar) verplichten om de woning volgens de regels te verhuren. Werkt de verhuurder (of verhuurbemiddelaar) niet mee? Dan kan de gemeente actie ondernemen, bijvoorbeeld door het geven van een boete.  De regels waar verhuurders of verhuurbemiddelaars zich aan moeten houden zijn:  Niet discrimineren bij het toewijzen van een woning en de manier waarop woningen toegewezen worden moet te controleren zijn.  De huurder mag niet bedreigd worden.  De waarborg die de huurder betaalt, mag vanaf 1 juli 2023 niet hoger zijn dan het bedrag van 2 maanden huur. Voor deze datum is een waarborg van het bedrag van 3 maanden huur toegestaan.  De waarborg moet binnen 14 dagen na het einde van de huurcontract aan huurder worden terugbetaald.  Sinds 1 juli 2023 is de verhuurder verplicht de afspraken met de huurder vast te leggen in een huurcontract.  De verhuurder (of verhuurbemiddelaar) moet de huurder informeren over zijn rechten en plichten.  Er mogen geen onredelijke servicekosten worden berekend Er mogen geen  dubbele bemiddelingskosten worden berekend Bent u verhuurder (of verhuurbemiddelaar) en tegelijk werkgever van een buitenlandse werknemer dan moeten het huurcontract en het arbeidscontract 2 aparte contracten zijn. De verhuurder moet zich altijd houden aan het woningwaarderingsstelsel (WWS) voor het bepalen van de hoogte van de huur. Op ismijnhuurteduur.nl kunnen huurders en verhuurders nagaan welke huur past bij de huurwoning. De verhuurder mag de huur alleen verhogen met de wettelijk toegestane huurverhoging De verhuurder moet de huurder informeren over hoeveel WWS-punten de woning heeft Lees meer over deze regels op de website van de Rijksoverheid. Houdt een verhuurder of verhuurbemiddelaar zich niet aan bovenstaande regels, dan kunt u een klacht indienen.  Voordat u een klacht indient  Voordat u een klacht indient, zijn er een aantal dingen die u zelf eerst kunt doen: Ga in gesprek met uw verhuurder om te kijken of jullie er samen uitkomen.  Houd problemen met huur bij en leg vast wat er volgens u niet goed gaat. Maak foto’s of filmpje bij begin en einde van de periode waarin u de woning huurt. Dit voorkomt onduidelijkheid achteraf.  Houdt voor u zelf ongewenst gedrag van uw verhuurder (of verhuurbemiddelaar) bij. Denk hierbij aan schelden, bedreigen of onverwacht uw woning binnenkomen. Noteer dit met datum en tijd.  Bewaar berichten zoals e-mails, brieven en neem telefoongesprekken op.  Vraag jaarlijks een schriftelijk overzicht van de servicekosten. De verhuurder moet elk jaar vóór 1 juli de servicekosten verrekenen op basis van het werkelijke verbruik van het voorgaande jaar. Op die manier weet u wat u kunt verwachten.  Vraag schriftelijk om een oplossing. Stuur uw verhuurder een brief of e-mail om de problemen aan te kaarten. Als de verhuurder niet reageert, heeft u schriftelijk bewijs dat u hebt geprobeerd het op te lossen. 

  • Externe link: Matrassen

    U kunt uw oude matras inleveren bij de winkel als u een nieuw matras koopt. U kunt matrassen ook zelf wegbrengen naar een milieustraat. Vaak is dat goedkoper. Een oud matras kunt u ook laten ophalen door de gemeente.

  • Externe link: Vergunning intrekken

    De gemeente kan uw vergunning intrekken. U krijgt hiervan schriftelijk bericht.

  • Externe link: Subsidieregeling eenmalige investeringen in sport- en scoutingaccommodaties

    Subsidie voor het voldoende aanbieden van een breed vernieuwend aanbod van sport- en beweegactiviteiten.

  • Externe link: Verklaring van huwelijksbevoegdheid

    Als u in het buitenland wilt trouwen, heeft u soms een verklaring van huwelijksbevoegdheid nodig. Daarin staat dat u en uw partner volgens de Nederlandse wet met elkaar mogen trouwen. U kunt de verklaring alleen in Enschede aanvragen als u in Enschede woont of als Enschede uw laatste woonplaats in Nederland was.

