Zoekresultaat 1871 - 1880 van 1902 resultaten

  • Duurzaamheidslening

    U kunt bij de gemeente Hillegom een lening krijgen om uw huis te verduurzamen. Bijvoorbeeld als u uw dak wilt laten isoleren of zonnepanelen wilt laten plaatsen. Het idee is dat uw energierekening lager wordt en dat u de maandelijkse aflossing en rente terug kunt betalen van het geld dat u overhoudt. Zo kan iedereen investeren in zijn huis. Met de huidige energieprijzen is dat zeker de moeite waard! De huidige rente is 1,7% voor de duurzaamheidslening van de gemeente. Let op: voor mensen met een verzamelinkomen onder € 60.000 bruto is er ook een lening van het Nationaal Warmtefonds tegen 0% rente. Informatie hierover kunt u op deze pagina vinden van het Warmtefonds (scroll een stukje naar beneden).

  • Historische bodeminformatie opvragen

    Historische bodeminformatie wordt meestal aangevraagd ter voorbereiding van een verkennend bodemonderzoek (NEN 5740). Een historisch bodemonderzoek moet voldoen aan de voorwaarden van de NEN 5725. De volgende informatie kan worden opgevraagd, indien beschikbaar: bodemonderzoeksrapporten historisch kaartmateriaal bodemkwaliteitskaart tankgegevens omgevingsvergunningen.   Historische bodeminformatie opvragen als burger Historische bodeminformatie opvragen als organisatie   Aanvraag Bovenstaande informatie kunt u online aanvragen. Maak uw keuze uit de knoppen 'Historische bodeminformatie opvragen'. U ondertekent het formulier met DigiD of met eHerkenning voor bedrijven. Hoe ontvang ik de informatie? U ontvangt de opgevraagde informatie zoveel mogelijk digitaal van ons. Milieu-, hinderwet, bouw- en/of sloopvergunningen die niet digitaal beschikbaar zijn, kunt u inzien. We maken hiervoor een afspraak met u. Kosten Het tarief voor 2023 is € 139,00 per uur. Hoe meer informatie u opvraagt, hoe hoger de kosten. U ontvangt hiervoor achteraf een acceptgiro. Meer informatie Heeft nu nog vragen? Vul het contactformulier in. Of bel met mevrouw S. Ton-Piket, afdeling Omgeving en Economie via telefoonnummer 14 0115.

  • Rioolverstopping

    Het riool is te onderscheiden in een particulier deel en een openbaar deel. Het particuliere deel loopt vanaf de woning tot aan de erfgrens. Vanaf deze grens is de riolering van de gemeente. Een verstopping in het particuliere deel moet opgelost worden door de eigenaar/verhuurder van de woning. De kosten daarvan komen voor zijn of haar rekening. Verstoppingen in het gemeentelijk riool is de verantwoordelijkheid van de gemeente. Wat moet u doen Als u last heeft van een verstopping in het riool is het (vóór u kosten maakt) belangrijk dat u controleert waar de verstopping zit: In het openbaar gebied of Op uw eigen terrein Ontstoppingsstuk Om de oorzaak te vinden, moet u het ontstoppingsstuk (laten) opgraven. Dit zit meestal nabij de erfgrens van uw tuin en het trottoir. Dus net op uw grond of grond van de gemeente. Bel voor het opgraven een loodgietersbedrijf. De loodgieter kan vaststellen of de verstopping op uw eigen terrein of op gemeentelijk terrein ligt. U betaalt zelf de kosten. Tenzij als later blijkt dat de verstopping in het gemeentelijk deel zit. U huurt een woning Neem contact op met de verhuurder.  Tip Wacht niet tot de rioolafvoer niet meer werkt! Tref op tijd maatregelen. Een verstopping kondigt zich al dagen van tevoren aan. Het water loopt slecht door of begint te borrelen. Voor advies kunt u altijd terecht bij de gemeente.  Let op: wij willen u waarschuwen voor malafide (onbetrouwbare) loodgieters.

