Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (3)
Zoekresultaat 1 - 10 van 13 resultaten
- Grafrechten verlengen
Een graf, urnennis, columbarium of urnengraf op een gemeentelijke begraafplaats koopt u voor een bepaalde periode. U betaalt hiervoor grafrechten. Heeft u de grafrechten van een particulier graf en loopt de termijn af? Dan kunt u het grafrecht verlengen, telkens met een termijn van 5 of 10 jaar. U ontvangt automatisch bericht van de gemeente voordat de periode van grafrecht afloopt. Daarin staat wat de kosten zijn om het grafrecht te verlengen. U kunt tot 2 jaar voor de lopende termijn stopt verlenging aanvragen. Voorwaarden U bent rechthebbende van het graf of urnenplaats. Kosten De kosten voor het verlengen van grafrecht vindt u in de verordening op de heffing en invordering van lijkbezorgingsrechten 2024. Aanvraag Vermeld op uw aanvraag: de locatie van de begraafplaats naam, geboortedatum en overlijdens datum overledene(n) het grafnummer (indien bekend) einddatum grafrecht Grafrecht verlengen via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met DigiD. U ontvangt binnen 6 weken de bevestiging en factuur.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-10-30
- Kenteken gehandicaptenparkeerplaats wijzigen
Heeft u een ander vervoermiddel geef dan uw nieuwe kenteken door. U kunt dan op uw huidige gehandicaptenparkeerplaats blijven parkeren. De gemeente wijzigt het bord met kenteken bij uw gehandicaptenparkeerplaats. Voorwaarden U heeft een gehandicaptenparkeerplaats U bent eigenaar van het nieuwe voertuig, u heeft een leaseauto of u maakt gebruik van een auto van uw werkgever. Kosten Geen. Wijziging doorgeven U kunt de wijziging online doorgeven. Kenteken gehandicaptenparkeerplaats wijzigen via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in via DigiD. Vermeld op uw aanvraag: de straat en locatie van uw gehandicaptenparkeerplaats uw oude en nieuwe kenteken per wanneer het nieuwe kenteken op uw naam wordt overgeschreven. Stuur deze bijlage(n) mee: kopie van nieuwe kentekenbewijs of kopie tenaamstellingsverslag kopie leasecontract of akkoordverklaring van uw werkgever (indien van toepassing). U ontvangt binnen 2 weken een reactie. Tips Heeft u een andere auto? Geef dan uw nieuwe kenteken door. Als u verhuist binnen in de gemeente, dan moet u uw huidige gehandicaptenparkeerkaart opzeggen en kunt u een nieuwe gehandicaptenparkeerplaats aanvragen. U betaalt dan wel opnieuw voor de aanleg. Meer informatie Heeft u nog vragen, neem dan contact met het Kernteam Kaag en Braassem.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-10-09
- Woning aanpassen
Woningaanpassingen, zoals een traplift, kunnen er voor zorgen dat u (langer) zelfstandig in uw huis kunt blijven wonen. Bijvoorbeeld als u een handicap heeft. Als u een aanpassing aan uw woning nodig heeft, dan kunt u terecht bij het Wmo-loket. Melden Bespreek uw probleem en wensen met het Kernteam Kaag en Braassem. Uw hulpvraag kan bijvoorbeeld zijn dat u niet meer kunt traplopen en daarom moeite heeft om bij uw slaapkamer te komen. Wij kijken met u hoezeer u een beperking heeft, wat u zelf kunt doen en of anderen u kunnen helpen. In uw gesprek wordt ook duidelijk of u voor de eventuele voorziening een bijdrage in de kosten moet betalen. Blijkt in dit gesprek dat er geen andere mogelijkheden zijn dan het aanpassen van uw woning? Dan kunt u een melding doen: meldingsformulier voorzieningen Wmo via onlineregelen.kaagenbraassem.nl. U logt in met DigiD online een afspraak maken per e-mail naar team.kaagenbraassem@tomindebuurt.nl. of bel met 088 900 45 67. Clientondersteuner U mag uw partner, een kind of een vriend laten aanschuiven. Deze persoon heeft dan de rol van cliëntondersteuner. U voert zelf zoveel mogelijk het gesprek, met hulp van de cliëntondersteuner. De cliëntondersteuner denkt met u mee, maar mag het gesprek niet voor u voeren. Weet u niemand die u kunt vragen? Dan kunt u ook vragen om een onafhankelijke cliëntondersteuner. Kosten U betaalt zelf ook een eigen bijdrage van de kosten van de woningaanpassing. Veel gestelde vragen Kijk op rijksoverheid.nl/wmo voor veelgestelde vragen en antwoorden over de wmo.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-10-09
