Resultaten 231 - 236 van 236 resultaten

  • Identiteitskaart (ID-kaart) aanvragen

    Hoe werkt het Maak een afspraak Neem de oude identiteitskaarten en paspoorten mee naar de afspraak. Ook als ze zijn verlopen; Zorg voor een pasfoto die voldoet aan de eisen voor pasfoto’s; U betaalt voor de nieuwe kaart en krijgt een afhaalbewijs mee; Na 5 werkdagen haalt u uw identiteitskaart persoonlijk op bij het stadhuis. Dit geldt ook voor kinderen jonger dan 12 jaar; U hoeft voor het afhalen geen afspraak te maken; Kinderen moeten aanwezig zijn bij de aanvraag en het afhalen van hun ID-kaart of paspoort; Neem uw afhaalbewijs mee. Dit krijgt u na het aanvragen en betalen mee. Aanvullend tot 12 jaar Aanvullend invullen en meenemen voor kinderen onder 12 jaar: Een brief met toestemming van alle personen (meestal beide ouders) die het gezag hebben over het kind. Dit kan ter plekke, of door het toestemmingsformulier (pdf, 113 kB) in te vullen; Identiteitsbewijs van beide ouders. Of van degene met het ouderlijk gezag; Minimaal één ouder of verzorger moet aanwezig zijn bij de aanvraag. Spoedaanvraag U kunt uw identiteitskaart met spoed aanvragen. Als uw aanvraag vòòr 12.00 uur is ingediend kunt u het document de volgende dag ophalen. U betaalt hiervoor een toeslag. Kosten en geldigheid Soort Identiteitsbewijs Normale aanvraag Toeslag spoedaanvraag Geldigheid Identiteitskaart vanaf 18 jaar € 75,80 € 57,05 10 jaar Identiteitskaart t/m 17 jaar € 40,90 € 57,05 5 jaar U betaalt uw identiteitskaart direct bij de aanvraag. Identiteitskaart kwijt of gestolen Is uw oude identiteitskaart gestolen of kwijtgeraakt? Meld dit bij de gemeente. U hoeft niet naar de politie. Digitaal melden U kunt direct een nieuwe identiteitskaart aanvragen. Bij deze aanvraag tekent u een Verklaring van vermissing bij de gemeente. Ook als u een spoedaanvraag doet. Maak hiervoor online een afspraak onder ‘identiteitskaart vermissing’ Vindt u uw oude identiteitskaart terug? Lever deze dan in bij uw gemeente. Dit identiteitskaart is namelijk niet meer geldig. Verliest u uw identiteitskaart in het buitenland? Doe dan aangifte bij de politie ter plaatse. Reizen met kinderen Reist u met uw kinderen naar het buitenland en hebben zij een andere achternaam dan u? Dan heeft u een bewijs nodig dat u de vader of moeder bent, of het ouderlijk gezag heeft. Lees meer over reizen met kinderen op de website van de Rijksoverheid. Meer weten Op de website van de Rijksoverheid vindt u nog meer informatie over de identiteitskaart.

  • Zakenpaspoort

    Hoe werkt het Maak een afspraak Neem de oude identiteitskaarten en paspoorten mee naar de afspraak. Ook als ze zijn verlopen; Zorg voor een pasfoto die voldoet aan de eisen voor pasfoto’s; U betaalt voor het nieuwe document en krijgt een afhaalbewijs mee; Na 5 werkdagen haalt u uw zakenpaspoort op bij het stadhuis; U hoeft voor het afhalen geen afspraak te maken; Kinderen moeten aanwezig zijn bij de aanvraag en het afhalen van hun ID-kaart of paspoort; Neem uw afhaalbewijs mee. Dit krijgt u na het aanvragen en betalen mee. Aanvullend tot 18 jaar Ben je minderjarig (jonger dan 18 jaar)? Dan heb je schriftelijke toestemming nodig van je ouders of voogd. Vul het in, en laat het door je ouders/voogd ondertekenen. Om te bewijzen dat de handtekeningen op dat formulier echt zijn, willen wij de paspoorten of rijbewijzen van je ouders of voogd zien als je naar het stadhuis komt. Neem dus ook het volgende mee naar je afspraak: Schriftelijke toestemming van allebei de ouders. Of van degene die het gezag over het kind heeft. Dit regel je op het stadhuis of via het toestemmingsformulier (pdf, 179 kB); (Kopie van) het identiteitsbewijs van allebei de ouders. Of van iemand anders die het gezag over het kind heeft; Minimaal één ouder of verzorger moet aanwezig zijn bij de aanvraag. Wat je nog meer moet meenemen, staat in het lijstje hierboven en in het bericht dat je krijgt als je een afspraak hebt ingepland. Spoedaanvraag Heeft u uw paspoort snel nodig? Doe dan een spoedaanvraag. Als u het paspoort vóór 12.00 uur aanvraagt, dan kunt u het de volgende werkdag ophalen. U betaalt hiervoor een toeslag. Kosten en geldigheid Soort paspoort Normale aanvraag Geldigheid Toeslag spoedaanvraag Zakenpaspoort vanaf 18 jaar € 83,85 10 jaar € 57,05 Zakenpaspoort t/m 17 jaar € 63,40 5 jaar € 57,05 U betaalt bij de aanvraag aan de balie. Hoe lang duurt het Na 5 werkdagen haalt u uw paspoort op bij het stadhuis. Dit geldt ook voor kinderen jonger dan 18 jaar. U hoeft voor het afhalen geen afspraak te maken. Paspoort kwijt of gestolen Is uw oude paspoort gestolen of kwijtgeraakt? Meld dit bij de gemeente. U hoeft niet naar de politie. Digitaal melden U kunt direct een nieuw paspoort aanvragen. Bij deze aanvraag tekent u een Verklaring van vermissing bij de gemeente. Ook als u een spoedaanvraag doet. Maak hiervoor online een afspraak onder ‘paspoort vermissing’ Vindt u uw oude paspoort terug? Lever dit dan in bij uw gemeente. Dit paspoort is namelijk niet meer geldig; Verliest u uw paspoort in het buitenland? Doe dan aangifte bij de politie ter plaatse.

