Zoekresultaat 2181 - 2184 van 2184 resultaten

  • Evenementenvergunning aanvragen

    Wanneer een evenementenvergunning? Bijvoorbeeld bij feesten, festivals en sportevenementen waarbij: meer dan 50 bezoekers en/of deelnemers worden verwacht; er sprake kan zijn van geluidshinder (denk aan versterkte muziek); attributen geplaatst worden, zoals een tent, tribune, mobiele toiletten, springkussens; het evenement gehouden wordt in de openbare ruimte; het nodig is de straat af te sluiten voor het evenement; hulpdiensten kunnen worden belemmerd door het evenement; zwak alcoholhoudende drank buiten een horecabedrijf wordt geschonken. Tijdig indienen Diverse adviesorganen zoals politie, VRD en GHOR beoordelen uw vergunningaanvraag. Dit kost tijd en daarom ontvangen wij uw aanvraag bij voorkeur minimaal 4 maanden vóór aanvang van het evenement. Welke documenten moeten er bij een aanvraag? De behandeling van een aanvraag voor een evenementenvergunning duurt minimaal 8 weken. Naast een volledig ingevuld aanvraagformulier kunnen onderstaande documenten als aanvulling nodig zijn voor de beoordeling van uw aanvraag: •    Volledig ingevuld en ondertekend “aanvraagformulier vergunning evenement” •    veiligheidsplan met als bijlagen: -    draaiboek; -    programma van het evenement; -    plattegrond op schaal op grond van de indieningseisen BGBOP;  -    bij een tijdelijk bouwwerk: de constructieberekeningen en keuringsrapport; -    route; -    postenplan met Verkeersregelaars; -    verkeersplan met aanrijroute hulpdiensten;  -    toestemming grondeigenaar. -    Beveiligingsplan bij een feest.  Evenementen in de natuur Elke activiteit kan in meer of mindere mate leiden tot negatieve effecten voor de natuur of diersoorten. In verband met de bescherming van de natuur heeft u mogelijk een ontheffing en/of natuurvergunning nodig. Een natuurvergunning is bijvoorbeeld vereist als door uw project er een toename van stikstof op beschermde Natura2000 gebieden plaatsvindt. Dat zijn toestemmingen waarvoor, op grond van de Wet natuurbescherming, de provincie Drenthe het bevoegd gezag is. Een ontheffing is bijvoorbeeld vereist als door uw project individuele soorten verstoord worden of leefgebied (zoals nesten) verloren gaat. Wij raden u aan om vroegtijdig te (laten) onderzoeken of voor uw project zo’n toestemming nodig is. Kijk vooral op Evenementen en de natuur - Provincie Drenthe voor meer informatie. Mocht u nog meer vragen hebben, dan raden wij u aan om hierover contact op te nemen met uw adviseur en/of de website van de provincie Drenthe (Natuurvergunning gebiedsbescherming (Natura 2000) aanvragen - Provincie Drenthe) te raadplegen. Contact opnemen met de provincie Drenthe kan via 0592-365555 of vth@drenthe.nl. Deze koppeling vervangen door volgende pagina link op de website van de Provincie Drenthe.    Veiligheidsplan en overige documenten De behandeling van een aanvraag voor een evenementenvergunning duurt minimaal 8 weken. De volgende aanvullende documenten kunnen daarbij nodig zijn: veiligheidsplan en draaiboek (pdf- 454 Kb); plattegrond, situatieschets en/of route; programma van het evenement; bij een tijdelijk bouwwerk: de constructieberekeningen; verkeersplan (inclusief verkeersregelaars); toestemming grondeigenaar. Aansprakelijkheid U bent als organisator eindverantwoordelijk voor het goed verlopen van het evenement. In dat kader verwacht de gemeente dan ook dat u daarvoor een verzekering afsluit. De gemeente heeft een collectieve evenementenverzekering afgesloten. Kijk voor meer informatie op collectieve evenementenverzekering. Kosten Voor het in behandeling nemen van een aanvraag evenementenvergunning worden leges berekend. De hoogte is afhankelijk van het soort evenement. De leges bedragen (tarief 2024): € 112,95 bij een eerste aanvraag. € 56,50 bij een vervolgaanvraag binnen een periode van 5 jaar. € 56,50 ontheffing ingevolge artikel 35 Alcoholwet. Aanvragen? Wij helpen u graag verder Wilt u een evenementenvergunning aanvragen, neem dan vooraf contact op voor het maken van een afspraak. Het organiseren van een evenement is complex, daarom is het goed met elkaar te bespreken wat er mogelijk is. In een persoonlijk gesprek kunnen we de details zorgvuldig doornemen. U kunt hiervoor telefonisch een afspraak maken via 14 0521. Meer informatie Algemeen Plaatselijke Verordening (APV) Evenementenbeleid Legesverordening

