Zoekresultaat 11 - 20 van 53 resultaten

  • Begraven

    Hoe werkt het Er moeten minimaal 3 volledige werkdagen zitten tussen het moment van reserveren en de begrafenis of het bijzetten van een urn. Die tijd hebben we nodig voor administratieve voorbereidingen en het plannen van de buitendienst. Voor de begrafenis krijgt u in totaal 2 uur de tijd. Als u meer tijd nodig heeft, kunt u tegen extra kosten een verlenging aanvragen. Dag van reservering Dag van begrafenis of bijzetten urn Maandag Vrijdag Dinsdag Maandag Woensdag Dinsdag Donderdag Woensdag Vrijdag Donderdag Zaterdag Donderdag Zondag Donderdag Feestdagen tellen niet als werkdag. Online begraafplaatsagenda De stappen die u moet volgen staan in de gebruikershandleiding (pdf, 1,45 MB) van de webagenda. Heeft u geen eigen inlogcodes? Maak dan gebruik van de algemene inlogcodes: Gebruikersnaam: Ondernemer01 Wachtwoord: Uitvaart030? Tevens dient u ook een e-mail te sturen naar info.bpa@ijsselstein.nl voor verdere afhandeling van de reservering met onderstaande gegevens: De naam van de begrafenisonderneming; Naam contactpersoon; Adres van de begrafenisonderneming; Het e-mailadres waarop we u kunnen bereiken; Het telefoonnummer waarop we u kunnen bereiken. Ontheffing Overtoom aanvragen In de binnenstad van IJsselstein zijn op verschillende plaatsen afsluitingen geplaatst die in de grond kunnen zakken (deze afsluitingen worden bollards genoemd). Rouwstoeten naar en vanuit de Basiliek kerk kunnen bij de heer P. van der Wielen ontheffing aanvragen voor de bollard op de Overtoom via p.vanderwielen@p1.nl. Kosten Soort kosten 2024 2025 *Begraven in een algemeen (huur) graf voor 10 jaar € 1.434,77 € 1.467,75 Gebruik van de aula op begraafplaats De Hoge Akker tijdens een begrafenis € 200,00 € 209,70 Gebruik van een voorloper van Gemeente IJsselstein tijdens een begrafenis € 150,00 € 158,55 Verstrooien van as op het strooiveld van begraafplaats De Hoge Akker € 100,00 € 107,40 *U betaalt dan namelijk alleen de begraafkosten volgens de verordening op de heffing en de invordering van lijkbezorgingsrechten gemeente IJsselstein 2025. De kosten van de uitvaart worden, als dit mogelijk is, betaald uit de nalatenschap van de overledene. Als dit niet toereikend is, worden de nabestaanden in de eerste graad aangesproken het (resterende) bedrag te betalen. Mocht er in uw omgeving iemand zijn overleden waarbij het bovenstaande van toepassing is, dan kunt u contact opnemen met de afdeling Terugvordering en Verhaal van WIL-Lekstroom, via telefoonnummer 030 - 702 23 00. Bezwaar belasting Heeft u bezwaar tegen de leges ? Dien binnen zes weken na de dagtekening van de door u ontvangen belastingaanslag bezwaar in. Het bezwaarschrift moet de redenen van uw bezwaar bevatten. Stuur ook de aanslag waar het om gaat als bijlage mee. Online bezwaar indienen Of schriftelijk (niet per e-mail) bij de heffingsambtenaar van de gemeente. Meer informatie hierover staat op de aanslag. Bereikbaarheid feestdagen Het stadhuis is op feestdagen gesloten. Tussen het moment van reserveren en de daadwerkelijke begrafenis moeten minimaal 3 werkdagen zitten. Feestdagen tellen niet als een werkdag! Begrafenissen kunt u 24/7 online op www.begraafplaatsagenda.nl vastleggen. Klik hier (pdf, 1,45 MB) voor meer informatie en de gebruikershandleiding. Begraafplaatsen De gemeente IJsselstein heeft twee begraafplaatsen in haar beheer. Begraafplaats de Hoge Akker en begraafplaats Eiteren. Op Eiteren vinden alleen nog bijzettingen plaats. Op begraafplaats De Hoge Akker worden de graven op volgorde uitgegeven. De nabestaanden kunnen kiezen voor begraving op het Rooms Katholieke gedeelte, het Algemene gedeelte of het Islamitische gedeelte. Op deze begraafplaats kan de aula gebruikt worden voor een afscheidsdienst. Indien u gebruik maakt van de aula op De Hoge Akker, dient u zelf te zorgen voor de catering/bediening. oor de aula hebben wij een vergunning brandveilig gebruik voor maximaal 75 personen (waarvan er 50 personen kunnen zitten). De begraafplaatsen zijn dagelijks toegankelijk van zonsopgang tot zonsondergang. Het college kan besluiten tot sluiting van de begraafplaats onder specifieke omstandigheden. Begraafplaats De Hoge Akker Noord IJsseldijk 57 3402 PG IJsselstein Begraafplaats