Zoekresultaat 1 - 10 van 133 resultaten

  • Uitkeringsfraude melden

    Uitkeringen moeten terechtkomen bij mensen die daar recht op hebben. Houdt iemand zich niet aan de regels dan is dat fraude. Iedereen kan fraude melden. Dit kan ook anoniem.

  • Documenten registreren

    Heeft u een document van een gebeurtenis zoals een huwelijk, overlijden, geboorte, echtscheiding, erkenning, adoptie, naams- of geslachtswijziging? En staat deze gebeurtenis nog niet geregistreerd in de Basisregistratie Personen? Dan moet u deze registreren in uw woongemeente.

  • Informatie over panden en percelen

    Informatie opvragen of inzien uit een bouw-, milieu- of bodemdossier, bouwtekening of omgevingsvergunning. U kunt ook informatie opvragen over het omgevingsplan (eerder bestemmingsplan). Of stel een vraag over vergunningvrij bouwen zoals: plaatsen van een aanbouw, dakkapel, airco, erfafscheiding en mogelijkheden voor een mantelzorgwoning.

  • Monument

    Bent u eigenaar van een (rijks)monument? Dan gelden andere eisen bij onderhoud en een verbouwing dan bij een niet-monumentaal pand. U hebt voor meer zaken een omgevingsvergunning nodig.

  • Klacht over behandeling gemeente

    Bent u niet tevreden over hoe de gemeente u heeft behandeld? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord hebt gekregen op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest? Dan kunt u een klacht indienen.

  • Begraven

    Om een plek op een gemeentelijke begraafplaats te mogen gebruiken, moet u een graf huren. Meestal doet de uitvaartverzorger dit voor u. Als rechthebbende kunt u de huurtermijn verlengen, als u dat wilt.

  • Subsidie transformatiefonds Venlo

    Bent u eigenaar of gebruiker van een pand in het centrum van Venlo, Blerick of Tegelen? Dan heeft u misschien recht op een eenmalige subsidie uit het Transformatiefonds.

  • Medische urgentie voor woning

    Met een medische urgentieverklaring kunt u voorrang krijgen bij woningcorporaties als u een woning zoekt. Bijvoorbeeld als u door een langdurige beperking geen trappen meer kunt lopen. Om een advies voor medische urgentie te krijgen kunt u zich melden bij het Sociaal Wijkteam of de woningcorporatie.

  • Paspoort voor vreemdelingen

    Woont u in Nederland zonder de Nederlandse nationaliteit? En kunt u geen paspoort krijgen van uw land van herkomst? Dan kunt u een vreemdelingenpaspoort aanvragen. Maak voor het aanvragen van een vreemdelingenpaspoort een afspraak.

  • Informatie- en Adviespunten

    Heeft u vragen over geld, wonen, welzijn, werk, inkomen, jeugd of zorg? Of wilt u digitale hulp? Dan kunt u terecht bij een Informatie- en Adviespunt. Als dit nodig is, sturen zij u door naar het sociaal wijkteam. Met vragen over zorg en ondersteuning voor ouderen kunt u ook terecht bij het kennisloket Thuis in Blijvende Zorg.