Zoekresultaat 1 - 10 van 40 resultaten

  • Exploitatievergunning horeca

    Wilt u een horecabedrijf beginnen, zoals een café, hotel, snackbar of sportkantine, dan heeft u exploitatievergunning horeca nodig. Voor het aanvragen van een exploitatievergunning neemt u contact op met de gemeente via telefoonnummer 14 035 of via apv@belcombinatie.nl. U krijgt dan informatie over wat er mogelijk is en wat de eisen en voorwaarden zijn. Wij toetsen uw aanvraag ook aan de Wet Bibob (Bevordering Integriteitsbeoordelingen door het Openbaar Bestuur). Kosten U betaalt kosten voor het in behandeling nemen van uw aanvraag. Zie ook Alcoholvergunning Meer informatie over het Bibob-onderzoek

  • Ontheffing openingstijden horecabedrijf

    Wilt u voor een keer afwijken van de sluitingstijden die gelden voor horecabedrijven, vraag dan een ontheffing (toestemming aan). Het formulier vraag u op via telefoonnummer 14 035. Sluitingstijden horeca Horecabedrijven in de gemeente moeten gesloten zijn: Maandag tot en met vrijdag tussen 1:00 en 7:00 uur Zaterdag en zondag tussen 2:00 en 7:00 uur Kosten Een ontheffing aanvragen voor een: Avond € 56 Week € 173 Maand € 247 Jaar € 309,50

  • Inkopen en aanbesteden

    Meer informatie over het inkoop- en aanbestedingsbeleid van de gemeente via belcombinatie.nl.

  • Steiger, container of bouwkraan plaatsen

    Als u tijdelijk iets op gemeentegrond wilt plaatsen dan moet u dit melden bij de gemeente. Zoals het plaatsen van containers, steigers of een bouwkraan. Een melding doet u uiterlijk 10 dagen voor u de objecten gaat plaatsen op gemeentegrond. Als de verkeersveiligheid of openbare orde in gevaar komt kunnen we uw aanvraag afwijzen. Meesturen Tekening van de locatie of luchtfoto met daarop de objecten ingetekend Verkeersplan als er wegen worden afgezet Aanmelden U heeft DigiD of eHerkenning nodig voor het aanmelden van objecten op gemeentegrond. U betaalt direct bij aanvraag en ontvangt binnen 5 werkdagen bericht.  Melden van objecten op gemeentegrond Kosten U betaalt geen kosten.

  • Onroerendezaakbelasting (OZB)

    U betaalt Onroerendezaakbelasting (OZB) als u eigenaar van een woning of (bedrijfs)pand bent. Als u een bedrijfspand gebruikt betaalt u ook onroerendezaakbelasting.   Elk jaar wordt uw woning of (bedrijfs)pand getaxeerd. Hoe hoog de OZB is hangt af van de WOZ-waarde van uw woning of (bedrijfs)pand. Tarieven Kijk op baarn.nl voor de tarieven en het betalen van OZB. Gemeente Baarn verzorgt de gemeentelijke belastingen voor de gemeente Eemnes. Eemnes maakt zelf het beleid en bepaalt de belastingtarieven.

  • Incidentele festiviteit organiseren

    Als bedrijf, school of vereniging moet u zich houden aan de geluidsnormen die gelden. Per jaar mag u hier 12 keer van afwijken. Bijvoorbeeld als u een feest organiseert met versterkte muziek waarbij u de geluidsnormen overschrijdt. U hoeft geen vergunning aan te vragen, maar moet dit feest (incidentele festiviteit) wel melden. U heeft DigiD nodig om uw feest te melden.  Voorwaarden Tijdens het feest moeten ramen en deuren gesloten zijn U moet het feest minimaal 2 weken van te voren bij de gemeente melden Festiviteit melden Goed om te weten Organiseert u het feest buiten dan gelden er andere geluidsnormen en kan het zijn dat u een vergunning moet aanvragen.  Kosten Geen. Contact Heeft u vragen of wilt u meer informatie neem dan contact op via telefoonnummer 14 035.

  • Ongedierte melden

    Overlast van ratten in de openbare ruimte (gemeentegrond) kunt u bij ons melden. We onderzoeken eerst de situatie. Als het nodig is nemen we maatregelen. Dat doen we samen met bewoners en bijvoorbeeld de woningcorporatie. Ongedierte op eigen terrein U moet ongedierte op eigen terrein zelf bestrijden. Kijk voor tips op: Milieucentraal.nl of Kad.nl (Kennis- en Adviescentrum Dierplagen) U kunt ook een bestrijdingsbedrijf inschakelen.  Wespen in de openbare ruimte (op gemeentegrond) bestrijden we als deze een gevaar vormen voor de omgeving.