  • Paardenveld-Noord

    Wat? De gemeenteraad heeft op 20 mei 2021 de visie Paardenveld-Noord vastgesteld. Dit is de eerste stap naar een nieuwe woonwijk in IJsselstein. De visie geeft aan hoe we het plangebied willen ontwikkelen. Het geeft een beeld op hoofdlijnen en is richting gevend. Het plangebied ligt op steenworp afstand van de historische binnenstad. Het grenst direct aan de Hollandse IJssel. Het gebied is goed ontsloten met openbaar vervoer, de fiets en auto. Omsloten tussen de karakteristieke Paardenlaan, Utrechtseweg, Beneluxweg en Hogebiezen ligt het gebied Paardenveld-Noord. Hier gaan we bouwen voor toekomstige generaties in IJsselstein. Een duurzame wijk waar mens, natuur, klimaat en gezondheid centraal staan. Paardenveld-Noord, dé plek waar 500 appartementen en stadswoningen worden gerealiseerd. Een wijk van de toekomst, waar groen, circulair en klimaatadaptieve maatregelen centraal staan. Een autoluwe wijk, zodat kinderen vrij voor de deur kunnen spelen. De levensloopbestendige seniorenwoningen worden zo ingericht, zodat ouderen zo lang mogelijk zelfstandig 'thuis' kunnen wonen. Kortom, gelijkvloers, nabij welzijns- en gezondheidszorg, domotica toepassingen (slimme sloten, video deurbel en meer) en de belangrijkste voorzieningen op loopafstand. Daarnaast blijft het woonzorgcentrum Ewoud in het gebied bestaan. De parkeervoorziening is beoogd op één centrale plek, op loopafstand van de woningen. We noemen dit een 'Mobiliteitshub'. Zo'n hub kent ook andere functies voor gemeenschappelijk gebruik. Denk hierbij aan pakketservice, sport en ontspanning, horeca, steunpost, hulpdiensten en soortgelijk. Ook de bushalte is op loofafstand. Klik op de foto om de foto te vergroten. Waarom? Wij zien dat er in de komende jaren veranderingen in dit gebied zullen optreden. Denk aan tijdelijke huisvesting in de school De Wenteltrap. Ook zullen er bedrijven vertrekken. Het gebied zal de komende jaren transformeren naar een woon (zorg)gebied. Deze transformatie zal stapsgewijs plaatsvinden. De vraag naar woningen voor jong en oud is groot. We zien veranderingen in mobiliteit op ons afkomen. Duurzaamheid leeft enorm. We werken toe naar een klimaatneutraal IJsselstein in 2050. Het plan Paardenveld-Noord gaat uit van een klimaatadaptieve woonwijk. Woningen worden gebouwd volgens de nieuwste inzichten op het gebied van energie, warmte, water en milieu. Woningen zullen in grote mate voorzien in de eigen energievraag. Dat vraagt om warmtepompen, zonne-energie, warmteterugwinning en warmtewisselaars. Ook de openbare ruimte wordt zo ingericht, dat het bijdraagt aan de biodiversiteit en duurzaamheidsdoelstellingen: regenwateropvang en -berging en het tegengaan van hittestress. Tegelijkertijd is het een unieke locatie voor woningbouw, vanwege haar ligging. Paardenveld-Noord ligt op een steenworp afstand van de binnenstad en de Hollandse IJssel en kent een goede aansluiting op het openbaar vervoer en de (fiets)snelweg. Ouderen- en gezondheidszorg zijn aanwezig. Hoe? De gemeente IJsselstein heeft, samen met stedenbouwkundigbureau Imoss, een oriëntatie gemaakt voor hoe het gebied eruit kan zien na transformatie. Tegelijkertijd is de visie een beoordelingskader waarbinnen ontwikkelingen worden gefaciliteerd door de gemeente. Er zullen 500 appartementen en stadswoningen worden gerealiseerd. 30% van het woningaanbod is bedoeld voor de sociale huursector. Een woongebied met een eigen identiteit voor jong en oud, die we in de komende tien jaar fasegewijs willen ontwikkelen. Paardenveld-Noord is opgedeeld in drie deelgebieden. De gemeente richt zich op de ontwikkeling van het middengebied, dat tussen de Beneluxweg, Panoven, Paardenlaan en de Jan van der Heydenweg ligt (aangevuld met de brandweerkazerne en de aanliggende brandweerwoningen). In de huidige situatie staat hier de praktijkschool Baanbreker, basisschool De Wenteltrap, een politiebureau en een uitvaartcentrum. Ook staan er diverse bedrijfsgebouwen die gebruikt worden door WerkwIJSS en als sportschool en gebouwen voor culturele activiteiten. De eerste visie voor de indeling van de wijk is volgens een campusmodel. De appartementengebouwen worden aan de buitenranden van de wijk gesitueerd. In het midden van de wijk is ruimte voor een gezamenlijk park. Om de authentieke Paardenlaan tot zijn recht te laten komen, is in de visie de bouwhoogte aan de laan beperkt tot vier, soms vijf bouwlagen. In het noorden van het plangebied behouden we het een ensemble van historische bebouwing aan de Panoven, een ankerpunt voor het gebied. Langs de Beneluxweg en de Utrechtseweg is rekening gehouden met hogere bebouwing. Langs de Beneluxweg komt water voor voldoende waterberging. Afwijkend van de visie heeft de raad besloten dat de Jan van der Heydenweg tenminste tot 2035 blijft bestaan, de mogelijkheden voor een alternatief worden nader onderzocht. Ook Zorgcentrum Ewoud heeft plannen om woningen aan de Marijke Meuhof te vervangen voor een nieuw zorggedeelte en nieuwe appartementen. Video/animatie Beschrijving: animatie Paardenveld-Noord Wanneer? Eind 2023 kunnen we meer zeggen over de planning. De komende tijd worden er gesprekken gevoerd en wordt de visie nader uitgewerkt. Er zal zeker niet vóór 2026 gebouwd worden. 2022 De afgelopen maanden hebben we een beeld gevormd wat nodig is om het plan een stap verder te brengen. Er is en plan van aanpak opgesteld. Tegelijkertijd wordt aandacht besteedt aan eventuele aanbesteding van (delen van) het gebied als onderdeel van onderzoek naar samenwerking met een ontwikkelaar. Dit is eveneens een onderdeel van het voorstel op het vaststellen van de visie. 