Zoekresultaat 11 - 20 van 90 resultaten

  • Verklaring omtrent het gedrag (VOG)

    Bij een nieuwe baan kan de werkgever een verklaring omtrent het gedrag (VOG) vragen. Deze verklaring noemen we ook wel 'Bewijs van goed gedrag'. Dit bewijs toont aan dat uw gedrag geen bezwaar oplevert voor die nieuwe baan of functie. Uw werkgever kan de aanvraag van de verklaring zelf online starten. Of u vraagt de VOG persoonlijk aan bij de gemeente Voor een aanvraag heeft u de volgende bijlage(n) nodig: Het ingevulde en ondertekende VOG aanvraagformulier van Justis dat u van de werkgever heeft gekregen. Eventueel alle gevraagde en ingescande bijlagen Let op: zorg ervoor dat de ingescande documenten duidelijk leesbaar zijn. Online regelen Aanvragen VOG door werkgever Aanvragen VOG persoonlijk bij gemeente U logt in met DigiD Lukt het online aanvragen via de gemeente niet, maak dan een afspraak Kosten De kosten bedragen € 41,35. Afhandeling Binnen 4 weken krijgt u de verklaring thuisgestuurd.  

  • Exploitatievergunning inrichting en/of Terrasvergunning

    Wilt u een horecabedrijf beginnen/overnemen? Vraag dan een vergunning aan. Wilt u leidinggevenden wijzigen of is uw inrichting veranderd? Vraag dan een wijziging aan.

  • Precariobelasting

    Precariobelasting betreft een bijzondere vorm van belasting. Precariobelasting betaalt u als u voorwerpen plaatst in, op of boven gemeentegrond die bestemd is voor de openbare dienst. Voorbeelden hiervan zijn: terrasjes van horecaondernemingen, steigers, reclameborden en containers (voor de opvang van bouwpuin).

  • Geboorteaangifte

    U kunt de geboorte van uw kind digitaal aan ons doorgeven als: uw kind in Hardinxveld-Giessendam is geboren tenminste 1 van beide ouders de Nederlandse nationaliteit heeft u DigiD hebt (van beide ouders als zij niet getrouwd zijn en geen registratie partnerschap hebben) u een ondertekende geboorteverklaring van verloskundige of arts hebt u vóór de geboorte een akte van erkenning hebt laten opmaken, wanneer de ouders niet getrouwd zijn en geen registratie partnerschap hebben beide ouders in dezelfde gemeente wonen Online geboorteaangifte doen Wilt u toch langskomen om de geboorte van uw kind aan te geven? Maak dan een afspraak via 14 0184. U moet immers binnen 3 werkdagen na de geboorte de aangifte gedaan hebben. Afspraak maken Voor aangifte gaat u naar de gemeente waarin uw kind geboren is. Neem van beide ouders een geldig identiteitsbewijs mee. Deze aanvraag maken we voor u in orde tijdens een afspraak. Voor het maken van de afspraak neemt u telefonisch contact op met de gemeente via 14 0184.  

  • Melding voorgenomen huwelijk (in ondertrouw gaan)

    Het huwelijk is één van de mogelijkheden om de relatie met uw partner officieel vast te leggen. Gaat u trouwen? U kunt persoonlijk langsgaan bij de gemeente waar u gaat trouwen en een melding van uw voorgenomen huwelijk doen. Deze melding maken we voor u in orde tijdens een afspraak. Voor het maken van de afspraak neemt u telefonisch contact op met de gemeente via 14 0184, of mailt u naar info@hardinxveld-giessendam.nl. Burgerlijk huwelijk Trouwen voor de gemeente wordt het burgerlijk huwelijk genoemd. Wilt u ook voor de kerk trouwen? Dan mag dit pas nadat uw burgerlijk huwelijk is gesloten. Kosten De melding voorgenomen huwelijk is gratis. Wel betaalt u de kosten voor het trouwen of registratie partnerschap en eventueel het (trouw)boekje.

