Zoekresultaat 1 - 7 van 7 resultaten

  • Melden onduidelijke regels

    Loopt u tegen onduidelijke formulieren aan of onlogische, omslachtige procedures? Geef het dan hier door. We willen het graag weten!

  • Geregistreerd partnerschap omzetten in huwelijk

    Wilt u uw geregistreerd partnerschap omzetten in een huwelijk? Dat kan bij de gemeente waar u of uw partner staan ingeschreven. U kunt hier online een afspraak maken voor uw geregistreerd partnerschap omzetting. U heeft hierbij de DigiD inlogcode en kopieën van ID's van beide partners nodig.

  • Geregistreerd partnerschap

    Wat leuk dat u uw relatie met uw partner officieel wilt laten vastleggen in een geregistreerd partnerschap. Om dat te kunnen doen, meldt u dit uiterlijk twee weken van tevoren bij ons. U kunt hier online een afspraak maken voor uw huwelijks- of partnerschapsceremonie. U heeft hiervoor de DigiD inlogcode en kopieën van ID's van beide partners nodig.

  • Automatische incasso, machtiging

    U kunt de aanslag gemeentelijke belasting en/of de rekening voor de onderhoudsbijdrage CAI automatisch in termijnen betalen. Dat is makkelijk, want u betaalt altijd op tijd, zonder dat u er omkijken naar heeft. Met een van de onderstaande formulieren kunt u automatische incasso aanvragen of intrekken.

  • Paspoort of ID-bewijs kwijt of gestolen

    Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt of is het gestolen? Dan kunt u een nieuwe aanvragen. U bent verplicht om eerst een verklaring van vermissing af te leggen. Moet u onmiddellijk op reis? Dan kunt u een noodpaspoort (of nooddocument) aanvragen.

  • Naamswijziging achternaam

    Als u uw achternaam of die van uw kind wilt veranderen, checkt u eerst in de brochure Naamswijziging van Justis of dit kan. Justis is de screeningsautoriteit van het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Staat uw situatie in onderstaande brochure? Dan kunt u een aanvraag voor naamswijziging doen bij Justis.

  • Klacht doorgeven ambtelijk of bestuurlijk optreden

    Wij proberen onze diensten zo goed mogelijk en naar ieders tevredenheid uit te voeren. Toch kan het gebeuren dat u ontevreden bent over de manier waarop u bent behandeld. Het kan bijvoorbeeld gaan om het lang uitblijven van een antwoord op uw brief. Of om de wijze waarop u door een ambtenaar of bestuurder bent behandeld. Als u vindt dat u verkeerd of onzorgvuldig behandeld bent door een medewerker of een bestuurder, kunt u hierover een klacht indienen.