Eiteren Eiteren 19 3401 PS IJsselstein Grafrechten Particuliere graven in de gemeente IJsselstein worden uitgegeven voor 20 jaar. Deze graven bestaan uit twee lagen en hebben ook de mogelijkheid om telkens met tien jaar verlengd te worden. De rechthebbende bepaalt wie er in het graf begraven mag worden. Ongeveer één jaar voordat de termijn verstreken is, ontvangt de rechthebbende een brief van de gemeente waarin dit staat aangegeven. De rechthebbende kan dan laten weten of hij/zij het grafrecht wilt verlengen of dat hij/zij er afstand van wilt doen. Kiest de rechthebbende ervoor de grafrechten niet te verlengen dan vervallen de rechten op het graf. Het graf wordt dan geruimd en de gemeente kan de plek dan opnieuw uitgeven. Bij algemene graven beschikt de belanghebbende tien jaar (wettelijke grafrust) over de grafrechten. Algemene graven bestaan ook uit twee lagen, maar kunnen niet verlengd worden. Bij algemene graven bepaalt de Gemeente IJsselstein wie er in het graf begraven wordt. Eén jaar voordat de termijn van tien jaar is verstreken ontvangt de belanghebbende van de gemeente een brief dat de grafrechten beëindigd worden. Islamitisch begraven Op begraafplaats De Hoge Akker is een deel gereserveerd voor Islamitische graven. De meeste moslims die niet in Nederland geboren zijn, maar er wel wonen en overlijden, worden begraven in hun geboorteland. Maar de moslims die in Nederland geboren zijn, willen niet altijd in het geboorteland van hun ouders begraven worden. De gemeente heeft daarom een islamitisch gedeelte op de begraafplaats De Hoge Akker gerealiseerd. De graven zijn dusdanig gesitueerd dat de overledene met het hoofd richting Mekka begraven wordt. Ruimen van graven Deze werkzaamheden worden uitgevoerd door een gespecialiseerd bedrijf dat werkt volgens een vastgesteld ruimingsprotocol. Hierbij is een respectvolle ruiming het uitgangspunt. Tijdens het ruimen wordt het betreffende deel van de begraafplaats afgeschermd zodat de werkzaamheden niet zichtbaar zijn. Het kan voorkomen dat een deel van de begraafplaats tijdelijk wordt afgesloten. Als er tijdens de werkzaamheden een begrafenis is worden de werkzaamheden tijdelijk stilgelegd zodat de begrafenis op de gebruikelijke manier kan plaatsvinden. Ruimen van graven vinden meestal plaats het jaar volgend op dat de grafrechten zijn afgelopen. Nabestaanden worden hier niet meer van op de hoogte gebracht. Tot het moment van ruimen worden de graven niet door de gemeente onderhouden. As uitstrooien op begraafplaats de Hoge Akker Op begraafplaats De Hoge Akker heeft de gemeente een strooiveld. Hier kan de as van een overledene uitgestrooid worden. Als gemeente moeten wij registreren van wie er as wordt uitgestrooid. Gedenktekens zijn niet toegestaan op het strooiveld. Nabestaanden kunnen online een datum en een tijdstip plannen voor het verstrooien van as. Dit kan op maandag tot en met vrijdag van 10.00 uur tot en met 15.00 uur en op zaterdag van 11.00 uur tot en met 13.00 uur. Hoe werkt het: Vul het formulier in Houd rekening met minimaal 2 weken verwerkingstijd vanaf het moment van invullen en het daadwerkelijke uitstrooien; Na de bevestiging kunt u op de dag en het tijdstip waarvoor de afspraak is gemaakt met de urn/asbus naar begraafplaats De Hoge Akker komen; U kunt ervoor kiezen om zelf de as uit te strooien of de begraafplaatsbeheerder kan dit doen in uw bijzijn; Voor het uitstrooien van de as heeft u maximaal een ½ uur de tijd. Meer weten Heeft u vragen? Neem contact op met de gemeente via telefoonnummer 14 030. Begrafenis online vastleggen Begrafenissen kunt u 24/7 online vastleggen. Tussen het moment van reserveren en de daadwerkelijke begrafenis moet minimaal 3 werkdagen zitten. Ondernemer Ondernemers zonder eigen inlogcodes kunnen gebruikmaken van de algemene inloggegevens: Gebruikersnaam: Ondernemer01 Wachtwoord: Uitvaart030? Daarnaast mailt u naar de gemeente voor verdere afhandeling van de reservering. Gebruik hiervoor het e-mailadres: info.bpa@ijsselstein.nl. U vermeldt in de e-mail de volgende gegevens: De naam van de begrafenisonderneming Naam contactpersoon begrafenisonderneming Adres van de begrafenisonderneming Het e-mailadres waarop we u kunnen bereiken Het telefoonnummer waarop we u kunnen bereiken

