Zoekresultaat 1 - 9 van 9 resultaten
- Loterij organiseren
Bij een loterij worden loten verkocht en maken de deelnemers kans op prijzen. Het is verboden om een loterij te organiseren zonder vergunning. Je vraagt deze vergunning bij ons aan met DigiD of eHerkenning.
- Bron: Hattem (Gemeente)
- 2023-10-30
- Speelautomaten exploiteren
Als je een kansspelautomaat zoals een fruitautomaat wilt plaatsen heb je een vergunning nodig. Dit heet een aanwezigheidsvergunning. Deze vergunning kun je bij ons aanvragen. Dit kan online met eHerkenning en DigiD namens een bedrijf. Voor een behendigheidsautomaat, zoals een flipperkast, is geen vergunning nodig.
- Bron: Hattem (Gemeente)
- 2023-01-11
- Klein kansspel organiseren
Voor het organiseren van kleine kansspelen (zoals tombola's, rad van fortuin en bingo's) die voor het publiek toegankelijk zijn, is toestemming nodig. Je kunt een vergunning online aanvragen met DigiD, eHerkenning of DigiD namens een bedrijf.
- Bron: Hattem (Gemeente)
- 2023-01-11
- Verklaring omtrent gedrag (VOG)
Een VOG is bijvoorbeeld verplicht voor onderwijzers, taxichauffeurs en mensen in de kinderopvang. Ook bij een aanvraag voor bijvoorbeeld een visum of werkvergunning kan deze verklaring nodig zijn.
- Bron: Hattem (Gemeente)
- 2023-12-31
- Aangifte doen van overlijden
Is een dierbare van je overleden? Of iemand anders, wiens overlijden je wilt aangeven? Meestal doet de uitvaartondernemer dan aangifte van overlijden. Je kunt ook zelf aangifte doen. Dit moet bij de gemeente waar je dierbare overleden is. Neem de verklaring van overlijden mee bij de aangifte. Deze krijg je van de arts die het overlijden heeft vastgesteld.
- Bron: Hattem (Gemeente)
- 2023-12-31
- Klacht indienen
Ben je ontevreden over hoe je bent behandeld door een medewerker van de gemeente? Dan kun je een klacht indienen. Dit doe je bij het college van burgemeester en wethouders. Het college kan je vragen om meer uitleg. Je legt dan uit waarom je te maken kreeg met de gemeente. Ook geef je precies aan wat er is gebeurd.
- Bron: Hattem (Gemeente)
- 2023-05-09
- Identiteitskaart
Een identiteitskaart kost € 75,80 en is 10 jaar geldig. Voor personen jonger dan 18 jaar kost een identiteitskaart € 40,90. Deze identiteitskaart is 5 jaar geldig. Voor een aanvraag met spoed betaal je € 57,05 extra. Een identiteitskaart is meestal na 5 werkdagen klaar. Een spoedaanvraag is binnen 1 werkdag klaar, als je de kaart voor 14.00 uur aanvraagt. Afspraak maken aanvragen identiteitskaart Afspraak maken ophalen identiteitskaart Drukte verwacht rond aanvragen ID-kaarten en paspoorten in 2024 In 2024 verlopen veel Nederlandse identiteitskaarten en paspoorten. Vanaf 9 maart 2014 zijn deze documenten 10 jaar geldig voor inwoners van 18 jaar en ouder. Wij verwachten daarom dat er in 2024 veel nieuwe aanvragen worden gedaan. Maak op tijd een afspraak Houd de verloopdatum van jouw documenten goed in de gaten. Een nieuw reisdocument kun je op afspraak aanvragen in het stadhuis. Dit kun je een aantal dagen van tevoren inplannen. Zo weet je zeker dat je terecht kunt voordat jouw huidige document verloopt. Juiste pasfoto Om lange wachttijden te voorkomen vragen wij je om op tijd op de afspraak te komen. Zorg dat je vóór de afspraak de (juiste) pasfoto’s hebt en jouw (oude) reisdocumenten meeneemt. Na vijf werkdagen kun je het nieuwe reisdocument ophalen.
- Bron: Hattem (Gemeente)
- 2024-01-04
- Bezwaarschrift indienen
Het kan gaan om een besluit dat je hebt ontvangen. Maar bijvoorbeeld ook om een besluit dat je buurman heeft ontvangen. Dat besluit moet dan wel nadelige gevolgen hebben voor jou. Het moet ook gaan om een besluit zoals de Algemene wet bestuursrecht het bedoelt. Bij het bekendmaken van een besluit staat vermeld of je bezwaar kunt maken en bij wie. De gemeente maakt het besluit bekend in een brief aan de betrokkene(n) en/of door een publicatie in de huis-aan-huiskrant (De Hattemer) en op officielebekendmakingen.nl. Je moet een bezwaarschrift indienen binnen zes weken na bekendmaking van het besluit. Maak je later dan zes weken bezwaar, dan verklaren we je bezwaarschrift 'niet-ontvankelijk'. We kunnen jouw bezwaarschrift dan niet meer inhoudelijk behandelen. Tenzij je een goede (verschoonbare) reden hebt voor het overschrijden van de bezwaartermijn. De verzenddatum van het besluit staat in het besluit en in de publicatie.
- Bron: Hattem (Gemeente)
- 2024-02-01
- Beroepschrift indienen
De gemeente beslist over je bezwaar tegen een gemeentelijk besluit. Als je het niet eens bent met de beslissing van de gemeente over je bezwaar, dan kun je in beroep gaan. In de brief van de gemeente met de beslissing op uw bezwaarschrift staat vermeld bij wie je in beroep kunt gaan. Dit is meestal de rechtbank. In de beroepsprocedure ben je niet verplicht een advocaat in te schakelen. Het mag wel. Ook kunt je iemand machtigen om namens jou in beroep te gaan. Die persoon hoeft geen advocaat te zijn. Is uw vertegenwoordiger geen advocaat, dan moet je de persoon schriftelijk machtigen. Deze machtiging stuur je mee met het beroepschrift. Vaak krijg je een uitnodiging voor een rechtszitting. Daar kun je jouw bezwaarschrift mondeling toelichten. Je mag dit door je advocaat of gemachtigde laten doen. Je mag het beroepschrift in een andere taal schrijven. Voor een goede afhandeling door de rechtbank kan een vertaling noodzakelijk zijn. Je moet zelf zorgen voor deze vertaling.
- Bron: Hattem (Gemeente)
- 2022-11-16
- 1