Zoekresultaten 51 - 100 van 22705 resultaten

  • Externe link: Marktplaats- en standplaatsvergunning

    Voor het innemen van een plaats op de weekmarkt, is een marktplaatsvergunning nodig. Een standplaatsvergunning is nodig als u een standplaats wilt op een openbare plek in de open lucht, bijvoorbeeld op of aan de openbare weg.

  • Externe link: Uittreksel persoonsgegevens BRP

    In de BRP staan gegevens van iedereen die in Nederland woont of heeft gewoond. Burgers kunnen een uittreksel aanvragen.

  • Externe link: Subsidies voor verenigingen en organisaties

    Vraag voor je vereniging of organisatie een subsidie aan op gebied van cultuur, sport, zorg en welzijn of onderwijs.

  • Externe link: Urn plaatsen of as verstrooien op begraafplaats

    Op begraafplaats Vredehof kunt u een urn plaatsen in de urnentuin of urnenmuur. U kunt de as ook uitstrooien.

  • Externe link: Afval, zwerfafval

    Zwerfafval of zwerfvuil is al het afval dat rondslingert op plekken die daar niet voor bestemd zijn.

  • Externe link: Voorwerp plaatsen op of aan de weg

    U mag niet zomaar een weg, stoep of een gedeelte ervan gebruiken. Ook niet voor bijvoorbeeld voor het plaatsen van een steiger, container, bouwmaterialen of een reclamebord. U moet dan voldoen aan regels.

  • Externe link: Milieuvervuiling melden

    Als wordt gezien dat een persoon of bedrijf het milieu vervuilt, moet dit gemeld worden. De gemeente beschermt het milieu met toezichthouders.

  • Externe link: parkeerabonnement

    Voor de parkeergarages Claxonate en Stadhuisplein kan een maandabonnement voor parkeren worden aangevraagd.

  • Externe link: Gehandicaptenparkeerkaart voor zorginstelling

    Zorginstellingen kunnen een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen voor het vervoer van bewoners met een handicap. Op deze manier kunnen de instellingen de bewoners samen vervoeren. Zo hoeven ze niet voor iedere bewoner apart een kaart aan te vragen.

  • Externe link: Winkeltijdenwet, ontheffing

    In het geval van een speciale verkoopactie van een of meerdere winkels kan ontheffing worden verleend voor opening tussen 22.00 uur en 6.00 uur.

  • Externe link: Subsidie voor OZB-compensatie voor sportverenigingen

    Sinds 2023 ontvangen sportverenigingen met buitensportvelden in Breda een hogere onroerendzaakbelasting (OZB). De accommodaties zijn in 2023 opnieuw getaxeerd. Hierbij is gebleken dat in het verleden de aanwezige sportvelden en ondergronden niet zijn getaxeerd. Hierdoor heeft de Belastingsamenwerking West-Brabant alle buiten(sport)accommodaties opnieuw getaxeerd waardoor de aanslag voor (sport)verenigingen hoger is. De gemeente Breda biedt voor het laatste jaar compensatie voor buiten(sport)accommodaties die in aanmerking komen voor subsidie.

  • Externe link: Participatie en Omgevingswet

    In de Omgevingswet is veel aandacht voor participatie. Ga in gesprek met de mensen die de gevolgen van een plan gaan merken. 

  • Externe link: Waarmerken kopie

    U kunt de gemeente vragen een kopie van een document te waarmerken. Dat betekent dat in de kopie precies hetzelfde staat als in het origineel. 

    De gemeente waarmerkt geen diploma's.

  • Externe link: Verhuizen naar Nederland

    Wanneer iemand voor langere tijd naar Nederland verhuist, moet diegene zich inschrijven bij de gemeente. Hierbij zijn verschillende documenten nodig.

  • Externe link: Reclamemateriaal verspreiden

    Wilt u reclamemateriaal verspreiden? Houd u aan de regels voor huis-aan-huisreclame. Voor reclame op straat heeft u toestemming nodig van de gemeente.

  • Externe link: Onroerendezaakbelasting (OZB)

    u moet OZB betalen als u op 1 januari van het betreffende belastingjaar eigenaar bent van een woning, bedrijfspand of onbebouwd perceel grond of gebruiker van een bedrijfspand bent.

  • Externe link: Alcoholvergunning

    Wilt u een alcoholvergunning aanvragen?

