Zoekresultaat 11 - 20 van 21 resultaten

  • Betaalinformatie gemeentelijke belastingen

    Aanvragen of stopzetten van automatische incasso kan online. Ook kunt u uw rekeningnummer veranderen, doe dit zo snel mogelijk.

  • Overlijden aangeven

    Als iemand is in onze gemeente is overleden moet de aangifte binnen 6 werkdagen bij ons binnen zijn. Meestal zorgt de uitvaartverzorger hiervoor. Maar ook nabestaanden kunnen (op afspraak) aangifte van overlijden doen.

  • Zwemlessen

    Wij geven zwemlessen voor kinderen vanaf 4 jaar. Het inschrijfgeld is € 15. U betaalt via iDEAL. Meldt u uw kind aan voor de eerste zwemles? Kies dan voor Fase 1 in het invulformulier. 

  • Handtekening legaliseren

    Moet u aantonen dat uw handtekening van u is? Of wilt een reisdocument of rijbewijs waarmerken? Hiervoor maakt u een afspraak.

  • Trouwen of geregistreerd partnerschap

    U kunt trouwen of uw partnerschap registreren in het gemeentehuis of op een locatie naar keuze. Zodra wij uw aanvraagformulier ontvangen hebben, leggen wij de trouwdatum vast en zorgen wij er samen met u voor dat deze bijzondere dag goed geregeld is.

  • Uittreksel burgerlijke stand

    Dit is een bewijs van bijvoorbeeld uw geboorte, huwelijk, echtscheiding of overlijden. Als u het uittreksel digitaal aanvraagt met uw DigiD, krijgt u het binnen 5 werkdagen thuisgestuurd. Een uittreksel burgerlijke stand kost € 16,60.

  • Erkennen kind

    Krijgt u samen een kind? En bent u niet getrouwd of heeft u geen geregistreerd partnerschap? Dan heeft het kind één ouder: de biologische moeder. Door erkenning wordt u wettelijke ouder van het kind. U maakt hiervoor een afspraak.

  • BRP-straat

    De BRP-straat zorgt voor de inschrijving van vreemdelingen in de Basisregistratie Personen (BRP). Inschrijving gebeurt in Ter Apel. Een asielzoeker krijgt een Burgerservicenummer (BSN) om sneller overheidsdiensten te regelen. Overheidsinstanties en belangenbehartigers kunnen informatie aanvragen.

  • Attestatie de vita

    Dit vraagt u aan als een buitenlandse organisatie een bewijs nodig heeft dat u in leven bent. Het aanvragen kan alleen persoonlijk. Zo kunnen wij vaststellen dat u leeft op het moment dat het document wordt opgemaakt. U maakt hiervoor een afspraak.

  • Bewijs van in leven zijn

    Vraagt uw pensioenfonds of een andere uitkerende instantie om een bewijs dat u in leven bent? U kunt dit bewijs aanvragen met Digid. Wij sturen het bewijs binnen vijf werkdagen per post naar u toe. Heeft u een brief van uw pensioenfonds? Dan vraagt u het bewijs gratis aan.