Zoekresultaat 1 - 10 van 23 resultaten
- Externe link: Geboorteaangifte
De geboorte van een kind moet u doorgeven in de gemeente waar het kind is geboren. Dit doet u binnen drie werkdagen. De vader of moeder doet geboorteaangifte. Als dit niet kan, moet iemand die bij de geboorte was aangifte doen. U kunt de geboorteaangifte helemaal online of aan de balie in het gemeentehuis doen. De geboorte online aangeven via DigiD Openingstijden balie Burgerzaken Bewijsstukken online geboorteaangifte Voor de online aangifte heeft u nodig: DigiD van de moeder en vader. Verklaring van de verloskundige. Een kopie van een erkenningsakte (als u dat hebt).
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2024-12-23
- Externe link: Noodpaspoort
Tijdens een reis in het buitenland moet u in het bezit zijn van een geldig reisdocument. Als u dit niet heeft, kunt u in zeer uitzonderlijke gevallen en onder strikte voorwaarden een noodpaspoort aanvragen. De Koninklijke Marechaussee geeft noodpaspoorten af.
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2022-12-09
- Externe link: Vreemdelingenpaspoort
Hebt u een geldige verblijfsvergunning (type I of II)? Staat u ingeschreven in de basisregistratie personen (BRP)? Maar hebt u (nog) niet de Nederlandse nationaliteit? Dan kunt u in sommige gevallen een vreemdelingenpaspoort aanvragen. Bijvoorbeeld wanneer u van uw eigen land geen reisdocument krijgt. U kunt met het vreemdelingenpaspoort reizen naar alle landen, behalve uw land van herkomst.
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2025-01-17
- Externe link: Legalisatie handtekening
Met een gelegaliseerde handtekening bewijst u dat uw handtekening echt is. Dit is bijvoorbeeld nodig als u bezoek uit het buitenland ontvangt dat een visum moet aanvragen. U ondertekent het document of formulier waar de ambtenaar van de gemeente bij staat. De ambtenaar vergelijkt die handtekening met de handtekening op uw identiteitsbewijs. De legalisatie zegt niets over de inhoud van het document of formulier. Afspraak maken voor het aanvragen van een legalisatie handtekening
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2024-12-23
- Externe link: Echtscheiding
Wilt u scheiden of een geregistreerd partnerschap eindigen? Dan doet u via een advocaat melding bij de rechtbank. Uw advocaat stuurt de beslissing van de rechtbank naar de gemeente. U kunt ook zelf de melding doen bij de gemeente. Als de gemeente de scheiding inschrijft in de burgerlijke stand, is het officieel.
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2022-11-14
- Externe link: Zakenpaspoort
Met een paspoort kunt u u identificeren en reizen. U kunt een zakenpaspoort aanvragen als u veel naar het buitenland reist. Dit paspoort heeft 66 pagina’s in plaats van 34. Afspraak maken voor het aanvragen van een Zakenpaspoort
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2025-01-17
- Externe link: Vluchtelingenpaspoort
Hebt u een geldige verblijfsvergunning (type III of IV) en staat u ingeschreven in de basisregistratie personen (BRP), dan kunt u in sommige gevallen een vluchtelingenpaspoort aanvragen. U kunt met het vluchtelingenpaspoort reizen naar alle landen, behalve uw land van herkomst.
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2024-12-23
- Externe link: Eerste inschrijving in Nederland
Gaat u zich vanuit het buitenland voor het eerst in Nederland vestigen? Of heeft u al eerder ingeschreven gestaan? Dan moet u een eerste inschrijving in Nederland doen.
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2022-12-14
- Externe link: Woonwagenstandplaats
De gemeente heeft specifieke ruimtes ingericht voor het plaatsen van woonwagens. Bent u hierin geïnteresseerd? Dan kan de gemeente u op basis van vastgestelde regels een standplaats toewijzen.
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2023-12-29
- Externe link: Briefadres
Het is wettelijk verplicht dat u wordt ingeschreven op het adres waar u woont of verblijft. In bepaalde uitzonderingsgevallen kunt u op een briefadres worden ingeschreven. Onder anderen bij: Verblijf in bepaalde instellingen voor gezondheidszorg. Instellingen voor kinderbescherming. Penitentiaire instellingen. Ontbreken van een woonadres. Een briefadres moet altijd een bestaand adres zijn en mag geen postbus zijn. De hoofdbewoner van het betreffende adres moet schriftelijk toestemming geven. Wilt u een briefadres aanvragen? Dan kunt u bellen met (0341) 359 670. Voorwaarden U heeft geen vaste woon- of verblijfplaats (de gemeente onderzoekt dit). Of u wilt om veiligheidsredenen een briefadres aanvragen (de burgemeester beoordeelt dit). Het briefadres is in Nederland. Het briefadres is geen postbus. Bij een adres van een bedrijf of een instelling is het aangewezen als briefadres door de gemeente. U heeft een duidelijke reden voor de aanvraag.
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2024-07-09