    Neem dan contact met ons op, zodat we met u een afspraak kunnen maken voor een vooroverleg.

    In dit overleg gaan we onder andere de volgende punten met u bespreken:

    • Inschrijving KVK
    • Rechtsvorm
    • Verklaring Sociale Hygiëne
    • Wet Bibob
    • Milieubelastende activiteiten
    • Brandveiligheid
    • Terras
    • Speelautomaten

    Inloggen met DigiD of eHerkenning 

    Om deze vergunning aan te vragen moet u inloggen met uw DigiD of eHerkenning. 

    • DigiD – voor personen 
      Uw DigiD is een soort digitaal paspoort. Met uw DigiD laat u zien wie u bent als u op internet iets regelt. Zoals bij de overheid, het onderwijs, de zorg of voor uw pensioen.
    • eHerkenning – voor bedrijven/organisaties/eenmanszaken 
      eHerkenning is een veilig en betrouwbaar inlogmiddel waarmee u kunt inloggen bij ruim 600 verschillende dienstverleners. Zoals bij het UWV, de gemeenten, de Belastingdienst en de verzekeraars.

    Meer informatie? 
    Externe link: www.digid.nl of Externe link: www.eherkenning.nl

    Als u in uw horecabedrijf, verenigingsgebouw of op een andere plek alcoholhoudende dranken verkoopt, dan heeft u een vergunning nodig. De vergunning kunt u aanvragen via de Vergunningenchecker. Als u de aanvraag heeft ingediend nodigen wij u uit voor een gesprek.

  • Externe link: Hergebruik overheidsinformatie

    Wilt u informatie van de gemeente hergebruiken? Dien dan een verzoek in bij de gemeente. Dit kan bijvoorbeeld voor een app die geografische informatie bevat. Dit heet hergebruik van overheidsinformatie. Het doel mag commercieel of niet-commercieel zijn.

  • Externe link: Reclamemateriaal verspreiden

    Wilt u reclamemateriaal verspreiden? Houd u aan de regels voor huis-aan-huisreclame. Voor reclame op straat heeft u toestemming nodig van de gemeente.

  • Externe link: Transportation of deceased persons from the Netherlands

    You may transport a body to a country outside the Netherlands. You will need to present a number of documents to customs officers. Most of these documents are available on request from the municipality where the person died.

  • Externe link: Vluchtelingenpaspoort

    Als u een vluchtelingenstatus hebt, vraagt u een vluchtelingenpaspoort aan bij de gemeente.

  • Externe link: Aanmelden als handelaar

    Opkopers moeten zich registeren bij DOL, het Digitaal Opkopers Loket. In het Digitaal Opkopers Register (DOR) houden zij bij wat zij in- en verkopen.

  • Externe link: Geluidswagen gebruiken

    Er is een ontheffing nodig om met een geluidswagen door de straten te rijden om oproepen of muziek te laten horen. Zonder ontheffing is dit verboden.

  • Externe link: Parkeerkaart voor bewoners

    Vanaf januari 2024 kunt u een ontheffing blauwe zone aanvragen. Bekijk daarvoor de pagina Parkeren in de blauwe zone.

  • Externe link: Woon-werkvergunning

    Als u buiten het vergunningszone woont en u moet voor werk in de vergunningszone parkeren, dan kunt u een woon-werkvergunning aanvragen.

  • Externe link: Wijkvernieuwing Kop van de Wijert

    In De Wijert werkt de gemeente Groningen samen met haar partners en de bewoners aan de wijkvernieuwing. Het noordelijk deel, ook wel bekend als de Kop van De Wijert, willen we verbeteren en mooier maken. 

  • Externe link: Kermis

    Kermis in Laarbeek. Tijdstippen en locaties.

  • Externe link: Tweede paspoort

    Tweede paspoort U kunt een tweede paspoort aanvragen als u kunt aantonen dat u het nodig hebt. Bijvoorbeeld als u vaak naar landen reist waarvoor een visum nodig is, of als u reist naar landen die met elkaar in conflict zijn. Paspoortpiek Van veel inwoners loopt binnenkort de geldigheid van hun...

  • Externe link: Advies over schuldenbewind

    Bent u bewindvoerder voor een inwoner van de gemeente Delft? En wilt u bij de gemeente advies aanvragen over het (voorgenomen) schuldenbewind van uw cliënt? Vraag het advies schriftelijk aan. Doe dit voordat de rechtbank uitspraak doet over het schuldenbewind.

