Zoekresultaat 1 - 6 van 6 resultaten

  • Omgevingsplan

    Hier vindt u informatie over het omgevingsplan in de gemeente Hardinxveld-Giessendam.

  • Collecte, werven en inzameling

    Wilt u geld of kleding inzamelen voor een goed doel of een intekenlijst aanbieden? Vraag dan een vergunning aan. Soms hoeft u alleen een melding te doen.

  • Rijbewijs

    Maak een afspraak  Aanvragen rijbewijs Uw rijbewijs is na 5 werkdagen klaar.  Maak een afspraak om uw rijbewijs af te halen. Kies een datum 5 werkdagen na uw aanvraag aan de balie. Afhalen rijbewijs Online aanvragen Online aanvragen is alleen mogelijk bij verlengen van het rijbewijs of bij uitbreiding van categorieën. Uw rijbewijs is bij online aanvragen na 2 werkdagen klaar en u komt het persoonlijk na het maken van een afspraak afhalen bij de receptie van het gemeentehuis.  Regel uw rijbewijs online via de website RDW Kosten Kosten rijbewijs Product Kosten Rijbewijs € 52,10 Gezondheidsverklaring € 45,25 Spoedaanvraag rijbewijs € 39,65 plus kosten rijbewijs    Afhandeling 5 werkdagen Inloggen met rijbewijs U kunt uw rijbewijs gebruiken om online in te loggen. Binnen 5 werkdagen na ophalen van het rijbewijs ontvangt u een brief van DigiD met daarin een pincode. Met die code kunt u de inlogfunctie van uw rijbewijs activeren. Zo maakt u het rijbewijs geschikt om in te loggen bij bijvoorbeeld overheidswebsites. Dit is niet verplicht.

  • Uittreksel persoonsgegevens (BRP) aanvragen

    Als u als inwoner staat ingeschreven bij de gemeente Hardinxveld-Giessendam, dan kunt u  een Nederlandstalig afschrift uit de Basisregistratie Personen (BRP, persoonsgegevens) van Hardinxveld-Giessendam aanvragen en betalen. Vroeger heette dit een uittreksel uit de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA). Doet u binnenkort examen, of wilt u zich inschrijven voor een school, opleiding of woning? Het kan nodig zijn dat u een afschrift uit de BRP (persoonsgegevens) moet indienen. Het uittreksel persoonsgegevens bevat tenminste uw naam, adres, woonplaats, geboorteplaats en geboortedatum. U vraagt een uittreksel met uw persoonsgegevens online aan of persoonlijk aan de balie van de gemeente. Let daarbij wel op de openingstijden van de aanvraagbalie. Aan de balie krijgt u het uittreksel direct mee, u dient hiervoor wel een afspraak te maken. Bij een online aanvraag, krijgt u het uittreksel binnen drie werkdagen per post thuisgestuurd. Online regelen Uittreksel online aanvragen Let op! Heeft u een uittreksel nodig waar alle bewoners van het adres op staan? Dan hebben wij van de personen van 18 jaar en ouder (ook van uw echtgenoot/partner) schriftelijk toestemming nodig. Zij geven door ondertekening van het formulier toestemming verstrekken persoonsgegevens, (pdf 28 Kb) op uittreksel BRP hun goedkeuring. Lukt het online aanvragen niet, maak dan een afspraak. Kosten Aan de balie € 7,95.  Online aanvragen via de webwinkel kost  € 6,05 Zorgt u ervoor dat u het volgende gereed heeft vóór u met de aanvraag begint: uw DigiD-inloggegevens de benodigde gegevens om online te kunnen betalen (iDEAL, Master Card of VISA).

  • Parkeerontheffing blauwe zone

    De gemeente heeft het centrum gebied aangewezen als parkeerschijfzone. U mag hier maximaal 2 uur parkeren met een parkeerschijf. U komt in aanmerking voor een ontheffing als u op een van de volgende adressen woont: Den Bogerd, Klein Diepje, Talmastraat (alle huisnummers) Peulenstraat 154 t/m 214A (even) Peulenstraat 133 tm/ 217D (oneven) Voorwaarden Ontheffing wordt alleen verleend indien men niet over de mogelijkheid beschikt om op eigen terrein te parkeren. Ontheffing geldt van maandag tot en met zaterdag. Ontheffing wordt verleend voor maximaal 1 motorvoertuig per adres. Alleen particulieren kunnen ontheffing aanvragen.

  • Laadpalen elektrische voertuigen

    In de gemeente Hardinxveld-Giessendam is het mogelijk om een openbare oplaadpaal voor een elektrische auto aan te vragen. Oplaadpaal aanvragen Bent u een inwoner of ondernemer in Hardinxveld-Giessendam en wilt u ook graag een oplaadpaal in de buurt? Dat kan. Voor de aanvraag gelden de volgende voorwaarden: U heeft geen parkeergelegenheid op eigen terrein, zoals een oprit, carport en dergelijke (Is dit wel het geval dan kunt u uw eigen oplaadpunt maken en komt u niet in aanmerking voor een oplaadpaal in de openbare ruimte). U gebruikt of gaat een elektrische auto gebruiken. Dit kunt u aantonen met een kentekenbewijs, aankoopcontract of leasecontract. Binnen een afstand van 250 meter van uw woning of bedrijf is geen openbare oplaadpaal aanwezig. Is dit wel het geval? Dan wordt er gekeken naar het gebruik en de loopafstand naar uw woning. U kunt uw aanvraag gewoon opsturen, de afweging wordt gemaakt door de gemeente in samenwerking met de exploitant.  U kunt kosteloos een laadpaal aanvragen. Laadpaal aanvragen via denhartogcharging.com Laadpaal aanvragen via StellaPower Locaties Bekijk het kaartje met openbare e-laadpalen in de gemeente Hardinxveld-Giessendam. Op deze kaart staan ook de oplaadpalen die bedrijven en particulieren beschikbaar stellen aan anderen. U kunt meteen zien of een oplaadpunt op dat moment vrij is. Bij een oplaadpaal langs de openbare weg mag u alleen parkeren als u uw auto daadwerkelijk oplaadt. Uw voertuig moet dan dus zijn aangesloten. Kapotte laadpaal In Hardinxveld-Giessendam staan laadpalen van Allego, ParknCharge en Den Hartog Charging. Bij een kapotte laadpaal van: Allego: belt u +31 880 33 30 33 ParknCharge: belt u  +31 888 07 57 00 Den Hartog Chargingbelt u : +31 184 66 12 75