- Gehandicaptenparkeerplaats aanvragen
Een gehandicaptenparkeerplaats is een parkeerplaats voor mensen met een lichamelijke beperking. U kunt een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen als u een gehandicaptenparkeerkaart hebt. Hebt u die niet? Dan moet een medische instantie eerst uw beperking onderzoeken. Als u een gehandicaptenparkeerplaats krijgt toegewezen, dan krijgt u een gereserveerde plaats bij uw woning of werkplek. Bij uw parkeerplaats komt een speciaal verkeersbord en een bord met uw kenteken erop. Andere bestuurders mogen hun auto hier niet parkeren. Voorwaarden U kunt in aanmerking komen voor een gehandicaptenparkeerplaats als: u een gehandicaptenparkeerkaart voor bestuurders heeft de beschikbare parkeerplaatsen bij uw woning dusdanig vaak bezet zijn, dat u niet kunt parkeren in uw directe omgeving de verkeerssituatie blijft veilig als u de gehandicaptenplaats krijgt de weg kan nog steeds goed gebruikt worden als u de gehandicaptenplaats krijgt. Aanvraag U logt in met DigiD. Stuur deze bijlage(n) mee: kopie van uw gehandicaptenparkeerkaart (voor- en achterkant) kopie van uw kentekenbewijs (voorkant) of kopie tenaamstellingsverslag indien het voertuig niet op uw naam staan, de betreffende persoonsgegevens kopie van uw geldig rijbewijs (zijde met geldigheidsdatum) Gehandicaptenparkeerplaats aanvragen via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met DigiD. De gemeente beoordeelt of u in aanmerking komt voor een gehandicaptenparkeerplaats. Kosten Een aanvraag van een gehandicaptenparkeerplaats kost € 94,30. Tips Heeft u een andere auto? Geef dan uw nieuwe kenteken door. Wordt de gehandicaptenparkeerplaats niet meer gebruikt? Dan zegt u de parkeerplaats op. Meer informatie Twijfelt u of u wel in aanmerking komt of heeft u nog andere vragen, neem dan contact op met het Kernteam Kaag en Braassem.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-10-09
- Gehandicaptenparkeerplaats opzeggen
Als de gehandicaptenparkeerplaats niet meer wordt gebruikt dan moet u deze opzeggen. Bijvoorbeeld door verhuizing, overlijden of verkoop van de auto. Wij verwijderen daarna het bord met het kenteken. Gehandicaptenparkeerplaats opzeggen via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in via DigiD. Vermeld hierbij: de locatie parkeerplaats (straat, dichtstbijzijnde huisnummer en wijk of kern) het kenteken voertuig (zie verkeersbord) reden van opzeggen datum van ingang opzeggen. U ontvangt binnen 2 weken een reactie. Kosten Geen. Tips Als u verhuist binnen in de gemeente, dan moet u uw huidige gehandicaptenparkeerplaats opzeggen en kunt u een nieuwe gehandicaptenparkeerplaats aanvragen. U betaalt dan wel opnieuw voor de aanleg. Wanneer u een andere auto heeft, dan kunt u dit doorgeven via Kenteken gehandicaptenparkeerplaats wijzigen. Meer informatie Wilt u meer informatie of heeft u nog vragen, neem dan contact op met het Kernteam Kaag en Braassem.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-10-09
- Gehandicaptenparkeerkaart aanvragen