  • Externe link: Melden ongewoon voorval bij bedrijven

    Heeft er in uw bedrijf een ongewoon voorval plaatsgevonden en is uw bedrijf gevestigd in de gemeente Almelo? Meld het voorval dan eerst en zo snel mogelijk via info@odtwente.nl of via (038) 499 88 99. Maak daarna direct online een melding. U kunt een ongewoon voorval 24 uur, 7 dagen per week melden.

  • Externe link: Ondernemersprogramma

    De gemeente Harlingen biedt een programma, gericht op het startend ondernemerschap.

  • Externe link: Bomen kappen

    Als u een of meerdere bomen wilt kappen dan heeft u vaak een omgevingsvergunning nodig. Ook als u onder een boom werkt en dit ten koste van de gezo...

  • Externe link: Ontheffing vrachtverkeer Ganzedijk en Hongerige Wolf

    Voor Ganzedijk en Hongerige Wolf geldt een verbod op vrachtverkeer. U kunt ontheffing voor dit verbod aanvragen, bijvoorbeeld voor een verhuizing of voor bedrijfsmatige activiteiten.

  • Externe link: Gemeentebelastingen

    Er zijn verschillende soorten gemeentebelastingen, zoals afvalstoffenheffing, rioolheffing en OZB. De heffing en invordering van deze belastingen is uitbesteed aan SVHW.

