Zoekresultaat 1 - 10 van 10 resultaten

  • Uittreksel persoonsgegevens BRP aanvragen

    In het uittreksel basisregistratie personen staan uw persoonsgegevens, zoals uw naam, adres en geboortedatum. U vraagt dit uittreksel aan in de gemeente waar u staat ingeschreven. U ontvangt het uittreksel binnen 5 werkdagen per post.

  • Bezwaar maken tegen belastingen, WOZ-waarde of parkeerboete

    Bent u het niet eens met hoeveel belasting u moet betalen? Of vindt u dat de WOZ-waarde niet klopt? Dan kunt u binnen 6 weken online bezwaar maken. Wij adviseren u om eerst persoonlijk contact op te nemen met de afdeling belastingen. Vaak kunnen zij u direct helpen zodat u geen bezwaar hoeft te maken. Bel op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur (0317) 49 29 11.

  • Bewijs van in leven of attestatie de vita aanvragen

    Een attestatie de vita of bewijs van in leven zijn is een verklaring van de gemeente dat u in leven bent. Bijvoorbeeld een pensioenfonds kan hierom vragen. U vraagt deze verklaring persoonlijk aan bij de balie Publiekszaken. Maak hiervoor een afspraak.

  • Kansspel of loterij organiseren

    Gaat u een loterij organiseren? Vraag dan een vergunning aan bij de gemeente. Dit kan online en kost . Wordt de vergunning niet verleend, dan krijgt u het geld terug. Wilt u een klein kansspel organiseren, zoals een bingo of rad van fortuin? Dan heeft u geen vergunning nodig, maar moet u dit wel online melden. Een melding is gratis.…

  • Trouwen in het buitenland, verklaring huwelijksbevoegdheid

    Wilt u in een ander land trouwen? Dan heeft u soms een huwelijksbevoegdheidsverklaring nodig. Daarin staat dat u op dit moment niet getrouwd bent en dat u en uw partner volgens de Nederlandse wet met elkaar mogen trouwen.

  • Briefadres aanvragen

    Heeft u tijdelijk geen vast adres omdat u bijvoorbeeld tijdelijk in het buitenland of in een zorginstelling woont? Dan kunt u in sommige situaties een briefadres aanvragen. Een briefadres is een adres waar u uw post naartoe laat sturen. U kunt dan belangrijke post van de overheid en andere organisaties ontvangen. Zo blijft u bereikbaar voor organisaties. Het briefadres vraagt…

  • Trouwstoet melden

    Wilt u een trouwstoet regelen? Meld dit 5 werkdagen voor het huwelijk of eerder. De gemeente houdt dan rekening met uw trouwstoet. Het melden en regelen van een trouwstoet is gratis. Voor de trouwdatum krijgt u een mail. De mail heet: 'Bewijs van kennisgeving voor de trouwstoet'. In de mail staat dat de gemeente uw melding heeft gekregen. Als u in de stoet rijdt, moet u dit Bewijs van kennisgeving bij u hebben. Het kan zijn dat bijvoorbeeld de politie ernaar vraagt.

  • Verhuizing in of naar Wageningen doorgeven

    Wanneer u binnen of naar Wageningen verhuist, moet u dat aan ons doorgeven. U wordt automatisch uitgeschreven bij uw vorige woonplaats. U kunt uw verhuizing online doorgeven. Geef uw verhuizing maximaal 28 dagen voor de verhuizing tot 5 dagen na de verhuizing door.

  • Paspoort of identiteitskaart aanvragen of verlengen

    U vraagt een paspoort of identiteitskaart persoonlijk aan. Maak hiervoor een afspraak bij de balie Publiekszaken. U betaalt bij de aanvraag. Na 5 werkdagen kunt u het paspoort of de identiteitskaart zelf ophalen. Voor kinderen gelden speciale regels.

  • Geboorte aangeven

    U moet de geboorte van uw kindje bij de gemeente melden. Dit doet u door geboorteaangifte te doen. Geef de geboorte door in de gemeente waar uw kind is geboren. In Wageningen kan dit alleen persoonlijk in het stadhuis. Maak hiervoor een afspraak bij de balie Publiekszaken. U doet de aangifte binnen 3 dagen na de bevalling. De geboortedag zelf telt niet mee. De vader of moeder mag aangifte doen.