Er zijn 4 soorten gehandicaptenparkeerkaarten: een bestuurderskaart is er voor bestuurders van een auto die een langdurige loopbeperking hebben een passagierskaart is er voor passagiers in een auto die een langdurige loopbeperking hebben én continu afhankelijk zijn van begeleiding tijdens de reis een combinatie van een bestuurderskaart en een passagierskaart, bijvoorbeeld als u blijvend rolstoelgebonden bent een instellingenkaart is er voor zorginstellingen die gehandicapten moeten kunnen vervoeren. Gehandicaptenparkeerkaarten (GPK) zijn bedoeld voor bestuurders of passagiers van motorvoertuigen op meer dan twee wielen of van een brommobiel. De GPK is niet voertuig gebonden. Er wordt een P (passagier), B (bestuurder), B/P (combinatie) of een I (instelling) op de kaart vermeld. Ter controle wordt een pasfoto van de houder op de kaart geplaatst (met uitzondering van de I-kaart). Voorwaarden U kunt in aanmerking komen voor een bestuurderskaart (B) als u: a. ten gevolge van een aandoening of gebrek een aantoonbare loopbeperking heeft van langdurige aard (langer dan 6 maanden) en met de gebruikelijke loophulpmiddelen in redelijkheid niet in staat bent zelfstandig een afstand van meer dan 100 meter aan een stuk te voet te overbruggen; b. ten gevolge van een aandoening of gebrek permanent rolstoel gebonden bent; extra voorwaarde: in bezit bent van geldend rijbewijs. U kunt in aanmerking komen voor een passagierskaart (P) als u: a. Ten gevolge van een aandoening of gebrek een aantoonbare loopbeperking heeft van langdurige aard (langer dan 6 maanden) en met de gebruikelijke loophulpmiddelen in redelijkheid niet in staat bent zelfstandig een afstand van meer dan 100 meter aan een stuk te voet te overbruggen en voor vervoer van deur tot deur continu afhankelijk bent van de hulp van de bestuurder; of b. Ten gevolge van een aandoening of gebrek permanent rolstoel gebonden bent. U kunt in aanmerking komen voor een combinatiekaart (B/P) als u: Wisselend bestuurder of passagier bent met de bovengenoemde beperkingen. U kunt in aanmerking komen voor een instellingenkaart (I) als u voldoet aan de voorwaarden: Regelmatig passagiers vervoert die aan bovengenoemde voorwaarden voldoen. Als u een gehandicaptenkaart heeft, geldt dat: u uw parkeerkaart in elke auto kunt gebruiken (de kaart staat op uw naam, niet op kenteken) de parkeerkaart maximaal 5 jaar geldig is. Soms is een kaart minder lang geldig; als vooraf duidelijk is dat u minder dan 5 jaar in aanmerking komt of als u maar tijdelijk in Nederland verblijft. Aanvraag of verlengen Gehandicaptenparkeert aanvragen of verlengen via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met de DigiD van de aanvrager. U doet zelf uw aanvraag. Wilt u dat iemand anders voor u de aanvraag doet, regel dan eerst een machtiging via machtigen.digid.nl. Vermeld op uw aanvraag: nieuwe aanvraag of verlengen parkeerkaart wie contactpersoon is bij correspondentie welke parkeerkaart u aanvraagt gegevens en relatie contactpersoon (indien van toepassing) alleen bij aanvraag bestuurderskaart: kopie geldig rijbewijs toevoegen (uploaden). Kosten U betaalt met iDeal € 44,45. De kosten zijn voor het in behandeling nemen van de aanvraag, u moet deze leges ook betalen indien de gehandicaptenparkeerkaart niet wordt verleend. Proces U vraagt de gehandicaptenparkeerkaart of verlenging aan via het online aanvraagformulier. Om uw aanvraag te kunnen beoordelen wordt medisch advies opgevraagd. U ontvangt een bevestiging waarbij u gevraagd wordt een pasfoto in te sturen. U krijgt hiervoor een antwoord enveloppe. U ontvangt bericht zodra de gehandicaptenparkeerkaart voor u klaar ligt om (persoonlijk) af te halen. Meer informatie Twijfelt u of u wel in aanmerking komt of heeft u nog andere vragen, neem dan contact op met het Kernteam Kaag en Braassem.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-10-09
- Hulp bij huishouden
