Zoekresultaat 11 - 20 van 23 resultaten

  • Overlijden aangeven

    Een overlijden wordt meestal door de uitvaartondernemer aangegeven bij de gemeente. Maar als nabestaande (familie of bekende) kan je ook zelf aangifte doen.

  • Gemeente aansprakelijk stellen

    Als je van mening bent dat je schade heeft geleden door de gemeente, kun je de gemeente hiervoor aansprakelijk stellen.

  • Aangifte levenloos geboren kind of overleden pasgeboren kind

    Is jouw kind levenloos geboren of leefde je kind maar kort? Je verlies is een ingrijpende, verdrietige gebeurtenis. Wij proberen je daarom bij de administratieve kant hiervan zo goed mogelijk te helpen.

  • Paspoort of ID-kaart aanvragen

    Een paspoort of ID-kaart vraag je aan of verleng je in de gemeente waar je woont. Je kunt vooraf online de aanvraag starten en een afspraak maken. Na je afspraak in het gemeentehuis, kun je na 5 werkdagen je nieuwe paspoort of ID-kaart ophalen.

  • Klacht over de gemeente

    Het kan zijn dat je ontevreden bent over de manier waarop je door een medewerker van de gemeente bent behandeld. Je kunt dan een klacht indienen. Een klacht gaat over gedrag van een ambtenaar of bestuurder van de gemeente. Ook geef je precies aan wat er gebeurd is.

  • Vooroverleg

    Heb je bouw- of verbouwplannen en weet je niet zeker of dit past binnen het Omgevingsplan? Dan kun je een vooroverleg aanvragen. Na het vooroverleg heb je een indicatie of jouw plan haalbaar is en of je plan meldingsplichtig of vergunningsplichtig is. Twijfel je of een vooroverleg nodig is? Neem dan contact op met het Omgevingsloket via (0572) 34 77 99 of via omgevingsloket@raalte.nl.

  • Echtscheiding of beëindiging partnerschap melden

    Ga je scheiden of is je partnerschap beëindigd? Vraag via een advocaat de echtscheiding aan bij de rechtbank. De uitspraak van de rechtbank stuur je binnen 6 maanden naar de gemeente waar je huwelijk of partnerschap is gesloten. Meestal regelt een advocaat dit voor je.

  • Briefadres

    Als je geen woonadres hebt in Nederland, kun je bij de gemeente een briefadres aan te vragen. Zo kun je belangrijke post van de overheid of andere instanties toch ontvangen. Een briefadres is het adres van een bekende, een bedrijf of een instelling. Op het briefadres wordt jouw post ontvangen en de briefadresgever geeft het aan je door.

  • Uittreksel Basisregistratie personen (BRP)

    Met een uittreksel basisregistratie personen (BRP) laat je zien dat je staat ingeschreven bij de gemeente. Dit kan bijvoorbeeld nodig zijn als een woningstichting hierom vraagt. Op een uittreksel staan je persoonsgegevens, zoals je naam en je adres.

  • Verklaring omtrent het gedrag (VOG) aanvragen

    Een verklaring omtrent het gedrag (VOG) heb je nodig omdat je bijvoorbeeld gaat werken in de kinderopvang, het onderwijs of omdat je een wapenvergunning of visum wilt aanvragen.