Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (4)
Zoekresultaat 11 - 20 van 25 resultaten
- Informatie ten behoeve van een taxatie van een woning of perceel
Makelaars, notarissen of particulieren die informatie nodig hebben ter aanvulling van een taxatie van een woning of een perceel kunnen dit bij de gemeente opvragen. De volgende informatie, die beschikbaar is van een object bij de gemeente Terneuzen, kan worden opgevraagd: bodem bestemming en bestemmingsplan planologie voorkeursrecht gemeente monumentenwet milieu- of omgevingsvergunningen archeologie U kunt informatie ten behoeve van een taxatie van een woning of perceel online opvragen. Maak hiervoor uw keuze uit de knoppen 'Informatie ten behoeve van een taxatie'. U ontvangt de opgevraagde informatie zoveel mogelijk digitaal van ons. Milieu-, hinderwet-, bouw- en/of sloopvergunningen die niet digitaal beschikbaar zijn, kunt u inzien. We maken hiervoor een afspraak met u. Informatie ten behoeve van taxatie opvragen als burger Informatie ten behoeve van taxatie opvragen als organisatie Informatie ten behoeve van taxatie opvragen met buitenlandse adresgegevens Kosten In 2025 bedragen de vaste kosten € 81,90 per object. U kunt dit via iDeal betalen. Meer informatie Heeft u nog vragen? Vul het contactformulier in of bel met mevrouw S. Ton-Piket, afdeling Omgeving en Economie, tel 14 0115.
- Bron: Terneuzen (Gemeente)
- 2025-01-08
- Paspoort en identiteitskaart
Met een paspoort of identiteitskaart kunt u zich identificeren en reizen. Staat u in de gemeente Terneuzen ingeschreven? Dan kunt u bij ons uw reisdocument aanvragen. Deze aanvraag duurt 5 werkdagen. Hoe vraag ik een reisdocument aan? Maak een afspraak en kom persoonlijk langs. Dit geldt voor iedereen, van jong tot oud. Neem een kleurenpasfoto mee die niet ouder is dan 6 maanden. De vakfotograaf kent de vereisten voor een pasfoto. Neem alle reisdocumenten mee die u in uw bezit heeft, zowel geldig als ongeldig. En zowel paspoort als identiteitskaart. U betaalt het reisdocument bij de aanvraag: bij voorkeur met uw pinpas. Neem in de volgende gevallen een ingevulde toestemmingsverklaring mee: Bij de aanvraag van een identiteitskaart voor kinderen jonger dan 12 jaar. Bij de aanvraag van een paspoort voor kinderen jonger dan 18 jaar. Als toestemming nodig is neem dan ook een kopie van een geldig identiteitsbewijs mee van degenen die toestemming geven. De gezaghouders moeten de toestemmingsverklaring ondertekenen. Dit zijn meestal de ouders. Soms hebben niet allebei de ouders het gezag. Dan hoeft alleen de ouder die het gezag heeft toestemming te geven. Woont een van de gezaghouders in een andere gemeente? Dan kan die gemeente een gelegaliseerde toestemmingsbrief opstellen. Deze gezaghouder hoeft dan niet bij ons langs te komen en geen kopie van zijn identiteitsbewijs mee te geven. Afspraak maken Toestemming voor minderjarige Afhalen Het duurt 5 werkdagen voordat u uw reisdocument kunt afhalen. Het reisdocument moet u persoonlijk afhalen. Dit geldt voor iedereen, van jong tot oud. Ophalen van reisdocumenten kan alleen aan de publieksbalie in Terneuzen. Voor het afhalen van uw reisdocument hoeft u geen afspraak te maken. U kunt aan de publieksbalies terecht: op maandag t/m donderdag van 12.00 tot 16.30 uur; op vrijdag van 12.00 tot 18.00 uur. Kosten Product Prijs 2025 Identiteitskaart voor volwassenen (10 jaar geldig) € 78,50 Identiteitskaart voor kinderen jonger dan 18 jaar (5 jaar geldig) € 42,35 Paspoort voor volwassenen (10 jaar geldig) € 86,85 Paspoort voor personen jonger dan 18 jaar (5 jaar geldig) € 65,70 Extra kosten voor spoedaanvraag reisdocument € 59,10 Zakenpaspoort voor volwassenen (10 jaar geldig) € 86,85 Tweede paspoort (2 jaar geldig) € 86,85 Vreemdelingenpaspoort € 65,70 Vluchtelingenpaspoort € 65,70 Spoedaanvraag Heeft u uw nieuwe reisdocument snel nodig? Dan kunt u een spoedaanvraag doen. Maak een afspraak die plaatsvindt voor 14.00 uur. De wachttijd is dan maximaal twee werkdagen. Voor een spoedaanvraag moet u wel meer betalen. Afspraak maken Verlies of diefstal Bij verlies of diefstal in Nederland hoeft u geen aangifte meer te doen bij de politie. U meldt dit bij ons tijdens de afspraak. Is uw document in het buitenland verdwenen? Doe dan aangifte bij de lokale politie. Vraag om een schriftelijk bewijs van aangifte. Dit is nodig voor uw verzekering. Voorkom fraude met een kopie van uw identiteitsbewijs Organisaties vragen soms om een kopie van uw identiteitsbewijs. Die kopieën worden vaak goed bewaard, maar niet altijd. Met een kopie van uw identiteitsbewijs kunnen oplichters een online bankrekening openen of een telefoonabonnement afsluiten. Maak kopieën van uw ID-bewijs onbruikbaar voor oplichters. Of gebruik hiervoor de KopieID app. Meer informatie Kinderen moeten een eigen reisdocument hebben (paspoort of identiteitskaart). Wilt u een reisdocument aanvragen voor uw minderjarige kind? Dat kan al vanaf de geboorte. Kinderen van elke leeftijd mogen een eigen reisdocument hebben. Iedereen die medische zorg ontvangt, moet zich kunnen identificeren met een geldig identiteitsbewijs. Dit geldt voor iedereen, dus ook voor kinderen. De identificatieplicht geldt in de gehele zorgsector. Gaat u alleen op reis met uw kind(eren)? En heeft u als ouder een andere achternaam dan uw kind(eren)? Dan kunt u problemen krijgen bij de controle op een luchthaven. Sommige landen vragen een bewijs dat de meereizende volwassene ook daadwerkelijk de ouder of gezaghouder is. Informatie hierover vindt u op de website van de Marechaussee. Reisdocument kwijt of gestolen Reisdocumenten en identificatie Landen waar identiteitskaart geldig is Zakenpaspoort Tweede paspoort Vreemdelingenpaspoort Vluchtelingenpaspoort Noodpaspoort
- Bron: Terneuzen (Gemeente)
- 2024-12-19
- Erkenning (ongeboren) kind