  • Bezwaar maken

    Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente, dan kunt u bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet binnen 6 weken nadat het besluit bekend is gemaakt opgestuurd zijn. Deze 6 weken gaan in op de dag waarop het besluit is verstuurd of bekendgemaakt.  U moet in bezwaarschrift vermelden: Uw naam, adres en telefoonnummer  Datum waarop u het bezwaar schrijft  Tegen welk besluit u bezwaar maakt. Vermeld het liefst ook het zaaknummer Waarom u het niet eens bent met het besluit  Uw handtekening  Een vereniging of stichting moet ook een uittreksel uit het register van de Kamer van Koophandel en de statuten meesturen Stuur uw bezwaarschrift naar:  BEL Combinatie T.a.v. Commissie bezwaarschriften Postbus 71 3755 ZH Eemnes Let op: bent u het niet eens met uw belastingaanslag of WOZ-waarde, dan kunt u hier bezwaar tegen indienen. Goed om te weten Een bezwaarschrift wordt door de Commissie bezwaarschriften behandeld Voordat de commissie adviseert, kan er een hoorzitting zijn. Hier kunt u dan uw bezwaar toelichten. Daarna wordt een besluit op uw bezwaarschrift genomen  Bent u het niet eens met de beslissing op het bezwaar, dan kunt u binnen 6 weken in beroep gaan. In de beslissing op het bezwaarschrift staat bij welke organisatie u in beroep kunt gaan U kunt geen bezwaar maken tegen een besluit waarin algemene regels zijn vastgesteld, zoals een verordening Het indienen van een bezwaarschrift maakt niet dat het bestreden besluit niet in werking treedt. Als u wilt voorkomen dat het besluit in werking treedt, dan kunt u (als er een spoedeisend belang is) om een voorlopige voorziening vragen Verzoek om een voorlopige voorziening Met een voorlopige voorziening vraagt u een voorlopige beslissing van de rechter als u de uitkomst van uw bezwaarschriftprocedure niet kunt afwachten vanwege een spoedeisend belang. Een verzoek aan de voorzieningenrechter kunt u alleen doen als er een bezwaar- of beroepsprocedure loopt en als er sprake is van een spoedeisende situatie. U kunt de voorlopige voorziening aanvragen bij de Rechtbank Midden-Nederland, Bestuursrecht, onder vermelding van Voorlopige voorzieningen, Postbus 16005, 3500 DA Utrecht. De rechtbank brengt voor de behandeling van uw verzoek om een voorlopige voorziening griffiekosten bij u in rekening.

  • Gehandicaptenparkeerplaats

    U bent gehandicapt en bestuurt een auto, brommobiel of gehandicaptenvoertuig. U heeft al een gehandicaptenparkeerkaart. U kunt een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen als u niet op eigen terrein kunt parkeren. De parkeerplaats is op kenteken en in de buurt van uw woning. Alleen u mag uw auto op deze gehandicaptenparkeerplaats neerzetten.  Voorwaarden U bent in het bezit van een geldige gehandicaptenparkeerkaart U bent de bestuurder van een auto, brommobiel of gehandicaptenvoertuig U kunt niet parkeren op eigen terrein U woont in de gemeente Eemnes U heeft DigiD nodig voor het online aanvragen van een gehandicaptenparkeerplaats. Gehandicaptenparkeerplaats aanvragen Kosten Geen. Wijziging doorgeven Wijzigt uw kenteken of moet uw gehandicaptenparkeerplaats veranderd worden, geef dit dan aan ons door. Stuur een e-mail naar info@eemnes.nl. 

  • Bijzondere bijstand

    Soms moet u onverwacht hoge kosten maken die u niet kunt betalen. Zoals zorgkosten of woonkosten. Heeft u een laag inkomen dan kunt u misschien bijzondere bijstand krijgen. Vraag bijzondere bijstand aan voordat u de kosten maakt en moet betalen. Vraagt u bijzondere bijstand aan, nadat u de kosten gemaakt heeft, dan krijgt u geen bijzondere bijstand. Voor wie Iedereen met een laag inkomen kan bijzondere bijstand aanvragen. Het is niet alleen bedoeld voor mensen met een bijstandsuitkering. U kunt het ook aanvragen als u werkt of een andere uitkering krijgt. Bij uw aanvraag kijken we of: De onverwacht hoge kosten echt nodig zijn U genoeg (spaar)geld of inkomen heeft om de kosten zelf te kunnen betalen Aanvragen Neem contact op met de gemeente via telefoonnummer 035 528 12 47 voor het aanvragen van bijzondere bijstand. Voorwaarden U kunt bijzondere bijstand aanvragen als u: In Eemnes woont Nederlander bent of een geldige verblijfsvergunning heeft 18 jaar of ouder bent Niet genoeg inkomen of eigen vermogen heeft om de kosten te kunnen betalen Kunt bewijzen dat de kosten noodzakelijk en onverwacht zijn De kosten nog niet gemaakt heeft voordat u bijzondere bijstand aanvraagt De kosten moet maken door bijzondere of dringende omstandigheden De kosten niet kunt uitstellen De kosten niet op een andere manier vergoed krijgt, bijvoorbeeld via uw zorgverzekering of de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)