Zoekresultaat 11 - 20 van 98 resultaten

  • Aanvraag huisvesting onderwijs

    Bent u een schoolbestuur en wilt u voorziening voor uw school aanvragen? De volgende voorzieningen kunt u voor uw school bij de gemeente aanvragen: Nieuwbouw Vervangende nieuwbouw Uitbreiding huisvesting Inrichting van scholen en gymzalen Huren van sportterreinen Constructiefouten herstellen Aanvraag huisvesting onderwijs (PDF)

  • Straatverlichting

    U kunt klachten en meldingen over kapotte straatverlichting doorgeven aan de gemeente. Bijvoorbeeld over beschadigde lantaarnpalen en de tijden dat de verlichting aan of uit is. Het onderhoud gebeurt volgens een afgesproken planning. Daarom pakken wij alleen storingen die de (verkeers-)veiligheid en openbare orde in gevaar brengen direct aan. Storing straatverlichting rotonde Harderwijkerstraat - Voorthuizerstraat - Postweg U hoeft géén melding te maken voor de lichtmasten met nummers 704 (Harderwijkerstraat), M701 (Voorthuizerstraat) en 710 (Poststraat). Deze zijn bekend en wij streven ernaar de verlichting half december weer werkend te hebben. Ziet u dat de openbare verlichting het niet meer doet? Geef dit dan aan ons door via www.putten.nl/melding. U kunt tijdens kantooruren ook bellen met de Servicebalie via telefoonnummer (0341) 359 611. De storing meldt u door de straatnaam en het nummer van de lichtmast door te geven. Dit nummer staat op ongeveer 2 meter hoogte op te mast. U herkent het nummer aan de zwarte cijfers op een gele achtergrond. Hierdoor is de precieze plaats van de lichtmast bekend. Wij kunnen dan gericht opdracht geven de kapotte verlichting te repareren. Het is onmogelijk om alle storingen afzonderlijk op te lossen. Wij bundelen daarom de binnengekomen meldingen. Eens per twee weken worden de reparaties uitgevoerd. 's Avonds of in het weekend een storing? In geval van een noodsituatie kunt u buiten kantoortijden bellen naar het storingsnummer 088 396 6477. Dit nummer is niet bedoeld voor het melden van één kapotte lantaarnpaal. Bij één van de volgende situaties kunt u het storingsnummer bellen: Bij één of meerdere hele straten of een hele woonwijk brandt de openbare verlichting niet. Er is een lichtmast aangereden en deze staat of ligt gevaarlijk op de grond. Er hangt een armatuur los bij een lichtmast. Bij vandalisme waarbij een gevaarlijke situatie ontstaat voor verkeer of omgeving. Als een deurtje van een lichtmast eruit is en de bedrading zichtbaar is. Bij een melding graag het lichtmastnummer doorgeven. En bij een grotere storing graag meerdere lichtmastnummers aangeven. Dit is van belang voor de storingsmonteur om de juiste gegevens te hebben. Anonieme meldingen worden telefonisch niet aangenomen.

  • Bezwaarschrift indienen

    Soms neemt de gemeente een beslissing waar u het niet mee eens bent. U mag dan bezwaar maken. Bijvoorbeeld omdat de gemeente uw aanvraag voor een vergunning niet goed keurt. Of omdat u het niet eens bent met de vergunning die uw buurman heeft gekregen. Na bekendmaking van het besluit heeft u 6 weken om uw bezwaar in te dienen. Dit doet u bij de persoon die het besluit heeft genomen. U krijgt een schriftelijke bevestiging. Online bezwaarschrift indienen Als u bezwaar maakt, geldt de beslissing nog wel. Wilt u dat het gemeentelijke besluit tijdens uw bezwaarprocedure tijdelijk ongeldig is? Dien dan een verzoek om voorlopige voorziening in. Dit doet u bij de voorzieningenrechter van de rechtbank. Kent de rechter uw verzoek toe? Dan is de beslissing tijdelijk ongeldig. Wij noemen dit opschorten. Zijn er andere belanghebbenden? Dan sturen wij het bezwaar naar hen toe. Denk bijvoorbeeld aan iemand die een vergunning heeft gekregen waar u bezwaar tegen maakt.