U kunt een kind erkennen dat nog geen wettelijke ouder heeft. Ook als u de niet-biologische ouder of duomoeder bent. Erkennen kan tijdens de zwangerschap, bij de geboorteaangifte of na de geboorteaangifte. Erkenning is niet nodig als u een kind krijgt binnen een huwelijk of geregistreerd partnerschap; u heeft dan automatisch wettelijk ouderschap. Voor het erkennen van uw kind maakt u bij ons een afspraak om langs te komen aan de balie. Concreet betekent erkenning: U krijgt een zorg- en opvoedingsplicht voor het kind. Het kind krijgt erfrecht. Het kind kan bij de erkenning uw achternaam krijgen. U krijgt beiden het ouderlijk gezag, tenzij u tijdens de erkenning aangeeft dat maar één ouder het gezag moet krijgen. Afspraak maken Voorwaarden U bent minimaal 16 jaar oud. U heeft de Nederlandse nationaliteit. Als u die niet heeft, kan de gemeente voor u nakijken of erkenning volgens de wetgeving van uw nationaliteit mogelijk is. En welke documenten u daarvoor nodig heeft. Overige voorwaarden Meenemen Een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of vreemdelingendocument) van de erkenner en van de moeder. Een schriftelijke toestemming van de moeder als zij niet meekomt. Gaat het om uw eerste kind? En wilt u dat uw kind de achternaam krijgt van de erkenner? Dan moet de moeder meekomen. Als er nog meer kinderen volgen uit dezelfde relatie, dan krijgen deze kinderen automatisch dezelfde achternaam als het eerste kind. De moeder hoeft dan niet mee te komen voor de erkenning. Schriftelijke toestemming van de moeder is dan voldoende. Als u in het buitenland gewoond heeft: een bewijs dat u niet getrouwd bent. Geld; u betaalt bij de aanvraag met pin of contant. Kosten zijn € 17,10. Krijg ik door erkenning ook het ouderlijk gezag? Door erkenning krijgt u automatisch beiden het ouderlijk gezag over het kind. Als u niet beiden het ouderlijk gezag wilt hebben, dan kunt u dit bij de gemeente regelen tijdens de erkenning. Het is dan wel noodzakelijk dat u allebei persoonlijk langskomt op de afspraak voor de erkenning. Naamskeuze Bij erkenning kunt u de achternaam van het kind kiezen. Als de ouders kiezen voor de geslachtsnaam van de erkenner moet de moeder mee naar de gemeente komen. Naamskeuze kan alleen bij het 1e kind dat geboren wordt uit een relatie. Alle volgende kinderen die geboren worden uit die relatie, krijgen dezelfde achternaam. Erkenning na de geboorteaangifte U kunt een kind erkennen na de geboorteaangifte. Behalve als er al een 2e ouder in de geboorteakte van het kind vermeld staat. Erkenning na de geboorte geldt vanaf de datum dat u het kind erkent, niet vanaf de geboorte. Bij kinderen tot 16 jaar moet de moeder schriftelijk toestemming geven. Vanaf 12 jaar moet ook het kind zelf schriftelijke toestemming geven voor de erkenning. U kunt een kind na de geboorteaangifte erkennen in iedere Nederlandse gemeente. Meenemen bij erkenning na de geboorteaangifte Als het kind jonger is dan 12 jaar: Een geldig legitimatiebewijs van uzelf en de moeder (paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of vreemdelingendocument). Persoonlijke of schriftelijke toestemming van de moeder. Wilt u tegelijk met de erkenning de achternaamskeuze doen? De moeder moet persoonlijk meekomen als u wilt dat het kind de achternaam van de erkenner krijgt. Dit geldt alleen voor het 1e kind uit de relatie. Als het kind tussen de 12 en 16 jaar oud is: Een geldig legitimatiebewijs van uzelf, de moeder en het kind (paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of vreemdelingendocument). Persoonlijke of schriftelijke toestemming van de moeder en het kind. Wilt u tegelijk met de erkenning de achternaamskeuze doen? De moeder moet persoonlijk meekomen als u wilt dat het kind de achternaam van de erkenner krijgt. Dit geldt alleen voor het 1e kind uit de relatie. Als het kind 16 jaar of ouder is: Het kind zelf. Hij of zij moet kiezen wat zijn/haar achternaam wordt. Een geldig legitimatiebewijs van uzelf en het kind (paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of vreemdelingendocument). Persoonlijke toestemming van het kind. De moeder hoeft geen toestemming meer te geven als het kind 16 jaar of ouder is. Bijzonderheden Vindt de erkenning na de geboorteaangifte plaats? Dan kan dat gevolgen hebben voor het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit. Kinderen vanaf zeven jaar of ouder met een andere nationaliteit, krijgen niet automatisch de Nederlandse nationaliteit bij erkenning. Dit is alleen mogelijk als de vader met een DNA-test kan aantonen de biologische vader te zijn. Verder kunnen in principe alleen Nederlandse kinderen bij een erkenning de achternaam van hun Nederlandse vader krijgen. Meer informatie Ouderlijk gezag Erkenning ongedaan maken Ouderschap voor duomoeder Kind krijgen: wat moet ik regelen?
- Bron: Terneuzen (Gemeente)
- 2024-12-19
- Bouwtekeningen opvragen of inzien
Voor een nog te bouwen bouwwerk kunt u de stukken binnen zes weken na beslissing op de vergunning inzien. Na deze periode kunt u de stukken alleen nog opvragen uit het archief. Bij een bestaand bouwwerk kunnen de bouwtekeningen en vergunning alleen uit het archief worden opgevraagd. Nieuwe aanvraag of vergunning inzien Nieuwe aanvragen en vergunningen kunnen op aanvraag tot zes weken na het verlenen van de vergunning digitaal worden ingezien. Binnen deze zes weken kunnen belanghebbende een zienswijze of bezwaar indienen. Nieuwe aanvragen en vergunningen vindt u in het advertentieblad of onder bekendmakingen. Let op: de publicatiedatum mag niet meer dan zes weken geleden zijn. Na deze zes weken kunt u de vergunning en tekening alleen nog opvragen uit het archief. Voor het inzien van ter inzage liggende stukken moet u een aanvraag doen. Een aanvraag doet u online via het formulier 'nieuwe aanvraag of vergunning inzien'. U ontvangt de gevraagde stukken binnen drie werkdagen per mail. U kunt de stukken niet aan de publieksbalie komen inzien. Nieuwe aanvraag of vergunning inzien Bouwtekeningen opvragen van bestaand bouwwerk (uit archief) Bouwtekeningen van bestaande bouwwerken worden opgeslagen in ons archief. U kunt deze stukken online opvragen. Gebruik hiervoor de knop 'Bouwtekening opvragen'. Bouwtekening opvragen als burger Bouwtekening opvragen als organisatie Wat kost het? Reeds digitaal beschikbare informatie is gratis. Meer informatie Heeft u nog vragen? Vul het contactformulier in of bel met 14 0115.
