Zoekresultaat 11 - 20 van 20 resultaten

  • Externe link: Bijdrage voor sport of hobby

    Heeft u weinig of een laag inkomen en niet genoeg geld voor uw sport of hobby, vraag dan een extra bijdrage aan. U kunt ook een extra bijdrage aanvragen voor de sportclub of hobby van uw kind.  Bijdrage voor kinderen tot en met 17 jaar Er zijn 2 fondsen waar u extra geld kunt aanvragen voor uw kind: Het Jeugdfonds Sport en Cultuur is er voor kinderen die een financiële bijdrage kunnen krijgen voor bijvoorbeeld contributie, lesgeld of sportkleding Via meedoenhbel.nl kunt u ook een bijdrage aanvragen voor de sport of hobby van uw kind. Meedoen HBEL is onderdeel van Maatschappelijke Zaken. Maatschappelijk Zaken is er voor de inwoners van Huizen, Blaricum, Eemnes en Laren Bijdrage voor volwassenen vanaf 18 jaar Via het Volwassenenfonds kunt u een bijdrage aanvragen voor de sportclub of contributie van de sportclub. Het Volwassenenfonds  betaalt de contributie of het lesgeld rechtstreeks aan de sportclub. Ook vergoedt het fonds materialen of kleding als u die nodig heeft. De bijdrage is maximaal € 325 per jaar per volwassene. Meer informatie en aanvragen via belsportiefengezond.nl

  • Externe link: Spandoeken plaatsen

    Vraag een vergunning aan als u spandoeken in de gemeente wilt plaatsen. U kunt voor maximaal 2 spandoeken een vergunning aanvragen voor een periode van maximaal 2 weken.  U heeft DigiD nodig voor het aanvragen van een vergunning.  Vergunning aanvragen Wij proberen uw aanvraag binnen 5 werkdagen af te handelen. Goed om te weten Voor spandoeken in de gemeente zijn vaste locaties aangewezen:  •    Vlakbij de Werf  •    Wakkerendijk Een medewerker van de gemeente hangt de spandoeken op. De spandoeken moeten van luchtdoorlatend materiaal zijn. Het maximumformaat van een spandoek is 4 bij 1 meter. U mag geen spandoeken plaatsen die reclame voor uw (commerciële) bedrijf maken. Kosten Het tarief voor het in behandeling nemen van uw aanvraag € 117,90. Contact Heeft u vragen of wilt u meer informatie, neem dan contact op met de gemeente via telefoonnummer 14 035.

  • Externe link: Identiteitskaart aanvragen

    Een identiteitskaart (ID-kaart) vraagt u persoonlijk aan bij de gemeente. Vraagt u een identiteitskaart aan voor uw kind, dan moet uw kind ook aanwezig zijn. Voor het aanvragen van een ID-kaart maakt u een afspraak.  Meenemen Uw huidige ID-kaart. Als u een ID-kaart én een paspoort heeft, neemt u ze allebei mee. Ook als ze niet meer geldig zijn 1 officiële kleurenpasfoto die niet ouder is dan 6 maanden en voldoet aan de officiële eisen voor een pasfoto Kinderen tot 12 jaar hebben toestemming van beide ouders nodig. Vul het online toestemmingsformulier in. U heeft hier DigiD voor nodig Afspraak maken Ophalen ID-kaart  U kunt uw ID-kaart na 5 werkdagen tijdens openingstijden ophalen bij de BEL Combinatie in Eemnes. U hoeft geen afspraak te maken. ID-kaart kwijt of gestolen Als uw ID-kaart kwijt bent of deze is gestolen dan hoeft u niet eerst naar de politie. U kunt bij de gemeente een verklaring van verlies of diefstal ondertekenen. Ook als u uw ID-kaart in het buitenland bent kwijtgeraakt. Vermissing ID-kaart melden. U heeft DigiD nodig om u gestolen of kwijtgeraakte ID-kaart te melden.  Met spoed een ID-kaart nodig Maak voor 15.00 uur een afspraak als u met spoed een ID-kaart nodig heeft. U kunt de ID-kaart de volgende dag ophalen. U betaalt extra kosten voor het aanvragen van een ID-kaart met spoed.  Let op: vraagt u tussen 24 en 30 september met spoed een ID-kaart aan dan is de levertijd langer dan normaal. Op 30 september wordt er namelijk een nieuw model ID-kaart geintroduceerd. Dat gebeurt om de ID-kaart veilig en betrouwbaar te houden. Kosten   ID-kaart 18 jaar en ouder: € 78,50 (10 jaar geldig) ID-kaart jonger dan 18 jaar: € 42,35 (5 jaar geldig) Extra kosten voor het aanvragen met spoed € 59,10

