Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (4)
Zoekresultaat 1 - 10 van 25 resultaten
- Afschrift/uittreksel geboorteakte
Soms heeft u een afschrift of uittreksel van uw geboorteakte nodig (uit het geboorteregister van de Burgerlijke Stand). Bijvoorbeeld als u gaat trouwen of een geregistreerd partnerschap wilt aangaan, of bij een verzoek om naamswijziging. Alleen voor geboorte in Hardinxveld-Giessendam De geboorte moet plaats hebben gevonden in: de gemeente Hardinxveld-Giessendam (op of na 1 januari 1957), de gemeente Giessendam (vóór 1 januari 1957) of de gemeente Hardinxveld (vóór 1 januari 1957) Als de geboorte in een andere gemeente plaatsvond, moet u het afschrift van de geboorteakte aanvragen bij die andere gemeente! Van wie kunt u een afschrift aanvragen? U kunt alleen een afschrift aanvragen van: de geboorteakte van uzelf, of van de geboorteakte van uw partner, of van de geboorteakte van een inwonend kind, of van de geboorteakte van uw inwonende vader of moeder. Taalkeuze U krijgt de keuze om een Nederlandstalig (voor Nederland) of een meertalig afschrift (voor buitenland) aan te vragen. Aanvragen U vraagt een uittreksel geboorteakte online aan of persoonlijk (na afspraak) bij de balie van de gemeente. Let daarbij wel op de openingstijden van de aanvraagbalie. Aan de balie krijgt u het uittreksel direct mee. Bij een online aanvraag, krijgt u het uittreksel binnen drie werkdagen per post thuisgestuurd. Voorbereiding Zorgt u ervoor dat u het volgende gereed heeft vóór u met de aanvraag begint: zekerheid dat de geboorte plaatsvond in de gemeente Hardinxveld-Giessendam, de gemeente Giessendam of de gemeente Hardinxveld (als u het afschrift aanvraagt voor een inwonend familielid) voornamen, achternaam en geboortedatum van het inwonende familielid datum en plaats van de geboorte duidelijkheid of u het afschrift in het buitenland nodig heeft Doet u de aanvraag online? Dan heeft u extra nodig: uw DigiD-inloggegevens (alleen online) de benodigde gegevens om online te kunnen betalen (iDEAL, Master Card en VISA). Kosten Prijs: € 17,00 Online aanvragen U logt in met uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Vraag het dan aan via www.digid.nl. Online afschrift geboorteakte aanvragen
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2024-12-13
- Legalisatie handtekening (uitnodiging, garantverklaring)
Bij de gemeente kunt u uw handtekening onder een document laten legaliseren. Daarmee verklaart de gemeente dat de handtekening echt is. Legaliseren van een handtekening is vaak nodig op documenten die naar het buitenland moeten worden gestuurd. Ook als u ergens uw toestemming voor geeft, is legalisatie soms nodig. Aanvragen Maak een afspraak. Let daarbij wel op de openingstijden van de aanvraagbalie. Kosten Product kosten Legaliseren handtekening € 12,35 Waarmerken kopie of afschrift € 11,50
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2024-12-17
- Vooroverleg voor bouwplan of bedrijfsplan
Als u de haalbaarheid wilt onderzoeken van bouw- of bedrijfsplannen, dan kunt u een vooroverleg aanvragen bij de gemeente. Bijvoorbeeld als u plannen heeft voor een bouwwerk of met een stuk grond. Vooroverleg is haalbaarheidsonderzoek Een vooroverleg is een haalbaarheidsonderzoek. Uw plan toetsen we aan wet- en regelgeving. Hieruit volgt een positief of negatief advies. Let op dat dit slechts een advies betreft en nog geen officiële toestemming. Beoordelen wij uw plan positief? Dan kunt een omgevingsvergunning aanvragen of verzoek tot wijziging bestemmingsplan. Als het plan niet past in het omgevingsplan wordt uw plan besproken aan de 'intaketafel' en/of 'omgevingstafel'. Op de intaketafel kijkt de gemeente of het plan binnen de regels past. Als het plan binnen de regels past, volgt de omgevingstafel. Daar kijken we samen met u verder hoe we het plan mogelijk kunnen maken. Het advies blijft een jaar geldig. Dit wil zeggen dat als u een omgevingsvergunning aanvraagt of bestemmingsplanprocedure start wij dit advies overnemen. Als u dit later doet, zal er opnieuw naar het plan worden gekeken. Er wordt dan een nieuw advies opgesteld dat misschien anders uit kan vallen. Kosten Aan een vooroverleg zijn kosten verbonden. Intaketafel € 285 Omgevingstafel € 1028 Bij bouwkosten tot € 50.000 krijgt u een korting van 58%. Indienen verzoek/vooroverleg Conceptverzoeken/vooroverleggen kunt u alleen indienen via het Omgevingsloket. Meer informatie over het indieningsproces leest u op op het Informatiepunt leefomgeving. Meer informatie Neem dan contact op met het Klant Contact Centrum van de gemeente, t. 14 0184.
