Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (4)
Zoekresultaat 1 - 10 van 25 resultaten
- Externe link: Alcoholwetvergunning
Wilt u alcohol verkopen of schenken? Vraag dan een vergunning aan. Als u alcohol wilt verkopen tijdens een evenement, hebt u een ontheffing nodig. Verkoopt u eten en of alcohol wat direct in uw horecabedrijf genuttigd kan worden? Dan moet u waarschijnlijk ook een exploitatievergunning aanvragen. Hebt u al een alcoholwetvergunning en wilt u leidinggevenden bijschrijven of verwijderen van uw vergunning of is uw inrichting veranderd? Vraag dan een wijziging van uw vergunning aan.
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2024-12-12
- Externe link: Afschrift/uittreksel geboorteakte
Soms heeft u een afschrift of uittreksel van uw geboorteakte nodig (uit het geboorteregister van de Burgerlijke Stand). Bijvoorbeeld als u gaat trouwen of een geregistreerd partnerschap wilt aangaan, of bij een verzoek om naamswijziging. Alleen voor geboorte in Hardinxveld-Giessendam De geboorte moet plaats hebben gevonden in: de gemeente Hardinxveld-Giessendam (op of na 1 januari 1957), de gemeente Giessendam (vóór 1 januari 1957) of de gemeente Hardinxveld (vóór 1 januari 1957) Als de geboorte in een andere gemeente plaatsvond, moet u het afschrift van de geboorteakte aanvragen bij die andere gemeente! Van wie kunt u een afschrift aanvragen? U kunt alleen een afschrift aanvragen van: de geboorteakte van uzelf, of van de geboorteakte van uw partner, of van de geboorteakte van een inwonend kind, of van de geboorteakte van uw inwonende vader of moeder. Taalkeuze U krijgt de keuze om een Nederlandstalig (voor Nederland) of een meertalig afschrift (voor buitenland) aan te vragen. Aanvragen U vraagt een uittreksel geboorteakte online aan of persoonlijk (na afspraak) bij de balie van de gemeente. Let daarbij wel op de openingstijden van de aanvraagbalie. Aan de balie krijgt u het uittreksel direct mee. Bij een online aanvraag, krijgt u het uittreksel binnen drie werkdagen per post thuisgestuurd. Voorbereiding Zorgt u ervoor dat u het volgende gereed heeft vóór u met de aanvraag begint: zekerheid dat de geboorte plaatsvond in de gemeente Hardinxveld-Giessendam, de gemeente Giessendam of de gemeente Hardinxveld (als u het afschrift aanvraagt voor een inwonend familielid) voornamen, achternaam en geboortedatum van het inwonende familielid datum en plaats van de geboorte duidelijkheid of u het afschrift in het buitenland nodig heeft Doet u de aanvraag online? Dan heeft u extra nodig: uw DigiD-inloggegevens (alleen online) de benodigde gegevens om online te kunnen betalen (iDEAL, Master Card en VISA). Kosten Prijs: € 17,00 Online aanvragen U logt in met uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Vraag het dan aan via www.digid.nl. Online afschrift geboorteakte aanvragen
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2024-12-13
- Externe link: Legalisatie handtekening (uitnodiging, garantverklaring)
Bij de gemeente kunt u uw handtekening onder een document laten legaliseren. Daarmee verklaart de gemeente dat de handtekening echt is. Legaliseren van een handtekening is vaak nodig op documenten die naar het buitenland moeten worden gestuurd. Ook als u ergens uw toestemming voor geeft, is legalisatie soms nodig. Aanvragen Maak een afspraak. Let daarbij wel op de openingstijden van de aanvraagbalie. Kosten Product kosten Legaliseren handtekening € 12,35 Waarmerken kopie of afschrift € 11,50