20 mei 2021 De gemeenteraad stelt de visie Paardenveld-Noord vast. Dit is de eerste stap naar een nieuwe woonwijk in IJsselstein. De visie is op hoofdlijnen en richting gevend. Bij de uitwerking zullen zeker veranderingen optreden. De volgende stap is nu via een projectmatige aanpak het uitwerken van de visie naar een ontwikkelingsplan. Hiermee wordt onderzocht hoe een gefaseerde ontwikkeling mogelijk is. Het biedt ook de basis voor een bestemmingsplan/ omgevingsplan, bouwplannen en een inrichtingsplan. Dit geldt vooral over het deel bij de huidige Baden Powellweg. Over het opstellen van het ontwikkelingsplan zal verdere communicatie plaatsvinden met betrokkenheid van de inwoners, eigenaren en belanghebbenden. Voor particuliere ontwikkelingen dient de visie als basis voor een op te stellen kader of 'kavelpaspoort'. 2020 Wij hebben onze inwoners, ondernemers en belanghebbenden gevraagd wat zij vinden van de eerste plannen van Paardenveld-Noord Hiervoor is ter oriëntatie een ontwerpschets gemaakt om de plannen zichtbaar te maken. Aan de hand van deze ontwerpschets is medewerking gevraagd aan een enquête. Ruim 1.100 inwoners hebben hieraan mee gedaan. De uitkomsten laten zien dat de vraag naar woningen groot is. IJsselsteiners, jong en oud, willen graag in Paardenveld-Noord wonen. Met de uitkomsten van de enquête en de reacties van gesprekken met belanghebbenden is de conceptvisie bijgewerkt naar de uiteindelijke visie. Veelgestelde vragen Wat betekent een visie Paardenveld Noord/Hazenveld? Duidelijk is dat er in de nabije toekomst veranderingen gaan optreden in het gebied Paardenveld Noord. De gemeenteraad heeft hiertoe op 20 mei 2021 de visie Paardenveld Noord vastgesteld. De visie is een vooruitblik op hetgeen we willen bereiken met het gebied. Die visie fungeert als een inspirerende, dynamische en uitdagende basis dat de ambitieuze toekomst voor het gebied schetst. Hoe zeker is het dan dat Paardenveld Noord / Hazenveld ook daadwerkelijk een woonwijk wordt? Voor de uitwerking van de visie zal er verder onderzoek moeten plaatsvinden. Daaruit kan naar voren komen dat onderdelen niet zo gerealiseerd kunnen worden als bedacht in de visie. Ook zullen diverse procedures gevolgd moeten worden, die lange tijd in beslag kunnen nemen. Maar het doel blijft wel om de visie zoveel mogelijk te realiseren, mede gelet op al bekende en op afkomende wetgeving op het gebied van o.a. klimaat, energie, gezondheid. Zoals hiervoor aangegeven, moet het plan ook realistisch zijn. Hierbij zijn marktomstandigheden ook van invloed op de haalbaarheid. Hoe zeker is het dat het Campusmodel gerealiseerd wordt? Het Campusmodel is als uitgangspunt genomen, omdat wij denken dat dit het meest aantrekkelijk model is. Bij de uitwerking van de visie zal hier zoveel mogelijk aan worden vastgehouden, maar staan we, indien nodig, nog wel open voor alternatieve invulling. Wanneer is het zeker dat het een woonwijk wordt? De gemeenteraad heeft de Woonvisie vastgesteld met daarin de opgave om 2500 woningen in de komende 10 jaar te realiseren. Aanvullend is de visie Paardenveld Noord, dat uitgaat van een woningbouwlocatie, ook vastgesteld door de gemeenteraad. Op dit moment vindt er onderzoek plaats om een verdere uitwerking te kunnen maken. Wanneer dit gereed is zal er meer zekerheid zijn of de visie, eventueel met aanpassingen, gerealiseerd kan worden. De daadwerkelijke realisatie zal echter nog even op zich laten wachten, ook omdat naar verwachting niet alles gelijktijdig gerealiseerd kan worden. Staat de indeling van de wijk vast? Met de vaststelling van de visie staat de hoofdstructuur vast zoals dat op de visiekaart en de uitgangspunten is weergegeven. Binnen deze kaders wordt nader onderzocht om de verdere invulling te laten plaatsvinden. Komen er ook eengezinswoningen? De visie geeft vooral hoofdlijnen van bebouwing weer. Bij een modelmatige invulling, om te kijken of de visie ook realistisch is, is er ook van uitgegaan dat er eengezinswoningen komen in de vorm van stadswoningen. Gelet op de woningbehoefte wordt echter vooral uitgegaan van appartementen. Hoelang duurt het voordat de bouw kan starten? We verwachten niet voor 2026 te kunnen starten met de bouw. Eerst moeten de onderzoeken gereed zijn en procedures doorlopen zijn. Dat zal naar verwachting enkele jaren in beslag nemen. Hoeveel sociale huurwoningen komen er? Conform de Woonvisie zal er 30% sociale huur zijn. Als het autoluw wordt, hoe brengen mensen dan hun boodschappen en andere zware spullen naar hun woning? De appartementen en woningen zullen bereikbaar zijn voor zware spullen, zoals voor verhuizingen. Pakketservices (DHL, PostNL, enz.) en boodschappenservices (Picnic, AH, Jumbo, enz.) kunnen hun vracht afleveren in het mobiliteitshub, waar deze zaken opgehaald kunnen worden. Dat is ook gemakkelijk voor mensen die overdag niet thuis zijn. Hiermee wordt voorkomen dat er allerhande verkeersbewegingen door het groene gebied ontstaat, bestellingen opnieuw bezorgd moeten worden, met alle neveneffecten van dien (lucht, geluid, onveiligheid). Wat gaat er gebeuren met de bedrijven en scholen die nu op de locatie staan? Bij de totstandkoming van de visie is met de belangrijkste stakeholders (eigenaren, huurder(s) gesproken. Samengevat kan gesteld worden dat deze enthousiast zijn. Ook zijn wij nog in overleg met de schoolbesturen over de toekomst van de scholen. Daarover zal de gemeenteraad ook een besluit moeten nemen. Omdat dit nog een visie is, zal met alle partijen verder gesproken moeten worden en onderzocht moeten worden wat de mogelijkheden zijn om de functies opnieuw in het gebied onder te brengen of om elders een nieuwe locatie te vinden. Daarbij zal zoveel mogelijk rekening gehouden worden met de wensen en mogelijkheden van de bedrijven. Wat gaat er gebeuren met de Jan van der Heydenweg die nu toegang