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2024-12-17
- Trouwen en registratie partnerschap
Het huwelijk is één van de mogelijkheden om de relatie met uw partner officieel vast te leggen. Gaat u trouwen? Dan vragen we u om een afspraak te maken bij de gemeente waar u gaat trouwen en een melding van uw voorgenomen huwelijk doen. Trouwen voor de gemeente wordt het burgerlijk huwelijk genoemd. Wilt u ook voor de kerk trouwen? Dan mag dit pas nadat uw burgerlijk huwelijk is gesloten. Afspraak Deze aanvraag maken we voor u in orde tijdens een afspraak. Voor het maken van de afspraak neemt u telefonisch contact op met de gemeente of mailt u naar info@hardinxveld-giessendam.nl. Ons telefoonnummer is 14 0184.
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2024-12-19
- Erkenning kind
Met de erkenning neemt u wettelijk het ouderschap op u. Daarvoor hoeft u niet per se de biologische ouder te zijn. Door erkenning: kan het kind uw achternaam krijgen ontstaat er een onderhoudsplicht tussen u en het kind kan het kind van u erven en andersom. De erkenning regelt u vóór of ná de geboorte. Afspraak De erkenning maken we voor u in orde tijdens een afspraak. Voor het maken van de afspraak neemt u telefonisch contact op met de gemeente. Ons telefoonnummer is 14 0184. Een e-mail sturen kan ook naar info@hardinxveld-giessendam.nl. Kosten De erkenning is gratis. Afhandeling Wij maken direct de erkenningsakte op.
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2024-12-23
- Omgevingsplan
Hier vindt u informatie over het omgevingsplan in de gemeente Hardinxveld-Giessendam.
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2024-12-27
- Afschrift/uittreksel akte van geregistreerd partnerschap aanvragen
Soms heeft u een afschrift of uittreksel van uw akte van geregistreerd partnerschap nodig (uit de Burgerlijke Stand). Bijvoorbeeld voor notariële zaken, voor het aanvragen van ontbinding van het geregistreerd partnerschap, of voor het omzetten van uw geregistreerd partnerschap in een huwelijk. U kunt alleen een afschrift aanvragen van: de akte van geregistreerd partnerschap van uzelf, of van de akte van geregistreerd partnerschap van uw partner, of van de akte van geregistreerd partnerschap van een inwonend kind, of van de akte van geregistreerd partnerschap van uw inwonende vader of moeder. De registratie van het partnerschap moet plaats hebben gevonden in: de gemeente Hardinxveld-Giessendam. Als de partnerschapsregistratie in een andere gemeente plaatsvond, moet u het afschrift van de akte van geregistreerd partnerschap aanvragen bij die andere gemeente! Taalkeuze U krijgt de keuze om een Nederlandstalig (voor Nederland) of een meertalig afschrift (voor buitenland) aan te vragen. Aanvragen U vraagt een uittreksel geregistreerd partnerschap online aan of persoonlijk aan de balie van de gemeente. Maak hiervoor een afspraak. Aan de balie krijgt u het uittreksel direct mee. Bij een online aanvraag, krijgt u het uittreksel binnen drie werkdagen per post thuisgestuurd. Wat heeft u nodig? Zorgt u ervoor dat u het volgende gereed heeft vóór u met de aanvraag begint: zekerheid dat de registratie van het partnerschap plaatsvond in de gemeente Hardinxveld-Giessendam. (als