  • Actuele werkzaamheden

    Biezendijk De gemeente Lopik werkt aan de Lopikerweg Oost en Biezendijk, tussen de Radiolaan en Hogebiezendijk. Naar verwachting zijn de werkzaamheden vrijdag 20 december klaar. Dit hangt af van het weer. De werkzaamheden worden uitgevoerd op werkdagen tussen 07:00 en 17:00 uur. De weg is afgesloten voor doorgaand verkeer, ook buiten werktijd en in het weekend. De kruisingen Lopikerweg Oost/Radiolaan en Hogebiezendijk/Biezendijk blijven wel open voor alle verkeer. Vrachtverkeer wordt omgeleid via de N210. Overig verkeer wordt omgeleid via de Radiolaan, Lekdijk en Lage Dijk-Zuid. Fietsers kunnen het fietspad gewoon gebruiken. Omwonenden hebben een brief ontvangen over de bereikbaarheid van hun woningen. Carpoolplaats N210 Tot en met eind december werkt de Provincie aan de carpoolplaats aan de N210. Gedurende deze periode is de carpoolplaats volledig afgesloten. Carpoolers kunnen gebruik maken van Carpoolplaats Nieuwegein Zuid A2. De provincie vraagt iedereen om zijn auto op tijd weg te halen. In en uirtitten parkergarage Overtoom Van januari t/m april renoveren we de in- en uitritten van de parkeergarage aan de Overtoomzijde en Benschopperwegzijde. We vernieuwen de toegangshekken en wandverlichting en renoveren de vloeren en wanden. De garage is bereikbaar, er is altijd één zijde open. Planning werkzaamheden: - 6 januari t/m 10 januari: Overtoomzijde dicht. - 13 januari t/m 7 maart: Benschopperwegzijde dicht. - 10 maart t/m 18 april: Overtoomzijde dicht. Oude containerplaatsen De afgelopen jaren hebben we veel bovengrondse containers weggehaald. Daar zijn nu lege plekken achtergebleven. Bijvoorbeeld bestrating in het groen, halve parkeervakken en onhandige stukjes stoep. Van 11 november tot en met 31 december gaan we deze plekken in de openbare ruimte opknappen. Dit doen we om de leefomgeving een stukje mooier te maken. Zo maken we soms een extra parkeerplaats of fietsenstalling. Ook voorkomen we hiermee verloedering en eventuele gevaren. Bekijk hier om elke plekken het gaat.

