Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (4)
Zoekresultaat 1 - 9 van 9 resultaten
- Geheimhouden persoonsgegevens
U kunt geheimhouding van uw persoonsgegevens aanvragen. Dit geldt dan voor alle persoonsgegevens in de basisregistratie personen (BRP). U hoeft bij het verzoek niet te vertellen waarom u geheimhouding aanvraagt.
- Bron: Pekela (Gemeente)
- 2024-12-11
- Legalisatie handtekening
Een handtekening legaliseren betekent dat u bewijst dat uw handtekening echt is. Dit heeft u bijvoorbeeld nodig als u belangrijke documenten naar het buitenland moet sturen. Of als u bezoek krijgt uit een land waarvoor u een garantstelling moet geven. U moet daarvoor uw handtekening op het document komen zetten bij de gemeente.
- Bron: Pekela (Gemeente)
- 2024-12-11
- Automatische incasso of bankrekeningnummer wijzigen
U kunt de gemeentebelastingen in 1 keer betalen of in meerdere keren (gespreid). Wilt u gespreid betalen? Dan kunt u het NoordelijkBelastingkantoor toestemming geven het bedrag van uw rekening af te schrijven door een automatische incasso. Dit doet u met een machtiging. Maakt u gebruik van de automatische incasso? Dan schrijven we het aanslagbedrag in 10 maandelijkse termijnen af van uw bankrekening. Dit zal gebeuren rond de vervaldatum die op het aanslagbiljet staat.
- Bron: Pekela (Gemeente)
- 2024-12-04
- Groenstrook kopen
Als naast uw woning, tuin of land een stuk gemeentegrond ligt (snippergroen), kunt u deze openbare groenstrook aan uw eigen grond toevoegen. Voor het kopen van gemeentegrond moet u betalen. Het kopen van gemeentegrond kan alleen als het voor iedereen voordeel oplevert. Het is illegaal om zonder toestemming van de gemeente gemeentegrond te gebruiken.
- Bron: Pekela (Gemeente)
- 2024-12-11
- Bewijs van in leven zijn of Attestatie de vita
Het bewijs van in leven zijn is een schriftelijk bewijs van de gemeente dat een burger in leven is. Dit bewijs kan noodzakelijk zijn voor pensioenfondsen of andere uitkerende instanties en kan verkregen worden bij de gemeente waar u staat ingeschreven. Heeft u het bewijs nodig binnen Nederland? Vraag dan een bewijs van in leven zijn aan. Heeft u het nodig voor in het buitenland? Dan vraagt u om een Attestatie de Vita.
- Bron: Pekela (Gemeente)
- 2024-12-11
- Bingo of loterij organiseren
Wilt u een bingo of loterij organiseren voor uw vereniging? Hiervoor heeft u toestemming nodig. Laat het ons op tijd weten. Vraag voor een loterij een vergunning bij ons aan. Een klein kansspel zoals een bingo of prijsvraag hoeft u alleen maar te melden. Bij een kansspel gaat het geld naar een goed doel. Bijvoorbeeld een nieuw clubhuis, instrumenten voor de muziekvereniging of renovatie van de kerk.
- Bron: Pekela (Gemeente)
- 2024-12-09
- Uittreksel burgerlijke stand
Een uittreksel burgerlijke stand is een bewijs. Het laat zien waar u geboren bent, wie uw ouders zijn of wanneer u getrouwd bent. Er zijn verschillende soorten uittreksels burgerlijke stand: geboorte huwelijk of partnerschap echtscheiding of beëindiging partnerschap overlijden Heeft u een bewijs van in leven zijn nodig voor in het buitenland? Dit heet een attestatie de vita. Dit is een uittreksel burgerlijke stand. Het is standaard in 2 talen: Nederlands en Frans.
- Bron: Pekela (Gemeente)
- 2024-12-11
- Verklaring omtrent het gedrag (VOG)
Een organisatie kan u om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Bijvoorbeeld een werkgever, omdat u in de kinderopvang, in het onderwijs of als taxichauffeur gaat werken. Of omdat u een visum nodig heeft. In deze verklaring staat dat u niets strafbaars heeft gedaan dat te maken heeft met de reden waarvoor u de VOG nodig heeft. Ook organisaties kunnen een VOG aanvragen. Bijvoorbeeld om een contract af te sluiten.
- Bron: Pekela (Gemeente)
- 2024-12-11
- Uittreksel basisregistratie personen
Een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP), voorheen gemeentelijke basisadministratie (GBA), is een schriftelijk bewijs dat verklaart dat u in de betreffende gemeente staat ingeschreven. Er bestaan verschillende soorten uittreksels uit de Basisregistratie personen. Zo kunnen er uittreksels worden afgegeven met vermelding van nationaliteit, aanvangsdatum bewoning adres, burgerlijke staat, gezinssamenstelling. Dit is afhankelijk van de situatie waarvoor het uittreksel nodig is. Op een uittreksel uit de basisregistratie staat in ieder geval: Uw volledige geslachts- en voorna(a)m(en). Uw geboortedatum en -plaats. Uw huidige adres. De datum van afgifte. Een uittreksel uit de basisregistratie is niet nodig voor inschrijving leerlingen bij scholen. Het uittreksel uit de Basisregistratie personen (BRP) wordt vaak verward met een uittreksel Burgerlijke stand, waarin persoonsgegevens uit een akte (bijvoorbeeld geboorteakte) staan vermeld. Het uittreksel uit de Burgerlijke stand kan ook afgegeven worden op een speciaal formulier, dat in meerdere talen is opgesteld als u het nodig heeft voor internationaal gebruik.
- Bron: Pekela (Gemeente)
- 2024-12-11
- 1