Zoekresultaat 1 - 10 van 25 resultaten

  • Huwelijk en geregistreerd partnerschap

    Gaat u binnenkort trouwen of wilt u een geregistreerd partnerschap aangaan? Alvast gefeliciteerd! U regelt uw huwelijk of geregistreerd partnerschap stap voor stap bij de gemeente. Bel eerst de gemeente om uw huwelijk of geregistreerd partnerschap te melden. Hoe werkt het? Neem telefonisch contact op om te informeren naar de mogelijkheden via (010) 248 4000. Indien mogelijk kunt u de datum voor het huwelijk of geregistreerd partnerschap direct vastleggen. Neem minimaal één maand voor de gewenste datum contact op. U ontvangt per post of digitaal formulieren. Deze formulieren vult u in en levert ze bij ons in. Dit kan op afspraak, via de post of e-mail. U bepaalt, in overleg met de gemeente, hoe u gaat trouwen of uw partnerschap aangaat. Uw melding wordt direct verwerkt en is gratis. Na de melding moet u binnen een jaar trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan. De melding moet minimaal 2 weken voor het huwelijk of partnerschap geregistreerd zijn. Op de dag van uw huwelijk of partnerschap wordt een huwelijksakte of partnerschapsakte gemaakt. Een huwelijksakte kan direct na het huwelijk aangevraagd worden. In verband met de verwerking van het huwelijk in het BRP duurt het ongeveer een week voordat u de akte ontvangt. Hou daar rekening mee als u u de akte, op afspraak, wil ophalen. Bij een huwelijksvoltrekking mogen maximaal 75 personen aanwezig zijn.  Trouwboekje of partnerschapsboekje Het aanvragen van een trouwboekje (onder trouwboekje wordt ook partnerschapsboekje bedoeld) is niet verplicht.  Een trouwboekje is geen officieel document. Dat wil zeggen dat het geen juridische status heeft. Het is een aandenken aan een mooie dag. Het trouwboekje wordt alleen verstrekt als het is aangevraagd en betaald. Ook na de voltrekking van uw huwelijk of partnerschapsregistratie kan het boekje nog worden aangevraagd. U kunt digitaal een trouwboekje aanvragen en direct betalen. U kunt daarbij kiezen uit drie soorten: crème: eenvoudig, € 28,85 donkerblauw: luxe/lederen kaft, € 36,65 bordeaux: luxe/lederen kaft, € 36,65 Bekijk de trouwboekjes Het trouwboekje wordt bij de voltrekking van uw huwelijk of partnerschapsregistratie aan u overhandigd door de trouwambtenaar. Bent u al gehuwd of heeft u een geregistreerd partnerschap? Dan wordt het boekje naar u opgestuurd. Trouwboekje / partnerschapboekje bestellen Meenemen naar afspraak Identiteitsbewijzen van u, uw partner en de getuigen. Ingevulde formulieren die u van ons heeft ontvangen. Omzetting geregistreerd partnerschap in huwelijk Heeft u een geregistreerd partnerschap en wilt u trouwen met uw geregistreerd partner? Zet dan uw geregistreerd partnerschap om in een huwelijk. Bel de gemeente voor een afspraak via (010) 248 4000. Bij de omzetting moet u allebei aanwezig zijn. Hoe werkt het Maak een afspraak voor een administratieve omzetting in het stadskantoor of een administratieve omzetting op een andere locatie. U moet allebei aanwezig zijn bij de omzetting. Neem allebei een geldig identiteitsbewijs mee. U en uw partner ondertekenen de akte van omzetting. Daarna is de omzetting direct geregeld. Kosten Melding doen voor het huwelijk/geregistreerd partnerschap is gratis Kosten trouwen of registratie partnerschap in de trouwzaal van het stadhuis maandag t/m donderdag 10.00 - 17.00 uur: € 410,25 vrijdag 10.00 - 17.00 uur € 441,85 zaterdag 10.00 - 17.00 uur € 631,75 Kosten trouwen of registratie partnerschap op een andere locatie maandag t/m donderdag 10.00 - 17.00 uur: € 410,25 vrijdag 10.00 - 17.00 uur: € 441,85 zaterdag 10.00 - 17.00 uur: € 631,75 zondagen en erkende feestdagen: € 1.162,80 vanaf 18.00 uur extra kosten: € 191,20 De genoemde kosten zijn de gemeentelijke leges die u voor het trouwen aan de gemeente moet betalen als u ergens anders trouwt dan in de trouwzaal op het stadhuis. Dit bedrag staat los van de kosten voor de locatie. Hiervoor ontvangt u van de locatie een factuur. Overige kosten uitbreiding standaard huwelijk/geregistreerd partnerschap aansluitend aan het laatste tijdstip: € 392,00 eenmalige benoeming van een buitengewone ambtenaar burgerlijke stand (babs) uit een andere gemeente: € 182,20 extra. trouwboekje of partnerschapsboekje: € 28,85; luxe uitvoering € 36,65. getuige van de gemeente: € 29,75 per persoon. getuige van de gemeente bij gratis huwelijk/geregistreerd partnerschap: € 16,30 per persoon. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Naam wijzigen