  • Automatische incasso gemeentelijke belastingen

    Automatische incasso biedt voordelen voor u. Zo bent u altijd op tijd met uw betaling en u heeft er geen omkijken naar. Het bedrag betaalt u gespreid over meerdere keren. Kiest u voor een automatische incasso? De gemeente schrijft het bedrag rond de 25e dag van de maand automatisch af van uw rekening. De automatische incasso blijft lopen totdat u deze zelf stop zet. Automatisch incasso aanvragen Vraag de automatische incasso aan binnen twee weken na ontvangst van de aanslag. Een machtiging is geldig voor onbepaalde tijd. Automatische incasso aanvragen via DigiD Betalingstermijnen Een totaalbedrag van meer dan € 100,00 schrijven wij af in 9 maandelijkse delen. Bedragen tot € 100,00 schrijven wij in 2 keer af van uw rekening. Van maart t/m november. Forensenbelasting incasseren wij altijd in 2 keer, wat de hoogte van het bedrag ook is. De machtiging geldt voor de aanslagen:  onroerende-zaakbelasting afvalstoffenheffing rioolrecht forensenbelasting Automatisch incasso wijzigen Automatische incasso wijzigen via DigiD Automatisch incasso stopzetten Automatische incasso stopzetten via DigiD Contactgegevens T (0341) 359 601 E belastingen@putten.nl

  • Ontheffing verspreiden reclamemateriaal

    U mag gedrukte en/of geschreven stukken of afbeeldingen niet: Onder publiek verspreiden of openlijk aanbieden. Aanbevelen of bekend maken op of aan door college aangewezen wegen of gedeelten daarvan. Het verbod geldt niet voor: Huis-aan-huis verspreiden. Of aan huis bezorgen van gedrukte en/of geschreven stukken of afbeeldingen. Het college mag een ontheffing geven van het genoemde verbod. Aanvraagformulier ontheffing verspreiden gedrukte stukken downloaden (PDF)

  • Subsidie GGD Noord- en Oost-Gelderland

    Deze subsidie kan aangevraagd worden door de GGD Noord- en Oost-Gelderland.

  • Subsidie Open Club

    Met de Open Club subsidie creëren sportverenigingen maatschappelijke betrokkenheid en wordt de (sport)omgeving positief beïnvloed. Met de subsidie worden sportverenigingen ondersteund en gestimuleerd in hun verenigende kracht. Dit levert een bijdrage aan het oplossen van sociale vraagstukken in onze gemeente. Het is een stimulering subsidie die bijdraagt aan een leefbare Puttense samenleving. Het is een subsidievorm waaraan uw sportvereniging mag mee doen. Het is niet verplicht. De aanvraagperiode van 2024 is afgelopen. In 2025 zetten wij de aanvraag weer open. Vraagt u de subsidie online aan? Dan heeft u de volgende bijlagen digitaal nodig: Bij de pijler Participatie maakt u een projectplan (format projectplan downloaden).

  • Reclamebelasting

    Ondernemers in het centrum van Putten betalen reclamebelasting. Wij heffen de belasting per vestiging. In de verordening reclamebelasting staat in welk gebied de reclamebelasting geldt. De opbrengst is voor de Stichting Ondernemersfonds Putten (SOP). Zij financieren daarmee activiteiten en investeringen. Dit om het centrum van Putten te promoten en aantrekkelijker te maken. Voor informatie over de SOP mailt u naar info@sop-putten.nl. Kijk voor meer informatie over de SOP en het aanvragen van subsidie op de website van de SOP.  U betaalt reclamebelasting als u reclame-uitingen (openbare aankondigingen) heeft binnen het aangewezen gebied van het centrum. U betaalt een vast bedrag per vestiging. Er zijn twee verschillende heffingsgebieden: het kerncentrumgebied en het overig heffingsgebied. Tarieven 2024 Kerncentrumgebied - € 550,00 Overig centrumgebied - € 400,00 Wetgeving Verordening op de heffing en invordering van reclamebelasting Contactgegevens T (0341) 359 750 E belastingen@putten.nl

