Zoekresultaat 11 - 20 van 26 resultaten

  • Nieuw parkeerbeleid

    Wat? In het parkeerbeleid gaat het over parkeren in woonwijken, het parkeren van werkbusjes, parkeertarieven, parkeervergunningen en de parkeereisen bij nieuwbouwprojecten. Parkeren speelt een belangrijke rol bij de bereikbaarheid van IJsselstein, maar kan ook voor overlast zorgen. Waarom? Het huidige parkeerbeleid is verouderd. Om de verdeling tussen parkeren, groen en speelmogelijkheden te verbeteren is een vernieuwd, toekomstbestendig parkeerbeleid nodig. Hoe? In juni 2023 konden inwoners, ondernemers, werknemers en bezoekers op een interactieve kaart (online) verbeterpunten aangeven met betrekking tot (betaald) parkeren auto, fiets parkeren en parkeren voor gehandicapten, bedrijfsbusjes en andere grote auto's. Wij bedanken de ongeveer 1.600 deelnemers voor het meedenken. Er hebben interviews met belangenorganisaties en experts plaatsgevonden. Er heeft onderzoek plaatsgevonden naar parkeerdruk. Het aantal geparkeerde voertuigen op 1 plek op verschillende tijdstippen is geteld. Alle onderzoeksresultaten zijn samengevat in het 'evaluatiedocument parkeerbeleid' (pdf, 3,47 MB). Globale planning 2024: de gemeenteraad neemt een besluit over de nota van uitgangspunten parkeerbeleid. Juni 2023: u kon online meedenken over het nieuwe parkeerbeleid. April 2023: we hebben adviesbureau Goudappel gevraagd om nieuw parkeerbeleid te schrijven. Maart 2023: de gemeenteraad is geïnformeerd over het waarom en hoe van een nieuw parkeerbeleid. Maart 2023: het college van burgemeester en wethouders heeft besloten om het parkeerbeleid te vernieuwen.

  • Duurzame mobiliteit

    Wat bieden we u? Alle werkgevers in IJsselstein hebben gratis toegang tot de mobiliteitsscan. Hiermee worden reisbewegingen van medewerkers in kaart gebracht. Waar liggen kansen? Goedopweg helpt u bij vragen en geeft advies over passende maatregelen en activiteiten. Door de uitkomsten van de scans te bundelen, krijgen we inzicht in de vervoersbewegingen per bedrijventerrein en van heel IJsselstein. De scans laten ook zien hoeveel mensen met de trein of bus reizen en of aanvullend vervoer gewenst is. Uw bijdrage is dus zeer waardevol. Contact Wilt u zich aanmelden voor de mobiliteitsscan of heeft u vragen? Neem contact op met Goedopweg. Contactpersoon: Tobias van den Briel Telefoonnummer: 06 28 31 26 89 E-mailadres: tobias@goedopweg.nl

  • Bedrijvenpark De Kroon

    Tussen de A2, de Weg der Verenigde Naties en de Hollandsche IJssel zijn vanaf het najaar van 2023 kavels beschikbaar op een nieuw bedrijventerrein: De Kroon.

  • Bedrijfsafval

    Snel navigeren: Verplicht afval scheiden Vergunning Géén vergunning Afval inleveren Afvalstoffenregistratie Geen rolcontainer in de openbare ruimte Verplicht afval scheiden Als ondernemer bent u verplicht om het afval van uw bedrijf of instelling te scheiden. Lees meer over afval buitenshuis scheiden en recyclen. Heeft u een vergunning van de gemeente of provincie, dan staat daar meestal in vermeld welke afvalstoffen u moet scheiden. Heeft u géén vergunning, dan gelden de regels uit het Activiteitenbesluit Milieubeheer. Op de website Ondernemersplein vindt u meer informatie over welk afval u moet scheiden. En hoe. Afval inleveren U sluit een contract af met een erkende, particuliere inzamelaar. Zij halen uw afval op. Maak gebruik van de VIHB-lijst voor erkende inzamelaars. Zij vervoeren de bedrijfsafvalstoffen naar erkende verwerkers. Bedrijfsafval kan niet worden ingeleverd bij de recyclingstations van Reinigingsbedrijf Midden Nederland (RMN). Komt u met een bedrijfsbusje, dan moet u kunnen aantonen dat het alleen om huishoudelijk afval gaat. Afvalstoffenregistratie Geeft u afvalstoffen af aan een erkende inzamelaar, dan moet u dit registreren. Dit gaat via een afvalstoffenregistratie. Geen afvalcontainers in de openbare ruimte U plaatst afvalcontainers op uw eigen terrein. Het plaatsen van (rol)containers in de openbare ruimte is zonder schriftelijke toestemming (ontheffing) niet toegestaan. Dat staat in de Algemene plaatselijke verordening (artikel 2:10). Bent u ondernemer in de binnenstad, dan kunt u uw bedrijfsafval ook aanbieden in de ondergrondse bedrijfsafvalcontainer op de Vingerhoekhof (Renewi).