    Wilt u uw achternaam veranderen? Dan kunt u een verzoek indienen bij het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Wilt u een andere voornaam? Dien dan een verzoek in bij de rechtbank. Hiervoor heeft u een advocaat nodig. Hoe werkt het? Dien voor het veranderen van uw achternaam een verzoek in bij het ministerie van Veiligheid en Justitie. Kijk voor meer informatie op justis.nl . Neem voor het veranderen van uw voornaam contact op met een advocaat. De advocaat dient een aanvraag voor voornaamswijziging in bij de rechtbank. De gemeente wacht op de beschikking van de rechtbank en/of het Koninklijk Besluit over de naamswijziging. Als de gemeente deze heeft gekregen, past de gemeente uw persoonsgegevens aan. Dit gebeurt op uw geboorteakte en in de Basisregistratie Personen (BRP). Dit duurt 4 tot 6 weken. Na de naamswijziging moet u een nieuw identiteitsbewijs en/of rijbewijs aanvragen. Kosten Geen Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Parkeren in fietstrommel

    Bewoners zonder berging en buitenruimte kunnen een stallingsplaats huren in bestaande fietstrommels. Per fietstrommel is ruimte voor 4 fietsen. Direct regelen Aanvraagformulier stallingsplek fietstrommel Hoe werkt het? Vul het digitale ‘aanvraagformulier stallingsplaats fietstrommel’ in en verstuur het. Is er direct een stallingsplek vrij? Dan hoort u binnen 5 werkdagen wanneer u de huurovereenkomst kunt ondertekenen. Neem uw identiteitsbewijs mee. De sleutel voor de fietstrommel met uw stallingsplaats haalt u op bij de Stadswerf, burgemeester Heusdenslaan 357. U krijgt ieder kwartaal een factuur. Wilt u de huur opzeggen? Maak een afspraak via (010) 248 4000. Tijdens uw afspraak ondertekent u het opzegformulier en u levert direct de sleutel in. U kunt een stallingsplaats huren voor 1 fiets per persoon en maximaal 3 fietsen per huishouden. De stuurbreedte van uw fiets mag niet meer dan 70 cm zijn. Is er geen stallingsplek vrij? Dan komt u op een wachtlijst. Kosten Huurprijs: € 13,00 per fiets per kwartaal Borg: € 25,00 per sleutel Vervangende sleutel bij verlies of diefstal: € 15,00 Heeft u vragen? Bekijk de veelgestelde vragen. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Naturalisatie, aanvraag Nederlandse nationaliteit