  • Externe link: Afschrift burgerlijke stand

    Een afschrift of uittreksel uit de burgerlijke stand geeft informatie over iemands geboorte, huwelijk, geregistreerd partnerschap, echtscheiding of overlijden U kunt een afschrift burgerlijke stand alleen aanvragen als de gebeurtenis (zoals geboorte, huwelijk, echtscheiding etc.) plaats vond in de gemeente Eemnes. Voor het aanvragen van een afschrift burgerlijke stand heeft u DigiD nodig. Afschrift burgerlijke stand aanvragen Heeft u geen DigiD maak dan een afspraak om het afschrift burgerlijke stand bij de balie van het gemeentehuis aan te vragen. Iemand machtigen  U kunt iemand machtigen voor het opvragen van een afschrift burgerlijke stand. U moet een verklaring schrijven en daarin vermelden:   Uw persoonsgegevens  De reden waarvoor u het afschrift nodig heeft  Persoonsgegevens van degene die voor u het uittreksel komt halen  Uw handtekening  Datum van ondertekening  Naast de machtiging moet de gemachtigde een kopie van uw legitimatiebewijs en een eigen legitimatiebewijs kunnen tonen.    Kosten € 17,10 Wat is het verschil met Uittreksel Basisregistratie Persoonsgegevens (BRP) Een Uittreksel (afschrift) burgerlijke stand wordt vaak verward met een Uittreksel Basisregistratie Persoonsgegevens (BRP). In een Uittreksel Basisregistratie Persoonsgegevens (BRP) verklaart de gemeente dat u in die gemeente staat ingeschreven. U kunt een Uittreksel BRP alleen aanvragen bij de gemeente waar u nu staat ingeschreven. U bent advocaat of notaris Vraag het afschrift (uittreksel) online aan met eHerkenning. U moet voldoen aan deze voorwaarden: U bent bevoegd om de informatie aan te vragen U hebt de informatie nodig om uw werk uit te voeren

  • Externe link: Garantstelling of logiesvertrekking

    Komt iemand uit het buitenland bij u logeren en heeft deze persoon een visum voor Nederland nodig? Dan heeft uw bezoeker een garantstelling of logiesverstrekking van u nodig met daarop uw gelegaliseerde handtekening. Logiesverstrekking Kies voor logiesverstrekking als de persoon uit het buitenland zelf geld heeft om in het eigen onderhoud te kunnen voorzien. Garantstelling Kies voor garantstelling als iemand niet in het eigen onderhoud kan voorzien. U staat dan financieel garant voor eventuele kosten en schulden die uw bezoeker tijdens zijn of haar bezoek aan Nederland maakt. Een garantstelling of logiesverstrekking is maximaal 3 maanden geldig. Wat moet u doen Volg deze stappen: Vul het IND-formulier garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking in, maar onderteken het nog niet. Dit doet u tijdens de afspraak in het gemeentehuis Maak een afspraak met de gemeente  Nadat u bij de gemeente bent geweest stuurt u het ondertekende formulier naar uw bezoeker. Deze kan dan bij de Nederlandse ambassade of het Nederlands consulaat in eigen land een visum aanvragen Wat moet u weten Voor elk persoon die bij u verblijft, vult u een apart IND-formulier in Als u getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap heeft, dan moeten beide partners voor een garantstelling een handtekening komen zetten. Voor een logiesverstrekking is 1 gelegaliseerde handtekening nodig Kosten € 16,60  

  • Externe link: Overlijden doorgeven

    Meestal geeft de uitvaartondernemer bij de gemeente door dat iemand is overleden. Als nabestaande kunt u ook aangifte van overlijden doen.  Aangifte overlijden door uitvaartondernemer Als nabestaande kunt u persoonlijk aangifte van overlijden doen aan de balie van het BEL-kantoor. Maak een afspraak en neem mee: Verklaring van overlijden van arts of lijkschouwer (A-verklaring) Geldig identiteitsbewijs  Gegevens van de uitvaart Aangifte van overlijden moet binnen 6 dagen na het overlijden worden gedaan. Overlijdensakte De kosten zijn € 17,10. Overlijden of begraven in het buitenland Als iemand in het buitenland overlijdt geldt een andere procedure. Meer informatie vindt u op rijksoverheid.nl.

