Zoekresultaat 1 - 10 van 10 resultaten

  • Externe link: Verhuizen

    Verhuist u naar of binnen de gemeente Bodegraven-Reeuwijk? Geef dan uw verhuizing uiterlijk vijf werkdagen na uw verhuizing door aan de gemeente.

  • Externe link: Schade melden

    Vindt u dat u schade heeft opgelopen door de kwaliteit van het onderhoud van gemeentelijke eigendommen zoals wegen, pleinen of openbaar groen waar de gemeente verantwoordelijk voor is? Dan kunt u de gemeente aansprakelijk stellen en een schadeclaim indienen.

  • Externe link: Paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen

    Is uw paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen? U kunt dit direct online melden bij de gemeente. Dit is nodig om misbruik van uw oude paspoort of identiteitskaart tegen te gaan en voor de aanvraag van een nieuw paspoort of identiteitskaart.

  • Externe link: Kind erkennen

    Erkenning kunt u regelen tijdens de zwangerschap, bij de geboorteaangifte of na de geboorteaangifte. Ieder kind moet apart worden erkend en de moeder moet altijd toestemming geven. Lees hier hoe het werkt.

  • Externe link: Verklaring Omtrent het Gedrag

    U heeft een VOG bijvoorbeeld nodig als u gaat werken in de kinderopvang of het onderwijs, of als u een wapenvergunning aanvraagt. Ook uw werkgever of een instantie kan vragen om een Verklaring Omtrent het Gedrag.

  • Externe link: Geheimhouding persoonsgegevens

    De gemeente houdt informatie over u bij in de Basisregistratie Personen (BRP). Wilt u niet dat de gemeente uw gegevens deelt met andere instanties? Vraag dan geheimhouding van uw persoonsgegevens aan.

  • Externe link: Klacht

    Bent u niet tevreden over hoe de gemeente u heeft behandeld? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord hebt gekregen op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest? Heeft u opmerkingen over onze dienstverlening? Dan kunt u een klacht indienen.

  • Externe link: Levenloos geboren kind

    Is uw kindje levenloos ter wereld gekomen? Dan kunt u een 'akte van geboorte (levenloos)’ laten opmaken. Dit is een officiële erkenning dat uw kind is geboren. Sinds 3 februari 2019 is het ook mogelijk om kinderen die levenloos geboren zijn te laten registeren in de Basisregistratie Personen (BRP).

  • Externe link: Aangifte overlijden

    Als iemand is overleden, dan regelt meestal de uitvaartorganisatie de aangifte van overlijden. Als nabestaande kunt u ook zelf de overlijdensaangifte doen. Klik hieronder op de knop overlijdensaangifte doen of bel met Burgerzaken via 0172 522 522

  • Externe link: Uittreksel BRP

    Een uittreksel basisregistratie personen (BRP) is een overzicht van uw persoonsgegevens zoals die bij de gemeente bekend zijn. U heeft een uittreksel BRP nodig als u zich bijvoorbeeld wilt inschrijven voor een huurwoning. Wanneer u het uittreksel BRP digitaal aanvraagt, wordt het binnen 10 werkdagen per post verzonden. Vraag het uittreksel aan via de knop 'aanvragen'. U logt in met uw DigiD. U betaalt online met iDeal. Kunt u niet met iDeal betalen, of wilt u dit niet online regelen? Maak dan een afspraak om naar de balie te komen.