    Woont u in Nederland en heeft u een andere nationaliteit? Dan kunt u de Nederlandse nationaliteit aanvragen via naturalisatie of optie. Hiervoor maakt u telefonisch een afspraak. Voorwaarden Bekijk alle voorwaarden voor naturalisatie op de website van de Immigratie en Naturalisatiedienst . U moet ingeschreven zijn in de Basisregistratie Personen (BRP). Daarbij moeten de volgende gegevens zijn opgenomen: een geboorteakte en een huwelijksakte of een akte van geregistreerd partnerschap (als u getrouwd bent of als u een geregistreerd partnerschap heeft). Hoe werkt het? Maak telefonisch een afspraak met de gemeente via (010) 248 4000. De gemeente maakt een advies en stuurt dit naar de IND. De kosten betaalt u tijdens uw afspraak op het stadskantoor. De IND beslist binnen 1 jaar of u de Nederlandse nationaliteit krijgt. Deze termijn mag verlengd worden met maximaal 1 jaar. Krijgt u de Nederlandse nationaliteit? Dan krijgt u een uitnodiging van de gemeente om naar de naturalisatieceremonie te komen. Tijdens deze verplichte bijeenkomst krijgt u het bewijs van Nederlanderschap.  Meenemen naar afspraak  Een geldig paspoort van de overheid waar u de nationaliteit(en) van bezit. Een geldige verblijfsvergunning of een ander bewijs van rechtmatig verblijf. Hebt u de nationaliteit van een EU/EER-land of Zwitserland? Dan hoeft u geen verblijfsvergunning te hebben. De gemeente controleert hoe lang u in Nederland woont via de BRP. Een bewijs van inburgering. Dit kan met een inburgeringsdiploma. Maar bijvoorbeeld ook met een Nederlandse middelbare schooldiploma of het staatsexamen Nederlands als tweede taal (NT2). Ander bewijs dat u het inburgeringsexamen niet hoeft te halen. Kosten Naturalisatie 1 persoon € 1023,00 Naturalisatie 1 persoon verlaagd tarief  € 760,00 * Naturalisatie echtpaar € 1.305,00 ** Naturalisatie echtpaar verlaagd tarief  € 1044,00 * Minderjarige kinderen die mee-naturaliseren  € 151,00 * verlaagd tarief geldt voor staatlozen en houders van een verblijfs-/asielvergunning.  ** Met echtpaar wordt bedoeld: getrouwde personen, geregistreerde partners en ongehuwd samenwonenden. Heeft u vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000. Meer informatie is ook beschikbaar bij de IND via 0900 1234561 of via ind.nl.

  • Overlijdensaangifte

    Als iemand is overleden, regelt de uitvaartverzorger bijna altijd de aangifte van overlijden. U kunt ook zelf de overlijdensaangifte doen. Maak een afspraak bij de gemeente waarin uw dierbare is overleden. Maak een afspraak voor: Aangifte overlijden Voor uitvaartondernemers: Digitaal aangifteformulier voor uitvaartondernemers Digitaal begraaftijd reserveren (voor uitvaartondernemers met een login) Aanvraagformulier begrafenis Hoe werkt het Doe aangifte binnen 6 werkdagen na de dag van overlijden. Doe de aangifte in de gemeente waarin uw dierbare is overleden.  Maak een afspraak en doe zelf aangifte op het stadskantoor of laat dit digitaal doen door een begrafenisondernemer. U betaalt de kosten bij de afspraak en u krijgt direct een afschrift van de overlijdensakte. Bij de overlijdensaangifte kan de gemeente toestemming geven voor: een begrafenis of crematie. het uitstellen van de begrafenis of crematie. het ter beschikking stellen van het lichaam van de overledene aan de wetenschap. Voor uitvaartondernemers Bent u een uitvaartondernemer en zijn uw gegevens nog niet bekend bij de gemeente Vlaardingen? Vul eerst het digitaal formulier 'gegevens uitvaartondernemers' in. Meenemen naar afspraak Een identiteitsbewijs Bij een natuurlijke doodsoorzaak: verklaring van overlijden (A-verklaring). verklaring van de doodsoorzaak (B-verklaring). Als uitstel van de crematie of de begrafenis nodig is: verklaring van geen bezwaar van een arts. U kunt een trouw- of partnerschapsboekje meenemen om de gegevens van het overlijden in te laten zetten. Kosten Afschrift van overlijdensakte: € 16,60 Uitstel voor begraven of cremeren: € 10,45 Heeft u vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Optie, aanvraag Nederlandse nationaliteit