  • Weekmarkt

    Elke vrijdag van 11.00 uur tot 19.00 uur vindt de weekmarkt plaats op de Benschopperstraat en de Utrechtsestraat. Er staan ongeveer 25 marktkramen. U heeft hiervoor een vergunning voor een marktstandplaats nodig. Er is daarvoor geen wachtlijst meer. Voorwaarden U staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (KvK). We kijken kritisch naar de producten die al worden verkocht. Bijzondere producten maken meer kans op een standplaats. Aanvraagformulier marktplaatsvergunning (pdf, 501 kB) Interesse marktstandplaats Wilt u als ondernemer een marktstandplaats op de weekmarkt in IJsselstein? Neem dan contact op via 14 030 of mail naar info@ijsselstein.nl. De marktmeester geeft tijdens een rondleiding uitleg over de weekmarkt, zoals welke producten er verkocht worden. Daarna kunt u maximaal 3 keer tijdelijk deelnemen om te kijken of het iets voor u is. Voor die proefperiode vraagt u ook een vergunning aan. U vraagt vooraf een vergunning aan. U betaalt leges voor de vergunningsaanvraag en marktgelden per strekkende meter, per marktdag. We hebben het volgende van u nodig: Een beschrijving van de producten die u wilt verkopen. Een beeld van de uitstraling van uw kraam, eventueel met foto's of een folder. Het aantal vierkante meters van uw kraam (lengte x breedte). U moet minimaal 4 strekkende meters afnemen. Een beschrijving wat voor u van toepassing is: met licht en pinautomaat; met licht, pinautomaat, kassa en weegschaal; met licht, pinautomaat, koelingen of bakapparatuur. Specificeer uw apparatuur en hoeveel kilowattuur (kWh) elektriciteit een apparaat per uur verbruikt. Een verklaring of u het hele jaar door aanwezig kunt zijn op de weekmarkt. Referenties van andere gemeenten, indien van toepassing. De gewenste ingangsdatum. Een kopie van een geldig identiteitsbewijs. Een recent uittreksel van uw inschrijving bij de KvK. Een bewijs van een afgesloten WA-verzekering. Een SVH Diploma Sociale Hygiëne, indien van toepassing. Aanvraagformulier marktplaatsvergunning (pdf, 501 kB) Kosten Op de weekmarkt betaalt u kosten per strekkende meter voor uw standplaats. Een gedeelte daarvan geldt als volle eenheid. Hieronder vindt u de precieze tarieven voor 2024 (per strekkende meter, met een minimum van 4 m1, per marktdag): Met licht en pinautomaat € 3,56. Met licht, pinautomaat, kassa en weegschaal € 3,88. Met licht, pinautomaat, koelingen of bakapparatuur € 4,50. Ook betaalt u € 135,70 voor het behandelen van de aanvraag van de vergunning. De aanvraagprocedure duurt maximaal 8 weken, mits de aanvraag compleet is ingediend. Leges vaste standplaats warenmarkt: € 135,70. Leges dagplaats: € 98,15. Leges proefperiode, maximaal 3 marktdagen: € 98,15*. * Kiest u na uw proefperiode voor een vaste standplaats, dan krijgt u € 98,15 terug.