- Bron: Terneuzen (Gemeente)
- 2025-01-07
- Materiaal voor evenement huren
Voor een evenement kunt u materiaal lenen van de gemeente. Hier zijn kosten aan verbonden. Goederen die geleend kunnen worden zijn bijvoorbeeld: Vlaggenmasten Vlaggen Podiumwagen (Podium) Dranghekken Containers Muziek kiosk (muziektent) Hoe kan ik materiaal huren van de gemeente? U kunt een aanvraag voor materiaal doen door de kostenberekening in te vullen en deze als bijlage toe te voegen bij het contactformulier. Gebruik de knop 'Aanvraag indienen'. Aanvraag indienen Heeft u nog vragen? Vul het contactformulier in.
- Bron: Terneuzen (Gemeente)
- 2025-01-15
- Subsidie voor verenigingen
Een subsidie is een financiële bijdrage van de gemeente voor de organisatie van bepaalde activiteiten. Subsidie aanvragen of verantwoorden als burger Subsidie aanvragen of verantwoorden als organisatie Soorten subsidies We maken onderscheid tussen: eenmalige subsidies subsidies die we een aantal jaren achter elkaar beschikbaar stellen (de zogenaamde periodieke subsidies). Wanneer aanvragen? Eenmalige subsidies moet u uiterlijk drie maanden voordat de activiteit plaatsvindt aanvragen. De zogenaamde periodieke subsidies moet u vóór 1 september van het jaar voorafgaand aan het subsidiejaar aanvragen. Welke stukken moeten er bij de subsidieaanvraag? Bij de een eerste/nieuwe subsidieaanvraag moet u toevoegen: activiteitenplan begroting van uitgaven en inkomsten Als we nog meer gegevens nodig hebben voor de beoordeling van de aanvraag, dan vragen we die bij u op. Hoe aanvragen? Een subsidieaanvraag of verantwoording kunt u online indienen. Maak uw keuze uit de knoppen 'Subsidie aanvragen of verantwoorden'. Vergeet niet bij de subsidieaanvraag de gevraagde en bijbehorende stukken als bijlage toe te voegen. Het formulier is namelijk geen subsidieaanvraagformulier, maar kunt u beschouwen als een (lege) digitale envelop. U kunt subsidie aanvragen met Digid of door middel van e-herkenning. In het volgende filmpje staat informatie over e-herkenning en hoe u dit aanvraagt. 10 december 2020, YouTube filmpje, 2:23 Subsidiegrondslag dorpsfeesten Onder een dorpsfeest verstaan we, een feest georganiseerd voor en door inwoners van een kern of dorp. De toegang is altijd gratis. Onderdeel van een dorpsfeest zijn vaak een braderie, kraampjesmarkt, kermisattracties en optredens. We subsidiëren dorpsfeesten in elk van onze 14 kernen. Kernen Axel Biervliet Hoek Koewacht Overslag Philippine Sas van Gent Sluiskil Spui Terneuzen Westdorpe Zaamslag Zandstraat Zuiddorpe Bedrag Voor dorpsfeesten geldt een subsidiegrondslag van een vast bedrag per kern en een bedrag per inwoner per kern van € 0,10. Eendaags evenement: vast bedrag van € 1.500 + € 0,10 per inwoner. Twee- en/of meerdaagse evenementen: vast bedrag van € 2.500 + € 0,10 per inwoner. Als inwoneraantal van de betreffende kern hanteren we het aantal inwoners per 1 januari van het jaar voorafgaand aan het jaar waarop de subsidieaanvraag betrekking heeft. Voorwaarden Het dorpsfeest heeft geen commerciële doeleinden De aanvrager is een stichting of vereniging Het dorpsfeest is voor iedereen toegankelijk en beperkt zich niet tot inwoners van die kern Organisaties kunnen desgevraagd gratis gebruik maken van een mobiel podium van de gemeente Terneuzen. Subsidiegrondslag jeugdsport Voor jeugdsportsubsidie geldt de volgende grondslag: Buitensportverenigingen bedrag van € 4,75 per jeugdlid per jaar Binnensportverenigingen die gebruik maken van een accommodatie van onze gemeente basisbedrag van € 100,00 per jaar bedrag van € 3.50 per jeugdlid per jaar 25% subsidie in de kosten voor zaalhuur voor jeugdleden Binnensportverenigingen die geen gebruik maken van een accommodatie van onze gemeente basisbedrag van € 95,00 per jaar bedrag van € 3,30 per jeugdlid per jaar 23,75% subsidie in de kosten voor zaalhuur voor jeugdleden Zwemverenigingen die gebruik maken van een accommodatie van onze gemeente basisbedrag van € 500,00 per jaar bedrag van € 5,00 per jeugdlid per jaar 15% subsidie in de kosten voor zwembadhuur voor jeugdleden Zwemverenigingen die geen gebruik maken van een accommodatie van onze gemeente basisbedrag van € 475,00 per jaar bedrag van € 4,75 per jeugdlid per jaar 14,25% subsidie in de kosten voor zwembadhuur voor jeugdleden Bij het subsidiebedrag in de kosten voor zaalhuur/zwembadhuur maken we onderscheid tussen verenigingen die een accommodatie huren van onze gemeente en verenigingen die geen gebruik maken van een accommodatie van onze gemeente. Voor een vereniging die gebruik maakt van een accommodatie van onze gemeente geldt als uitgangspunt het bedrag dat in 2018 aan huurkosten is betaald door die vereniging. Voor een vereniging die geen gebruik maakt van een accommodatie van onze gemeente hanteren we het bedrag aan werkelijke kosten aan zaal- of zwembadhuur over 2018. Een sport omschrijven we in dit kader als: een fysiek- (bijvoorbeeld voetbal) of denkspel (bijvoorbeeld schaken) dat op reglementaire wijze, in individueel- of in teamverband gespeeld kan worden. Sporten zijn meestal, activiteiten gebaseerd op fysieke beweging, gebruikmakend van karakteristieken als kracht, snelheid en behendigheid. Sporten als bijvoorbeeld duivensport vallen niet onder die begripsomschrijving. Subsidiegrondslag gehandicaptensport We hanteren voor de categorie G-sport een bedrag van € 54,00 per lid per jaar. Het aantal leden per 1 januari 2019 is leidend. Subsidiegrondslag scouting Voor activiteiten op het terrein van scouting geldt de volgende grondslag: Scouting een basisbedrag van € 1.900,00 een bedrag van € 9,50 per lid een bijdrage in de huisvestingskosten van 14.25% Subsidiegrondslag jeugdgroepen (organisatie jeugdactiviteiten) Organisaties die