    Woont u in Nederland en heeft u een andere nationaliteit? Dan kunt u de Nederlandse nationaliteit aanvragen via naturalisatie of optie. Hiervoor maakt u telefonisch een afspraak. Voorwaarden Niet iedereen kan optie aanvragen. Optie is bedoeld voor een bijzondere groep, zie de voorwaarden op de website van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) . U moet ingeschreven zijn in de Basisregistratie Personen (BRP). Daarbij moeten de volgende gegevens zijn opgenomen: een geboorteakte en een huwelijksakte of een akte van geregistreerd partnerschap (als u getrouwd bent of als u een geregistreerd partnerschap heeft). Zie voor meer informatie onze pagina Inschrijving van een buitenlandse akte Hoe werkt het Maak telefonisch een afspraak met de gemeente via (010) 248 4000. U komt langs op het stadskantoor voor het indienen van de aanvraag. U betaalt de kosten bij uw afspraak. Kinderen vanaf 12 jaar moeten aanwezig zijn bij de aanvraag. Jongere kinderen mogen meekomen, maar het hoeft niet. De gemeente beslist binnen 13 weken of u de Nederlandse nationaliteit krijgt. Krijgt u de Nederlandse nationaliteit? Dan krijgt u een uitnodiging van de gemeente om naar de naturalisatieceremonie te komen. Tijdens deze verplichte bijeenkomst krijgt u het bewijs van Nederlanderschap. Meenemen naar afspraak Een geldig paspoort of ander reisdocument.  Een geldige verblijfsvergunning of een ander bewijs van rechtmatig verblijf. Hebt u de nationaliteit van een EU/EER-land of Zwitserland? Dan hoeft u geen verblijfsvergunning te hebben.  Kosten Enkelvoudige optie-aanvraag € 217,- Gemeenschappelijke optie-aanvraag  € 370,- Minderjarig kind dat ook optie aanvraagt € 24,- Heeft u vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000. Meer informatie is ook beschikbaar bij de IND via 088 043 04 30  of via ind.nl.

  • Klachten

    Bent u niet tevreden over hoe de gemeente u heeft behandeld? Laat ons weten wat er is gebeurd, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. U kunt een klacht indienen als: u vindt dat u het antwoord, de oplossing of een product niet op tijd heeft gekregen of u niet tevreden bent over de kwaliteit van het antwoord, de oplossing of het product of u niet correct bent behandeld door een medewerker of bestuurder Direct regelen Digitaal klachtenformulier Hoe werkt het? Probeert eerst het probleem uit te praten met de medewerker of leidinggevende van die afdeling. Wanneer dit niet lukt, kunt u formeel een klacht indienen. U dient uw klacht in: digitaal via het klachtenformulier. per brief; stuur uw brief naar gemeente Vlaardingen, t.a.v. klachtencoördinator, postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen, of geef de brief af bij het stadskantoor. aan de balie of telefonisch, als u moeite heeft met schrijven. U ontvangt binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging. Wij onderzoeken uw klacht binnen 6 weken en reageren schriftelijk. Het is niet mogelijk een klacht in te dienen wanneer: het voorval langer dan een jaar geleden heeft plaatsgevonden; het om een besluit gaat waartegen bezwaar kan worden aangetekend; het gaat om beleidsbeslissingen van de gemeente. U kunt uiteraard wel invloed uitoefenen op het gemeentelijk beleid via inspraak en bezwaar en beroep. Eerst proberen we om de klacht informeel af te handelen. Informele behandeling houdt in dat de klachtbehandelaar zo spoedig mogelijk (telefonisch) contact opneemt met de indiener van de klacht met als doel om de klacht door middel van een gesprek op te lossen en de indiener tevreden te stellen. Het oplossen van het oorspronkelijke probleem staat centraal hierbij. Bel voor meer informatie over de klachtenafhandeling met de klachtencoördinator via (010) 248 4000. Of stuur een bericht via vlaardingen.nl/contactformulier t.a.v. de klachtencoördinator. Bent u ontevreden over de afhandeling van uw klacht? Neem dan eerst contact op met de gemeentesecretaris of de griffier. Voor een onafhankelijk oordeel en voor bemiddeling kunt u terecht bij de Nationale ombudsman. Bent u ontevreden over de afhandeling van uw klacht over jeugdhulp of onderwijs? Dan kunt u terecht bij de Kinderombudsman. Kosten Geen

