Zoekresultaat 1 - 10 van 13016 resultaten

  • Caravan parkeren op de openbare weg

    Voor het langdurig parkeren van een caravan of andere aanhangwagen is een ontheffing nodig. Hieraan zijn regels verbonden.

  • Bouwplannen en bouwtekeningen bekijken

    De gemeente bewaart bouwtekeningen en -plannen. Inwoners kunnen deze inzien.

  • Slopen van pand of woning

    Wanneer u een bouwwerk geheel of gedeeltelijk wilt slopen, doet u een sloopmelding bij de gemeente. Let op:  Binnenshuis slopen, bijvoorbeeld het verwijderen van een muurtje of verlaagt plafond, valt hier ook onder. Voorwaarden U hoeft in de volgende gevallen geen sloopmelding te doen: Het sloopafval bedraagt minder dan 10m3 Is geen sprake van asbest U geeft de sloopmelding door: Online via www.omgevingsloket.nl De gemeente reageert binnen 4 weken op uw sloopmelding. De gemeente kan aanvullende voorwaarden stellen. U meldt 2 dagen  voordat u wilt beginnen dit aan de gemeente. Let op, is sprake van een monument of is sprake van een beschermd stads- of dorpsgezicht dan is naast de sloopmelding een omgevingsvergunning onderdeel sloop nodig. Benodigde gegevens Bij de sloopmelding moeten de volgende gegevens worden bijgevoegd: Naam en adres van de eigenaar en het te slopen bouwwerk en eventueel de gemachtigde van de persoon/bedrijf Naam en adres van de sloper indien dit een andere is dan onder vorige punt (dit mag uiterlijk twee werkdagen voor start werkzaamheden aan de gemeente worden bekendgemaakt) Adres, Kadastrale aanduiding en aard van het te slopen bouwwerk of onderdeel daarvan Indien de plaatselijke situatie erom vraagt een sloopveiligheidsplan (bij twijfel informeer bij de gemeente) Een akoestisch onderzoek als de geluidsnormen worden overschreden Een rapport van een trillingenonderzoek indien de werkzaamheden grote trillingsterkte veroorzaakt Een globale inventarisatie van de vrijkomende afvalstoffen en de hoeveelheden Als de steenachtig afval ter plekke wordt gebroken, de hoeveelheid de naam en adres van de eigenaar van het recyclinggranulaat Een asbestinventarisatierapport indien het pand van voor 1 januari 1993 is Een asbestinventarisatierapport is als particulier niet nodig voor het: Niet gelijmde, asbesthoudende vloerbedekking (Max. 35 m²) Asbesthoudende vloertegels (Max. 35 m²) Geschroefde, hecht gebonden, asbesthoudende (dak)platen (Max. 35 m²) Tip Wanneer u twijfelt over uw situatie, neemt u contact op met Klantcontacten, loket Stad & Ruimte via 140522 of maakt u online een afspraak Meer informatie en contact Meer informatie over het verwijderen van asbest Mail naar postbus@meppel.nl of bel Klantcontactcentrum, telefoonnummer 14 0522

  • Verlof tot begraven

    U kunt een overledene laten begraven of cremeren. Hiervoor heeft u toestemming nodig van de gemeente.

  • Uittreksel basisregistratie personen (BRP)

    Heeft u een bewijs nodig dat u in de gemeente Zevenaar woont? Vraag dan een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) aan bij de gemeente. Daarop staan standaard uw naam, adres, geboorteplaats en -datum. Daarnaast kunt u er andere gegevens op laten zetten. Een uittreksel BRP vraagt u online aan met DigiD. Het uittreksel wordt u vervolgens binnen enkele werkdagen per post toegezonden.

  • Verklaring omtrent het gedrag (VOG)

    Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. Werkgevers of organisaties kunnen om een VOG vragen. Bijvoorbeeld als u in de kinderopvang of het onderwijs gaat werken, maar ook als u een wapenvergunning aanvraagt.

  • Geluidsoverlast

    Bij ernstige geluidsoverlast in de openbare ruimte belt u onze meldkamer. Bijvoorbeeld als u last hebt van luidruchtige mensen op straat, in een park of op het water. Een handhaver komt dan zo gauw mogelijk. Minder urgente problemen meldt u online. Zoals lawaai van een brug of een irritante bromtoon waarvan u niet weet waar die vandaan komt.

  • Onderscheiding aanvragen

    Wilt u iemand uit Soest voordragen voor een koninklijke onderscheiding of een jeugdlintje? U leest hier hoe u dat doet.

  • Nederlanderschap

    U kunt de Nederlandse nationaliteit aanvragen bij de gemeente Ede. Dit kan met twee procedures: via optie of naturalisatie.

  • Onroerend goed, beperkingen

    Er zitten regels aan wat er wel en niet met onroerend goed gedaan mag worden. Alle beperkingen op onroerende zaken moeten geregistreerd zijn.