u het afschrift aanvraagt voor een inwonend familielid) voornamen, achternaam en geboortedatum van het inwonende familielid datum en plaats van registratie partnerschap duidelijkheid of u het afschrift in het buitenland nodig heeft Doet u de aanvraag online? Dan heeft u extra nodig: uw DigiD-inloggegevens de benodigde gegevens om online te kunnen betalen (iDEAL, Master Card en VISA). Kosten Prijs: € 17,00 Online aanvragen U logt in met uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Vraag het dan aan via www.digid.nl. Online afschrift akte geregistreerd partnerschap aanvragen
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2024-12-13
- Paspoort
Direct online starten Start online uw aanvraag met DigID. Houd er rekening mee dat u uw digitale aanvraag nog persoonlijk aan de balie moet afronden met inleveren van een pasfoto en zetten van een handtekening en vingerafdruk. Start uw aanvraag en betaal via Ideal Aanvragen gemeentehuis Komt u liever langs in het gemeentehuis voor het aanvragen van uw paspoort? Maak dan een afspraak aanvragen paspoort en betaal aan de balie. Maak gelijk een afspraak afhalen paspoort. Hiervoor kiest u een datum 5 werkdagen na uw aanvraag in het gemeentehuis. Kosten Product kosten Paspoort 18 jaar en ouder € 86,85 Paspoort jonger dan 18 jaar € 65,70 Zakenpaspoort € 86,85 Spoedaanvraag reisdocument € 59,10 (plus kosten paspoort ) Afhandeling 5 werkdagen met spoed: 1 werkdag (aanvragen vóór 15.00 uur)
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2024-12-13
- Rijbewijs
Maak een afspraak Aanvragen rijbewijs Uw rijbewijs is na 5 werkdagen klaar. Maak een afspraak om uw rijbewijs af te halen. Kies een datum 5 werkdagen na uw aanvraag aan de balie. Afhalen rijbewijs Online aanvragen Online aanvragen is alleen mogelijk bij verlengen van het rijbewijs of bij uitbreiding van categorieën. Uw rijbewijs is bij online aanvragen na 2 werkdagen klaar en u komt het persoonlijk na het maken van een afspraak afhalen bij de receptie van het gemeentehuis. Regel uw rijbewijs online via de website RDW Kosten Kosten rijbewijs Product Kosten Rijbewijs € 52,10 Gezondheidsverklaring € 45,25 Spoedaanvraag rijbewijs € 39,65 plus kosten rijbewijs Afhandeling 5 werkdagen Inloggen met rijbewijs U kunt uw rijbewijs gebruiken om online in te loggen. Binnen 5 werkdagen na ophalen van het rijbewijs ontvangt u een brief van DigiD met daarin een pincode. Met die code kunt u de inlogfunctie van uw rijbewijs activeren. Zo maakt u het rijbewijs geschikt om in te loggen bij bijvoorbeeld overheidswebsites. Dit is niet verplicht.
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2024-12-24
- Vreemdelingen- of vluchtelingenpaspoort
Als u geen Nederlander bent, kunt u in bepaalde gevallen een paspoort krijgen. Bijvoorbeeld als u geen paspoort van uw eigen land heeft of kunt krijgen. Met een vreemdelingen- of vluchtelingenpaspoort mag u niet naar uw eigen land reizen. Kosten Vreemdelingen- of vluchtelingenpaspoort € 65,70 Afhandeling Vreemdelingenpaspoort: enkele maanden Vluchtelingenpaspoort: 5 werkdagen Afspraak maken Deze aanvraag maken we voor u in orde tijdens een afspraak. Maak een afspraak
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2024-12-13