Zoekresultaat 11 - 20 van 23 resultaten

  • Voorlopige voorziening indienen

    Als u een bezwaarschrift of beroepschrift indient, betekent dit niet dat het besluit waartegen u zich richt niet meer werkt. Als u wilt voorkomen dat dit besluit geheel of gedeeltelijk wordt uitgevoerd, kunt u om een 'voorlopige voorziening' vragen. Hier leest u hoe u een voorlopige voorziening indient.

  • Handhavingsverzoek doen

    Zie je ergens een overtreding? Bijvoorbeeld een illegale lozing? Dan kan je ons vragen om hier tegen op te treden. Handhaven noemen we dat. Lees op deze pagina hoe je dat kan doen.  

  • Melden start en einde werkzaamheden vergunning

    Heb je een watervergunning en start of stop je met werkzaamheden? Zorg dan voor het (af)melden.

  • Klacht indienen algemeen

    Zie je iets waar wij voor in actie moeten komen? Dan kun je dit melden.

  • Nadeelcompensatie aanvragen

    Vindt u dat u schade of nadeel heeft als gevolg van werkzaamheden van het waterschap? Bijvoorbeeld door een vernattingsproject of waardevermindering van een woning door verminderd uitzicht bij dijkverhoging? Dan kunt u hiervoor, afhankelijk van de omstandigheden, compensatie aanvragen.

  • Toepassen grond of steenachtige bouwstof

    Het Besluit bodemkwaliteit geeft regels voor het toepassen van grond, baggerspecie en steenachtige bouwstoffen (zoals stortsteen, beton of bakstenen) op of in de bodem en in oppervlaktewater.

  • Kwijtschelding waterschapsbelasting aanvragen

    U kunt een verzoek tot kwijtschelding indienen als u de waterschapsbelasting niet kunt betalen.

  • Gedraging van bestuursorgaan, klacht

    Iedere burger heeft het recht om een klacht in te dienen bij een bestuursorgaan over de wijze waarop dat bestuursorgaan zich in een bepaalde kwestie tegen hem of een ander heeft gedragen. In de praktijk gaat het vaak om gedragingen van bestuurders of ambtenaren. Een klacht indienen is bijvoorbeeld mogelijk als u vindt dat er niet serieus naar u geluisterd wordt of dat u aan het lijntje gehouden wordt. Ook als u verkeerd of helemaal niet geïnformeerd bent, kan dit reden zijn om een klacht in te dienen.

  • Aanpassen persoonsgegevens (AVG)

    Kloppen jouw persoonsgegevens niet (meer)? Bijvoorbeeld je adres, telefoonnummer of geboortedatum. Dan kun je ons vragen deze aan te passen. 

  • Beregeningsverzoek

    Wil je een agrarisch perceel in poldergebied beregenen vanuit oppervlaktewater? Dan moet je minstens twee werkdagen van te voren een beregeningsverzoek doen bij het waterschap. Zo kan het waterschap eventuele maatregelen nemen en kun je op tijd beschikken over voldoende water in sloten.