Schoonmaken, wassen, stofzuigen. Soms zijn deze klusjes door omstandigheden als ziekte, ouderdom of een handicap te zwaar geworden. Dan lukt het niet meer om zelf uw huishouden te doen. Krijgt u het huishouden niet meer goed voor elkaar?En lukt het ook niet (volledig) om dit via familieleden, buren of vrienden te regelen? Dan kunt u in aanmerking komen voor hulp bij het huishouden. Melden Bespreek uw probleem en wensen met het Kernteam Kaag en Braassem als u hulp nodig hebt, bijvoorbeeld een rolstoel, vervoer op maat, hulp bij het huishouden of een woningaanpassing. Het Kernteam kijkt namens de gemeente met u hoezeer u een beperking heeft, wat u zelf kunt doen en of anderen u kunnen helpen. Blijkt in dit gesprek dat er geen andere mogelijkheden zijn dan het aanvragen van een voorziening, dan kunt u een melding doen: Door het meldingsformulier voorzieningen Wmo via onlineregelen.kaagenbraassem.nl, u logt in met DigiD. Online een afspraak maken. Per e-mail naar team.kaagenbraassem@tomindebuurt.nl. Telefonisch via 088 900 45 67. Clientondersteuning U mag uw partner, een kind of een vriend laten aanschuiven. Deze persoon heeft dan de rol van cliëntondersteuner. U voert zelf zoveel mogelijk het gesprek, met hulp van de cliëntondersteuner. De cliëntondersteuner denkt met u mee, maar mag het gesprek niet voor u voeren. Weet u niemand die u kunt vragen? Dan kunt u ook vragen om een onafhankelijke cliëntondersteuner. Kosten U betaalt zelf ook een deel van de kosten. De hoogte van uw eigen bijdrage is afhankelijk van uw inkomen. Uw eigen bijdrage wordt berekend en geïnd door het Centraal Administratie Kantoor (CAK). Kijk voor meer informatie bij De eigen bijdrage Wmo. Kaag en Braassem deelt de zorg van het kabinet zoals beschreven in het coalitieakkoord uit december 2021, namelijk dat de beschikbaarheid van de voorzieningen onder de Wmo onder druk staat. Daarom werken we ook in Kaag en Braassem naar een eerlijkere eigen bijdrage voor de huishoudelijke hulp. We volgen hierbij de landelijke normen de Wmo betaalbaar te houden. Het kan zijn dat bij de behandeling van uw hulpvraag op het gebied van het huishouden uw inkomen onderdeel van het gesprek is. Veel gestelde vragen Kijk op rijksoverheid.nl - wmo voor veelgestelde vragen en antwoorden over de wmo.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-10-09
- Rijbewijs
Een rijbewijs aanvragen of verlengen doet u persoonlijk in het gemeentehuis. Na 5 werkdagen kunt u uw rijbewijs afhalen. Vraag op tijd aan: door drukte duurt het een paar weken voor u een paspoort kunt aanvragen. Meer informatie hierover lees je op deze webpagina. Aanvragen en meenemen Kosten een rijbewijs kost € 51,11. is uw rijbewijs vermist, dan komt daar een bedrag bij van € 33,20. vraagt u met spoed een rijbewijs aan, dan zijn de bijkomende kosten € 39,65. U kunt alleen met pin betalen. Aanvragen Wilt u een rijbewijs aanvragen, verlengen of ophalen dan moet u hiervoor een afspraak maken. Ook voor het afhalen van een gezondheidsverklaring moet u eerst een afspraak maken. Maak een afspraak Meenemen Neem het volgende mee als u uw rijbewijs komt aanvragen: een geldig legitimatiebewijs. 1 pasfoto in kleur, die voldoet aan de pasfoto-eisen op rijksoverheid.nl en die niet ouder is dan 6 maanden. In het gemeentehuis is een fotohokje waar u pasfoto's kunt maken. Dit kost € 7,00 (contant of contactloos pinnen) voor 8 pasfoto’s. Het fotohokje in het gemeentehuis is niet geschikt voor: - Personen kleiner dan 1 meter 40. - Als u in het dagelijks leven een bril draagt en zo ook op de foto wilt. Wij adviseren u in deze gevallen de foto bij een fotograaf te laten maken. uw oude rijbewijs. een begeleiderspas als u 17 jaar bent en een rijbewijs categorie B aanvraagt. Meer informatie