  • Externe link: Marktplaatsvergunning

    Wilt u op de markt staan, dan heeft u een marktplaatsvergunning nodig.

  • Externe link: Getuigen aanmelden

    U kunt de namen van uw getuigen online doorgeven als u uw huwelijk of partnerschap aankondigt. Of op het Stadsloket bij het vastleggen van de datum en locatie.

  • Externe link: Verloren of kapotte Rotterdampas

    Bent u uw Rotterdampas verloren of is de pas kapot? Hieronder leest u wat u dan doet.

  • Externe link: Briefadres aanvragen

    Heeft u geen vast woonadres, dan kunt u zich inschrijven op een briefadres. Op dat adres ontvangt u uw post. U woont daar niet.

  • Externe link: Rijbewijs gezondheidsverklaring aanvragen

    Rijbewijs gezondheidsverklaring aanvragen

  • Externe link: Paspoort

    Paspoort aanvragen Is uw paspoort (bijna) verlopen? Vraag uw paspoort aan in 3 stappen: 1. Laat een pasfoto maken Laat een pasfoto maken die voldoet aan de pasfoto-eisen.  2. Aanvragen aan de balie Een paspoort vraagt u persoonlijk aan bij de gemeente. Voor het aanvragen van een paspoort maakt u eerst een afspraak. Afspraak maken » U neemt mee: identiteitskaart en paspoort. Ook als ze niet meer geldig zijn 1 kleurenpasfoto van maximaal 6 maanden oud, die voldoet aan de pasfoto-eisen 3. Paspoort ophalen of laten bezorgen U kunt uw paspoort meestal na 6 werkdagen ophalen. Wij maken met u een afspraak voor het ophalen. U kunt uw paspoort ook laten bezorgen. Extra bij kinderen tot 18 jaar Uw kind moet zelf aanwezig zijn bij het aanvragen en bij het ophalen van het paspoort.  Er is altijd toestemming van beide ouders (of gezaghebbende) nodig. U logt hiervoor in met uw eigen DigiD. Nadat u toestemming heeft gegeven, ontvangt u een zaaknummer per e-mail. Deze neemt u of uw kind mee naar de afspraak. U kunt de toestemming ook op papier regelen (pdf, 99kb). Neem een ingevuld formulier mee naar de afspraak.  Kosten Paspoort vanaf 18 jaar € 86,85 (10 jaar geldig) Paspoort tot en met 17 jaar € 65,70 (5 jaar geldig) Extra kosten spoedaanvraag € 59,10 Paspoort laten bezorgen € 18,65 Paspoort voor vluchtelingen of vreemdelingen € 65,70 (maximaal 5 jaar geldig) Zakenpaspoort (66 pagina's in plaats van 34 pagina's) € 86,85 (10 jaar geldig) Let op: vraag uw paspoort op tijd aan. We verwachten in 2025 meer aanvragen dan normaal. Paspoort snel nodig? Doe een spoedaanvraag Als u met spoed een paspoort nodig heeft, dan kunt u gebruik maken van een spoedaanvraag. U betaalt hier € 59,10 extra voor. U maakt de afspraak om het paspoort op te halen meteen aan de balie. Bent u uw paspoort kwijt, dan kan het langer duren. Maandag tot en met donderdag: Paspoort voor 14.00 uur aangevraagd, uw paspoort ligt de volgende werkdag vanaf 11.30 uur klaar Paspoort na 14.00 uur aangevraagd, uw paspoort ligt 2 werkdagen later klaar  Vrijdag: Paspoort voor 14.00 uur aangevraagd, uw paspoort ligt maandag vanaf 13.00 uur klaar Paspoort na 14.00 uur aangevraagd, uw paspoort ligt dinsdag vanaf 11.30 uur klaar​​​​ Paspoort kwijt of gestolen U geeft de vermissing van uw paspoort door aan de gemeente. U logt in met DigiD Vermissing paspoort melden » U kunt de vermissing alleen van uw eigen paspoort online doorgeven (dus niet die van uw kind). Is het paspoort van uw kind kwijt? Dan maakt u hiervoor een afspraak.  Na het doorgeven kunt u uw oude paspoort niet meer gebruiken. Vind u uw paspoort weer terug, lever deze dan in bij de gemeente.  Nadat u de vermissing gemeld heeft, vraagt u een nieuw paspoort aan.  Vreemdelingen- of vluchtelingenpaspoort Voor een vreemdelingen- of vluchtelingenpaspoort neemt u hetzelfde mee als bij de aanvraag voor een Nederlands paspoort. Daarnaast hebben we uw geldige verblijfsvergunning nodig.  Afspraak maken vreemdelingen- of vluchtelingenpaspoort » U kunt een vreemdelingenpaspoort krijgen als u vreemdeling bent, in Nederland woont en geen reisdocument kunt krijgen in uw eigen land. Een vluchtelingenpaspoort is een paspoort speciaal voor vluchtelingen. U hebt hier recht op als u een asielstatus hebt, of een verblijfsvergunning type III of IV. Dit paspoort is overal ter wereld geldig, behalve in het land waarvan u de nationaliteit hebt. Reizen met kinderen Sommige landen eisen voor reizen met een minderjarig kind schriftelijke toestemming van beide ouders (verzorgers). Meer informatie leest u op www.marechaussee.nl.