geeft tot de binnenstad? Om een aantrekkelijk, groen woongebied te creëren waar de gebruiker belangrijker is dan het verkeer, gaat de visie ervanuit dat de Jan van der Heydenweg een andere route krijgt. Bij de vaststelling van de visie is besloten dat voorlopig de Jan van der Heydenweg in stand gehouden blijft. De visie is vooruitstrevend, maar eerst zal het alternatief goed onderzocht moeten worden. Wat wordt de toegangsweg naar de binnenstad? De route van en naar de binnenstad zal verder onderzocht worden in relatie tot verkeerscirculatie met de binnenstad. Daarbij komen dan ook het gebruik van de Overtoom, het gebruik van zwaar verkeer door de Benschopperpoort en over de brug over de stadsgracht bij de Mr. Abbink Spainkstraat aan de orde. Op welke afstand van de woningen aan de Vrouw Baertestraat en Jolandeplantsoen wordt er straks gebouwd? Op dit moment variëren de afstanden van de bebouwing van woon- en zorgcentrum Ewoud en de scholen (met bijgebouwen) tot de bestaande bebouwing tussen de ca. 62 m bij de Vrouw Baertestraat en ca. 65 m bij de Vrouw Beartestraat en Jolande Plantsoen. De visie geeft als beeld resp. ca 75 en 65 m. Wij vestigen er echter de aandacht op dat gaande het proces de afstanden exacter worden. Welke bebouwingshoogte krijgt de bebouwing langs rand met de Paardenlaan? Wij gaan momenteel uit van 4 bouwlagen met accenten van 5 bouwlagen. Hoe gaat u de kwaliteit bewaken? Wij willen de kwaliteit van de bebouwing en de inrichting van het buitenterrein bewaken door adviezen van de welstandcommissie leidend te laten zijn en een stedenbouwkundige in te zetten. Daarnaast zullen wij de nodige kwaliteitsbepalingen opnemen in overeenkomsten en zo mogelijk planologische maatregelen (zoals een bestemmingsplan). Blijft het woonwagencentrum gehandhaafd? Daarover kunnen we nog geen uitspraak doen. We gaan dit nader onderzoeken, mede tegen de achtergrond dat er een beperkte uitbreiding van plaatsen nodig is. Blijft de brandweerkazerne gehandhaafd? Ja. Blijven de woningen naast de brandweerkazerne gehandhaafd? In ieder geval zal dit voorlopig nog wel het geval zijn.

  • Begraven

    Hoe werkt het Er moeten minimaal 3 volledige werkdagen zitten tussen het moment van reserveren en de begrafenis of het bijzetten van een urn. Die tijd hebben we nodig voor administratieve voorbereidingen en het plannen van de buitendienst. Voor de begrafenis krijgt u in totaal 2 uur de tijd. Als u meer tijd nodig heeft, kunt u tegen extra kosten een verlenging aanvragen. Dag van reservering Dag van begrafenis of bijzetten urn Maandag Vrijdag Dinsdag Maandag Woensdag Dinsdag Donderdag Woensdag Vrijdag Donderdag Zaterdag Donderdag Zondag Donderdag Feestdagen tellen niet als werkdag. Online begraafplaatsagenda De stappen die u moet volgen staan in de gebruikershandleiding (pdf, 1,45 MB) van de webagenda. Heeft u geen eigen inlogcodes? Maak dan gebruik van de algemene inlogcodes: Gebruikersnaam: Ondernemer01 Wachtwoord: Uitvaart030? Tevens dient u ook een e-mail te sturen naar info.bpa@ijsselstein.nl voor verdere afhandeling van de reservering met onderstaande gegevens: De naam van de begrafenisonderneming; Naam contactpersoon; Adres van de begrafenisonderneming; Het e-mailadres waarop we u kunnen bereiken; Het telefoonnummer waarop we u kunnen bereiken. Ontheffing Overtoom aanvragen In de binnenstad van IJsselstein zijn op verschillende plaatsen afsluitingen geplaatst die in de grond kunnen zakken (deze afsluitingen worden bollards genoemd). Rouwstoeten naar en vanuit de Basiliek kerk kunnen bij de heer P. van der Wielen ontheffing aanvragen voor de bollard op de Overtoom via p.vanderwielen@p1.nl. Kosten Soort kosten 2024 *Begraven in een algemeen (huur) graf voor 10 jaar € 1.434,77 Gebruik van de aula op begraafplaats De Hoge Akker tijdens een begrafenis € 200,00 Gebruik van een voorloper van Gemeente IJsselstein tijdens een begrafenis € 150,00 Verstrooien van as op het strooiveld van begraafplaats De Hoge Akker € 100,00 *U betaalt dan namelijk alleen de begraafkosten volgens de verordening op de heffing en de invordering van lijkbezorgingsrechten gemeente IJsselstein 2024. De kosten van de uitvaart worden, als dit mogelijk is, betaald uit de nalatenschap van de overledene. Als dit niet toereikend is, worden de nabestaanden in de eerste graad aangesproken het (resterende) bedrag te betalen. Mocht er in uw omgeving iemand zijn overleden waarbij het bovenstaande van toepassing is, dan kunt u contact opnemen met de afdeling Terugvordering en Verhaal van WIL-Lekstroom, via telefoonnummer 030 - 702 23 00. Bezwaar belasting Heeft u bezwaar tegen de leges ? Dien binnen zes weken na de dagtekening van de door u ontvangen belastingaanslag bezwaar in. Het bezwaarschrift moet de redenen van uw bezwaar bevatten. Stuur ook de aanslag waar het om gaat als bijlage mee. Online bezwaar indienen Of schriftelijk (niet per e-mail) bij de heffingsambtenaar van de gemeente. Meer informatie hierover staat op de aanslag. Bereikbaarheid feestdagen Het stadhuis is op feestdagen gesloten. Tussen het moment van reserveren en de daadwerkelijke begrafenis moeten minimaal 3 werkdagen zitten. Feestdagen tellen niet als een werkdag! Begrafenissen kunt u 24/7 online op www.begraafplaatsagenda.nl vastleggen. Klik hier (pdf, 1,45 MB) voor meer informatie en de gebruikershandleiding. Begraafplaatsen De gemeente IJsselstein heeft twee begraafplaatsen in haar beheer. Begraafplaats de Hoge Akker en begraafplaats Eiteren. Op Eiteren vinden alleen nog bijzettingen plaats. Op begraafplaats De Hoge Akker worden de graven op volgorde uitgegeven. De nabestaanden kunnen kiezen voor begraving op het Rooms Katholieke gedeelte, het Algemene gedeelte of het Islamitische gedeelte. Op