wekelijks in ieder geval één activiteit organiseren: € 3.000 Organisaties die iedere twee weken in ieder geval één activiteit organiseren: € 2.500 Organisaties die maandelijks in ieder geval één activiteit organiseren: € 2.000 Bij organisaties die alleen een jeugdsoos openhouden geldt een bedrag van respectievelijk € 1.000 (wekelijks), € 750 (iedere twee weken) of € 500 (maandelijks). In het geval van een 100 procent vergoeding in de huisvestingskosten gelden de volgende bedragen: Organisaties die wekelijks in ieder geval één activiteit organiseren: € 1.500 Organisaties die iedere twee weken in ieder geval één activiteit organiseren: € 1.250 Organisaties die maandelijks in ieder geval één activiteit organiseren: € 1.000 De subsidiemogelijkheid bestaat alleen voor (vrijwilligers)organisaties die zich specifiek richten op de organisatie van activiteiten voor jongeren (waaronder kinderen). Subisidiegrondslag kinderactiviteiten (waaronder speelweken) Organisaties die wekelijks in ieder geval één activiteit organiseren: € 3.000 Organisaties die iedere twee weken in ieder geval één activiteit organiseren: € 2.500 Organisaties die maandelijks in ieder geval één activiteit organiseren: € 2.000 Organisaties die jaarlijks pakket van minimaal 5 incidentele activiteiten organiseren: € 1.250 In het geval van een 100 procent vergoeding in de huisvestingskosten of wanneer er door de organisatie al een ander subsidiebedrag van onze gemeente wordt verkregen gelden de volgende bedragen: Organisaties die wekelijks in ieder geval één activiteit organiseren: € 1.500 Organisaties die iedere twee weken in ieder geval één activiteit organiseren: € 1.250 Organisaties die maandelijks in ieder geval één activiteit organiseren: € 1.000 Organisaties die jaarlijks pakket van minimaal 5 incidentele activiteiten organiseren: € 750 De subsidiemogelijkheid bestaat alleen voor (vrijwilligers)organisaties die zich specifiek richten op de organisatie van activiteiten voor kinderen (en jongeren). Subsidiegrondslag kunstbevordering Voor activiteiten op het terrein van ‘Kunstbevordering’ geldt de volgende grondslag: Muziekgezelschappen Als een muziekgezelschap gebruik maakt van een andere accommodatie dan een multi-functionele welzijnsaccommodatie, geldt het in kolom A vermelde basisbedrag. Als een muziekgezelschap voor haar (wekelijkse) repetities gebruik maakt van een multifunctionele welzijnsaccommodatie, geldt het in kolom B vermelde basisbedrag. Onder multifunctionele welzijnsaccommodatie verstaan we een accommodatie die voor dat doel met financiële steun van onze gemeente is gerealiseerd, en/of als zodanig door onze gemeente wordt gesubsidieerd. Basisbedrag per zelfstandige eenheid A B Vereniging met één zelfstandige eenheid € 833 € 916 Vereniging met twee zelfstandige eenheden € 1.243 € 1.367 Vereniging met drie zelfstandige eenheden € 1.560 € 1.716 Bedrag per bespeeld instrument ter dekking van de afschrijvingskosten voor jeugdleden (*) € 150 € 150 Bedrag per bespeeld instrument ter dekking van de afschrijvingskosten voor niet-jeugdleden € 76 € 76 (*) Een jeugdlid is een lid dat op de peildatum 1 januari jonger is dan 19 jaar. We hanteren in dit geval de ledenaantallen zoals die golden op 1 januari 2019. Waarom zit er verschil in de subsidiebedragen? We doen dit om het gebruik van de multifunctionele welzijnsaccommodaties zo veel mogelijk te stimuleren. Als een vereniging die nu gebruikt maakt van een andere accommodatie dan een multifunctionele welzijnsaccommodatie, in 2022 besluit om, voor zo ver mogelijk, alsnog gebruik te maken van een multifunctionele welzijnsaccommodatie, verhogen we het basisbedrag alsnog met 10% voor de duur van de resterende (subsidie)periode. Met ingang van het jaar 2017 maken we bij muziekgezelschapen bij het bedrag per bespeeld instrument (= actief lid) onderscheid tussen jeugdleden en niet-jeugdleden. Voor jeugdleden hanteren we een hoger bedrag, te weten € 150,00. Dit, omdat de kosten die een muziekgezelschap voor jeugdleden maakt, hoger zijn in verband met de opleiding van jeugdleden. Dans- en toneelverenigingen basisbedrag: € 238,00 bedrag per lid: € 24,00 We hanteren ook hier het ledenaantal per 1 januari 2019. Verenigingen / organisaties werkzaam op het gebied van fotografie, tekenkunst, beeldende kunst, film /video en multimedia, behoren niet tot het terrein van amateurkunstbeoefening, zoals boven omschreven. Dit vanwege het individuele karakter van deze kunstuitingen. Aanvragen voor het verzorgen van eenmalige en/of jaarlijkse uitvoeringen, concerten en optredens, komen niet voor subsidie aanmerking. Bij de subsidiëring van muziekgezelschappen geldt de voorwaarde dat zij jaarlijks, indien gevraagd, minimaal twee openbare optredens in het kader van volksfeesten en herdenkingen gratis dienen te verzorgen. Bijvoorbeeld bij de viering van Koningsdag, Sinterklaas, Dodenherdenking en Bevrijdingsdag. Organisaties met een Zeeuws-Vlaams karakter Organisaties met een Zeeuws-Vlaams karakter ontvangen een basisbedrag naar rato van het aantal Terneuzense leden dat lid is van de organisatie. Het aantal leden per 1 januari 2019 is leidend. Subsidiegrondslag podiumprogrammering Voorwaarden: Subsidie wordt enkel verstrekt voor de organisatie van jaarlijks terugkerende podium-programmeringen waar met enige regelmaat (bijvoorbeeld maandelijks) podiumactiviteiten uit voortkomen op het gebied van muziek, theater, dans of literatuur. Aanbieders van podiumkunsten in de gemeente Terneuzen waar momenteel andere afspraken op het gebied van subsidiëring/ondersteuning voor gelden kunnen geen aanspraak maken op subsidie uit dit deelterrein. Er dient een concreet bedrag aangevraagd te worden. De activiteiten worden op vrijwillige basis