Zoekresultaat 1 - 10 van 16 resultaten

  • Schade melden

    Vindt u dat u schade heeft opgelopen door de kwaliteit van het onderhoud van gemeentelijke eigendommen zoals wegen, pleinen of openbaar groen waar de gemeente verantwoordelijk voor is? Dan kunt u de gemeente aansprakelijk stellen en een schadeclaim indienen.

  • Paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen

    Is uw paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen? U kunt dit direct online melden bij de gemeente. Dit is nodig om misbruik van uw oude paspoort of identiteitskaart tegen te gaan en voor de aanvraag van een nieuw paspoort of identiteitskaart.

  • Kind erkennen

    Erkenning kunt u regelen tijdens de zwangerschap, bij de geboorteaangifte of na de geboorteaangifte. Ieder kind moet apart worden erkend en de moeder moet altijd toestemming geven. Lees hier hoe het werkt.

  • Spandoeken ophangen

    Binnen onze gemeente zijn er vaste spandoeklocaties die u kunt gebruiken voor uw tijdelijke reclame-uitingen, bijvoorbeeld om uw evenement te promoten. U kunt hiervoor een melding aan ons doorgeven.

  • Tijdelijke container plaatsen op de openbare weg

    Voor het plaatsen van een tijdelijke container op de openbare weg hoeft u geen vergunning aan te vragen. U heeft wel een meldingsplicht. U doet de melding minimaal 15 werkdagen voordat u de container wilt plaatsen.

  • Indienen Woo verzoek

    De gemeente maakt al veel informatie openbaar. Wilt u toch meer informatie over beleid van de gemeente? Dan kunt u een Woo-verzoek indienen.

  • Ondermijning

    Ondermijning is een verzamelnaam voor verschillende vormen van criminaliteit. Bijvoorbeeld hennepkwekerijen, drugshandel, mensenhandel zoals gedwongen prostitutie, arbeidsuitbuiting en vastgoedfraude. Ook misbruik maken van de gemeente door het aanvragen van bijvoorbeeld een vergunning of subsidie om daarmee geld wit te wassen.

  • Milieuklacht

    Heeft u een klacht over (mogelijke) water-, bodem- of luchtverontreiniging of geluidsoverlast veroorzaakt door bedrijven? Geef dit dan door aan de Omgevingsdienst Midden-Holland.

  • Uittreksel BRP

    Een uittreksel basisregistratie personen (BRP) is een overzicht van uw persoonsgegevens zoals die bij de gemeente bekend zijn. U heeft een uittreksel BRP nodig als u zich bijvoorbeeld wilt inschrijven voor een huurwoning. Wanneer u het uittreksel BRP digitaal aanvraagt, wordt het binnen 10 werkdagen per post verzonden. Vraag het uittreksel aan via de knop 'aanvragen'. U logt in met uw DigiD. U betaalt online met iDeal. Kunt u niet met iDeal betalen, of wilt u dit niet online regelen? Maak dan een afspraak om naar de balie te komen.

  • Bouwtekening(en) opvragen of inzien

    Gaat u verbouwen en wilt u informatie opvragen over de bouwvergunning, bijvoorbeeld bouwtekeningen, een palenplan of constructiegegevens? U kunt bij ons tegen betaling verschillende soorten bouwtekeningen opvragen.