Zoekresultaat 1 - 9 van 9 resultaten
- Tweede paspoort
Reist u veel voor zaken, uw beroep of privé? Dan kunt u in bepaalde gevallen een tweede Nederlands paspoort aanvragen. Een tweede paspoort is 2 jaar geldig voor alle landen.
- Bron: Schagen (Gemeente)
- 2024-04-22
- Zienswijze
De ontwerpvergunningen en andere ontwerpbesluiten worden bekend gemaakt via de website: www.overheid.nl. Op het ontwerp kunnen tijdens de ter inzage legging van 6 weken door een ieder zienswijzen worden ingediend.
- Bron: Schagen (Gemeente)
- 2024-05-15
- Bezwaar en beroep
Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? U kunt dan meestal bezwaar maken tegen dat besluit. In het besluit zelf staat of het mogelijk is om bezwaar te maken.
- Bron: Schagen (Gemeente)
- 2023-12-28
- Nadeelcompensatie
Sinds 1 januari 2024 geldt de Omgevingswet. Met de komst van deze wet is het planschaderecht gewijzigd. De schade werd voor die tijd ‘planschade’ genoemd. Onder de Omgevingswet heet dit ‘nadeelcompensatie’. Daarnaast vallen hier ook andere soorten schade onder.
- Bron: Schagen (Gemeente)
- 2024-06-05
- Verklaring omtrent het gedrag (VOG)
Een Verklaring Omtrent het Gedrag is een verklaring waaruit blijkt dat uw gedrag in het verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie in de samenleving. Dit wordt ook wel een VOG genoemd.
- Bron: Schagen (Gemeente)
- 2024-09-19
- Registration of death
When someone dies, the death must be registered. This must be done in the municipality where the person has died. The funeral director usually handles this. However, friends or family of the deceased can also do it. We will record the death in the civil status records and issue a death certificate. We also provide a copy of the death certificate. You may need to show this document to various companies and organisations as proof of death. There is no fixed period within which the death must be registered. The funeral or cremation must take place within 6 days of the date of death.
- Bron: Schagen (Gemeente)
- 2024-01-02
- Aangifte van overlijden
Er moet aangifte gedaan worden als iemand is overleden. Dit moet bij de gemeente waar de persoon is overleden. Meestal doet de uitvaartverzorger dit. Maar familie of vrienden van de overledene kunnen dit ook doen. Wij nemen het overlijden op in de burgerlijke stand en stellen een overlijdensakte op. Ook geven wij een uittreksel uit het overlijdensregister af. Dit document heeft u soms nodig om bij bedrijven en organisaties aan te tonen dat iemand is overleden. Er is geen periode vastgesteld waarbinnen de aangifte moet plaatsvinden. De begrafenis of crematie moet uiterlijk binnen 6 werkdagen na het overlijden plaatsvinden.
- Bron: Schagen (Gemeente)
- 2024-07-23
- Bibob
Wilt u een nieuwe Alcoholwet- of exploitatievergunningvergunning aanvragen, dan krijgt u te maken met de Wet Bibob. Bibob staat voor Bevordering van Integriteitsbeoordelingen door het Openbaar Bestuur. Deze wet geeft ons de mogelijkheid om onderzoek te doen naar de integriteit van uw onderneming. Met dit onderzoek wordt de betrouwbaarheid van uw onderneming gecontroleerd en van de personen die bij uw onderneming betrokken zijn. Zo kunnen wij erachter komen of de kans groot is dat er sprake is van bijvoorbeeld het witwassen van geld. Als wij na het eigen onderzoek nog twijfels hebben? Dan kunnen wij het Landelijk Bureau Bibob vragen om een verder onderzoek.
- Bron: Schagen (Gemeente)
- 2024-01-02
- Certificate of good conduct (VOG)
A Certificate of Good Conduct is a declaration which states that your past conduct forms no obstacle to your performing a specific task or job. This is also known as a VOG.
- Bron: Schagen (Gemeente)
- 2023-12-22
- 1