  • Buitenlandse documenten registreren

    Als er rechtsfeiten in het buitenland hebben plaatsgevonden bent u verplicht die te laten registreren in de Basisregistratie Personen (BRP) van uw woongemeente. Het kan gaan om bijvoorbeeld een geboorte, huwelijk, overlijden, echtscheiding, erkenning of adoptie. De documenten hiervan worden ook wel brondocumenten genoemd.  Voor wie? Iedereen die: in de BRP van de gemeente Vlaardingen staat ingeschreven én bij wie rechtsfeiten in het buitenland hebben plaatsgevonden, die nog niet zijn geregistreerd in de BRP Voorwaarden document Het document moet origineel zijn (geen kopie). Het rechtsfeit moet in het land waar het heeft plaatsgevonden ‘rechtsgeldig’ zijn. Dit betekent dat het document moet zijn opgemaakt volgens de plaatselijke voorschriften en door een bevoegde instantie. Een buitenlands document is niet automatisch rechtsgeldig in Nederland. Vaak heeft een document nog een legalisatie of apostille nodig. Controleer bij de Rijksoverheid of legalisatie of een apostille nodig is. Is uw document niet in het Engels of Nederlands opgesteld? Dan moet u het document in Nederland laten vertalen door een beëdigd vertaler. Kiest u voor een vertaling in het buitenland, dan moet de vertaling ook gelegaliseerd worden. Is uw document uit een land van de Europese Unie en niet in het Engels of Nederlands? Vraag dan een internationale versie van het document aan. Een internationaal document is opgemaakt in verschillende talen. Wilt u uw huwelijk dat in het buitenland is voltrokken laten registreren? In sommige gevallen heeft u een extra verklaring nodig heeft. Bekijk de verklaring om te bepalen of u deze nodig heeft. U en uw partner moeten allebei de verklaring ondertekenen. Voeg een kopie van het paspoort of identiteitskaart van uw partner toe. Neem de verklaring mee naar uw afspraak.  Hoe werkt het? Maak een afspraak door te bellen naar (010) 248 4000. Neem alle originele documenten en een geldig identiteitsbewijs mee naar de afspraak. Levert u de documenten voor iemand anders in? Neem dan een machtiging mee en (een kopie van) het identiteitsbewijs van de persoon die u machtigt. De persoon voor wie u de documenten inlevert (de machtiging gever) kan altijd gevraagd worden om persoonlijk naar de balie te komen.  De registratie van uw document(en) in de BRP duurt meestal 8 weken. Als er nader onderzoek nodig is, kan het langer duren. U ontvangt schriftelijk bericht wanneer uw document(en) zijn geregistreerd in de BRP en gereed zijn voor afhalen. U kunt de documenten zonder afspraak tijdens de openingstijden van de balie ophalen. Een overzicht van de actuele openingstijden vindt u op onze website.  Kosten Geen Heeft u vragen? Stuur een bericht via vlaardingen.nl/contactformulier of bel met (010) 248 4000.