  • Militair rijbewijs omwisselen

    Heeft u al een burgerrijbewijs, dan kunt u de categorieën van uw militair rijbewijs over laten zetten op uw burgerrijbewijs. Bij het omwisselen van een militair rijbewijs van de categorie C, CE, D, of DE moet u eerst een Gezondheidsverklaring indienen bij het Centraal Bureau Rijbewijzen (CBR). Bij deze Gezondheidsverklaring zit een gedeelte dat moet worden ingevuld door een Arbo-arts (het medisch verslag). U krijgt vervolgens een Verklaring van Geschiktheid van het CBR. Ná ontvangst van deze verklaring kunt u uw rijbewijs omwisselen. Hoe werkt het Maak een afspraak Neem een geldig identiteitsbewijs mee; Zorg voor een pasfoto die voldoet aan de eisen voor pasfoto’s; Bij rijbewijs categorie C, CE, D of DE: een Verklaring van Geschiktheid van het CBR; Bij het overzetten van categorieën van uw militaire naar uw burgerrijbewijs neemt u ook dit burgerrijbewijs mee. Kosten Rijbewijs omwisselen: € 51,10. Rijbewijs spoedkosten: € 39,65 extra. Hoe lang duurt het Na 5 werkdagen haalt u uw rijbewijs op bij het stadhuis. Neem uw afhaalbewijs mee. Dit krijgt u na het aanvragen en betalen mee. U hoeft voor het afhalen geen afspraak te maken.

  • Tuinensingel

    Wat? De beschadigde stalen muur wordt verwijderd en de openbare ruimte wordt opnieuw ingericht. Waarom? De stalen muur langs de Tuinensingel is beschadigd en niet meer veilig. Daarom wordt deze verwijderd en wordt de omgeving opnieuw ingericht om de straat een natuurlijkere uitstraling te geven. Hoe? Proefsleuven graven: om kabels en leidingen in kaart te brengen  Stalen randen verwijderen: de beschadigde rand wordt weggehaald Stoepen smaller maken: om meer ruimte te creëren voor groen Meer groen en planten: stenen worden verwijderd en nieuwe beplanting wordt toegevoegd voor meer kleur Grasveld aanpassen: het grasveld wordt groter en schuiner voor makkelijker onderhoud Wanneer? Nu tot eind januari 2025: voorbereidingen, zoals ontwerpen maken. Februari 2025: start van de werkzaamheden, afhankelijk van het weer. Mei 2025: werkzaamheden afgerond Meer informatie Ontwerp nieuwe situatie, huisnummer 1 t/m 16 (pdf, 148 kb) Ontwerp nieuwe situatie, huisnummer 17 t/m 40 (pdf, 147 kb)

