Zoekresultaat 1 - 8 van 8 resultaten

  • Verloren of gevonden voorwerpen melden

    Een verloren of gevonden voorwerp kan gemeld worden bij de gemeente. Er hoeft alleen aangifte gedaan te worden wanneer het om diefstal gaat.

  • Identiteitskaart aanvragen

    Een identiteitskaart is een persoons- en reisdocument en moet persoonlijk aangevraagd worden. Hierin zijn verschillende situaties mogelijk.

  • Afschrift (uittreksel) burgerlijke stand

    Inwoners kunnen om verschillende redenen een kopie van akteafschriften voor zichzelf of iemand anders aanvragen bij de burgerlijke stand.

  • Verhuizen naar Nederland

    Wanneer iemand voor langere tijd naar Nederland verhuist, moet diegene zich inschrijven bij de gemeente. Hierbij zijn verschillende documenten nodig.

  • Vreemdelingenpaspoort

    Als iemand een geldige verblijfsvergunning hebt, maar (nog) niet de Nederlandse nationaliteit, dan kan diegene een vreemdelingenpaspoort aanvragen.

  • Achternaam kind kiezen

    Een 1e kind krijgt de achternaam van vader of moeder. Dit wordt bepaald door de ouders of de wet. Er bestaan verschillende scenario’s.

  • Handtekening legaliseren

    Als bewezen moet worden dat een handtekening op een document echt is, kan een handtekening gelegaliseerd worden.

  • Geregistreerd partnerschap

    De relatie met een partner kan officieel vastgelegd worden in een geregistreerd partnerschap. Dit moet gemeld worden bij de gemeente.