  • Melding incidentele festiviteiten

    Als horecabedrijf mag u maximaal 8 keer per jaar incidentele festiviteiten organiseren, waarbij een beperkte overschrijding van de geldende geluidnormen is toegestaan. Ramen en deuren moeten gesloten blijven, behalve om mensen door te laten. Wanneer van toepassing mag sportverlichting langer aanblijven. Welke geluidsnormen er gelden, staat in de Algemene plaatselijke verordening (artikel 4:3 lid 6 en 7). De verruiming geldt tot maximaal 01.00 uur, mits de melding op tijd is gedaan (minimaal 2 weken voor de festiviteit). Melding doen Wilt u een incidentele festiviteit organiseren, meld dit minimaal 14 dagen voorafgaand aan de datum van de festiviteit bij de gemeente. Incidentele festiviteit online melden Let op! Deze melding geeft geen recht op afwijking van de geldende sluitingstijden. Daarvoor is een aparte ontheffing sluitingsuur van de burgemeester nodig.

  • Coalitieakkoord 2022-2026

    Een zelfstandig IJsselstein dat samenwerkt met andere gemeenten voor zover we daar nadrukkelijk meetbare voordelen uit halen. Onze eigenheid en het behoud van onze voorzieningen tegen een (relatief) gelijkblijvende belastingdruk staan voorop. Wij ondernemen geen stappen die kunnen leiden naar een fusie. Bekijk het hele coalitieakkoord (pdf, 372 kB)

  • Energiebesparingsplicht

    Deze plicht geldt voor bedrijven en instellingen die jaarlijks meer dan 50.000 kWh elektriciteit of 25.000 m3 aardgas (equivalent) gebruiken. Voor gebouwen, processen en faciliteiten zijn erkende (energiebesparings)maatregelen (EML) opgesteld. Sinds 2019 moeten bedrijven ook elke 4 jaar rapporteren welke maatregelen zij hebben genomen.

  • Wethouder Eveline Schell

    Portefeuilles Economische Zaken Zorg voor 18- (jeugdbeleid, VVE, kinderopvang, welzijn) Participatiewet sociaal domein Maatschappelijke opvang Volksgezondheid Onderwijs, educatie en bibliotheek Stichting Pulse Stichting WerkwIJSS Nevenfuncties als wethouder, onbetaald Lid Algemeen Bestuur (AB) Werk en Inkomen Lekstroom (WIL) Lid AB GGD-regio Utrecht Lid Bestuurlijk Platform Sociaal Domein Lekstroom (BPSDL) Lid van de Raad van Commissarissen van Stichting Beschut Werk Lekstroom (WerkwIJSS) Lid van de Raad van Commissarissen van Stichting Schoonmaakwerk (WerkwIJSS Schoon) Plaatsvervangend lid AB Belastingsamenwerking Rivierenland (BSR) Nevenfuncties niet als wethouder Geen

  • Capaciteit elektriciteitsnet

    Wat betekent dit voor u? Bedrijven en instellingen met een aansluiting groter dan 3 x 80 ampère kunnen hier hinder van ondervinden. Juist wanneer zij voornemens zijn om meer elektriciteit te gebruiken of energie terug te leveren via zonnepanelen. Laat u adviseren door contact op te nemen met netbeheerder Stedin.

  • Geluid

    Digitale geluidsbelastingkaart De geluidsbelastingkaart 2021 is op 03 oktober 2023 opnieuw vastgesteld door het college. De kaart kunt u bekijken via de interactieve website www.odru.nl/geluidskaart. Zoek op IJsselstein en kies de gewenste kaartlagen, zie afbeelding met uitleg (pdf, 154 kB). U navigeert door deze kaart door uw muis te verplaatsen, in- en uit te zoomen en te zoeken op adresniveau, zie afbeelding met uitleg (pdf, 193 kB). U kunt ook de PDF-kaarten rechts bekijken. Wilt u inzoomen op uw eigen adres? Dan adviseren wij u de digitale kaart te gebruiken. Actieplan Met hulp van de geluidskaart maakt de gemeente een actieplan voor de aanpak geluid. Hierin staat wat het doet om ernstige geluidsoverlast en slaapverstoring in de stad kleiner te maken. Op dit moment geldt het Actieplan Geluid IJsselstein 2018-2023. Met hulp van de geluidskaart 2021 maakt het college in 2024 een nieuw actieplan.