deze begraafplaats kan de aula gebruikt worden voor een afscheidsdienst. Indien u gebruik maakt van de aula op De Hoge Akker, dient u zelf te zorgen voor de catering/bediening. oor de aula hebben wij een vergunning brandveilig gebruik voor maximaal 75 personen (waarvan er 50 personen kunnen zitten). De begraafplaatsen zijn dagelijks toegankelijk van zonsopgang tot zonsondergang. Het college kan besluiten tot sluiting van de begraafplaats onder specifieke omstandigheden. Begraafplaats De Hoge Akker Noord IJsseldijk 57 3402 PG IJsselstein Begraafplaats Eiteren Eiteren 19 3401 PS IJsselstein Grafrechten Particuliere graven in de gemeente IJsselstein worden uitgegeven voor 20 jaar. Deze graven bestaan uit twee lagen en hebben ook de mogelijkheid om telkens met tien jaar verlengd te worden. De rechthebbende bepaalt wie er in het graf begraven mag worden. Ongeveer één jaar voordat de termijn verstreken is, ontvangt de rechthebbende een brief van de gemeente waarin dit staat aangegeven. De rechthebbende kan dan laten weten of hij/zij het grafrecht wilt verlengen of dat hij/zij er afstand van wilt doen. Kiest de rechthebbende ervoor de grafrechten niet te verlengen dan vervallen de rechten op het graf. Het graf wordt dan geruimd en de gemeente kan de plek dan opnieuw uitgeven. Bij algemene graven beschikt de belanghebbende tien jaar (wettelijke grafrust) over de grafrechten. Algemene graven bestaan ook uit twee lagen, maar kunnen niet verlengd worden. Bij algemene graven bepaalt de Gemeente IJsselstein wie er in het graf begraven wordt. Eén jaar voordat de termijn van tien jaar is verstreken ontvangt de belanghebbende van de gemeente een brief dat de grafrechten beëindigd worden. Islamitisch begraven Op begraafplaats De Hoge Akker is een deel gereserveerd voor Islamitische graven. De meeste moslims die niet in Nederland geboren zijn, maar er wel wonen en overlijden, worden begraven in hun geboorteland. Maar de moslims die in Nederland geboren zijn, willen niet altijd in het geboorteland van hun ouders begraven worden. De gemeente heeft daarom een islamitisch gedeelte op de begraafplaats De Hoge Akker gerealiseerd. De graven zijn dusdanig gesitueerd dat de overledene met het hoofd richting Mekka begraven wordt. Ruimen van graven Deze werkzaamheden worden uitgevoerd door een gespecialiseerd bedrijf dat werkt volgens een vastgesteld ruimingsprotocol. Hierbij is een respectvolle ruiming het uitgangspunt. Tijdens het ruimen wordt het betreffende deel van de begraafplaats afgeschermd zodat de werkzaamheden niet zichtbaar zijn. Het kan voorkomen dat een deel van de begraafplaats tijdelijk wordt afgesloten. Als er tijdens de werkzaamheden een begrafenis is worden de werkzaamheden tijdelijk stilgelegd zodat de begrafenis op de gebruikelijke manier kan plaatsvinden. Ruimen van graven vinden meestal plaats het jaar volgend op dat de grafrechten zijn afgelopen. Nabestaanden worden hier niet meer van op de hoogte gebracht. Tot het moment van ruimen worden de graven niet door de gemeente onderhouden. As uitstrooien op begraafplaats de Hoge Akker Op begraafplaats De Hoge Akker heeft de gemeente een strooiveld. Hier kan de as van een overledene uitgestrooid worden. Als gemeente moeten wij registreren van wie er as wordt uitgestrooid. Gedenktekens zijn niet toegestaan op het strooiveld. Nabestaanden kunnen online een datum en een tijdstip plannen voor het verstrooien van as. Dit kan op maandag tot en met vrijdag van 10.00 uur tot en met 15.00 uur en op zaterdag van 11.00 uur tot en met 13.00 uur. Hoe werkt het: Vul het formulier in Houd rekening met minimaal 2 weken verwerkingstijd vanaf het moment van invullen en het daadwerkelijke uitstrooien; Na de bevestiging kunt u op de dag en het tijdstip waarvoor de afspraak is gemaakt met de urn/asbus naar begraafplaats De Hoge Akker komen; U kunt ervoor kiezen om zelf de as uit te strooien of de begraafplaatsbeheerder kan dit doen in uw bijzijn; Voor het uitstrooien van de as heeft u maximaal een ½ uur de tijd. Meer weten Heeft u vragen? Neem contact op met de gemeente via telefoonnummer 14 030. Begrafenis online vastleggen Begrafenissen kunt u 24/7 online vastleggen. Tussen het moment van reserveren en de daadwerkelijke begrafenis moet minimaal 3 werkdagen zitten. Ondernemer Ondernemers zonder eigen inlogcodes kunnen gebruikmaken van de algemene inloggegevens: Gebruikersnaam: Ondernemer01 Wachtwoord: Uitvaart030? Daarnaast mailt u naar de gemeente voor verdere afhandeling van de reservering. Gebruik hiervoor het e-mailadres: info.bpa@ijsselstein.nl. U vermeldt in de e-mail de volgende gegevens: De naam van de begrafenisonderneming Naam contactpersoon begrafenisonderneming Adres van de begrafenisonderneming Het e-mailadres waarop we u kunnen bereiken Het telefoonnummer waarop we u kunnen bereiken

  • Onderhoud openbaar groen

    Onze stad telt zo’n 16.000 bomen. Een deel bestaat uit een unieke collectie van ongeveer 2.200 fruitbomen van 850 rassen. Verder vinden we in de buitenruimte 1,3 miljoen m² gras en vele hagen, heesters en bloemenweides. De gemeente beheert het groen volgens een door de raad vastgestelde beeldkwaliteit C (er zijn 5 niveaus, waarbij A+ het beste is en D het laagste). Vanaf 2023 zorgen we zelf weer voor het onderhoud van het openbare groen. Dus niet meer de RMN. We zijn bezig met het inhalen van achterstallig onderhoud, maar dat zal nog wat tijd kosten. Bovendien werken we aan een nieuw plan voor het beheer van de openbare ruimte. Kaplijst bomen Plantlijst bomen Wet Natuurbescherming Bij kap van bomen en snoeien van hagen, heggen, bomen en het maaien van bermen respecteren we de regels vastgelegd in de Wet Natuurbescherming. Voordat de maaiwerkzaamheden starten controleert een