  • Externe link: Subsidie voor amateurkunst

    Subsidie voor amateurkunst

  • Externe link: Actie: koop een regenton met korting

    Koop een regenton met minimaal € 30 korting! Vang regenwater op en bespaar drinkwater. De gemeente Stichtse Vecht doet mee met de regentonnenactie (van 1 april tot en met 30 november 2025). Met een regenton ontlast je het riool waardoor je tuin of straat minder snel overstroomt. Bovendien kun je het water gebruiken voor je tuin of de planten op…

  • Externe link: Handtekening laten legaliseren

    Door uw handtekening te laten legaliseren kunt u bewijzen dat deze echt is. Dit kunt u laten doen door de gemeente.

  • Externe link: Betaald parkeren woonwijken

    Vanaf medio juni 2025 geldt betaald parkeren in alle buurten binnen de ring van Eindhoven. We doen dit om de parkeeroverlast voor bewoners en ondernemers te beperken. Woon jij buiten de ring en heb je overlast? Dan kun je ons vragen ook in jouw straat of buurt een betaald parkeren regeling in te voeren. Zijn er genoeg mensen in de straat of buurt het hiermee eens, dan voeren we betaald parkeren in. Doel hiervan is de overlast te verminderen en de parkeerruimte goed te benutten.

  • Externe link: Niemeyer: de voormalige tabaksfabriek

    Tabaksfabriek Niemeyer heeft op 1 maart 2023 haar deuren gesloten. Op 1 november 2023 heeft het college van B&W de raad laten weten dat MWPO zich heeft gemeld met plannen voor het ontwikkelen van de voormalige tabaksfabriek. Op 16 juli 2024 is het college van B&W akkoord gegaan met het opgestelde vestigingskader voor de locaties van de voormalige tabaksfabriek. Het wordt een inspirerende en open ontmoetingsplek voor iedereen.

  • Externe link: Alcohol tijdelijk schenken

    Wilt u voor uw bedrijf of instelling voor speciale evenementen tijdelijk alcoholische dranken te verstrekken? Dan kunt u een ontheffing aanvragen. Vraag een ontheffing van artikel 35 van de Alcoholwet aan

  • Externe link: Inburgeren

    Mensen die uit een land buiten de Europese Unie komen en voor langere tijd in Nederland wonen, moeten een inburgeringstraject doen. Op deze pagina lees je alle informatie over inburgering. Nieuwe Wet inburgering Vanaf 1 januari 2022 geldt de Wet inburgering 2021. De gemeente is het aanspreekpunt...

  • Externe link: Trouwen in het buitenland

    Wilt u trouwen in het buitenland? Dan heeft u misschien een ‘verklaring van huwelijksbevoegdheid’ of ‘ongehuwdverklaring’ nodig. Dit is afhankelijk van het land waarin u trouwt. U vraagt dit na bij de buitenlandse instantie waar u trouwt. U vraagt de verklaring van huwelijksbevoegdheid persoonlijk aan bij de gemeente. U kunt hiervoor contact opnemen met de gemeente tel. 0525 - 688 688.

