Zoekresultaat 1 - 10 van 31 resultaten

  • Digitaal factuur

    Wilt u uw facturen voortaan digitaal ontvangen? Met het invullen van dit formulier geeft u ons toestemming om onze  facturen digitaal naar u te versturen. Dit is nodig in het kader van de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Wij vragen u een aantal gegevens in te vullen die wij gebruiken om de aanvraag te kunnen verwerken. Zodra u het webformulier heeft verstuurd, ontvangt u na 2 weken alle facturen in PDF + xml digitaal per email.

  • Horecabedrijf beginnen

    Als u een horecabedrijf begint, heeft u een exploitatievergunning nodig. U heeft een horecabedrijf als u eten of (alcoholische) drank verkoopt om daar direct te gebruiken, of als u slaapplekken verhuurt. Bijvoorbeeld een café, restaurant, snackbar, discotheek of hotel. 
    Ook voor een buurthuis, clubhuis of kantine heeft u een exploitatievergunning nodig. De vergunning is onbeperkt geldig totdat het horecabedrijf verandert van naam, rechtsvorm, plaats of eigenaar.

  • Alcoholwet ontheffing (artikel 35) aanvragen

    Wilt u alcohol schenken zonder horecavergunning of als horecaondernemer buiten uw pand, bijvoorbeeld tijdens een evenement? Vraag dan een ontheffing aan volgens artikel 35 van de Alcoholwet.

  • Alcoholvergunning aanvragen

    U begint een horecabedrijf of neemt een horecabedrijf over. U wilt er ook alcohol schenken. Dan hebt u soms meerdere vergunningen nodig. Dit is ook het geval als uw bedrijf een andere rechtsvorm krijgt.

  • Afspraak maken

    Wij hebben verschillende balies waar u een afspraak kunt maken. Wilt u bijvoorbeeld een paspoort aanvragen? Dan kunt u digitaal een afspraak maken met onze balie Burgerzaken en Burgerlijke stand. Wilt u bouwen of verbouwen? Dan kunt u telefonisch contact opnemen met onze balie Bouwen en Wonen. Bekijk hieronder de openingstijden per balie.

  • Loterij organiseren

    Voor het organiseren van een loterij heeft u een vergunning nodig. Deze kunt u online bij ons aanvragen.

  • Briefadres aanvragen

    Als u geen woonadres in Nederland heeft, kunt u zich inschrijven met een briefadres op het adres van iemand die u kent. Zo kunt u belangrijke post zoals brieven, belastingformulier of een stempas toch ontvangen. U vraagt een briefadres aan bij de gemeente waar de persoon woont en ingeschreven staat van wie u het adres mag gebruiken. Een briefadres is een administratief adres. U woont er niet echt, maar u kunt wel post ontvangen. Het briefadres is een tijdelijke oplossing.

  • Verhuizing doorgeven als zorginstelling

    U kunt als zorginstelling met e-Herkenning een verhuizing doorgeven voor een inwoner. Uw organisatie moet daarvoor aangemeld zijn bij ons. Is uw organisatie nog niet aangemeld? Neem dan contact op met ons via info@assen.nl

  • Omgevingsvergunning aanvragen

    U kunt de vergunning direct online aanvragen. U heeft hier uw DigiD voor nodig. Mocht u er zelf niet uitkomen, kunt u het stappenplan bekijken of een afspraak maken.

  • Uittreksel basisregistratie personen voor notarissen en advocaten

    Als u als advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder informatie uit de Basisregistratie Personen (BRP) nodig heeft voor bijvoorbeeld een gerechtelijke procedure, kunt u een uittreksel aanvragen. Dit kan alleen als u bevoegd bent en de gegevens nodig heeft voor een algemeen verbindend voorschrift, zoals een gerechtelijke procedure.