  • Wijziging geslacht

    Wilt u het geslacht dat in uw geboorteakte staat wijzigen (transgender)? Dit doet u door aangifte te doen bij de ambtenaar van de burgerlijke stand van uw geboorteplaats. Indien gewenst kunt u ook meteen uw voorna(a)m(en) wijzigen.  Afspraak maken voor: Wijziging geslacht in de geboorteakte Hoe werkt het? Maak een afspraak voor aangifte van wijziging geslacht (en voornaam) in uw geboorteplaats. Tijdens de afspraak ontvangt u het aangifteformulier. U vult deze in en ondertekent het formulier.  Bij de aangifte moet een verklaring (niet ouder dan 6 maanden) van een deskundige overlegd worden.  Na wijziging van het geslacht in de geboorteakte, wordt de wijziging doorgegeven aan de woongemeente. Alleen uw woongemeente kan uw gegevens in de basisregistratiepersonen (BRP) aanpassen.  Dus bent u in Vlaardingen geboren, maar woont u in een andere gemeente? Dan bepaalt uw woongemeente hoe lang de verandering van geslacht in de BRP duurt.  Gemeente Vlaardingen verwerkt de wijzigingen binnen 5 werkdagen. Na de wijziging van geslacht (en voornaam) in de BRP moet u een nieuw reisdocument en/of rijbewijs aanvragen. Deze documenten vervallen namelijk van rechtswege en kunt u niet meer gebruiken.   Meenemen naar afspraak Uw paspoort of identiteitskaart. Een verklaring (niet ouder dan 6 maanden) afgegeven door een aangewezen deskundige. Klik hier voor een overzicht van aangewezen deskundigen.  Kosten Geen. Als de wijziging in de Basisregistratie Personen (BRP) doorgevoerd is, is uw paspoort, identiteitskaart en/of rijbewijs niet meer geldig. U moet dan nieuwe documenten aanvragen. Hier zijn wel kosten aan verbonden. Het termijn hangt af van de gemeente waar degene woont, voor zowel voor geslachts- als de naamwijziging. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Verzoek inschrijving echtscheiding of beĆ«indiging geregistreerd partnerschap

    Bent u gescheiden of is uw geregistreerd partnerschap beëindigd door een rechter, advocaat of notaris? Dan moet u een verzoek tot inschrijving in de registers van de burgerlijke stand doen bij de gemeente waar uw huwelijk of uw partnerschapsregistratie voltrokken is. Meestal regelt uw advocaat of notaris dit, maar u kunt het ook zelf doen.  Wanneer de echtscheiding of beëindiging partnerschap is ingeschreven in het register, gaat hiervan automatisch een bericht naar uw woongemeente. De woongemeente registreert vervolgens de echtscheiding of de beëindiging van het geregistreerd partnerschap in de basisregistratie personen (BRP).   Hoe werkt het U vraagt een echtscheiding aan bij de rechtbank. Daarvoor heeft u een advocaat nodig. Beëindiging van een geregistreerd partnerschap door de rechter is nodig wanneer u het niet eens bent met elkaar over de beëindiging of als u minderjarige kinderen met elkaar heeft. In andere gevallen kan een advocaat of notaris een overeenkomst tot beëindiging opmaken. U moet uw echtscheiding (of beëindiging partnerschapsregistratie door rechter) binnen 6 maanden na de beslissing van de rechter laten inschrijven in het register van de burgerlijke stand. De beëindiging van uw partnerschapsregistratie door een advocaat of notaris moet binnen 3 maanden na sluiting van de overeenkomst ingeschreven worden.  U kunt het verzoek tot inschrijving zelf doen, maar meestal regelt uw advocaat of notaris dit.  Het verzoek moet ingediend worden bij de gemeente waar uw huwelijk of uw partnerschapsregistratie voltrokken is. Is uw huwelijk of partnerschapsregistratie in de gemeente Vlaardingen voltrokken en wilt u zelf het verzoek bij ons indienen? Dit kan uitsluitend op afspraak. U maakt een afspraak door te bellen naar (010) 248 4000. De gemeente verwerkt uw verzoek binnen 5 werkdagen (mits de benodigde documenten compleet en in orde zijn). Meenemen naar afspraak Uitspraak door rechter: Originele beschikking van de rechtbank, akte van berusting van beide partners en het verzoek tot inschrijving in de burgerlijke stand. Beëindiging partnerschapsregistratie zonder rechter: Originele verklaring omtrent de beëindiging van de advocaat of notaris.  Kosten Het melden van uw scheiding of de beëindiging van uw geregistreerd partnerschap bij de gemeente is gratis. U betaalt wel de kosten van uw advocaat of notaris. Heeft u vragen? Neem contact op met een advocaat of notaris. Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.