ecoloog het groen op de aanwezigheid van beschermde planten, dieren en nesten. Als er beschermde soorten worden aangetroffen wordt deze plek afgezet met linten of pionnen zodat er omheen gewerkt kan worden en beschadiging en/of verstoring voorkomen kan worden. Werkzaamheden 2024 Bomen Werkzaamheden Gebied Uitvoeringsperiode Bomen kappen volgens kaplijst ABC December 2023 t/m januari 2024 Wintersnoei ABC December 2023 t/m maart 2024 Aanplant nieuwe bomen ABC Januari t/m maart Snoeien bomen met verhoogd risico ABC Januari t/m april Bolvormige bomen snoeien ABC Maart, juli en oktober Regulier boomonderhoud (cyclus 3 jaar) C April t/m december Bestrijding eikenprocessierups ABC Juni t/m juli Boomveiligheidscontrole A Oktober t/m december Nadere controle ABC Na boomveiligheidscontrole Planten en hagen Werkzaamheden Gebied Uitvoeringsperiode Planten van struiken en vaste planten ABC Januari t/m maart & oktober t/m december Snoeien plantsoenen ABC Januari t/m maart & november t/m december Voorjaarssnoei bloeiende planten ABC Maart Hagen snoeien ABC Mei t/m juni & september t/m oktober Bermen Werkzaamheden Gebied Uitvoeringsperiode Maaien voor verkeersveiligheid ABC April, juni, juli, september, oktober Reguliere bermen maaien ABC Juni, augustus, september Natuurvriendelijk maaien ABC September Uitleg werkzaamheden Wintersnoei Regulier boomonderhoud Boomveiligheidscontrole (BVC) Hagen snoeien Bermen maaien Grasaren Wintersnoei Knotten Knotten van bomen is een manier van snoeien die alleen bij sommige soorten bomen voorkomt. Bomen knotten houdt in dat de takken van de boom worden teruggesnoeid naar de oorsprong (zie foto). Wij kiezen ervoor om elke 3 jaar de knotbomen te knotten. Door deze herhaling ontstaat een typerende ‘knot’. Het knotten van bomen is belangrijk voor de veiligheid in de omgeving en de gezondheid van de bomen. Knotten Kandelaberen: Fors snoeien tot een kandelaar Kandelaberen is een manier van snoeien waarbij de takken zo flink worden gesnoeid dat de boom de vorm van een kandelaar krijgt. Na de snoei kan de boom weer in de natuurlijke vorm groeien. Kandelaberen is niet zonder risico’s. Kandelaberen kan de boom beschadigen. Met als gevolg dat de boom niet goed herstelt. Kandelaberen doen wij dus ook niet zonder goede reden. Niet alle soorten bomen zijn geschikt om te kandelaberen. Dit heeft te maken met de natuurlijke groei van een boom. De ene boom kan de snoei goed verdragen (bijvoorbeeld de wilg, populier en plataan) en de andere wat minder. Wanneer is kandelaberen een oplossing? De boom is te groot Als een boom te groot is voor de omgeving kunnen we kiezen om de boom te kandelaberen. Zo kan de boom blijven staan. De boom heeft schade Soms breekt een grote tak uit een boom, bijvoorbeeld door een storm. Door te kandelaberen blijft de boom levensvatbaar en hoeft deze niet gelijk gekapt te worden. De boom is eerder gekandelaberd Is de boom eerder gekandelaberd? Dan is het streven deze elke 3 jaar terug te snoeien naar de oorsprong. Dit komt omdat de nieuwe takken minder sterk zijn dan de oorspronkelijke takken. Door regelmatig te snoeien voorkomen we dat de takken afbreken.   Voorbeeld: plataan, eerder gekandelaberd                  Voorbeeld: na zoveel jaar weer aan de beurt Regulier boomonderhoud (volgens cyclus 3 jaar) De gemeente laat bomen elke 3 jaar controleren door een onafhankelijk boomveiligheidscontroleur. Deze controleur werkt volgens de aanpak van het Handboek bomen. Dit boek is uitgegeven door het Norminstituut Bomen. Bomen die ouder zijn of meer reden hebben om vaker te controleren we vaker. De controleur maakt per boom een verslag. Als het nodig is om de boom te snoeien, gaat de gemeente hiermee aan de slag. Ook met andere adviezen gaat de gemeente aan de slag. Welke onderdelen van een boom worden gesnoeid? Bij het snoeien van bomen kijkt de controleur heel goed naar de veiligheid. De volgende onderdelen van een boom kunnen worden gesnoeid: (Grote) dode takken. Hout dat over de weg hangt of naar de weg toe groeit. Takken die problemen in het bovenste gedeelte van de boom (de kroon) veroorzaken. Takken die tussen de huidige en de volgende snoeibeurt tegen obstakels aangroeien of een obstakel zouden kunnen raken. Boomveiligheidscontrole (BVC) De gemeente laat bomen elke 3 jaar controleren door een onafhankelijk boomveiligheidscontroleur. Bomen die wat ouder zijn of vanwege eerdere controles een verhoogd veiligheidsrisico hebben, laten we vaker controleren. De boomveiligheidscontroleur werkt volgens de aanpak van het Handboek bomen. Dit boek is uitgegeven door het Norminstituut Bomen. De Boomveiligheidscontrole (BVC) in 4 stappen: Een controleur bekijkt het uiterlijk van de boom. Hierbij let de controleur onder andere op de aanwezigheid van vruchtlichamen, het groeigedrag, vlekken of breuken van de bast of de stam, oude of nieuwe wonden etcetera. Na de controle volgt het advies. Als er zichtbare tekens zijn van mogelijke problemen, doen we verder onderzoek om de vervolgstappen te bepalen. Een controleur bepaalt aan de hand van een veiligheidsmaatregel wat er gesnoeid moet worden in de boom. Als er een belangrijk probleem is, noteert de controleur dit. Aan de hand daarvan bepaalt de controleur of de boom gekapt moet worden of dat herstel mogelijk is. Aan de hand van nader onderzoek (na de boomveiligheidscontrole), kunnen er nog bomen gekapt worden die niet op de kaplijst staan. Een boomveiligheidscontrole (BVC) Hagen snoeien Hagen snoeien wij voor het grootste deel met een machine. De stukken waar we niet bij kunnen snoeien we met elektrische heggenscharen. Wij vragen u vriendelijk om tijdens het snoeien uw auto niet voor de hagen te parkeren. Na het snoeien blazen we de straat schoon. Bermen maaien Bij