over de begeleiderspas vindt u op de website van de RDW. Spoedaanvraag Rijbewijs snel nodig? Doe dan een spoedaanvraag. Als u het rijbewijs in de ochtend aanvraagt, dan kunt u het de volgende werkdag na 10.00 uur afhalen. Voor een spoedaanvraag betaalt u € 39,65 extra. Gezondheidsverklaring Een gezondheidsverklaring (voorheen Eigen verklaring rijbewijs) is een formulier waarmee het CBR (Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen) uw medische geschiktheid om te rijden kan beoordelen. Op de website van het CBR vindt u alle informatie of u een gezondheidsverklaring nodig heeft, hoeveel het kost en kunt u de gezondheidsverklaring online aanvragen. U kunt de Gezondheidsverklaring ook aan de balie van het gemeentehuis afhalen, hiervoor moet u een afspraak maken (tarief CBR). Dit kan alleen bij een groot rijbewijs en bij gezondheidsverklaringen voor 75+. Andere gezondheidsverklaringen vraagt u bij het CBR aan. Omdat de verklaring geen persoonlijke gegevens bevat, mag u dit ook door iemand anders laten doen. Na het rapport van het CBR kunt u het rijbewijs aanvragen bij de gemeente. Omwisseling buitenlands rijbewijs Een geldig buitenlands rijbewijs kunt u omwisselen als u in Nederland woont. Alle informatie hierover staat op de website van RDW. Maak een afspraak Rijbewijs vermist Het is verstandig dat u de vermissing of diefstal eerst meldt bij de RDW (Rijksdienst Wegverkeer) voordat u een nieuw rijbewijs aanvraagt. Dit kan online op RDW.nl (met DigiD). Hierdoor is het rijbewijs direct ongeldig. De RDW stuurt u een schriftelijke bevestiging. U kunt ervoor kiezen om voor een verloren of gestolen rijbewijs bij de gemeente een verklaring van verlies of diefstal te tekenen. Hieraan zijn extra kosten verbonden.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-10-10
- Persoonsgebonden budget (pgb)
Als u door ziekte, handicap of ouderdom zorg nodig heeft, kunt u in aanmerking komen voor een persoonsgebonden budget (pgb). Ook als u hulp bij het huishouden nodig heeft, kunt u aanspraak maken op een pgb. Met dit budget koopt u zelf uw zorg in. Samen met u kijkt het Kernteam Kaag en Braassem wat voor u de beste oplossing is voor uw probleem. Zorg in natura of pgb U kunt de zorg, begeleiding, hulp of voorzieningen die u nodig hebt op twee manieren krijgen: via zorg in natura of via een pgb. Als u kiest voor zorg in natura, krijgt u hulp in natura. Denk hierbij aan een traplift, hulp bij het huishouden of begeleiding. Het pgb is een budget waarmee u zelf zorg, begeleiding, hulp of voorzieningen kan regelen door zelf een zorgverlener of organisatie in te schakelen die in opdracht van u gaat werken. U moet zelf op zoek naar zorgverleners of voorzieningen, u bent zelf verantwoordelijk voor een goed beheer van het pgb en u bent zelf verantwoordelijk voor het inkopen van zorg met de kwaliteit die u nodig heeft. Melden Als u hulp of ondersteuning nodig heeft, kijkt u samen met Tom in de buurt of het Kernteam naar uw situatie. Het team kijkt met u naar de hulpvraag, wat u zelf kunt, welke ondersteuning passend is en wat u en uw kind nog nodig hebben. Samen stelt u een gezinsplan op. Op basis van dit plan kunt u, als dat de beste oplossing is, een pgb krijgen. U moet dan wel aan een aantal voorwaarden voldoen: u moet in staat zijn om met het pgb om te gaan (u moet bijvoorbeeld overeenkomsten kunnen afsluiten met hulpverlener(s) en hulpverleners kunnen aansturen) de hulp of ondersteuning die u wilt inkopen, moet van voldoende kwaliteit zijn u moet aangeven waarom een pgb beter is dan de hulp in natura of waarom u het pgb liever wilt dan ondersteuning in natura. Als u hulp of ondersteuning nodig heeft, dan vraagt u dit aan bij het Kernteam Kaag en Braassem: stuur een e-mail naar team.kaagenbraassem@tomindebuurt.nl of bel met het Kernteam via 088 900 45 67. Meer informatie Kijk voor meer informatie over zorg en pgb op rijksoverheid.nl /pgb voor informatie over zorg en pgb.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-10-09