  • Externe link: Schenking aan de gemeente

    Misschien wilt u geld schenken of uw erfenis nalaten aan de gemeente. U doet de schenking direct aan de gemeente. Voor meer informatie over de aftrek van belastingen neemt u contact op met de Belastingdienst.

  • Externe link: Workshop: Hoe maakt u uw tuin groener

    U kan kennis en inspiratie opdoen tijdens een gratis tuinworkshop. Zo'n workshop helpt mee om u beter voor te bereiden op het verwijderen van tegels en het planten van groen in uw tuin. Na het volgen van deze workshop heeft u meer inzicht in: Het gebruik van duurzame materialen Het hergebruiken van regenwater Het verkrijgen van een waterdoorlatende bodem Het toepassen van bloeiende planten voor een tuin die waardevol is voor mens en dier Een groene tuin hoeft niet veel onderhoud te kosten. U kan uw groene tuin onderhoudsvriendelijk inrichten. Voordeel is ook dat een groene tuin verkoeling bij extreme hitte geeft. De hovenier geeft u graag deskundig tuinadvies. Het thema van de workshop kan u samen met de deelnemers bepalen. In het voorjaar van 2025 staat de workshop gepland op dinsdag 15 april om 19.30 uur.

  • Externe link: Gehandicaptenparkeerplaats aanvragen

    Hoe werkt het Digitaal Online gehandicaptenparkeerplaats aanvragen Schriftelijk Stuur het aanvraagformulier (pdf, 75 kB) inclusief bijlagen naar info@ijsselstein.nl of aan de gemeente IJsselstein, Postbus 26, 3400 AA IJsselstein en zorg voor de volgende bijlagen: Een kopie van beide zijden van de Europese gehandicaptenparkeerkaart; Een kopie van het kentekenbewijs van het voertuig waarvoor de parkeerplaats wordt aangevraagd; Als u aanvraag doet voor een parkeerplek dichtbij uw werk: een verklaring van uw werkgever met daarin een bevestiging dat u op die locatie werkt, wat uw werktijden zijn en een uitleg waarom het realiseren van een parkeerplaats op het terrein van de werkgever niet mogelijk is. Hebt u de aantekening Passagier op uw gehandicaptenparkeerkaart? Stuur dan ook bewijs mee waaruit blijkt dat u niet zelfstandig bij de woning kan wachten tot de bestuurder de auto heeft geparkeerd. Persoonlijk Of geef uw aanvraagformulier (pdf, 75 kB) inclusief bijlagen af bij de receptie op het stadhuis. Kosten Soort gehandicaptenparkeerplaats Kosten Gehandicaptenparkeerplaats * (aanvraag € 190,10* + plaatsen bord op parkeerplaats € 269,05) € 465,15 Geen parkeerplaats aanwezig en de gemeente moet een nieuwe parkeerplaats aanleggen * (aanvraag € 190,10* + realiseren parkeerplaats € 1.268,10) € 1458,20 Voor het verplaatsen van een reeds verkregen gehandicaptenparkeerplaats als gevolg van een binnengemeentelijke verhuizing wordt een bedrag geheven € 190,10 Voor het wijzigen van het kenteken(bord) bij een bestaande gehandicaptenparkeerplaats € 51,15 * Voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een gehandicaptenparkeerplaats betaalt u altijd € 190,10 (ongeacht of de aanvraag wordt toegewezen of wordt afgewezen!) Opzeggen Inwoners van IJsselstein die in het bezit zijn van een gehandicaptenparkeerplaats kunnen die plaats opzeggen. Dit is de verantwoordelijkheid van de inwoner en dit is opgenomen in de destijds afgegeven brief. Er kunnen verschillende redenen zijn om de parkeerplaats op te zeggen: Verhuizing; Niet meer in het bezit van een auto; Niet meer in het bezit van een geldig rijbewijs; Overlijden. Als u de gehandicaptenparkeerplaats wilt opzeggen moet u dat schriftelijk doen. Degene die de gehandicaptenparkeerplaats heeft aangevraagd dient hem ook weer op te zeggen. Alleen in het geval van overlijden mag een contactpersoon dit doen. Zorg ervoor dat het volgende in het verzoekschrift staat: Naam; Adresgegevens; Kenteken; De reden van opzeggen; De handtekening van degene die de parkeerplaats opzegt. Nieuw kenteken Als u een nieuwe auto heeft, moet het kenteken op het bord en de vergunning worden aangepast. Geef dat schriftelijk door en vermeld uw naam, adres en woonplaats in het bericht. Geef het oude en nieuwe kenteken door en stuur een kopie van het nieuwe kenteken mee. Gehandicaptenparkeerkaarten Aanvragen, verlengen, wijzigen of vragen hierover gaat niet via de gemeente IJsselstein. Hiervoor moet u bij P1 (is een landelijk opererend parkeerbedrijf dat parkeervoorzieningen beheert) zijn: P1 088 126 14 60 (tussen 08:30 – 17:00 uur) parkeerseviceijsselstein@p1.nl Parkeren met gehandicaptenkaart Met uw gehandicaptenkaart mag u overal in IJsselstein onbeperkt en gratis parkeren op betaalde parkeerplaatsen. Alleen in parkeergarages moet u betalen. In de binnenstad vindt u op de volgende plekken gehandicaptenparkeerplaatsen: Schuttergracht, Vingerhoekhof, Kloosterhof, Podium en Kronenburgplantsoen ter hoogte van nummer 12 en 18. Meer weten Meer informatie vindt u in de Beleidsregels gehandicaptenparkeerplaats.

