Zoekresultaat 1 - 7 van 7 resultaten

  • Klachten, meldingen en bezwaren

    Bent u ontevreden over de gemeente Assen? Vind u dat u oneerlijk of niet netjes bent behandeld door de gemeente Assen? Dan kunt u een klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencoƶrdinator. Wij maken onderscheid tussen een melding, vraag, bezwaar of klacht. Op deze pagina leggen we de verschillen en de procedures uit.

  • Inburgeren

    Informatie over de voorwaarden, het aanvragen en de kosten van inburgeren.

  • Verhuizen naar het buitenland (emigratie)

    Verhuist u naar het buitenland? Of gaat u het komende jaar langer dan 8 maanden naar het buitenland? Dan moet u maximaal 5 dagen voor uw vertrek aangifte doen van emigratie bij ons. U heeft daarbij uw DigiD nodig.

  • Gevonden of verloren voorwerpen

    Heeft u iets verloren of gevonden in de gemeente Assen? Geef dit digitaal door, dat gaat als volgt:

  • Bezwaar maken

    De gemeente kan een besluit nemen waar u het niet mee eens bent. Bijvoorbeeld als uw aanvraag voor een subsidie of vergunning is afgewezen. Of u bent het niet eens met de vergunning die uw buurman heeft gekregen. U kunt dan bezwaar maken.

  • Overtreding van gemeenteregels melden

    U kunt een handhavingsverzoek indienen. Wij kijken of de regels worden overtreden.

  • Meldpunt Openbare Ruimte

    Lantaarnpaal defect? Fietswrak? Zwerfvuil? Onkruid? Stoeptegels los? Gevaarlijke verkeerssituatie? Meld het bij de gemeente. U kunt uw melding direct online doorgeven.