Zoekresultaat 1 - 8 van 8 resultaten

  • Subsidies

    Regelmatig zijn er subsidies voor maatregelen die iets met water te maken hebben. Bijvoorbeeld tegen wateroverlast of om water te besparen.

  • Verzoek om informatie

    Wilt u andere informatie van het waterschap ontvangen dan die u leest in folders of op de website? Dan kunt u een verzoek om informatie indienen op grond van de Wet open overheid (Woo).

  • Nadeelcompensatie

    Vindt u dat u schade leidt omdat het waterschap iets heeft gedaan in uw buurt? Bijvoorbeeld: u vindt dat uw huis of bedrijf minder waard is door een dijkversterking. Omdat uw uitzicht minder is of uw bedrijf minder goed bereikbaar waardoor u schade heeft. Dan kunt u een vergoeding aan het waterschap vragen (nadeelcompensatie).

  • Rectificatie of aanvulling persoonsgegevens

    Heeft u vragen over of wilt u weten welke persoonsgegevens wij van u hebben? U kunt altijd contact met ons opnemen.

  • Bezwaar tegen een besluit

    Op deze pagina leest u hoe u bezwaar maakt tegen een beslissing die wij genomen hebben. Bijvoorbeeld over uw vergunningaanvraag. Of over een subsidieaanvraag of tegen een handhavingsbesluit.

  • Verzoek om te handhaven

    Waterschap Rivierenland is verantwoordelijk voor het uitvoeren van bepaalde wet- en regelgeving. Het waterschap kan handhavend optreden tegen overtredingen.

  • Wettelijk klacht indienen (gedraging)

    Op deze pagina leest u hoe u een klacht kunt indienen. Bijvoorbeeld als u vindt dat u niet serieus genomen bent, te lang moet wachten op een reactie van het waterschap of verkeerd geïnformeerd bent

  • Zienswijze indienen

    Op deze pagina leest u hoe u een zienswijze indient tegen een besluit dat we willen nemen (een zogenaamd ‘ontwerpbesluit’). Let op: een zienswijze is iets anders dan een bezwaar. U kunt alleen bezwaar maken tegen besluiten die we al genomen hebben. Bijvoorbeeld op uw vergunningaanvraag.