Zoekresultaat 1 - 9 van 9 resultaten
- Een kind erkennen en naam kiezen
Bent u getrouwd of heeft u een geregistreerd partnerschap met de moeder van het kind? Dan wordt u automatisch de wettelijke ouder. Bent u niet getrouwd en heeft u geen geregistreerd partnerschap? Dan kunt u het kind erkennen bij de gemeente. Dat kan al voor de geboorte. U wordt dan alsnog de wettelijke ouder. U maakt hiervoor een afspraak met het team Burgerzaken via telefoonnummer (020) 496 21 21 om langs te komen.
- Bron: Ouder-Amstel (Gemeente)
- 2024-12-24
- Voornaam of achternaam wijzigen
U kunt uw voornaam of achternaam wijzigen. Ook kunt u de naam van uw kinderen wijzigen. U moet wel voldoen aan strenge voorwaarden. Bekijk de voorwaarden op Justis.nl. Is de wijziging van uw naam goedgekeurd? Dan komt uw nieuwe naam in de basisregistratie personen (BRP). De gemeente voegt uw nieuwe naam ook toe aan uw geboorteakte. Organisaties die gebruikmaken van deze gegevens krijgen hierover bericht.
- Bron: Ouder-Amstel (Gemeente)
- 2025-01-02
- Paspoort of identiteitskaart aanvragen
U vraagt een paspoort of identiteitskaart (ID-kaart) persoonlijk aan bij de gemeente waar u staat ingeschreven. Dat kan in Ouder-Amstel uitsluitend op afspraak. Ook voor het afhalen van uw nieuwe reisdocument moet u een afspraak maken.
- Bron: Ouder-Amstel (Gemeente)
- 2024-12-20
- Uittreksel of afschrift van de burgerlijke stand aanvragen
U kunt onderstaande akte(n) aanvragen. Let op: de gebeurtenis (een geboorte, een overlijden, een huwelijk, een registratie of beëindiging van een partnerschap) moet hebben plaatsgevonden in de gemeente Ouder-Amstel. De gemeente betaalt u het bedrag van de aanvraag niet terug als blijkt dat de gebeurtenis niet heeft plaatsgevonden in Ouder-Amstel. Geboorteakte Overlijdensakte Huwelijksakte Echtscheidingsakte Akte van partnerschapsregistratie Akte van beëindiging partnerschap U kunt digitaal uw aanvraag doen of u maakt een afspraak en komt persoonlijk naar het gemeentehuis. Maak uw keuze: Uittreksel of afschrift online aanvragen Afspraak maken
- Bron: Ouder-Amstel (Gemeente)
- 2025-01-03
- Gemeentegrond gebruiken
Voor het plaatsen van een hijskraan zijn er aanvullende gegevens nodig, zoals: een situatietekening met opstelling kraan zelf, als hij materiaal van een vrachtwagen tilt, opstelplek van de vrachtauto of anders, opslagplaats van de te hijsen objecten; een tekening met de draaicirkel van de kraan met daarop alles wat zich binnen draaibereik van de kraan bevindt, het gewicht en omvang van hetgeen getild of gehesen moet vermeld worden en tot welke hoogte gehesen wordt; gewicht en asdruk van de kraan (dat deel van het gewicht van een voertuig dat via de wielen van één as op de ondergrond wordt overgebracht), en welke voorzorgsmaatregelen worden genomen om te voorkomen dat door de kraan straatwerk beschadigd wordt; de afmetingen (lengte x breedte x hoogte) van de kraan; overzicht van de (tijdelijke) verkeersmaatregelen die er worden genomen, deze dienen conform CROW publicatie 96-b te zijn.
- Bron: Ouder-Amstel (Gemeente)
- 2025-01-02
- Verklaring omtrent het gedrag aanvragen
Werkgevers en andere organisaties kunnen u vragen om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Met een VOG laat u zien dat uw gedrag geen bezwaar is voor bijvoorbeeld een nieuwe baan. Dat betekent: U heeft geen strafblad. U heeft wel een strafblad. Maar wat daarop staat, is niet belangrijk voor het doel van uw aanvraag. Een VOG is bijvoorbeeld verplicht voor onderwijzers, beginnende taxichauffeurs en mensen in de kinderopvang. Een VOG kan ook nodig zijn als u: een visum of werkvergunning aanvraagt als vrijwilliger gaat werken lid wilt worden van een schietvereniging
- Bron: Ouder-Amstel (Gemeente)
- 2025-01-02
- Gemeente aansprakelijk stellen
Heeft u schade? En is dat volgens u de schuld van de gemeente? Bijvoorbeeld: U bent gestruikeld over een stoeptegel die verkeerd ligt. U had een auto-ongeluk door een glad wegdek. Uw huis is verzakt door werkzaamheden van de gemeente. U kunt dan de gemeente aansprakelijk stellen. Dat betekent dat u de gemeente laat weten dat zij verantwoordelijk is voor de schade. De gemeente beoordeelt of dat inderdaad zo is. Is dit zo, dan betaalt de gemeente een deel van uw kosten of alle kosten.
- Bron: Ouder-Amstel (Gemeente)
- 2025-01-02
- Geboorteaangifte doen
U doet de geboorteaangifte uiterlijk 3 dagen na de geboorte. De dag van de geboorte telt niet mee. Dit doet u bij de gemeente waar het kind geboren is. Is de derde dag een zaterdag, zondag of feestdag? Dan mag u de aangifte nog op de eerste werkdag erna doen. Als ouders kunt u samen kiezen welke achternaam uw eerste kind krijgt. U moet de gekozen achternaam uiterlijk bij de geboorteaangifte doorgeven aan de gemeente. Kijk voor meer informatie op Achternaam voor uw kind kiezen op onze site.
- Bron: Ouder-Amstel (Gemeente)
- 2025-01-16
- Bewijs van in leven zijn of attestatie de vita
Een bewijs van in leven zijn en een attestatie de vita is een schriftelijk bewijs dat u nog in leven bent. Instanties zoals een pensioenfonds of uitkeringsinstantie kunnen hierom vragen. Het verschil tussen beide documenten is: Een bewijs van in leven zijn gebruikt u in Nederland. Dit is een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP). Een attestatie de vita gebruikt u buiten Nederland. Dit is een verklaring van de burgerlijke stand. Dit is een internationaal document. Van een attestatie de vita kunt u tegelijk een meertalig modelformulier aanvragen.
- Bron: Ouder-Amstel (Gemeente)
- 2025-01-13
- 1