  • Gladheidbestrijding

    Het winterweer is weer begonnen. In deze tijd is de kans op gladheid op de wegen en trottoirs groot. Vooral door (nacht)vorst, ijzel en sneeuw. Dit kan problemen opleveren voor automobilisten, (brom)fietsers en voetgangers. Wat doet de gemeente? De gemeente Putten strooit als het kan preventief. Dat betekent dat op basis van een zo betrouwbaar mogelijke weersverwachting wegenzout wordt gestrooid voordat ijsvorming op het wegdek ontstaat. Onder extreme omstandigheden, aanhoudende ijzel of sneeuwval, strooit de gemeente curatief. Curatief of achteraf strooien vindt plaats wanneer gladheid daadwerkelijk is geconstateerd. Verkeer bevordert de werking van wegenzout Wij gebruiken wegenzout als dooimiddel. Als een dooimiddel aan water wordt toegevoegd, daalt het vriespunt van het water. Dat betekent dat het water pas bij een lagere temperatuur bevriest. De zoutkorrel trekt vocht uit de omgeving aan. Hierdoor ontstaan een zoutoplossing (pekel) met een lager vriespunt dan water. De pekel laat het ijs, waarmee het in aanraking komt, smelten. Het verkeer bevordert het smeltproces. Doordat de pekel door het verkeer verspreid wordt en de ijslaag door het verkeer losgereden wordt. Bij weinig verkeer is het effect van strooien klein. Waar wordt gestrooid? Het gemeentebestuur besluit op welke wegen wij strooien. Deze routes hebben wij hoofdroutes genoemd. Voor het strooien gebruiken wij zoveel mogelijk de volgende prioriteiten: Bus routes. Uitvalswegen van openbare diensten zoals brandweer en politie. Verbindingswegen tussen de wijken. Toegangsroutes naar industrieterreinen en uitvalswegen. De belangrijkste fietsroutes naar de scholen. Bekijk de routes op de digitale kaart van Putten Bekijk het overzicht van de strooiroutes De provincie is verantwoordelijk voor de gladheidbestrijding op de provinciale wegen en de fietspaden die daarbij horen. Rijkswaterstaat is verantwoordelijk voor de gladheidbestrijding op de Rijksweg A28. Op particulier terrein strooien wij niet. Ook niet tegen vergoeding. Strooiroutes De gemeente strooit als eerste de hoofdroute voor wegen en fietspaden. Bij extreme omstandigheden zoals sneeuw of ijzel, kunnen wij inzetten op andere wegen en straten. Dit beslist de pikethouder op basis van tijd en na het strooien van de hoofdroutes. Bij uitrukken hanteren wij de volgende actietijden: Binnen 1 uur na alarmering wordt er uitgerukt. Binnen 2,5 uur na uitrukken is de actie voltooid. Deze tijdsnormen zijn niet van toepassing onder extreme omstandigheden. Denk daarbij aan ijzel of aanhoudende sneeuwval. Paaltjes verwijderen De routes willen we zo goed mogelijk strooien. Daarom verwijderen we waar mogelijk de rood-witte paaltjes op fietspaden en afgesloten wegen. Deze paaltjes zetten we in april 2023 terug. Waar strooien wij niet Niet alle gemeentewegen en paden zitten in de strooiroutes. Bij doodlopende of afgesloten wegen is weinig verkeer. Strooien heeft bijna geen effect. De gemeente strooit daar niet. Richtlijn hierbij is de afstand van het ongestrooide deel tot een gestrooide weg maximaal ± 300 meter is. Blijf alert Strooien kost tijd. Dus blijft u bij plotseling opkomende gladheid als weggebruiker extra voorzichtig. Het kan zijn dat de strooiauto nog niet klaar is met de route. Bovendien kunnen extreme weersomstandigheden tot gevolg hebben dat strooien geen of onvoldoende effect heeft. Ook kan plaatselijk de gladheid afwijken, bijvoorbeeld op bruggen of viaducten. Het is dus belangrijk om als weggebruiker alert te blijven. Help mee gladheid te bestrijden De gemeente heeft de handen vol aan het bestrijden van gladheid op rijbanen en fietsroutes. Wilt u daarom uw trottoir zelf sneeuwvrij houden en bij gladheid strooien? Tips voor het trottoir Bij sneeuw is het beter eerst te vegen en daarna te strooien. Veeg de sneeuw naar een plek waar niemand er last van heeft. Houd bij het vegen straatkolken vrij van sneeuw. Denk aan het milieu: maak matig gebruik van strooizout. Strooi vooral op plekken waarover gelopen of gereden wordt. Strooi zand om een dikke ijslaag begaanbaar te maken. Zoutkisten De gemeente plaatst vanaf begin december weer een aantal zoutkisten op openbare plekken. De zoutkisten liggen aan het begin van een wijk, bij openbare gebouwen of bij seniorenwoningen. De kisten worden gevuld met een mengsel van zout en zand. Zout alleen werkt pas als het veelvuldig bereden wordt. Door zout te mengen met zand ontstaat een strooimiddel dat prima te gebruiken is op trottoirs en wegen die minder bereden worden. Wij vragen u met het zout/zand mengsel uit de zoutkisten de openbare ruimte/stoep te strooien. Zo levert u een bijdrage aan het verhogen van de verkeersveiligheid. Bekijk het locatieoverzicht van de zoutkisten De gemeente vult de kisten regelmatig bij. Wij vragen u ook een oogje in het zeil te houden. Zijn de kisten (bijna) leeg? Of ziet u misbruik/vandalisme? Dan kunt u dit bij ons melden via www.putten.nl/melding. U kunt dit ook telefonisch melden via (0341) 359 611.

  • Waarmerken kopie Nederlands reisdocument of rijbewijs

    Soms heeft u een gewaarmerkte kopie van een Nederlands reisdocument (paspoort of identiteitskaart) of rijbewijs nodig. Dit is een verklaring dat de kopie van het document er precies hetzelfde uitziet als het origineel. U kunt een document onder andere laten waarmerken op het gemeentehuis. U krijgt dan een stempel en handtekening op de kopie.