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2024-12-17
- Externe link: Vooroverleg voor bouwplan of bedrijfsplan
Als u de haalbaarheid wilt onderzoeken van bouw- of bedrijfsplannen, dan kunt u een vooroverleg aanvragen bij de gemeente. Bijvoorbeeld als u plannen heeft voor een bouwwerk of met een stuk grond. Vooroverleg is haalbaarheidsonderzoek Een vooroverleg is een haalbaarheidsonderzoek. Uw plan toetsen we aan wet- en regelgeving. Hieruit volgt een positief of negatief advies. Let op dat dit slechts een advies betreft en nog geen officiële toestemming. Beoordelen wij uw plan positief? Dan kunt een omgevingsvergunning aanvragen of verzoek tot wijziging bestemmingsplan. Als het plan niet past in het omgevingsplan wordt uw plan besproken aan de 'intaketafel' en/of 'omgevingstafel'. Op de intaketafel kijkt de gemeente of het plan binnen de regels past. Als het plan binnen de regels past, volgt de omgevingstafel. Daar kijken we samen met u verder hoe we het plan mogelijk kunnen maken. Het advies blijft een jaar geldig. Dit wil zeggen dat als u een omgevingsvergunning aanvraagt of bestemmingsplanprocedure start wij dit advies overnemen. Als u dit later doet, zal er opnieuw naar het plan worden gekeken. Er wordt dan een nieuw advies opgesteld dat misschien anders uit kan vallen. Kosten Aan een vooroverleg zijn kosten verbonden. Intaketafel € 285 Omgevingstafel € 1028 Bij bouwkosten tot € 50.000 krijgt u een korting van 58%. Indienen verzoek/vooroverleg Conceptverzoeken/vooroverleggen kunt u alleen indienen via het Omgevingsloket. Meer informatie over het indieningsproces leest u op op het Informatiepunt leefomgeving. Meer informatie Neem dan contact op met het Klant Contact Centrum van de gemeente, t. 14 0184.
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2024-12-17
- Externe link: Trouwen en registratie partnerschap
Het huwelijk is één van de mogelijkheden om de relatie met uw partner officieel vast te leggen. Gaat u trouwen? Dan vragen we u om een afspraak te maken bij de gemeente waar u gaat trouwen en een melding van uw voorgenomen huwelijk doen. Trouwen voor de gemeente wordt het burgerlijk huwelijk genoemd. Wilt u ook voor de kerk trouwen? Dan mag dit pas nadat uw burgerlijk huwelijk is gesloten. Afspraak Deze aanvraag maken we voor u in orde tijdens een afspraak. Voor het maken van de afspraak neemt u telefonisch contact op met de gemeente of mailt u naar info@hardinxveld-giessendam.nl. Ons telefoonnummer is 14 0184.
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2024-12-19
- Externe link: Erkenning kind
Met de erkenning neemt u wettelijk het ouderschap op u. Daarvoor hoeft u niet per se de biologische ouder te zijn. Door erkenning: kan het kind uw achternaam krijgen ontstaat er een onderhoudsplicht tussen u en het kind kan het kind van u erven en andersom. De erkenning regelt u vóór of ná de geboorte. Afspraak De erkenning maken we voor u in orde tijdens een afspraak. Voor het maken van de afspraak neemt u telefonisch contact op met de gemeente. Ons telefoonnummer is 14 0184. Een e-mail sturen kan ook naar info@hardinxveld-giessendam.nl. Kosten De erkenning is gratis. Afhandeling Wij maken direct de erkenningsakte op.
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2024-12-23
- Externe link: Omgevingsplan
Hier vindt u informatie over het omgevingsplan in de gemeente Hardinxveld-Giessendam.