  • Externe link: Nadeelcompensatie

    Wat is nadeelcompensatie? Wij kunnen ons voorstellen dat u niet dagelijks te maken hebt met (het aanvragen van) nadeelcompensatie. Dit is een compensatie waarbij de gemeente onevenredige schade (deels) vergoedt. Het gaat hierbij om schade die veroorzaakt is door de gemeente bij de rechtmatige uitvoering van taken of een rechtmatig genomen besluit. De gemeente doet dus iets wat zij mag doen, maar veroorzaakt daar schade bij. Nadeelcompensatie is bedoeld voor uitzonderlijke gevallen. Hierbij moet het gaan om schade die niet voorzienbaar was, die uitgaat boven het normale maatschappelijk risico en die een benadeelde in vergelijking met anderen onevenredig zwaar treft.  Daarbij geldt dat zelfs als aan al deze eisen wordt voldaan nog niet alle geleden schade wordt vergoed. Een deel van de schade valt namelijk binnen het normale maatschappelijke (ondernemers)risico. Hoe hoog dit risico is hangt af van de omstandigheden van het geval. Indien er sprake is van een afname van de winst of zelfs verlies bij een onderneming dan is het gebruikelijk dat in ieder geval een verlies ter hoogte van 8% tot 15% van de jaaromzet voor eigen rekening van de ondernemer komt. Dit is ook zo als de ondernemer in een kortere periode dan een jaar de schade lijdt. Dit percentage wordt een drempel genoemd. Vaak werkt de overheid met een drempel en  met een korting. Bij een korting blijft een deel van de schade boven de drempel voor rekening van de ondernemer. Bij abnormale werkzaamheden liggen de percentages van de drempel en de korting soms lager. Andersom kan het ook zijn dat alle schade voor uw rekening komt, dat is bijvoorbeeld het geval als het handelen van de gemeente voorzienbaar was. Als inwoner/ondernemer heeft u ook de plicht om de schade zoveel mogelijk te beperken. Als u dat onvoldoende heeft gedaan heeft dat effect op de hoogte van een eventueel uit te keren vergoeding. Om in aanmerking te komen voor een eventuele vergoeding zult u moeten aantonen dat er een oorzakelijk verband is tussen de door u geleden schade en het handelen van de gemeente. U moet aantonen dat de schade die u heeft geleden groter is dan de schade die elke inwoner/ondernemer kan verwachten (periodiek) te lijden. U moet daarbij aantonen dat u door het handelen van de gemeente (relatief) harder bent getroffen dan andere inwoners/ondernemers. Wij zullen dit uitleggen met het onderstaande voorbeeld.  Aan de Groeneweg in een plaats liggen drie boerenbedrijven. Een boer verkoopt appels, een  boer verkoopt eieren en de  derde boer verkoopt kerstbomen. De gemeente moet de weg onderhouden. Om de weg te kunnen onderhouden gaat de weg drie weken dicht. Al de bedrijven zijn daardoor onbereikbaar. De weg wordt toevallig net in de drie weken voor Kerst afgesloten. Al de boeren hebben hier last van want zij kunnen hun producten niet verkopen. Voor de appel- en de eierboer is het vervelend dat zij net voor de feestdagen onbereikbaar zijn. Voor de kerstbomenboer is het veel erger. Hij maakt net in die drie weken heel zijn jaaromzet. Hij wordt dus door dezelfde maatregel veel harder getroffen. Let op de tekst op deze website is informatief, u kunt hier geen rechten aan ontlenen. Het is verstandig om onze officiële regeling te raadplegen alvorens u beslissingen neemt. Dit is de Algemene Verordening Nadeelcompensatie Vlaardingen. In de onderstaande paragrafen vindt u de belangrijkste voorwaarden, informatie over hoe u een aanvraag kunt doen en hoe deze wordt behandeld en ten slotte welke kosten hieraan verbonden zijn voor u. Voorwaarden de schade is onevenredig en niet voorzienbaar en valt buiten het normale maatschappelijk risico of ondernemersrisico. de schade staat in direct verband met het genomen besluit en de uitgevoerde werkzaamheden. Hoe werkt het? U vult het formulier 'nadeelcompensatie (pdf, 95 kB) in en stuurt dit op naar Gemeente Vlaardingen, t.a.v. het college van B&W, postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen. Daar kunt u een brief bijvoegen om uw aanvraag verder te motiveren en te onderbouwen. Ook voegt u bijlagen toe waaruit blijkt dat u schade heeft geleden en hoe hoog deze schade is. Als u een ondernemer bent en meent minder winst te hebben gemaakt of zelfs verlies te hebben geleden door rechtmatig overheidshandelen moet u betrouwbare gegevens van uw boekhouder of accountant aanleveren. Uit deze gegevens moet duidelijk dit verlies aan winstderving blijken, ook moet duidelijk zijn wat uw maandomzetten, kosten en winst waren in de periode van 3 jaren voorafgaand aan het handelen van de gemeente dat de schade heeft veroorzaakt. Als u meent schade te lijden als gevolg van verminderde huurinkomsten moet u als bijlage een afschrift van de huurovereenkomst of gebruikersovereenkomst en een afschrift van de eigendomsakte meesturen. Mogelijk heeft de gemeente nog meer informatie nodig om uw specifieke geval in behandeling te kunnen nemen. Mocht dat het geval zijn dan zal de gemeente u om deze informatie vragen zodat u uw aanvraag kunt aanvullen waarna deze in behandeling kan worden genomen. Ook ontvangt u nadat wij uw aanvraag hebben ontvangen meer informatie over de verdere behandeling van uw aanvraag. Kosten Een verzoek doen kost € 300,-. Als uw verzoek (gedeeltelijk) geldig wordt erkend, krijgt u dit bedrag terug. Soms kunt u ook kosten terugkrijgen die u heeft gemaakt voor rechtsbijstand dan wel voor bijstand door een deskundige voor het vaststellen van de schade. Zie hiervoor de Algemene Verordening Nadeelcompensatie Vlaardingen. Het is goed om voordat u kosten maakt zelf al een inschatting te doen of de door u geleden schade niet sowieso binnen het normaal maatschappelijk (ondernemers)risico valt. Dat voorkomt dat u kosten maakt zonder dat u uitzicht heeft op een vergoeding. Heeft u vragen? Stuur een bericht via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bel met (010) 248 4000.

  • Externe link: Geregistreerd partnerschap

    U gaat niet trouwen, maar u wilt wel de relatie met uw partner officieel vastleggen? Dan kunt u uw partnerschap laten registreren.

  • Externe link: Reclameborden tijdelijke plaatsing

    De exploitatie van 2-zijdige reclameborden (A0-formaat) rondom lichtmasten is door de gemeente Velsen uitbesteed.

  • Externe link: Sportakkoord II, subsidie aanvragen

    Sportaanbieders en andere organisaties kunnen subsidie aanvragen voor activiteiten die bijdragen aan de speerpunten uit het Sportakkoord II.

  • Externe link: Vrijwilligerswerk

    Vrijwilligerswerk is werk waar u geen geld voor krijgt. Als u tijd over heeft en graag anderen helpt, kunt u vrijwilligerswerk doen. Bent u langdur...

  • Externe link: Bedrijf starten

    Wanneer iemand een bedrijf wil vestigen in de gemeente, kan diegene contact opnemen met de gemeente om informatie in te winnen.

