Zoekresultaat 1 - 10 van 17 resultaten

  • Regel het online

    Steeds meer zaken kun je makkelijk en snel online regelen. Loop je ergens tegenaan? Laat het ons weten. Wij helpen je graag!

  • Gemeenteraad

    In Sint-Michielsgestel bestaat de gemeenteraad uit 21 leden vanuit 7 verschillende partijen. De raadsleden vertegenwoordigen onze inwoners. De gemeenteraad is de hoogste bestuurslaag van de gemeente. De gemeenteraad neemt de beslissingen die voor de gemeente van belang zijn. 

  • Rekenkamer

    De Rekenkamer ondersteunt de gemeenteraad bij zijn controlerende taken. Dit onafhankelijke instituut onderzoekt of de gemeente het gemeentelijk beleid goed uitvoert. De Rekenkamer onderzoekt of het effect heeft gehad en of het niet onnodig veel geld heeft gekost.

  • Wegwijs

    Wegwijs helpt als het gaat om zorg, welzijn, inkomensondersteuning, schuldhulpverlening, opvoeden, opgroeien en wonen. Wegwijs informeert, adviseert, verwijst en coördineert. Wij gaan ervan uit dat je zelf de regie hebt over jouw eigen leven, dat je weet wat je wilt en zelf kunt kiezen. Wij helpen je om zo snel mogelijk weer zelfstandig deel te nemen aan de samenleving. Met of zonder hulp uit jouw omgeving. We kennen de voorzieningen in jouw wijk en kunnen een beroep doen op onze partners (vrijwillig of professioneel). Als het nodig is, maken we samen met jou een plan met concrete doelstellingen en afspraken. Je hebt een vast aanspreekpunt, die altijd in de buurt is en gemakkelijk bereikbaar. 

  • Collectief Particulier Opdrachtgeverschap (CPO)

    De gemeente Sint-Michielsgestel staat positief tegenover collectief particulier opdrachtgeverschap (CPO). Een CPO-initiatief houdt in dat een groep particulieren samen een woningbouwproject realiseert met als doel er zelf te gaan wonen. Deelnemers bepalen zelf zaken zoals de indeling, materialen, formaat en afwerking van de woning. Beslissingen worden als groep genomen, zoals het inhuren van een procesbegeleider, architect en aannemer.

  • Paspoort of identiteitskaart

    Heb je een nieuw paspoort of identiteitskaart nodig? Maak dan een afspraak. Je kunt kiezen voor een gewone aanvraag of voor een spoedaanvraag. 

  • Toegankelijkheidsverklaring

    Digitale toegankelijkheid is belangrijk. We willen dat iedereen onze website kan raadplegen. Ook mensen met een functiebeperking. Daarnaast willen we dat iedereen de informatie op onze website begrijpt. Kom je een pagina tegen die niet toegankelijk is? Je kunt dit dan aan ons doorgeven.

  • Melden voorgenomen huwelijk of geregistreerd partnerschap

    Jullie gaan trouwen en willen daar graag een melding van maken. Alvast gefeliciteerd!

  • Trouwen of geregistreerd partnerschap

    Jullie willen trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan. Een spannende tijd! Bij ons regel je het eenvoudig in een paar stappen. Een huwelijk of partnerschapsregistratie kun je minimaal 2 weken en maximaal 1 jaar vóór de gewenste datum reserveren. Wij controleren of jullie mogen trouwen of een geregistreerd partnerschap mogen aangaan. 

  • Mijn persoonsgegevens geheimhouden

    In de basisregistratie personen (BRP) staan de gegevens van alle Nederlanders. Verschillende organisaties gebruiken die databank. Je kunt ons vragen om jouw gegevens niet door te geven aan bepaalde organisaties. Dit is bijvoorbeeld nodig als je in een blijf-van-mijn-lijfhuis verblijft.