  • Verkenning woningbouw Podiumterrein

    Wat? Een duurzame wijk bouwen met oog voor behoud van bestaande sport- en spelmogelijkheden. Waar jong en oud samen komen. De woningen moeten een mix bieden van huurwoningen en betaalbare - en dure koopwoningen. Tegelijk zoeken we naar een andere locatie voor de evenementen. Waarom daar? Het Podium ligt tussen het historisch centrum, de wijk Zenderpark en het Hogebiezenpark. Vlakbij een knooppunt van routes voor auto, bus, tram en de fiets. Makkelijk bereikbaar en toegankelijk voor jong en oud. Tegelijkertijd is het Podium een groot onbebouwd terrein en daarmee is een ontwikkeling hier denkbaar.  Hoe? De raad heeft het college opgeroepen om in het verkennende onderzoek ook deugdelijke locatie(s) voor de huidige functies, waaronder evenementen, sport en ontmoeting in de stad te vinden. En de resultaten in de eerste helft van 2025 aan de raad voor te leggen. De gemeente is in gesprek met organisatoren van evenementen om de mogelijkheden van verplaatsing van de evenementen te bespreken. Hierover lees je meer op de pagina Evenementenlocatie.  Wanneer? Vooruitlopend op de resultaten van de verkenning oriënteert de gemeente zich op projectontwikkelaars en aannemers, die een plan kunnen maken en uitvoeren. Ook kijkt de gemeente vast naar de bodemgesteldheid en de toekomstige energievoorziening. Als gemeente faciliteren wij de ontwikkeling door de nodige procedures te versnellen. De voortgang hangt af van de resultaten van de verkenning en wat de raad ervan vindt. Antwoorden op veelgestelde vragen Waarom is het Podiumterrein een geschikte woningbouwlocatie? Op het terrein ziet het college mogelijkheden om woningen te bouwen voor de vele woningzoekenden als jongeren, ouderen en starters. Het terrein is goed bereikbaar en ligt vlakbij openbaar vervoer en winkelvoorzieningen. Welke en hoeveel woningen komen er? Het voornemen is om een permanente wijk met minimaal 100 woningen te realiseren in verschillende huur- en koopcategorieën. Over het exacte aantal woningen is nog niks te zeggen. Het project zit nog in een verkennend stadium. Wat gebeurt er met de evenementen en sportfaciliteiten? In gesprek met organisatoren van grote evenementen zoeken we naar een passende, alternatieve locatie of locaties. Het streven is om de sport- en spelfaciliteiten te behouden.  Wanneer zijn de plannen concreter? Dit hangt af van de verkennende onderzoeken. Het college legt de resultaten daarvan in de eerste helft van 2025 aan de raad voor.  Hoe kan ik meedenken en/of praten over de plannen? Als de bouwplannen doorgaan, dan zorgen wij, in overleg met de te selecteren projectontwikkelaar, dat belanghebbenden op belangrijke momenten kunnen meedenken en -praten. Hoe kan ik bezwaar maken? U kunt formeel bezwaar maken tegen de aan te vragen omgevingsvergunning.  Zijn er alternatieve woningbouwlocaties? De bebouwing en het busstation blijven hun functie behouden. De plannen die gemaakt worden zijn alleen voor het open terrein. Is er al over besloten? Nee. Het college zal de raad in de eerste helft van 2025 een integraal voorstel doen over de plannen voor woningbouw en de verhuizing van de evenementen.   

  • Kansspel organiseren

    Hoe werkt het? Vul het aanvraagformulier vergunning organiseren kansspel (pdf, 168 kB) in. Voeg als bijlage een begroting toe. Stuur dit alles naar de gemeente IJsselstein, Postbus 26, 3400 AA IJsselstein. Meld de opzet van het kansspel, de periode en het totaalbedrag aan prijzengeld. We bekijken aan de hand van uw aanvraag of er een vergunning van de gemeente nodig is of niet. Kosten Voor het behandelen van een aanvraag voor een loterij betaalt u € 30,90. Voor het beoordelen van een aanvraag (melding) voor een bingo of prijsvraag gelden geen kosten.