  • Externe link: Subsidie voor activiteiten

    Wilt u subsidie aanvragen om iets te organiseren voor inwoners van Haarlem? Kijk dan eerst of deze activiteit valt in 1 van onze subsidieregelingen. Als dit niet zo is, kunt u algemene subsidie online aanvragen. Dit kan ook als organisatie of vereniging. Doe minimaal 8 weken van tevoren de aanvraag. Als het gaat om een activiteit die jaarlijks terugkomt, vraagt u de subsidie uiterlijk 31 augustus van het voorafgaande jaar aan.

  • Externe link: Tijdelijke verkeersmaatregel aanvragen

    Moet u voor bepaalde werkzaamheden gebruikmaken van de openbare ruimte of weg en kunt u zich dan niet aan de verkeersregels houden? Wilt u, bijvoorbeeld voor een verbouwing of verhuizing, de weg of een parkeervak tijdelijk (deels) afsluiten? Neem dan contact op met de gemeente. Het kan zijn dat er tijdelijke verkeersmaatregelen genomen moeten worden.

  • Externe link: Afwijken van het omgevingsplan (functie wijzigen)

    Om een locatie te gebruiken op een andere manier dan in het omgevingsplan is toegestaan, is toestemming van de gemeente nodig.

  • Externe link: Rijksmonument

    Het in stand houden van Rijksmonumenten is belangrijk voor het behouden van ons cultureel erfgoed. Bent u eigenaar van een Rijksmonument? Dan zijn er verschillende mogelijkheden voor financiële ondersteuning en subsidies. Kijk op de website van de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed. U kunt daar ook de financieringscheck doen. Vanuit de gemeente wordt er geen financiële ondersteuning en/of subsidie verstrekt voor restauratie- en herstelwerkzaamheden aan Rijksmonumenten.  In het Erfgoedregister kunt u zien of uw pand een Rijksmonument of Gemeentelijk monument is.  Informatie over alle financiële regelingen voor rijksmonumenten kunt u vinden op de volgende websites: Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed Restauratiefonds-hypotheek bij het Nationaal Restauratiefonds Cultuurfonds-hypotheek bij het Nationaal Restauratiefonds Monumenten-hypotheek bij het Nationaal Restauratiefonds Belastingdienst Gecombineerde lening voor energiebesparend restaureren bij het Nationaal Restauratiefonds  

  • Externe link: Bus- en treinvervoer

    Connexxion verzorgt het grootste deel van het busvervoer in en rond Alkmaar. Alkmaar heeft 2 treinstations.

  • Externe link: Brandveilig gebruik gebouwen: vergunning of melding

    Voor sommige gebouwen waarin groepen verblijven, is een omgevingsvergunning voor brandveilig gebruik van bouwwerken (gebruiksvergunning) verplicht. In dit soort gebouwen is het risico bij brand extra groot. Voor veel gebouwen is een melding (gebruiksmelding) voldoende.