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2024-12-27
- Externe link: Afschrift/uittreksel akte van geregistreerd partnerschap aanvragen
Soms heeft u een afschrift of uittreksel van uw akte van geregistreerd partnerschap nodig (uit de Burgerlijke Stand). Bijvoorbeeld voor notariële zaken, voor het aanvragen van ontbinding van het geregistreerd partnerschap, of voor het omzetten van uw geregistreerd partnerschap in een huwelijk. U kunt alleen een afschrift aanvragen van: de akte van geregistreerd partnerschap van uzelf, of van de akte van geregistreerd partnerschap van uw partner, of van de akte van geregistreerd partnerschap van een inwonend kind, of van de akte van geregistreerd partnerschap van uw inwonende vader of moeder. De registratie van het partnerschap moet plaats hebben gevonden in: de gemeente Hardinxveld-Giessendam. Als de partnerschapsregistratie in een andere gemeente plaatsvond, moet u het afschrift van de akte van geregistreerd partnerschap aanvragen bij die andere gemeente! Taalkeuze U krijgt de keuze om een Nederlandstalig (voor Nederland) of een meertalig afschrift (voor buitenland) aan te vragen. Aanvragen U vraagt een uittreksel geregistreerd partnerschap online aan of persoonlijk aan de balie van de gemeente. Maak hiervoor een afspraak. Aan de balie krijgt u het uittreksel direct mee. Bij een online aanvraag, krijgt u het uittreksel binnen drie werkdagen per post thuisgestuurd. Wat heeft u nodig? Zorgt u ervoor dat u het volgende gereed heeft vóór u met de aanvraag begint: zekerheid dat de registratie van het partnerschap plaatsvond in de gemeente Hardinxveld-Giessendam. (als u het afschrift aanvraagt voor een inwonend familielid) voornamen, achternaam en geboortedatum van het inwonende familielid datum en plaats van registratie partnerschap duidelijkheid of u het afschrift in het buitenland nodig heeft Doet u de aanvraag online? Dan heeft u extra nodig: uw DigiD-inloggegevens de benodigde gegevens om online te kunnen betalen (iDEAL, Master Card en VISA). Kosten Prijs: € 17,00 Online aanvragen U logt in met uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Vraag het dan aan via www.digid.nl. Online afschrift akte geregistreerd partnerschap aanvragen
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2024-12-13
- Externe link: Paspoort
Direct online starten Start online uw aanvraag met DigID. Houd er rekening mee dat u uw digitale aanvraag nog persoonlijk aan de balie moet afronden met inleveren van een pasfoto en zetten van een handtekening en vingerafdruk. Start uw aanvraag en betaal via Ideal Aanvragen gemeentehuis Komt u liever langs in het gemeentehuis voor het aanvragen van uw paspoort? Maak dan een afspraak aanvragen paspoort en betaal aan de balie. Maak gelijk een afspraak afhalen paspoort. Hiervoor kiest u een datum 5 werkdagen na uw aanvraag in het gemeentehuis. Kosten Product kosten Paspoort 18 jaar en ouder € 86,85 Paspoort jonger dan 18 jaar € 65,70 Zakenpaspoort € 86,85 Spoedaanvraag reisdocument € 59,10 (plus kosten paspoort ) Afhandeling 5 werkdagen met spoed: 1 werkdag (aanvragen vóór 15.00 uur)
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2024-12-13
- Externe link: Melding woon- of leefomgeving doorgeven
Melding woon- of leefomgeving Een melding, vraag of klacht over uw woon- of leefomgeving, kunt u doorgeven via Fixi of t. 14 0184 . Bijvoorbeeld over wegen of vandalisme, gebouwen, speelplaatsen, dieren, plantsoenen, riolering en winteroverlast. Meldingen worden alleen gelezen tijdens openingstijden van het gemeentehuis. Melding openbare verlichting Een melding over Openbare verlichting kunt u doorgeven aan Bureau Openbare Verlichting. Melding omgevingsdienst Ervaart u overlast van een bedrijf? Bijvoorbeeld door geluid, geur, licht, trillingen of stof? Of ziet of vermoedt u milieuvervuiling. Heeft u overlast door bouw- of sloopwerkzaamheden? Geef dit door aan de Omgevingsdienst Zuid-Holland-Zuid. Zorgen over iemand in uw omgeving Maak een melding via een van de noodnummers. Melden vuurwerkoverlast Maak melding van vuurwekoverlast
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2024-12-12