Zoekresultaat 161 - 166 van 166 resultaten

  • Kabels en leidingen plaatsen in openbare grond

    Voor het leggen van kabels en leidingen, inclusief de bijbehorende apparatuur, in openbare grond, heeft u toestemming nodig van Team Openbare Ruimte (BOR) van de gemeente Papendrecht. Wanneer de openbare grond in eigendom is van bijvoorbeeld de NS, RWS of Waterschap heeft u ook toestemming van deze instanties nodig. U heeft altijd toestemming nodig als u in de openbare grond een kabel of leiding wilt leggen. Kosten De kosten voor toestemming voor het leggen, hebben, onderhouden en verwijderen van een kabel of leiding in openbare grond zijn voor de netbeheerders afhankelijk van de geldende legesverordening. Na uitvoering van de werkzaamheden worden bij de netbeheerders beheers- en degeneratiekosten in rekening gebracht. De hoogte van de kosten is afhankelijk van de grootte van het werk.

  • Markt

    In Brunssum wordt iedere zaterdag van 8.00 tot 14.00 uur een weekmarkt georganiseerd. Deze vindt plaats op de Kerstraat, in het centrum van Brunssum. Rondom de markt zijn voldoende parkeerplaatsen beschikbaar. Wat is er te vinden op de markt De diverse exploitanten bieden het volgende aan: Eieren, champignons en kruiden Wenskaarten Vis Olijven Gegrilde hanen AGF Dames en heren bovenkleding Boter, kaas en eieren Snijbloemen en bloemstukken Groenteplanten en zaden Stoffen en fournituren Hobby artikelen Standplaats huren Wilt u voor een (vaste) kraam op de markt in aanmerking komen? U dient dan wel ingeschreven te staan bij de Kamer van Koophandel en Fabrieken. Vul het aanvraagformulier standplaats (pdf, 7,37 kb) in en stuur dit met een email naar gemeente@brunssum.nl of schriftelijk gericht aan: Gemeente Brunssum Postbus 250 6440 AG Brunssum

  • Kabels en leiding aanleggen en beheren

    Als u de straat, een berm of een plantsoen wil openbreken voor het uitvoeren van werken aan kabels en leidingen of voor het plaatsen van transformatoren, PoPs, kasten voor elektriciteit, gas en telecom, dan moet een vergunning/ instemmingbesluit aangevraagd worden. Vergunning/instemming De aanvraag moet worden ingediend via onderstaande link. Na aanvraag wordt de vergunning/instemming beoordeeld door de gemeente en duurt meestal zes weken. Startmelding Minimaal drie dagen voor de start van de kabel- en leidingwerkzaamheden moet er een startmelding gedaan worden via onderstaande website. De wegeninspecteur beoordeelt de werkwijze en keurt het straatwerk. Voor kabel- en leidingwerkzaamheden met een sleuflengte korter dan 25 meter of een oppervlak kleiner dan 7,5 m2 is alleen een MOOR startmelding voldoende.

  • Marktvergunning

    Wilt u spullen of eten verkopen op de markt? Voor een vaste plek op de markt heeft u een vergunning nodig. Deze vraagt u aan bij de gemeente. Wilt u een plaats voor 1 dag? Regel dit met de marktmeester. Dit kan op de dag zelf. Een dagplaats is bijvoorbeeld een plek die niet gebruikt wordt, omdat de marktkoopman op vakantie is. De plekken op de markt zijn zo verdeeld dat er kramen met verschillende soorten producten zijn. Als u iets uit een kraam of kar wilt verkopen op een andere plek, heeft u een standplaatsvergunning nodig. Bijvoorbeeld als u langs de weg of op een plein wilt staan. De gemeente Pekela heeft twee weekmarkten: Nieuwe Pekela elke woensdag van 13.00 tot 17.00 uur, Kerkstraat Oude Pekela elke donderdag van 13.00 tot 17.00 uur, Winkelcentrum de Helling