  • Externe link: Conceptverzoek

    Wilt u weten of uw (bouw)plan haalbaar is? Dan adviseren wij u om een conceptverzoek in te dienen via onze website, vóórdat u de officiële aanvraag doet.  Wij kunnen dan beoordelen of uw plan haalbaar is, welke procedure u verder moet doorlopen en welke documenten u dan moet aanleveren. U komt er dan dus ook achter of het nut heeft om een omgevingsvergunning of wijziging van het omgevingsplan aan te vragen. Zo voorkomt u dat u onnodige kosten moet maken bij een officiële aanvraag. U kunt het conceptverzoek aanvragen via het onderstaande e-formulier, dan gaan wij voor u aan de slag. Conceptverzoek aanvragen via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met DigiD of eHerkenning.   Wat zijn de voorwaarden voor het indienen van een conceptverzoek? Geef bij uw aanvraag voldoende informatie over uw plan. Omdat wij uw plan gaan beoordelen aan de geldende regels, hebben wij informatie nodig. U moet minimaal het volgende indienen: de locatie (adres en/of kadastraal perceel) een toelichting op het plan een schets/tekening van uw plan Wij adviseren u om de tekeningen in ieder geval op schaal te tekenen, met de afmetingen erbij. Hoe beter de tekeningen, hoe duidelijker wij een inschatting kunnen geven over de haalbaarheid. Als het nodig is voor de beoordeling, zullen wij aanvullende informatie opvragen. De duur van het beoordelen van uw conceptverzoek hangt meestal af van de grootte van uw plan. Voor het behandelen van een conceptverzoek geldt geen wettelijke termijn. Normaal gesproken kunt u binnen 8 tot 12 weken een inhoudelijke reactie van ons verwachten. Tegen het besluit op een conceptverzoek kan geen bezwaar worden gemaakt. Het antwoord geeft alleen aan dat wij wel of niet kunnen meewerken aan uw plan. U kunt uiteindelijk wel bezwaar indienen tegen de weigering van de vergunning als u toch de officiële aanvraag omgevingsvergunning indient. Voor het behandelen van een conceptverzoek brengen wij kosten in rekening.  Dit is een vast bedrag van €783,- (Intaketafel). Dit zou op kunnen lopen naar €1.044,- (Omgevingstafel) als blijkt dat er meer advies noodzakelijk is. Krijgt uw plan een positieve beoordeling? En dient u de officiële aanvraag in volgens de voorwaarden uit die beoordeling? Dan worden de kosten van het vooroverleg verrekend met de totale legeskosten. Krijgt uw plan een positieve beoordeling? En dient u de officiële aanvraag in volgens de voorwaarden uit die beoordeling? Dan worden de kosten van het vooroverleg verrekend met de totale legeskosten. U vindt de kosten in de legestabel van de gemeente op deze pagina op onze website. Wat doen wij tijdens de beoordeling van uw conceptverzoek? Wij beoordelen uw plan op wenselijkheid en haalbaarheid. Dat betekent dat wij nagaan of het plan past binnen het beleid van de gemeente en of uw plan voldoet aan de geldende wet- en regelgeving. Wij doen dit aan de zogeheten Intaketafel. Bij de beoordeling van uw aanvraag zitten de verschillende specialisten van de gemeente aan tafel (o.a. verkeer, stedenbouw, wonen en groen), maar ook de Omgevingsdienst (milieu). Op die manier maken wij een integrale beoordeling van uw aanvraag. Wat zijn de voordelen van het vooroverleg? U hoeft tijdens het vooroverleg nog niet direct álle stukken in te dienen Wij hebben alleen de stukken nodig die bepalend zijn of wij medewerking kunnen verlenen. Meestal is een locatie, toelichting en schets al voldoende. Als wij meer informatie nodig hebben, laten wij u dit weten. U betaalt nog niet de volledige kosten van de officiële aanvraag Omdat u nog niet alle informatie hoeft in te dienen, betaalt u minder kosten. Bij de officiële aanvraag zijn de eisen aan de aan te leveren informatie strenger en moet u veel meer documenten aanleveren. Ook worden de kosten van het vooroverleg verrekend met de officiële aanvraag, als aan alle voorwaarden wordt voldaan. Wij kunnen met u meedenken over uw plan Na beoordeling van uw conceptverzoek kunnen wij aangeven waarop u uw plan moet aanpassen. Bij de officiële aanvraag geldt een wettelijke termijn van acht weken met eventuele verlenging bij een verzoek om aanvullingen. Als u dan niet alle stukken tijdig indient, moeten wij helaas uw aanvraag buiten behandeling laten. Betrek uw buurt en belanghebbenden Bent u van plan iets te gaan veranderen in de omgeving? Als initiatiefnemer doet u er goed aan de belanghebbenden zo passend mogelijk te betrekken bij uw plan. Participeren is geen doel op zich maar een manier om met elkaar een betere omgeving te maken, waarbij u met inbreng van de betrokkenen tot een plan kunt komen van hogere kwaliteit en meer acceptatie. Bekijk de werkwijzer op deze webpagina op de website, waarbij wij u willen helpen met het organiseren van de participatie voor uw plan.  

  • Externe link: Explosieven

    Als gevolg van de Tweede Wereldoorlog is er in Lingewaard een hoog risico op de aanwezigheid van explosieven in de grond. Daarom is het belangrijk een

  • Externe link: Ontwikkelverzoek Wro

    Heeft u bouwplannen waarbij u de functie van een gebouw wijzigt, bijv. een schoolgebouw veranderen in een woning of bouwen op een locatie waar geen bouwmogelijkheden zijn dan kunt u een verzoek indienen voor een vooroverleg

  • Externe link: Chemisch afval huishoudens, inzameling

    Let op! U heeft uw afvalpas nodig om toegang te krijgen tot de milieustraat.