  • Rioolaansluiting aanvragen

    Moet uw (nieuwe) woning worden aangesloten op de riolering? De gemeente verzorgt de aansluiting van uw woning, bedrijf of gebouw vanaf uw perceelgrens op het openbare rioolstelsel. Vraag online uw rioolaansluiting aan, of print en stuur of breng het ingevulde en ondertekende formulier naar de gemeente. Online rioolaansluiting aanvragen

  • Vooroverleg voor bouwplan of bedrijfsplan

    Als u de haalbaarheid wilt onderzoeken van bouw- of bedrijfsplannen, dan kunt u een vooroverleg aanvragen bij de gemeente. Bijvoorbeeld als u plannen heeft voor een bouwwerk of met een stuk grond. Vooroverleg is haalbaarheidsonderzoek Een vooroverleg is een haalbaarheidsonderzoek. Uw plan toetsen we aan wet- en regelgeving. Hieruit volgt een positief of negatief advies. Let op dat dit slechts een advies betreft en nog geen officiële toestemming.   Beoordelen wij uw plan positief? Dan kunt een omgevingsvergunning aanvragen of verzoek tot wijziging bestemmingsplan.  Als het plan niet past in het omgevingsplan wordt uw plan besproken aan de 'intaketafel' en/of 'omgevingstafel'. Op de intaketafel kijkt de gemeente of het plan binnen de regels past. Als het plan binnen de regels past, volgt de omgevingstafel. Daar kijken we samen met u verder hoe we het plan mogelijk kunnen maken. Het advies blijft een jaar geldig. Dit wil zeggen dat als u een omgevingsvergunning aanvraagt of bestemmingsplanprocedure start wij dit advies overnemen. Als u dit later doet, zal er opnieuw naar het plan worden gekeken. Er wordt dan een nieuw advies opgesteld dat misschien anders uit kan vallen.  Kosten Aan een vooroverleg zijn kosten verbonden. Intaketafel € 270 Omgevingstafel € 972 Bij bouwkosten tot € 50.000 krijgt u een korting van 58%. Indienen verzoek/vooroverleg Conceptverzoeken/vooroverleggen kunt u alleen indienen via het Omgevingsloket. Meer informatie over het indieningsproces leest u op op het Informatiepunt leefomgeving. Meer informatie Neem dan contact op met het Klant Contact Centrum van de gemeente, t. 14 0184.  

  • Weekmarkten

    Er zijn 2 weekmarkten in Hardinxveld-Giessendam: Prinses Irenestraat (Boven-Hardinxveld), vrijdag 13:00 uur - 17:00 uur Houweningeplaats (Neder-Hardinxveld), zaterdag 07:00 - 13:00 uur Marktmeester(s) Dick van Meeteren, t. 06-209 646 82

  • Commissie voor de bezwaarschriften

    De commissie bezwaarschriften adviseert het college van burgemeester en wethouders. Vergaderingen zijn openbaar, belangstellenden kunnen geen spreekrecht aanvragen. Bent u het niet eens met een besluit van het college van burgemeester en wethouders? Dan kunt u bezwaar maken. De commissie voor de bezwaarschriften behandelt alle bezwaarschriften die burgers en bedrijven bij de gemeente indienen. De commissie werkt onafhankelijk van de gemeenteraad en het college van burgemeester en wethouders. De commissie adviseert het college van burgemeester en wethouders over de afhandeling van het bezwaar. Er is een informatiepagina over de bezwaarschriftprocedure beschikbaar. De commissie voor de bezwaarschriften bestaat uit: De Heer N. (Nico) van Eck (voorzitter) De heer mr. R.T.J. (Remco) van Halen (lid + plv voorzitter) De heer mr. J. (Jörgen) Geelhoed (lid) De heer mr. G. (Gerard) Zwerus (lid)  

  • Stookontheffing

    Wilt u vuur stoken, zoals een kampvuur? Vraag dan een ontheffing aan.