Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (4)
Zoekresultaat 1 - 10 van 16 resultaten
- Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) voor ondernemers
Als advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder kunt u online een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) of een nabestaandenonderzoek aanvragen.
- Bron: Aalsmeer (Gemeente)
- 2024-12-05
- Identiteitskaart aanvragen
Een identiteitskaart vraagt u aan in het raadhuis. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. Vraagt u een identiteitskaart aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen. U kunt de identiteitskaart na 5 werkdagen op afspraak ophalen.
- Bron: Aalsmeer (Gemeente)
- 2024-12-05
- Handtekening laten legaliseren
Soms moet u aan een bedrijf of organisatie bewijzen dat uw handtekening op een formulier of document echt is. Dat doet u door uw handtekening te laten legaliseren bij de gemeente. U ondertekent het document of formulier waar de gemeenteambtenaar bij staat. Die vergelijkt de handtekening met de handtekening op uw identiteitsbewijs en plaatst een stempel.
- Bron: Aalsmeer (Gemeente)
- 2024-12-05
- 2e paspoort of zakenpaspoort aanvragen
Als u veel naar het buitenland reist, kunt u een tweede paspoort nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat u landen bezoekt die in conflict zijn met elkaar, of omdat uw paspoort regelmatig op ambassades ligt voor een visum. Uw 2e paspoort is 2 jaar geldig. U vraagt het paspoort persoonlijk aan in het raadhuis. Hiervoor moet u een afspraak maken.
- Bron: Aalsmeer (Gemeente)
- 2024-12-05
- Overlijden aangeven
Meestal doet de uitvaartondernemer aangifte van overlijden. Als nabestaande kunt u ook zelf aangifte doen in de gemeente waar uw dierbare is overleden. De gemeente maakt een overlijdensakte op en geeft toestemming voor de uitvaart. U moet de aangifte van overlijden doen vóór de uitvaart.
- Bron: Aalsmeer (Gemeente)
- 2024-12-05
- Bewijs van in leven zijn aanvragen
Een bewijs van in leven zijn is een schriftelijk bewijs dat u in leven bent. Dit vraagt u aan in de gemeente waar u staat ingeschreven. Een bewijs van in leven zijn gebruikt u voor Nederlandse instanties.
- Bron: Aalsmeer (Gemeente)
- 2024-12-05
- Vreemdelingenpaspoort aanvragen
Woont u in Nederland, maar hebt u niet de Nederlandse nationaliteit en ook geen vluchtelingenstatus? En kunt u geen paspoort krijgen uit uw eigen land? Dan hebt u een vreemdelingenpaspoort nodig als u naar het buitenland wilt. Voor de aanvraag komt u naar het raadhuis Hiervoor maakt u een afspraak.
- Bron: Aalsmeer (Gemeente)
- 2024-12-05
- Trouwen of geregistreerd partnerschap aangaan
Heeft u trouwplannen of gaat u een geregistreerd partnerschap aan? Meld deze plannen dan als u de ceremonie in Aalsmeer wilt houden. Hier vindt u ook informatie over de verschillende opties voor ceremonies.
- Bron: Aalsmeer (Gemeente)
- 2024-12-05
- Nadeelcompensatie aanvragen
Als u of uw bedrijf schade lijdt als gevolg van een besluit of actie van de gemeente, hebt u mogelijk recht op nadeelcompensatie. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn bij verlies van winst of (huur)inkomsten, vermindering van de waarde van een bedrijf of woning, of schade of tijdelijke overlast tijdens bouwwerkzaamheden.
- Bron: Aalsmeer (Gemeente)
- 2024-12-05
- Klein kansspel organiseren
Als u een klein kansspel organiseert, moet u dit melden. Voorbeelden zijn bingo, kienen, vogelpiekspel en het rad van avontuur waarbij deelnemers geld of andere prijzen kunnen winnen. Meld het minimaal 2 weken van tevoren.
- Bron: Aalsmeer (Gemeente)
- 2024-12-10