georganiseerd. Criteria: Bij de beoordeling van de subsidieaanvragen worden de onderstaande aspecten beoordeeld: De aard, variëteit en kwalitet van de activiteit(en). Voor nieuwe aanvragen is er speciale aandacht voor moderne en vernieuwende kunst- en cultuurvormen. Soortgelijk aanbod in de regio (dit criterium geldt enkel voor nieuwe aanvragen). De noodzaak tot subsidiëring voor het plaatsvinden van de activiteit. Subsidie wordt enkel toegekend aan activiteiten met een realistische begroting en activiteiten die ondanks het verwerven van de mogelijke andere financieringsbronnen geen sluitende begroting hebben. Subsidiegrondslag culturele evenementen Voorwaarden: We verstrekken alleen subsidie aan meerjarige publieksgerichte evenementen met een hoofdzakelijk lokale of regionale uitstraling die zich geheel of voor het subsidie aangevraagde deel richten op kunst en cultuur (muziek, toneel, theater, beeldende kunsten, podiumkunsten, dans). U moet een concreet bedrag aanvragen. U moet de activiteiten op vrijwillige basis organiseren. Criteria: Bij de subsidieaanvragen beoordelen we de volgende aspecten: De aard en kwaliteit van de activiteit(en). Voor nieuwe aanvragen is er speciale aandacht voor moderne en vernieuwende cultuurvormen. Soortgelijk aanbod in de regio (dit criterium geldt enkel voor nieuwe aanvragen). De noodzaak tot subsidiëring voor het plaatsvinden van de activiteit. We kennen alleen subsidie toe aan activiteiten met een realistische begroting. En aan activiteiten die ondanks het verwerven van mogelijke andere financieringsbronnen geen sluitende begroting hebben. Sudsidiegrondslag incidentele culturele activiteiten Voorwaarden: We verstrekken alleen subsidie voor incidentele activiteiten op het gebied van kunst en cultuur. U moet een concreet bedrag aanvragen. U moet de activiteiten op vrijwillige basis organiseren. De maximale bijdrage uit het deelterrein incidentele culturele activiteiten bedraagt € 3.000,00. Organisaties waar de gemeente Terneuzen al een subsidierelatie mee heeft op het terrein van kunstbevordering komen niet in aanmerking voor subsidie. Algemene criteria: De aard en kwaliteit van de activiteit(en). Er is speciale aandacht voor moderne en vernieuwende kunst- en cultuurvormen. Soortgelijk aanbod in de regio. De nodzaak tot subsidiëring voor het plaatsvinden van de activiteit. We kennen alleen subsidie toe aan activiteiten met een realistische begroting. En aan activiteiten die ondanks het verwerven van mogelijke andere financieringsbronnen geen sluitende begroting hebben. Subsidiegrondslag culturele activiteiten dorps- en gemeenschapshuizen Alleen dorps- of gemeenschapscentra met een podiumfunctie komen in aanmerking voor een subsidie op dit deelterrein. Wijkcentra komen niet in aanmerking voor een subsidie op dit terrein. We stellen alleen subsidie beschikbaar voor de organisatie van activiteiten op het gebied van kunst en cultuur door het dorps- of gemeenschapshuis in dat dorps- of gemeenschapshuis. Het gratis beschikbaar stellen van de zaal of faciliteiten voor door anderen te organiseren activiteiten is in dit kader niet subsidiabel. Voor het aanvragen van een subsidie in dit kader moet u een activiteitenplan plus begroting van de desbetreffende activiteiten indienen. Uit het activiteitenplan moet blijken welke specifieke culturele activiteiten u gaat organiseren. De begroting laat de verschillende kosten- en inkomstenposten per activiteit zien. Het jaarlijkse daartoe vastgestelde budget geldt als subsidieplafond. Aanvragen die volledig zijn behandelen in volgorde van ontvangst door de gemeente. We kennen alleen subsidie toe voor de organisatie van activiteiten die ondanks het verwerven van mogelijke andere financieringsbronnen geen sluitende begroting hebben. Subsidiebedragen worden incidenteel en als maximaal bedrag beschikbaar gesteld. Ter verantwoording van het subsidie moet u een activiteitenverslag en een financieel verslag van de georganiseerde culturele activiteiten indienen. Uit het activiteitenverslag moet blijken welke culturele activiteiten u heeft georganiseerd. Uit het financieel verslag moeten de verschillende kosten- en inkomstenposten per activiteit blijken. Regeling jubilieumbijdragen Voor het beschikbaar stellen van bijdragen voor jubilea van organisaties hanteren we de volgende Regeling jubileumbijdragen: a. organisatie van een op de bevolking gerichte extra activiteit of wat uitgebreidere reguliere activiteit in het kader van het jubileum 10-jarig jubileum: € 750,00 25-jarig jubileum: € 1.000,00 50-jarig jubileum: € 1.500,00 75-jarig jubileum: € 2.000,00 100-jarig jubileum en meer: € 2.500,00 b. jubileum meerdaagse evenementen op het terrein van cultuur en sport 10-jarig jubileum: € 1.500,00 25-jarig jubileum: € 2.000,00 50-jarig jubileum: € 3.000,00 75-jarig jubileum: € 4.000,00 100-jarig jubileum en meer: € 5.000,00 De aanvragende jubilerende organisatie moet gevestigd zijn in de gemeente Terneuzen. Én de activiteiten van de organisatie dienen voornamelijk gericht te zijn op de inwoners van de gemeente Terneuzen. Organisaties komen in aanmerking voor een eenmalige bijdrage voor de viering van een jubileum van 10 jaar, 25 jaar en veelvouden van 25 jaar. De bijdrage heeft de vorm van een vast bedrag. We stellen jubilerende organisaties uit slechts één van de hiervoor genoemde categorieën een bijdrage beschikbaar. De beschikbaarstelling van een bijdrage uit categorie b is alleen van toepassing in het geval van een jubileum van een evenement dat plaatsvindt in de gemeente Terneuzen. Het gaat om wat grotere (niet-commerciële) evenementen op het terrein van cultuur en sport. Hierbij is het criterium dat het gaat om meerdaagse evenementen. Hiertoe rekenen we wel de zogenaamde