het maaien houden wij zoveel mogelijk rekening met aanwezige planten en dieren. Wij doen altijd vooraf een ‘Flora- en Faunacontrole’. Hierbij kijken wij of er broedende vogels, nesten en/of andere beschermde planten aanwezig zijn in het werkgebied. Als dat zo is, dan slaan we dat gedeelte bij het maaien over. Wij maaien op 2 verschillende manieren: Natuurvriendelijk (ecologisch) Er zijn een aantal plekken die we maar 1 keer per jaar maaien. Het maaisel blijft een paar dagen liggen zodat de zaden eruit kunnen vallen. En in het volgende seizoen weer kunnen ontkiemen (groeien). Standaard (regulier) We maaien de meeste bermen 2 tot 3 keer per jaar. De delen die we in de 1e ronde niet maaien komen in de 2e ronde aan de beurt. Sommige bermen maaien wij 5 keer per jaar. Het gaat hier om plekken waarbij een goed uitzicht voor het verkeer belangrijk is, zoals op kruisingen. Als het heel hard regent maaien wij niet. Zo voorkomen we schade aan gras. De aannemer zorgt ervoor dat aan het eind van de dag de wegen weer vrij zijn van grasresten Grasaren In deze tijd van het jaar (juni tot en met augustus) zijn er weer volop grasaren te vinden. De weerhaakjes van zaden van grasaren kunnen voor vervelende problemen zorgen bij uw huisdier. Ze kunnen in de vacht, neus, oren en ogen terechtkomen en de huid binnendringen. Dit kan lijden tot operaties. Helaas zien we steeds meer grasaren in Nederland, omdat chemisch bestrijden verboden is. De vele regen van de laatste tijd zorgt ervoor dat de grasaren snel groeien. En op natte ondergrond is het lastig maaien met zware machines. Maar ook in droge periodes groeien grasaren sneller dan gewoon gras. De gemeente IJsselstein probeert de overlast te beperken door de grasvelden en groenstroken langs wandel- en fietspaden vaker te maaien. Dit jaar wordt er 20 keer gemaaid in plaats van 16 keer zoals vorig jaar. Ook maaien we vaker bij. Dit is het maaien rond een obstakel zoals een boom of lantaarnpaal. Zo proberen we overlast te voorkomen. Het is niet mogelijk om de overlast van grasaren helemaal te voorkomen. De aren zijn natuurlijke zaden van grassen en groeien op heel veel plekken. We kunnen niet al deze plekken vrij maken. Het is daarom belangrijk dat hondenbezitters zelf goed opletten. Laat uw hond niet in het hoge gras lopen. Komt u de grasaren tegen, probeer deze zoveel mogelijk te ontlopen. Zelf weghalen mag natuurlijk ook. Controleer na elke wandeling de hond op plekken waar de grasaren zich kunnen hechten. Denk aan de huid tussen de tenen, huidplooien rond voor- en achterpoten en bij de ogen, neus en oren. Zo bent u er altijd vroeg bij.

  • Isolatiesubsidie voor koopwoningen

    Hoe werkt het? Heeft u een brief van de gemeente ontvangen in de eerste week van september 2024? Dan heeft u recht op een vergoeding om uw woning te isoleren. Er zijn twee soorten vergoedingen. Vergoeding 1 - Een gratis isolatiemaatregel (maximaal €4.500,- ) U maakt aanspraak op deze vergoeding als: De koopwoning (geen appartement) waar u woont van u is. Uw inkomen laag is en u energietoeslag heeft ontvangen. Uw woning slecht geïsoleerd is en de WOZ-waarde lager is dan € 429.300,-. Uw woning een energielabel D, E, F, G heeft. Of uw woning is gebouwd vóór 1995 en is slecht geïsoleerd. Dat betekent dat er twee of meer maatregelen nodig zijn om de woning goed te isoleren. Denk aan plekken als de vloer/bodem en gevel, waaronder spouwmuur, dak /zolder /vlieringvloer, ramen/deuren. Vergoeding 2 – Een bijdrage van €750,- voor een energiebesparende maatregel. Bij een tweede maatregel ontvangt u €1.250,-. U komt in aanmerking voor deze vergoeding als: De koopwoning (geen appartement) waar u woont van u is. Uw woning slecht geïsoleerd is en de WOZ-waarde lager is dan € 429.300,- Uw woning een energielabel D, E, F, G heeft. Of uw woning is gebouwd vóór 1995 en is slecht geïsoleerd. Dat betekent dat er twee of meer maatregelen nodig zijn om de woning goed te isoleren. Denk aan plekken als de vloer/bodem en gevel, waaronder spouwmuur, dak /zolder /vlieringvloer, ramen/deuren. Naast de vergoeding krijgt u een bespaarplan van Winst uit je Woning (onze samenwerkingspartner). In het energie bespaarplan wordt er gekeken naar uw persoonlijke energieverbruik en besparingsmogelijkheden. Zo krijgt u een goed overzicht van de verduurzamingsmogelijkheden en wat ze opleveren. Hierin neemt Winst uit je Woning uw wensen mee en krijgt u advies over duurzame oplossingen in uw woning. Denk aan dakisolatie, vloerisolatie, zonnepanelen, isolatieglas, spouwmuurisolatie en warmtepompen. Vraag direct uw vergoeding aan Heeft u geen brief ontvangen? Heeft u een koophuis, maar hebt u geen brief ontvangen? Uiteraard helpen wij u ook graag met een Bespaarplan. Hierin maakt Winst uit je Woning een scan van uw huis. En kijken ze of er vergoedingen zijn waar u recht op heeft. Het is ook mogelijk om mee te doen met gezamenlijke inkoopacties. De kosten voor zo’n plan zijn €29,-. Klik hier en neem contact op met Winst uit je woning. Bent u woningeigenaar en lid van Vereniging van Eigenaren (VvE)? Dan kunt u wel aan de slag met verduurzamen, maar komt u niet in aanmerking voor het isolatieaanbod. Kijk op Adviespunt VvE. Meer informatie en vragen Wilt u meer informatie over de isolatie-subsidie? Bekijk de veelgestelde vragen hieronder. Waarom werkt de gemeente IJsselstein (en 13 andere gemeenten en de provincie Utrecht), samen met Winst uit je woning? Met elkaar hebben we meer slagkracht en kunnen we sneller meer huizen isoleren. Door de isolatiemaatregelen collectief in te kopen krijgt u een goede prijs-kwaliteitverhouding en een betrouwbaar aanbod op maat. Welke inwoners hebben een brief gekregen van de gemeente? Iedereen met een grondgebonden woning (rijtjeshuis, hoekhuis, 2 onder 1 kapwoning, vrijstaande woning, die in eigen bezit is), met een WOZ-waarde tot € 429.300,- (peildatum januari 2022) en een energielabel D, E, F, G of een onbekend energielabel heeft een brief ontvangen. Deze bewoners komen naar verwachting in aanmerking voor subsidie. Ik heb geen brief gekregen, maar denk wel dat ik aan de genoemde voorwaarden voldoe. Als u geen brief heeft gekregen, maar vermoedt dat u wel in aanmerking komt voor subsidie dan kunt u contact opnemen met Winst uit je woning via  telefoonnummer 023 583 69 36 of stuur een mail naar Info@winstuitjewoning.nl Wat is een grondgebonden woning? Een grondgebonden woning is een huis waarvan de voordeur en één van de woonlagen zich op de begane grond bevindt. Een woonboot of appartementen in een flat zijn bijvoorbeeld geen grondgebonden woningen. Mijn huis heeft geen energielabel. Kan ik toch gebruikmaken van subsidie uit het Nationaal Isolatieprogramma? Ja, als u aan deze voorwaarden voldoet: Uw huis is voor 1995 gebouwd.  Uw huis is slecht geïsoleerd. Dat betekent dat er twee of meer maatregelen nodig zijn om het huis goed te isoleren. Denk aan vloer/bodem, gevel waaronder spouwmuur, dak /zolder /vlieringvloer, ramen/deuren. Winst uit je Woning kan u hier bij uw aanmelding meer over vertellen. Waar kan ik mij aanmelden voor een adviesgesprek? Vanaf 1 september 2024 plant u eenvoudig een adviesgesprek in met een adviseur van Winst uit je woning. Mocht het online niet lukken dan kunt u ook contact opnemen met de servicedesk van Winst uit je woning, zij helpen u graag bij het aanmelden of bij andere vragen. Zij zijn telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 18.00 van maandag tot en met vrijdag op 023 583 69 36 of stuur een e-mail naar info@winstuitjewoning.nl. Wat doet een adviseur van Winst uit je woning? Wanneer u interesse heeft om uw huis te verduurzamen komt een onafhankelijk adviseur bij u thuis langs. Zodra een van de onafhankelijke adviseurs bij u op huisbezoek komt geeft hij in eerste instantie een (mondeling) advies over de energiebesparende maatregelen waar u interesse in hebt getoond. Hij meet de oppervlaktes op en inspecteert de situatie in bijvoorbeeld uw kruipruimte. Op basis van alle gegevens die de adviseur heeft genoteerd krijgt u het bespaarplan voor uw huis. In dit bespaarplan staan de mogelijkheden, terugverdientijd en de kosten. Voor de maatregelen zijn er ook vrijblijvende offertes opgesteld, zo kunt u gelijk aan de slag. De offertes zijn opgesteld namens de uitvoerende partijen. Welke isolatiemaatregelen zijn opgenomen in het advies van Winst uit je woning? In het bespaarplan wordt gekeken welke maatregelen voor uw woning van toepassing zijn. De maatregelen die in aanmerking komen voor de vergoeding zijn: Isolatieglas  Vloerisolatie  Dakisolatie  Spouwmuurisolatie (afhankelijk van de natuurregelgeving wat er mogelijk is). Hoeveel kost het om mijn woning te isoleren? Hoeveel het kost een huis te isoleren hangt af van uw woonsituatie en uw inkomen. Soms kunt u een isolatiemaatregel gratis ontvangen, soms komt er een eigen bijdrage bij. De adviseurs van Winst uit je woning informeren u graag over de mogelijkheden. Wat als ik geen isolatie kan betalen, ook niet met een bijdrage van de gemeente? Heeft u onvoldoende geld om te isoleren? Dan kunt u via het Nationaal Warmtefonds  een voordelige lening aanvragen. Mijn woning valt onder een Vereniging van Eigenaren (VvE). Kan ik gebruik maken van het aanbod? Nee, huizen binnen een VvE kunnen helaas nog geen vergoeding uit het Nationaal Isolatieprogramma krijgen. Wilt u wel aan de slag met verduurzamen? Kijk op Adviespunt VvE. Ik ben een klusser en ga graag zelf aan de slag Ook voor mensen die graag zelf aan de slag gaan is deze actie interessant. Voorlopig is een doe- het- zelfmogelijkheid er alleen nog voor dakisolatie van binnenuit. Neem voor de mogelijkheden contact op met Winst uit je woning. Zij kunnen u doorverwijzen naar: de webshop waar u spullen kunt bestellen. Daarnaast zij beschikken over instructievideo`s voor het aanbrengen van de isolatie of   zij kunnen u vertellen hoe u in aanmerking komt voor subsidie als u uw dak van binnenuit wilt isoleren met zelf aangeschafte bouwmaterialen. Kan ik zelf een aannemer kiezen? Kiest u liever zelf een aannemer? Dat kan! Dan krijgt u alsnog de beschikbare vergoedingen en hulp bij het aanvragen. Om te zorgen dat alles soepel verloopt is het nodig dat u wel een afspraak maakt met Winst uit je woning voor een adviesgesprek. Let op; de vergoeding wordt dan achteraf aan u uitgekeerd. In mijn buurt is al een collectieve inkoopactie gestart door het buurtteam en/of door de Energie coöperatie. Ik heb me daarvoor aangemeld. Kan ik dan alsnog in aanmerking komen voor subsidie? Dat kan! Als u tot de doelgroep behoort krijgt u alsnog de beschikbare vergoedingen en hulp bij het aanvragen. Om te zorgen dat alles soepel verloopt is het nodig dat u wel een afspraak maakt met Winst uit je woning voor een adviesgesprek. Let op; de vergoeding wordt dan achteraf aan u uitgekeerd. Wat gebeurt er met mijn gegevens? Uw gegevens worden gebruikt om te controleren of u aan de voorwaarden van de vergoeding voldoet. Daarnaast kan de gemeente in de toekomst contact met u opnemen om een nieuwe actie aan te bieden. Mag ik verschillende subsidies stapelen? Bij het nemen van isolatiemaatregelen, heeft u mogelijk recht op subsidie vanuit het Rijk (de ISDE). U kunt maximaal 15% subsidie ontvangen op de aanschaf van één maatregel, en tot 30% subsidie bij twee of meer maatregelen. Dit kunt u bovenop tellen bij de vergoeding die u eventueel krijgt van de gemeente. De adviseurs van Winst uit je Woning kunnen u helpen bij de aanvraag van deze subsidies.