  • Textielinzameling

    Oude kleding en schoenen kunnen prima worden hergebruikt. Breng ze naar een kringloopwinkel of speciale container voor textielinzameling. In de gemeente Elburg staan op verschillende plaatsen containers waar u uw afgedankte kleding, schoenen en ander textiel kunt deponeren. Vier keer per jaar zijn er huis-aan-huis inzamelingen. U krijgt vóóraf een kledingzak in uw brievenbus met daarop een sticker met het inzamelmoment. Heeft u een NEE-NEE sticker dan ontvangt u geen kledingzak. Locaties textielcontainers Elburg: Klokbekerweg (winkelcentrum De Vrijheid), Vrijheidsstraat en Zwolscheweg ’t Harde: Bovendwars-/Dennenweg en Sportlaan (winkelcentrum) Hoge Enk: Gerichtenweg (nabij school) Doornspijk: Oude Kerkweg Wat mag wel in de textielcontainer? Kleding Schoenen Gordijnen, vitrage Lakens, dekens, handdoeken Stoffen knuffels Accessoires zoals riemen, hoeden, petten en tassen Wat mag niet in de textielcontainer? Vloerbedekking (is grof vuil) Zwaar vervuilde of natte kleding (is restafval) Zwaar vervuilde of natte schoenen (is restafval) Hard speelgoed Matrassen Aanbiedregels Doe (droog) textiel altijd in een goed afgesloten plastic zak, ook als u de textielcontainer gebruikt. Vocht tast textiel aan waardoor het onbruikbaar wordt. Maak schoenen met de veters aan elkaar vast of doe een touwtje om de schoenen, zodat de schoenen als paar bij elkaar blijven. Aanvraag textielvergunning Wilt u oude kleding en schoenen ophalen voor hergebruik, een goed doel of handel? Vraag dan eerst toestemming aan de gemeente door middel van het invullen van het Aanvraagformulier textielvergunning. Wij kunnen aan twee instanties toestemming verlenen. Aanvraag inzamelen textiel Op www.mijnafvalwijzer.nl kunt u de data voor de inzameling van kleding bekijken.

  • Huishoudelijk afval inzamelen

    De gemeente zamelt huishoudelijk afval in. Veel afval wordt apart ingezameld, zoals papier en glas. De gemeente zamelt huishoudelijk restafval in. De landelijke doelstelling is dat we de hoeveelheid restafval zoveel mogelijk verminderen. Dit doen we door afval gescheiden in te zamelen, zodat waardevolle grondstoffen kunnen worden hergebruikt:VanAfvalNaarGrondstof Dit noemen we het VANGbeleid; Van Afval Naar Grondstof Restafval verbranden betekent niet alleen dat kostbare grondstoffen verloren gaan. De CO2 uitstoot is aanzienlijk terwijl er ook nog eens flinke kosten aanzitten. Verbranden is daarom alleen geschikt voor afval wat niet in een aparte afvalstroom als grondstof hergebruikt kan worden. Bij twijfel, zie hieronder.

  • Vuur stoken in de openlucht

    U mag geen vuur stoken in de openlucht. Dit is om mensen, wilde dieren en planten te beschermen. Wilt u toch vuur stoken? Dan heeft u een ontheffing nodig. Er zijn een aantal uitzonderingen waarvoor u geen ontheffing nodig heeft. Veroorzaakt u geen overlast? En vormt het vuur geen gevaar voor de omgeving? Dan mag u zonder ontheffing: kaarsen en fakkels branden vuur stoken in terrashaarden en vuurkorven barbecueën (zolang er geen barbecueverbod geldt) Vraag een stookontheffing aan

  • Locaties ophalen zakken

    De PMD-zakken kunt u tijdens openingstijden ophalen op de volgende locaties Boerdonk  Gemeenschapshuis den Hazenpot, Pastoor van Schijndelstraat 37 Eerde Gemeenschapshuis den Brink, Sint Antoniusplein 7 Het Goeie Leven, Vlagheide 8B Erp Sport en ontmoetingscentrum ter Aa, Den Uil 1a PostNL postkantoor, Cruijgenstraat 39 Keldonk Sport en ontmoetingscentrum ’t Span, Kampweg 2 Mariaheide Dorpshuis d’n Brak, Ericastraat 17 Café d'n Brouwer, Dobbelsteenplein 1 Olland De Loop’r , Pastoor Smitsstraat 40 Schijndel Het Spectrum,  Steeg 9 Het Goed Kringloopwarenhuizen, Ambachtstraat 19 En bij de milieustraat tijdens de openingstijden, Bogaard 2 Sint-Oedenrode Bibliotheek, Deken van Erpstraat 1 Gasthuishoeve, Kremselen 2 Boerderijwinkel Puur Brabant, Lieshoutseweg 26 't Roois Gasthuisje, Kerkstraat 20 En bij de milieustraat tijdens de openingstijden, Eversestraat 1 Veghel het gemeentehuis in Veghel, Stadhuisplein 1  En bij de milieustraat tijdens de openingstijden, Doornhoek 3736 Veghel Wijbosch De Schakel, dorpscentrum, Eerdsebaan 1 Zijtaart Dorpshuis, Pastoor Clercxstraat 50

  • Grof afval

    Grof afval is huishoudelijk afval dat niet in de restafvalzak of afvalcontainer past zoals meubels (banken en kasten) en gebruiksgoederen (koelkasten, televisies en huishoudelijke apparaten). Er zijn 2 manieren om van uw grof afval af te komen: Zelf wegbrengen U kunt grof afval zelf wegbrengen naar 1 van de 4 afvalscheidingsstations van de GAD. Zie adres en openingstijden op gad.nl. Laten ophalen Via de GAD maakt u een afspraak voor het ophalen van uw grof afval. Afspraak maken ophalen grof afval. Bekijk ook wat de voorwaarden zijn.  Kringloop Heeft u spullen die nog goed bruikbaar zijn? Breng ze dan naar de kringloopwinkel bij u in de buurt. 