dorpsfeesten, maar niet de activiteiten die vallen onder de noemer volksfeesten. Van een jubileumbijdrage kan alleen sprake zijn als het gaat om een aanvullend jubileumprogramma boven op het reguliere programma van het evenement. Een eenmalig evenement dat in het kader van een jubileum van een organisatie wordt georganiseerd komt niet in aanmerking voor een bijdrage uit categorie b; in dat geval is de beschikbaarstelling van een bijdrage uit categorie a aan de orde. De regeling is alleen bestemd voor organisaties uit het zogenaamde maatschappelijk middenveld. Een organisatie met een commercieel belang komt niet in aanmerking voor een bijdrage. Regeling deskundigheidsbevordering en kadervorming vrijwilligers Voor een (incidenteel) subsidie op grond van deze regeling komen in principe alleen vrijwilligersorganisaties in aanmerking die gevestigd zijn in de gemeente Terneuzen. Én die activiteiten organiseren met een algemeen maatschappelijk belang en daarvoor een subsidierelatie met de gemeente Terneuzen hebben of zouden kunnen hebben. Het subsidie bestaat uit een vergoeding van 100 procent van de cursuskosten en boekengeld/materiaalkosten. Door de deelnemers te maken reiskosten zijn niet subsidiabel. Beroepsopleidingen of opleidingen die gericht zijn op of kunnen leiden tot een betaalde functie zijn uitgesloten van subsidiëring op grond van deze regeling. De subsidieaanvraag moet worden ingediend door de vrijwilligersorganisatie waartoe de vrijwilliger(s) behoort/behoren. In de aanvraag moet de relatie worden aangegeven tussen de deskundigheidsbevordering en de verbetering van de vaardigheden bij het door de vrijwilliger(s) verrichten van werkzaamheden voor die vrijwilligersorganisatie. Op de aanvraag is de algemene subsidieverordening van de gemeente van toepassing. De verantwoording van het subsidie dient te bestaan uit een bewijs dat de deskundigheids-bevordering (dan wel kadervorming) daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
- Bron: Terneuzen (Gemeente)
- 2025-01-07
- Loterij
U kunt een loterijvergunning aanvragen als u aan de volgende voorwaarden voldoet: De opbrengst van de loterij moet gaan naar een doel van algemeen belang. U moet dan denken aan: sport, maatschappelijk welzijn, cultuur gezondheidszorg of ontwikkelingswerk. Het mag dus geen loterij zijn voor vergroting van de naamsbekendheid van een product of winkel. Of voor een studiebeurs voor een individu. Minimaal 50 procent van de bruto opbrengst moet naar het goede doel gaan. De feitelijke uitgaven mogen niet hoger zijn dan 50 procent van de opbrengst van de verkochte loten. De totale waarde van de prijzen mag niet meer zijn dan 40 procent van de bruto-opbrengst van de verkochte loten. Loterijvergunning aanvragen als burger Loterijvergunning aanvragen als organisatie Wanneer heeft u geen vergunning nodig? U heeft geen vergunning nodig als: De loterij niet voor publiek is opengesteld; De loterij binnen een bedrijf of familie georganiseerd wordt. En deelname alleen open staat voor medewerkers en/of familieleden; Het om een kansovereenkomst gaat van een levensverzekering (met inachtneming van de wettelijke bepalingen in kwestie). Prijzengeld minder dan € 4500,-? Is het prijzenpakket minder waard dan € 4500,-? Dan moet u een loterijvergunning aanvragen bij de gemeente. Klik op de knop 'loterijvergunning aanvragen'. U heeft hiervoor DigiD nodig of eHerkenning voor bedrijven. De kosten voor het in behandeling nemen van de aanvraag zijn € 25,80. Doe uw aanvraag minimaal acht weken van te voren. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met team Vergunningen en Handhaving, tel 14 0115. Prijzengeld meer dan € 4500,-? Is het prijzenpakket meer waard dan € 4500,-? Dan moet u een vergunning aanvragen bij het ministerie van Veiligheid en Justitie. Kijk op de website van de Kansspelautoriteit voor meer informatie. Meer informatie Heeft u nog vragen? Vul het contactformulier in of bel met team Vergunningen en Handhaving, tel 14 0115.
- Bron: Terneuzen (Gemeente)
- 2024-12-23
- Rijbewijs en gezondheidsverklaring
U kunt uw rijbewijs online aanvragen, of u kunt bij ons aan de balie langskomen. Op deze pagina leggen wij uit wanneer u een online aanvraag kunt doen, en wanneer u een afspraak aan de balie moet maken. Onder het kopje 'Hoe kan ik mijn rijbewijs aanvragen of verlengen' vindt u wat u moet doen als u uw rijbewijs online wilt aanvragen. En wat u moet doen als u uw rijbewijs aan de balie wilt aanvragen. Eerst een gezondheidsverklaring nodig? Soms heeft u eerst een gezondheidsverklaring nodig voordat u uw rijbewijs kunt aanvragen. Een gezondheidsverklaring kunt u regelen via het CBR. Lees meer hierover op de webpagina gezondheidsverklaring. Rijbewijs online aanvragen In de volgende gevallen kunt u uw rijbewijs online aanvragen: U heeft al een Nederlands rijbewijs dat (bijna) is verlopen en u wilt het rijbewijs verlengen. Dit mag ook een rijbewijs zijn met enkel de AM-categorie. U heeft al een Nederlands rijbewijs en u wilt een categorie toevoegen. Bijvoorbeeld als u voorheen een AM-rijbewijs (brommer) had en nu ook uw B-categorie (personenauto) heeft gehaald. U heeft een goedgekeurde gezondheidsverklaring en u wilt het rijbewijs verlengen. Rijbewijs online aanvragen Rijbewijs aan de balie aanvragen In de volgende gevallen kunt u uw rijbewijs niet online aanvragen en moet u aan de balie langskomen: U vraagt voor de eerste keer een rijbewijs aan. U bent uw rijbewijs kwijt of het rijbewijs is gestolen. Meer informatie hierover vindt u onder het kopje 'Verlies of diefstal' op deze pagina. U heeft een buitenlands rijbewijs en u wilt dit omwisselen voor een Nederlands rijbewijs. Afspraak maken Hoe kan ik mijn rijbewijs aanvragen of verlengen? Online