  • Externe link: Alcohol schenken, ontheffing

    Gaat u een evenement of andere activiteit (bijvoorbeeld een jubilea, receptie e.d.) organiseren buiten een horecabedrijf? Wilt u bij deze bijzondere gelegenheid dan zwak-alcoholhoudende drank schenken? Dan heeft u daarvoor een ontheffing van de Alcoholwet nodig.

  • Externe link: Nest eikenprocessierups melden

    De eikenprocessierups kan vanaf eind mei voor jeuk en irritaties zorgen door zijn brandharen. Meld daarom nieuwe nesten aan ons, zodat we ze op tijd kunnen verwijderen.

  • Externe link: Ontheffing openings- en sluitingstijd horeca

    U kunt voor u horecabedrijf een ontheffing sluitingstijd aanvragen buiten de geldende sluitingstijden.

  • Externe link: Vaststelling van het ouderschap

    Is niet duidelijk wie de biologische ouder van een kind is? Voor het vaststellen wie de vader of duomoeder van het kind is, gaat u naar de rechtbank. Neem hiervoor contact op met een advocaat.

  • Externe link: Grof huisvuil

    Grof huisvuil is huishoudelijk afval dat je niet in een kliko of ondergrondse container kunt of mag aanbieden. Denk bijvoorbeeld aan oude meubels, vloerbedekking of witgoed. Je kunt grof huisvuil zelf wegbrengen naar een afvalscheidingsstation. Je kunt grof huisvuil maximaal 6 keer per jaar gratis laten ophalen. Maak hiervoor een afspraak. Bij meer dan 6 keer per jaar betaal je €…

  • Externe link: Verlagen van bijstandsuitkering

    Verlagen van bijstandsuitkering

  • Externe link: Ontheffing stookverbod

    In de gemeente Dinkelland is het niet toegestaan zomaar vuur te stoken in de open lucht. Bijvoorbeeld wanneer u hout- of groenafval wilt verbranden na tuin- of landschapsonderhoud of wanneer u bij een paasvuur of vreugdevuur hout of groenafval verbrandt. Wilt u dit toch doen? Vraag dan een stookontheffing aan bij de gemeente.

  • Externe link: Subsidie - Groene Daken Zoetermeer 2025-2027

    De gemeente Zoetermeer wil met de subsidie groene daken bijdragen aan een groene en gezonde stad met veel biodiversiteit.

  • Externe link: MIT-R en D-samenwerkingsprojecten (TENDER)

    Het innovatieproject richt zich op de ontwikkeling van of onderzoek naar een nieuw product of nieuwe dienst of methode. De innovatie draagt bij aan één of meer maatschappelijke thema's. De thema's zijn opgedeeld in acht maatschappelijke Kennis- en Innovatieagenda's (KIA's): Klimaat en Energie, Gezondheid & Zorg, Veiligheid, Sleuteltechnologieën, Landbouw, Water en Voedsel, Maatschappelijk Verdienvermogen, Circulaire Economie of Digitalisering.