  • Afvalcontainer aanvragen, omwisselen of inleveren

    Container kapot of kwijt?  Bent u uw container kwijt of is deze kapot? Of bent u nieuw komen wonen in deze gemeente? Dan kunt u hier eenvoudig een nieuwe aanvragen. Is uw container te groot of te klein? Ook die aanvragen zijn mogelijk. Vraag een afvalcontainer aan Restafval container omwisselen voor ander formaat? Het omwisselen van het volume van een restafval container kost €35,50 per omwisseling. Per 1 januari 2024 wordt de heffing bepaald op de grote van uw restafval container. Voor een heel jaar betaalt u voor een 140 liter container €274,80 en voor een 240 liter €374,80. Wisselt u tijdens het jaar dan wordt dit later gecorrigeerd, bekijk hieronder het rekenvoorbeeld. Hoe worden de kosten berekend, rekenvoorbeeld U wisselt op 15 juni van een grote restafval container naar een kleine restafval container. U heeft in februari een heffing ontvangen van €374,80, dat is over 12 maanden. In de periode had u van januari tot en met juni moeten betalen voor een grote container en vanaf juli tot en met december voor de kleine container. U krijgt in dat geval via de afvalstoffenheffing €50 terug. Het omwisselen van de container kost €35,50. In het jaar erna wordt u aangeslagen voor het lage tarief. U wisselt op 14 mei van een kleine restafval container naar een grote restafval container. U heeft in februari een heffing ontvangen van €274,80, dat is over de 12 maanden. In de periode had u van januari tot en met mei moeten betalen voor een kleine container en vanaf juni tot en met december voor een grote. U betaalt in dat geval via de afvalstoffenheffing €58,33 voor de grotere container in dat jaar. Het omwisselen van de container kost €35,50. In het jaar erna wordt u aangeslagen voor het hoge tarief. Wat mag ik in welke bak doen? Door de manieren van scheiding van afval door een aparte papierbak, een GFTE bak en PMD zakken is het aantal aangeboden rest afval de afgelopen jaren gedaald. Twijfelt u wat in welke bak mag? Kijk dan op de pagina over inzamelen van huishoudelijk afval. 

  • Antireclamesticker

    U kunt bij de gemeente een antireclamesticker ophalen als u geen ongeadresseerde post, zoals reclamefolders, wilt ontvangen.  Nee-Nee-sticker: u krijgt geen reclamefolders en geen huis-aan-huisbladen.  Nee-Ja-sticker: u krijgt geen reclamefolders maar wel de huis-aan-huisbladen.  De antireclamesticker kunt u gratis ophalen bij de gemeente. In de gemeente Putten heeft u geen Ja-Ja-Sticker nodig als u huis-aan-huisbladen en reclamefolder wilt ontvangen. Deze ontvangt u gewoon zonder sticker.  Geadresseerde reclame en folders stoppen Geadresseerde reclame staat op uw naam en wordt meestal door de postbode bij u bezorgd. Ook reclame met uw adres erop en gericht ‘aan alle bewoners’ is geadresseerde reclame. U kunt zich hiervoor gratis afmelden bij Postfilter. Bij Postfilter kunt u ook aangeven dat u reclame van bepaalde soorten bedrijven wel wilt blijven ontvangen. Bijvoorbeeld van loterijen of energiebedrijven. Bedrijven waarvan u klant bent of bent geweest mogen u wel geadresseerde reclame blijven sturen. Wilt u deze reclame niet meer ontvangen, dan kunt u dit bij het bedrijf zelf melden. Daarmee maakt u gebruik van uw ‘recht van verzet’. Verspreiders Verspreiders van folders in Putten (voor zover bekend bij de gemeente): BDU Uitgeverij (veelal samen met de Puttenaer) Van de Kamp verspreidingen uit Voorthuizen Netwerk VSP (gesealde folders) Klacht ongeadresseerde reclame Heeft u een sticker op uw brievenbus en ontvangt u toch nog reclamedrukwerk? Geef dit dan door bij de adverteerder of de verspreider en stuur het drukwerk “retour afzender”. Het adres van de adverteerder staat op de folder. Vaak staat ook het telefoonnummer van de verspreider erop. De adverteerder of de verspreider is verplicht de klacht te onderzoeken en binnen vier weken antwoord te geven. Is het antwoord niet op tijd, of is de klacht niet naar tevredenheid afgehandeld? Dien dan binnen vier weken een klacht in bij de Reclame Code Commissie via www.reclamecode.nl. Of stuur een brief naar: Reclame Code Commissie, Postbus 75684, 1070 AR Amsterdam. Contactgegevens T (0341) 359 611