De informatie die u nodig heeft voor het online aanvragen van uw rijbewijs vindt u in de tekst hieronder. Hoe online aanvragen? Laat een pasfoto maken bij een erkende fotograaf. In de locatiewijzer van de RDW vindt u alle erkende fotografen bij u in de buurt. De fotograaf stuurt uw digitale pasfoto en handtekening door naar de RDW. Doe een aanvraag via www.rdw.nl/rijbewijsverlengen. Hiervoor heeft u de DigiD-app (met ID-check) nodig. U betaalt de kosten via IDEAL. Na twee werkdagen krijgt u per e-mail bericht van de RDW dat u uw nieuwe rijbewijs kunt afhalen aan de publieksbalie. Erkende fotografen vinden In de locatiewijzer van de RDW vindt u alle erkende fotografen bij u in de buurt. Is er geen vakfotograaf bij u in de buurt, dan kunt u contact opnemen met de RDW. De gemeente heeft namelijk geen rol in het aanstellen van vakfotografen. Kosten Bij de fotograaf betaalt u de kosten voor de pasfoto en het verwerken van de handtekening. Bij de online aanvraag betaalt u € 52,10 voor uw nieuwe rijbewijs. Ophalen Na twee werkdagen kunt u na 12.00 uur uw nieuwe rijbewijs ophalen. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken. U neemt uw oude rijbewijs en identificatie mee (paspoort, Id kaart of rijbewijs). Het oude rijbewijs levert u in en u krijgt het nieuwe mee. Balie De informatie die u nodig heeft als u aan de balie langs wilt komen vindt u in de tekst hieronder. Hoe aan de balie aanvragen? Kom persoonlijk aan de publieksbalie in Terneuzen. U moet het rijbewijs zelf aanvragen en ophalen. U kunt niet iemand anders machtigen. Maak een afspraak voordat u langskomt. Meenemen een geldig identiteitsbewijs (paspoort, Nederlandse Identiteitskaart of vreemdelingendocument); 1 actuele kleurenpasfoto. De vakfotograaf kent de vereisten voor een pasfoto; uw huidige rijbewijs; geld, u betaalt het rijbewijs bij de aanvraag met uw pinpas of contant; ben je onder de 18 jaar, dan heb je een geregistreerde begeleiderpas nodig. Meer informatie vindt u op 2todrive. Kosten De kosten voor een nieuw rijbewijs zijn € 52,10. Ophalen Na vijf werkdagen kunt u na 12.00 uur uw nieuwe rijbewijs ophalen. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken. U neemt uw oude rijbewijs en identificatie mee (paspoort, Id kaart of rijbewijs). Het oude rijbewijs levert u in en u krijgt het nieuwe mee. Video met uitleg over online verlengen Bekijk onderstaande video van de RDW met uitleg over het online verlengen van een rijbewijs. 1 mei 2023, YouTube filmpje, 1:42 Snel nodig? Doe een spoedaanvraag Heeft u uw rijbewijs snel nodig? Doe dan een spoedaanvraag. Vraag het rijbewijs vóór 14.00 uur aan bij de publieksbalie. De wachttijd is dan maximaal twee werkdagen. Voor een spoedaanvraag moet u wel meer betalen. De extra kosten voor deze spoedprocedure zijn € 39,65. Verlies of diefstal Bent u uw rijbewijs kwijt of is het gestolen. Registreer dan het verlies of diefstal bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Let op! U kunt deze registratie niet meer terug draaien. Bij vermissing hoeft u geen Nederlands proces-verbaal mee te nemen aan de balie. U moet wel een geldig legitimatiebewijs meenemen. U maakt bij ons een afspraak voor Rijbewijs (verlies / diefstal). Het nieuwe rijbewijs heeft dezelfde vervaldatum als uw oude rijbewijs. Valt u in de categorie dat u gekeurd moet worden? U hoeft bij vermissing of diefstal geen keuring te doen. Gezondheidsverklaring Soms is het verplicht om eerst een gezondheidsverklaring te regelen voordat u uw rijbewijs aanvraagt. Het gaat om de volgende situaties: u gaat rijexamen doen; uw rijbewijs verloopt op of na uw 75e verjaardag; u heeft een medische beperking; u heeft een rijbewijs nodig voor vrachtwagen of bus. Een gezondheidsverklaring regelt u via het Centraal Bureau voor Rijvaardigheid (CBR). Omwisseling buitenlands rijbewijs of vakbekwaamheidsdocument Een geldig buitenlands rijbewijs kunt u omwisselen als u in Nederland woont. Alle informatie hierover staat op de website van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Ook vindt u op deze website informatie voor het omwisselen van een buitenlands vakbekwaamheidsdocument. Wilt u uw buitenlands rijbewijs bij ons omwisselen, maak hiervoor dan een afspraak. Uw rijbewijs moet u bij ons achterlaten zodat wij het kunnen opsturen naar de RDW. Het kan enkele weken duren voordat u uw nieuwe rijbewijs bij ons kunt ophalen. U ontvangt hierover bericht van de RDW. U maakt zelf de keuze of u blijft rijden tijdens de aanvraag. U mag in een voertuig rijden als u hiervoor een geldig rijbewijs heeft. Wordt u als bestuurder door de politie gestopt, dan moet u uw rijbewijs kunnen laten zien. De politie kan een boete geven als u dit niet kunt. De kans dat de politie u stopt is klein als u zich aan de verkeersregels houdt. Gebeurt dit toch (bijvoorbeeld bij een verkeerscontrole)? Dan kan de politie bij ons navragen of er een omwisselingsaanvraag is gedaan en of u een geldig rijbewijs heeft ingeleverd. De kans op een boete is daarom klein, maar wel aanwezig. Het is aan u om dit risico wel of niet te nemen. Heeft u een geldig rijbewijs en een verzekering afgesloten? Dan bent u gewoon verzekerd. Ook al kunt u het rijbewijs op dat moment niet laten zien. Neem voor meer informatie contact op met uw verzekeraar. Voorkom fraude met een kopie van uw identiteitsbewijs Organisaties vragen soms om een kopie van uw identiteitsbewijs. Die kopieën worden vaak goed bewaard, maar niet altijd. Met een kopie van uw identiteitsbewijs kunnen oplichters een online bankrekening openen of een telefoonabonnement afsluiten. Maak kopieën van uw ID-bewijs onbruikbaar voor oplichters. Of gebruik hiervoor de KopieID app. Meer informatie Code 95 op het rijbewijs Bromfietsrijbewijs Categorie T op het rijbewijs Geldigheid rijbewijs More information about a driving licence