  • Marktvergunning

    Wilt u goederen of eten verkopen op de markt? Voor een vaste plek op de markt heeft u een vergunning nodig. Deze vraagt u aan bij de gemeente. Wilt u een plaats voor 1 dag? Regel dit met de marktmeester. Dit kan op de dag zelf. Een dagplaats is bijvoorbeeld een plek die niet gebruikt wordt, omdat de marktkoopman op vakantie is. De plekken op de markt zijn zo verdeeld dat er kramen met verschillende soorten producten zijn. Als u iets uit een kraam of kar wilt verkopen op een andere plek, heeft u een standplaatsvergunning nodig. Bijvoorbeeld als u langs de weg of op een plein wilt staan. De weekmarkt staat op het Museumplein in het centrum van Veendam: Maandagmiddag van 13.00 tot 17.00 uur Donderdag van 10.00 tot 17.00 uur

  • Tijdelijke hulp voor zelfstandig ondernemers (Tozo)

    Tozo stopt per 1 oktober 2021 De Tozo is een tijdelijke steunmaatregel. Nu de contactbeperkende maatregelen steeds meer worden opgeheven, wordt de economie steeds verder heropend. Voor u als ondernemer wordt het hierdoor gemakkelijker om de bedrijfsactiviteiten weer te hervatten. Daarom wordt de Tozo niet opnieuw verlengd. Dit betekent dat er vanaf 1 oktober 2021 geen Tozo meer aangevraagd kan worden. Bijstand voor zelfstandigen (Bbz) Bent u ondernemer maar lukt het u vanaf 1 oktober 2021 nog niet om in uw inkomen te voorzien? Mogelijk komt u dan in aanmerking voor Bbz. Voor meer informatie zie Bijstand voor zelfstandigen. Controleren van uw gegevens bij de Tozo Heeft u als ondernemer gebruik gemaakt van de Tozo? Dan kunnen wij uw gegevens controleren. U krijgt dan van ons een brief waarin we u vragen om gegevens in te leveren. Zo controleren we of u aan de voorwaarden voldoet en of u het juiste bedrag heeft ontvangen. Lever de gevraagde gegevens op tijd in. Lukt dit niet? Laat ons dit dan meteen weten. Daarmee  kunnen we problemen zoals het mogelijk terugvorderen van de Tozo voorkomen. Doorgeven van inkomen en andere wijzigingen Heeft u als ondernemer een Tozo-uitkering ontvangen? Als er iets wijzigt dan moet u dit meteen aan ons doorgeven. Dit geldt ook voor inkomsten uit onderneming. Op uw aanvraag heeft u namelijk een schatting gemaakt van de door u te verwachten inkomsten. De daadwerkelijke inkomsten moet u binnen 6 weken aan ons doorgeven via het wijzigingsformulier Tozo. Meer informatie op de pagina Doorgeven wijzigingen Tozo. Waar moet u op letten bij belastingaangifte en toeslagen? De uitkering telt mee als inkomen voor het jaar 2021. U moet dit inkomen dus opgeven bij de belastingaangifte over het jaar 2021. U ontvangt in het 1e kwartaal van 2022 een jaaropgave van de uitkering. Heeft u een partner? Dan ontvangt ook die volgend jaar een jaaropgave. De Tozo-uitkering is namelijk een aanvulling op uw gezamenlijke inkomen, de helft van de uitkering is voor uw partner. Over de Tozo-uitkering dragen we loonbelasting af.  Heeft u een partner met inkomsten uit werk of een uitkering? Dan is het mogelijk dat er te weinig belasting wordt afgedragen. In dat geval krijgen u en/of uw partner een hogere belastingaanslag over het inkomen van 2021. U krijgt dan minder geld terug of u moet belasting nabetalen. De Tozo-uitkering kan ook van invloed zijn op de hoogte van de huur-, zorg- en andere toeslagen van de Belastingdienst. Terugbetalen Tozo-bedrijfskrediet vanaf 1 januari 2022 Heeft u vanuit de Tozo een bedrijfskrediet ontvangen? Dan begint u vanaf 1 januari 2022 met het terugbetalen hiervan. In juli 2021 heeft u hierover een informerende brief ontvangen. In het najaar van 2021 ontvangt u van ons een brief met de aflossingsbedragen en termijnen.