  • Pers

    Bestuursvoorlichting en persvragen Onze woordvoerders zijn uitsluitend bereikbaar voor media. Bent u niet van de media? Kijk dan op onze Contactpagina. Op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur kunt u onze woordvoerders bereiken op: Telefoon: 14 030 E-mail: communicatie@ijsselstein.nl Persberichten 2024.12.19. Evenementen komende 2 jaar op Podiumterrein 2024.12.19. IJsselsteiners kunnen zorgen melden bij Meldpunt Bezorgd 2024.12.13. Gemeente op zoek naar locaties voor evenementen 2024.12.02. Overtreding Milieuwet bij onverwachte controle restaurants 2024.12.02. IJsselstein is 150 fruitbomen rijker – succesvolle actie 2024.11.18. IJsselstein vangt financiële klap op 2024.11.11  Controle elektrische tweewielers Overtoom 2024.11.08. Tijdelijke bouwbrug verdwijnt 2024.11.05. Woningsluiting verlengd 2024.11.04. Wethouder draagt sleutel over aan projectontwikkelaar: bouw van 25 woningen van start 2024.10.31. Burgemeester Patrick van Domburg verlaat IJsselstein 2024.10.22  Burgemeester sluit woning Braziliëhof 2024.10.02. Geen tijdelijke woningen aan Noord IJsseldijk 2024.09.30. Koninklijke onderscheiding voor de heer Henk ter Horst 2024.09.03. Nieuwe subsidieregeling isolatie koopwoningen vastgesteld 2024.08.23. IJsselstein bruist van cultuur: Ontdek CultiTijd in september 2024.07.22. Nieuwegeiner ontvangt last onder dwangsom voor drugshandel 2024.07.15. Nieuwe woningen voor starters en senioren aan Hazenveld 2024.07.12. Gezamenlijke visie geeft focus aan de economische groei 2024.06.19. Gemeente, woningcorporatie en zorgaanbieders werken samen aan wonen en zorg 2024.06.18. Burgemeester sluit woning vanwege mogelijke dreiging 2024.06.13. Last onder dwangsom voor aangehouden Nieuwegeiner 2024.06.12. Hinder bij maatregelen gevel Fulcotheater en stadhuis 2024.06.11. Berichten over uw Buurt 2024.05.24. Wethouder Edwin Tas herbeleeft zijn jeugd tijdens geslaagde natuurles 2024.04.29. Alles komt terecht – nieuw minimabeleid 2024.04.26. Eerste deel van doorfietsroute geopend in IJsselstein 2024.04.26. Lintjes in IJsselstein 2024.04.10. Last onder dwangsom voor jonge IJsselsteiner 2024.03.22. Gebiedsontzegging na mishandeling 2024.02.23. Denk mee over zon en wind in IJsselstein 2024.02.08. Bodycams Voor Boa's 2024.01.24. Gemeente Veilt Deel Kunstcollectie 2023.12.20. Dirigent IJsselsteins Zeemanskoor ontvangt Compliment 2023.12.18. Welkom aan nieuwe IJsselsteiners 2023.12.18. Compliment voor jarenlange inzet kunst en hobbymarkt 2023.12.11. Commissaris van de Koning bezoekt IJsselstein

  • Bezoek uit het buitenland

    Hoe werkt het Maak een afspraak Vul schriftelijk het formulier bewijs van garantstelling (pdf, 203 kB) in, maar onderteken het nog niet; Neem een geldig legitimatiebewijs mee voor de legalisatie van uw handtekening; Neem en het ingevulde formulier mee; U tekent het formulier persoonlijk tijdens de afspraak op het stadhuis. Let op: U kunt uw garantstellingen/of logiesverklaring niet digitaal aanvragen. Nodigt u een familielid of andere buitenlandse relatie uit en verblijft deze persoon bij u? Vul dan een bewijs van garantstelling en/of logiesverstrekking in en stuur dit naar uw gast. Ga wel eerst naar de gemeente om uw handtekening te legaliseren. In het bewijs van garantstelling en/of logiesverstrekking verklaart u waarom u uw gast heeft uitgenodigd. Kosten Voor een garantstelling en/of logiesverklaring legaliseert u uw handtekening. De legalisatie van handtekening kost € 12,35. U betaalt direct aan de balie. Meer weten Website IND

  • Bewijs van Nederlanderschap

    Soms moet u bewijzen dat u de Nederlandse nationaliteit heeft. Bijvoorbeeld als u verhuist naar het buitenland of in het buitenland gaat trouwen. Een bewijs van Nederlanderschap is een verklaring van de burgemeester. Hierin staat dat u de Nederlandse nationaliteit hebt. Dit bewijs is handig als een paspoort niet volstaat als officieel bewijs. Digitaal Online aanvragen Op afspraak Maak een afspraak Neem uw geldig legitimatiebewijs mee; U betaalt aan de balie en krijgt het bewijs direct mee. Kosten Bewijs van Nederlanderschap € 12,35