- Bron: Terneuzen (Gemeente)
- 2024-12-19
- Parkeerabonnement garage Theaterplein / Oostkolk / Schuttershof
In Terneuzen zijn drie ondergrondse parkeergarages: de Oostkolk, het Theaterplein en het Schuttershof. U kunt 24 uur per dag de garages in- en uitrijden. In de garage Oostkolk en Theaterplein moet u betalen van 09:00 tot 24:00 uur. In de garage Schuttershof moet 24 uur worden betaald. In de garages kan achteraf worden betaald. Voor de parkeergarages kunt u een abonnement aanvragen. U kunt dan met een speciale pas de parkeergarage inrijden. Voor deze pas moet u € 50,00 borg betalen. U ontvangt uw borg retour bij inlevering van een onbeschadigde pas. Het aanvragen van een abonnement kunt u online doen. Door in te loggen met DigiD kunt u het abonnement aanvragen en de leges betalen via iDeal. Wilt u uw abonnement verlengen? Houd uw oude pas dan bij de hand. Abonnement aanvragen Kosten In 2025 kost een abonnement in de parkeergarage: Jaarabonnement: € 604,00 Maandabonnement: € 50,30 Borg voor inrijpasje: € 50,00 De aanvraag, verlenging of wijziging van het abonnement voor een parkeergarage verwerken wij binnen twee werkdagen. Straatvergunning omwisselen voor parkeergarage? Woont u in het vergunningszonegebied en heeft u een of twee parkeervergunning(en) om op straat te parkeren? Dan kunt u deze omwisselen voor een of twee parkeervergunning(en) in de parkeergarages. U betaalt dan het bewonerstarief van € 179,00 per jaar per vergunning. Woont u in een nieuwbouwwoning die is opgeleverd na 28 september 2023? Dan heeft u recht op een abonnement per adres voor de parkeergarages. U betaalt dan het bewonerstarief van € 179,00 per jaar. Voor het aanvragen van een abonnement voor de parkeergarages tegen het bewonerstarief, kunt u mailen met parkeren@terneuzen.nl of bel 0115 - 455 490. Abonnementspas verloren Bent u de originele abonnementspas verloren? Dan kunt u bellen met 0115 - 455 490 of doe een melding via het contactformulier. U moet dan een nieuwe abonnementspas aanschaffen. Het parkeerabonnement wordt overgezet. Waar zijn de parkeergarages? Parkeergarage Oostkolk De Blokken 21 4531 GN Terneuzen Parkeergarage Schuttershof Verlengde van Steenbergenlaan 29 4537 BB Terneuzen Parkeergarage Theaterplein Westkolkstraat 1 4531 AV Terneuzen Meer informatie Heeft u nog vragen? Bekijk de Veel gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Vul het contactformulier in of bel met 0115 - 455 490.
- Bron: Terneuzen (Gemeente)
- 2024-12-20
- Parkeertarieven gemeente Terneuzen
h3 { font-size: 1.2em; } In het centrum van Terneuzen moet u betalen om te parkeren. Bekijk hier de lijst met een overzicht van locaties en kosten. Op deze plattegrond staat de indeling van de parkeerzones in de binnenstad van Terneuzen (pdf-bestand). Let op: In alle parkeergarages is de eerste twee uur parkeren gratis! In Terneuzen en Axel zijn blauwe zones. In de overige kernen kunt u gratis parkeren. Blauwe zones U kunt met een blauwe parkeerschijf maximaal twee uur aaneengesloten parkeren. In de blauwe zone in Terneuzen moet u een blauwe parkeerschijf gebruiken op maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 16:00 uur. In de blauwe zone in Axel moet u een blauwe parkeerschijf gebruiken op maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 18:00 uur. Betaald parkeren in Terneuzen Er zijn verschillende mogelijkheden om te parkeren in het centrum van Terneuzen: Ondergrondse parkeergarages Terneuzen heeft drie ondergrondse parkeergarages: Oostkolk (betaald parkeren maandag t/m zondag van 9.00 tot 24 uur), Theaterplein (betaald parkeren maandag t/m zondag van 9.00-24 uur) en Schuttershof (24 uur per dag betaald parkeren). In alle parkeergarages kan je de eerste twee uur gratis parkeren. Het tarief is € 0,14 per zes minuten en maximaal € 4 per dag. Bovengrondse parkeerplaatsen Op de bovengrondse betaalde parkeerplaatsen is het tarief € 0,16 per zes minuten en maximaal € 6 per dag. Betaald parkeren van maandag t/m zaterdag van 9.00-18.00 uur. Eventuele afwijkende tijden staan vermeld in het overzicht met locaties en kosten van de bovengrondse parkeerplaatsen. Parkeren op vergunninghoudersplaatsen U kunt parkeren op een vergunninghoudersplaats (zonenummer 45320). U betaalt dan via het belparkeren het hoge dagtarief van 20 euro. Meer informatie zie ook belparkeren. Wanneer kan ik gratis parkeren in Terneuzen? In alle parkeergarages kan je de eerste twee uur gratis parkeren. Er kan voorlopig gratis geparkeerd worden op de bovengrondse parkeerplaats van de Binnenvaartweg in Terneuzen. Dit kan veranderen tijdens de bouw van de nieuwe sluis. Let op aanwijzingen hiervoor op de borden. Op zon- en feestdagen (inclusief koopzondagen) kunt in Terneuzen gratis parkeren op de bovengrondse betaalde parkeerplaatsen. Let op: uitzondering hierop is het vergunninghoudersgebied in Terneuzen (belparkeerzone 45320). Naast zon- en feestdagen kan er op een aantal extra dagen gratis geparkeerd worden op de bovengrondse betaalde parkeerplaatsen. In 2024 zijn deze dagen 27 januari, 24 februari, 6 april, 1 mei, 11 juli, 20 juli, 15 augustus, 7 september, 26 oktober, 1 november, 11 november en 30 november. Let op: uitzonderingen hierop zijn het vergunninghoudersgebied in Terneuzen (belparkeerzone 45320) en het Suikerplein in Sas van Gent (belparkeerzone 45340). Hier geldt altijd betaald parkeren, ook op zon- en feestdagen Op de parkeerplaats Dr. Buijzestraat (Medisch centrum Epicurus) kunt u het eerste uur gratis parkeren. U moet wel een kaartje halen bij de betaalautomaat. Meer informatie Heeft u nog vragen? Vul het contactformulier in of bel met 14 0115.
- Bron: Terneuzen (Gemeente)
- 2024-12-19