  • Externe link: Bewijs van Nederlanderschap

    Als u moet aantonen dat u de Nederlandse nationaliteit heeft, vraagt u een Bewijs van Nederlanderschap aan. Zoals bij een verhuizing naar het buitenland, voor een huwelijk of voor bepaalde beroepen. U krijgt een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP). Op het uittreksel staat uw nationaliteit. U vraagt het bewijs aan bij de gemeente waar u staat ingeschreven. Aanvragen kan online. U heeft DigiD nodig.  Bewijs van Nederlanderschap aanvragen Maak een afspraak als u geen DigiD heeft. Neem uw legitimatiebewijs mee. Na betaling krijgt u het bewijs mee.  Kosten € 16,60

  • Externe link: Handtekening legaliseren

    Moet u aantonen dat uw handtekening van u is? U kunt uw handtekening laten legaliseren. U zet dan bij de gemeente uw handtekening op het document. De gemeente bevestigt dat dit dezelfde handtekening is als die op uw identiteitsbewijs. Maak een afspraak voor het legaliseren van uw handtekening. Meenemen Geldig identiteitsbewijs Het document waar de legalisatie op moet komen te staan Een pinpas. De kosten betaalt u bij de aanvraag Afspraak maken Goed om te weten Legaliseren van een handtekening kan nodig zijn als: Een organisatie of bedrijf hier om vraagt (bijvoorbeeld overheid of ambassade) U een document moet opsturen waarvan u het origineel niet uit handen wilt geven U iemand uit het buitenland op bezoek krijgt en deze persoon heeft voor de visumaanvraag een garantstelling of logiesverstrekking nodig. Let op: de verklaring legaliseert alleen de handtekening. Niet de inhoud van het document dat u tekent. Kosten € 16,60

  • Externe link: Tweede paspoort

    Een tweede paspoort vraagt u aan als u landen bezoekt die met elkaar in conflict zijn of als uw paspoort voor visumaanvraag bij een ambassade ligt. U moet hier voor bewijsstukken aanleveren. Het tweede paspoort is 2 jaar geldig. Voor het aanvragen van een paspoort maakt u een afspraak. Voorwaarden U heeft de Nederlandse nationaliteit U staat ingeschreven in de gemeente Kinderen tot 18 jaar hebben toestemming van beide ouders (of gezaghebbende) nodig. U logt hiervoor in met uw eigen DigiD Meenemen Alle paspoorten en ID-kaarten als u die in uw bezit heeft. Ook als ze niet meer geldig zijn 1 kleurenpasfoto van maximaal 6 maanden oud die voldoet aan de pasfoto-eisen Schriftelijk of digitaal toestemmingsformulier als u jonger dan 18 jaar bent Afspraak maken Ophalen paspoort  U kunt uw paspoort na 5 werkdagen tijdens openingstijden ophalen bij de BEL Combinatie in Eemnes. U hoeft geen afspraak te maken. Kosten € 86,85 Extra kosten bij spoedaanvraag € 59,10

  • Externe link: Omgevingsvergunning

    Wilt u gaan bouwen, verbouwen, slopen, een boom kappen of een inrit aanleggen? Doe via het omgevingsloket.nl op omgevingswet.overheid.nl een vergunningscheck en kijk of u een vergunning nodig heeft. Soms mag u zonder vergunning bouwen of verbouwen. Bijvoorbeeld voor gewoon onderhoud of het plaatsen van een dakkapel aan de achterkant van uw woning.  Omgevingsloket Hoe werkt het In het omgevingsloket.nl op omgevingswet.overheid.nl geeft u de werkzaamheden aan  die voor u gelden Door het beantwoorden van de vragen krijgt u een overzicht In het overzicht ziet u of u een vergunning moet aanvragen voor uw bouw- of verbouwplannen of dat u een melding moet doen  Vooroverleg Twijfelt u of uw bouw- of verbouwplannen haalbaar zijn, vraag dan een vooroverleg aan. Bel de gemeente via telefoonnummer 14 035. Kosten De kosten voor een omgevingsvergunning zijn afhankelijk van uw plannen. U betaalt altijd voor de aanvraag van de vergunning. De tarieven vindt u in de legesverordening. Nieuwe Omgevingswet Op 1 januari 2024 is in heel Nederland de Omgevingswet ingevoerd. De regels voor het aanvragen van een vergunning worden helder en inwoners kunnen makkelijk zien hoe hun aanvraag verloopt. Vragen Heeft u vragen over de vergunningscheck of over de regels die gelden, dan kunt u terecht bij het helpcentrum van het omgevingsloket.nl.