- Gemeentelijke bruggen en ponten
Ponten Er zijn in de gemeente diverse veerdiensten: veerdienst Kaag vaart tussen Kaag en Buitenkaag. Het veer vaart 24 uur per dag. Exploitant van de veerdienst is Blue Amigo. Meer informatie vindt u op de website van Blue Amigo. veerdienst Oude Wetering vaart tussen Oude Wetering en Leimuiden. De vaartijden van 15 maart tot 15 oktober zijn op maandag tot en met vrijdag van 07:00-18:00 uur; zaterdag en zondag en feestdagen van 10:00-17:00 uur. De vaartijden van 15 oktober tot 15 maart zijn op maandag tot en met vrijdag: 07:00 - 18:00 uur. Kijk voor meer informatie op www.veerdienstoudewetering.nl veerdienst Paddegat is een voetgangers- en fietsersveer en vaart tussen Roelofarendsveen en Woubrugge van maandag tot en met vrijdag 07.00-18.00 uur en op zaterdag en zondag tussen 10.00-18.00 uur. Kijk voor meer informatie op de website veerdienst Paddegat Bruggen Bedieningstijden Doesbrug in Hoogmade De Doesbrug wordt in de zomerperiode gedurende de volgende tijden bediend: 1 tot en met 30 april: dagelijks van 09:00 tot 12:30 en van 13:00 tot 18:00 uur. 1 mei tot en met 30 september: dagelijks van 09:00 tot 12:30, van 13:00 tot 18:00 en van 18:30 tot 20:00 uur. 1 oktober tot en met 31 oktober: dagelijks van 09:00 tot 12:30 en van 13:00 tot 18:00 uur. Bovengenoemde bedieningstijden gelden ook op zon- en feestdagen. Van 1 november tot en met 31 maart is het bediening op aanvraag. Tijdens kantooruren en minimaal 24 uur van tevoren. Op zon- en feestdagen is er dan geen bediening. Voor vragen of bediening buiten deze uren kunt u contact opnemen met de brugbediening via 06 21130989. Bedieningstijden Bilderdamse brug in Bilderdam De Bilderdamse brug wordt in de zomerperiode gedurende de volgende tijden bediend: 1 april tot en met 31 mei: dagelijks van 09:00 tot 18:00 uur. Gesloten van 12:30 tot 13:00 uur. 1 juni tot en met 31 augustus: dagelijks van 09:00 tot 20:00 uur. Gesloten van 12:30 tot 13:00 uur en van 18:00 tot 18:30 uur. 1 september tot en met 31 oktober: dagelijks van 09:00 tot 18:00 uur. Gesloten van 12:30 tot 13:00 uur. Bovengenoemde bedieningstijden gelden ook op zon- en feestdagen. Van 1 november tot en met 31 maart is het bediening op aanvraag. Tijdens kantooruren en minimaal 24 uur van tevoren. Op zon- en feestdagen is er dan geen bediening. Voor vragen of bediening buiten deze uren kunt u contact opnemen met de brugbediening via 06 11438977. Paardebrug, Zwanenbrug en Blauwemolenbrug in Rijpwetering Kunt u met uw boot niet onder de Paardebrug, de Zwanenbrug en/of de Blauwemolenbrug in Rijpwetering door, dan moet u wachten tot de brug wordt geopend. De Paardebrug, Zwanenbrug en de Blauwemolenbrug worden alleen op afroep geopend. Aanvragen dienen minimaal 24 uur van tevoren te zijn doorgegeven via telefoonnummer 06 21130989. Storingen kunt u op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur melden bij de gemeente Kaag en Braassem via 071 3327272 (Afdeling O&R Civiele Kunstwerkenbeheer). Buiten kantooruren kunt u bellen met de storingsdienst van de gemeente via 06 515 085 63. Zelfbediening overige beweegbare bruggen De Koningsbrug in Oud Ade, de brug in de Zuidzijderweg in Oud Ade en de brug in de Blauwemolenweg in Rijpwetering kunnen door middel van zelfbediening geopend worden. Meer informatie Meer informatie over bedieningstijden van bruggen staat op de website overheid.nl vaarweginformatie.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-10-25