Zoekresultaat 1 - 10 van 21 resultaten

  • Wijzigen naamgebruik

    Bent u net getrouwd of bent u een geregistreerd partnerschap aangegaan? Dan kunt u het gebruik van uw achternaam laten veranderen. Dit kan ook als u weduwe of weduwnaar bent geworden of als u gescheiden bent.

  • Vreemdelingenpaspoort

    Woont u in Nederland en heeft u een geldige verblijfsvergunning, maar niet de Nederlandse nationaliteit? Dan kunt u een vreemdelingenpaspoort aanvragen. Met dit paspoort kunt u naar alle landen buiten Nederland reizen, behalve naar het land van herkomst.

  • Vluchtelingenpaspoort

    Een vluchtelingepaspoort is een paspoort speciaal voor vluchtelingen. U kunt dit paspoort aanvragen als u erkend bent als vluchteling. Met een vluchtelingenpaspoort kunt u naar alle landen buiten Nederland reizen, behalve naar het land waarvan u de nationaliteit heeft.

  • Overlijdensaangifte

    Wanneer uw partner of familielid is overleden, regelt de uitvaartondernemer vaak de aangifte van overlijden. U kunt dit ook zelf doen in de gemeente waar de persoon is overleden. De uitvaartondernemer kan de overlijdensaangifte digitaal regelen met E-herkenning.

  • Paspoort

    Een paspoort vraagt u persoonlijk aan bij de gemeente waar u bent ingeschreven. U moet hiervoor een afspraak maken aan de balie. Daarna haalt u het paspoort na vijf werkdagen persoonlijk op. Hiervoor maakt u ook een afspraak.

  • Gemeentelijk pand gebruiken

    U kunt panden van de gemeente gebruiken voor bijvoorbeeld tentoonstellingen of (toneel/muziek)uitvoeringen. Vraag dan eerst toestemming aan de gemeente.

  • Briefadres

    Heeft u geen vast woonadres in Nederland? Dan kunt u bij hoge uitzondering een briefadres aanvragen. U schrijft zich dan tijdelijk in op het adres van iemand anders of van een instelling. Hier ontvangt u dan uw post.

  • Identiteitskaart

    Een identiteitskaart vraagt u persoonlijk aan bij de gemeente waar u bent ingeschreven. U moet hiervoor een afspraak maken. Daarna haalt u de identiteitskaart na 5 werkdagen persoonlijk op. Hiervoor maakt u ook een afspraak.

  • Geheimhouden persoonsgegevens

    Wilt u liever niet dat uw persoonsgegevens aan anderen worden doorgegeven? Dan kunt u de gemeente vragen om uw gegevens geheim te houden.

  • Uittreksel persoonsgegevens BRP

    Een uittreksel BRP is een bewijs dat u staat ingeschreven in de basisregistratie personen (BRP) van de gemeente. Zo’n uittreksel kunt u bijvoorbeeld nodig hebben voor het huren van een woning of als u een auto op uw naam wilt laten zetten. U kunt een uittreksel BRP digitaal of in persoon aan de balie van de gemeente aanvragen. Wilt u het uittreksel aan de balie aanvragen? Maak dan van tevoren een afspraak.