  • Calamiteitenbestrijding

    De gemeente regelt de voorbereiding van de bestrijding van rampen en zware ongevallen in de gemeente. Het college van burgemeester en wethouders stelt ten minste éénmaal per vier jaren een rampenplan vast waarin zij: Risico’s inventariseren. De organisatie regelen. De verantwoordelijkheden vastleggen. De taken en de bevoegdheden in het kader van de rampenbestrijding worden beschreven. Het beleid ten aanzien van rampenbestrijdingsplannen wordt vastgelegd. De gemeente werkt bij rampen samen met de politie en andere hulpverleningsinstellingen. Gevaarlijke en dodelijke incidenten melden wij altijd bij telefoonnummer 112. De meldkamer alarmeert de hulpdiensten die nodig zijn. En buiten kantooruren ook de piket-ambtenaar van de gemeente. Zet radio of tv aan. Informatie en instructies bij rampen en zware ongelukken krijgt u via uw regionale radio- of televisiezender Omroep Gelderland: Radio via de ether: 103.5 FM via de kabel: 103.3 FM Televisie via de ether: kanaal 32 (559,25) via de kabel: kanaal S 16-, frequentie 264,00 Website gemeente Putten Bij (grote) rampen bestaat de mogelijkheid dat de gemeentelijke website overbelast raakt. Ga dan naar: http://www.crisis.nl/. Ook het telefoonnummer van het gemeentehuis kan overbelast raken. Bel dan naar 0800-1351 (publieksnummer). In geval van een (grote) ramp is informatie niet direct beschikbaar. Wij vragen uw begrip hiervoor. Risicokaart provincie Gelderland De overheid vertelt de burgers over de risico’s die er zijn. Wij bepalen de risico's door de kans dat een ongeluk gebeurt te vermenigvuldigen met de invloed van het ongeluk. De provincie Gelderland heeft deze risico's op een digitale kaart gepresenteerd. U kunt deze kaart vinden op www.gelderland.nl. Op de kaart ziet u de risicovolle inrichtingen met onder andere hun risicoafstanden. De komende jaren breiden wij deze kaart verder uit met andere risico's zoals natuurbranden en overstromingen. Denk vooruit: http://www.crisis.nl/. Contactgegevens T (0341) 359 611

  • Standplaatsvergunning

    Wilt u een ijskraam, oliebollenkraam of een kraam voor promotie neerzetten? Hiervoor heeft u een standplaatsvergunning nodig, zelfs voor een kraam op uw eigen grond. Deze vergunning vraagt u direct online aan. Doet u de aanvraag als organisatie? Dan maakt u gebruik van eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau EH 2+ of hoger. Heeft u nog geen eHerkenningsmiddel? Lees dan in het stappenplan eHerkenning hoe u dit kunt aanvragen. Standplaatsvergunning aanvragen  Vraagt u de vergunning aan namens uzelf? Dan logt u in met uw eigen DigiD. Standplaatsvergunning aanvragen  Mijn Beuningen U kunt uw aanvraag volgen via Mijn Beuningen. Dit is uw persoonlijke internetpagina. Ook ontvangt u daar het besluit op uw aanvraag. Kosten De kosten voor een standplaatsvergunning hangen af van de periode: een dag: € 7,00 een week: € 15,90 een maand: € 30,80 een kwartaal: € 54,60 een jaar of langer: € 202,40 Voorwaarden U heeft een vergunning nodig als u vanuit een voertuig of vanaf een tafel of kraampje spullen wilt verkopen of reclame wilt maken. U heeft ook een vergunning nodig voor een vaste standplaats. Voor een aanvraag voor een vergunning voor een standplaats zijn de volgende gegevens van belang: een kopie van een geldig paspoort of een geldige identiteitskaart; omschrijving van de activiteit (doel, omvang, soort activiteit); mogelijke overlast voor omwonenden; aard van de handel of promotie; datum, tijd en plaats; afmetingen van de standplaats; plattegrond met aanduideling van de locatie van de standplaats. Indien van toepassing een inschrijving bij het Centraal Registratiekantoor Detailhandel-Ambacht. Indien van toepassing een recent uittreksel van de Kamer van Koophandel. Standplaats tijdens doorkomst Nijmeegse Vierdaagse U heeft hiervoor een tijdelijke standplaatsvergunning nodig. Deze vraagt u aan via www.beuningensportief.nl of door een e-mail te sturen naar info@beuningensportief.nl. De stichting controleert of u in aanmerking komt en of er een plaats beschikbaar is. Meer informatie Heeft u vragen over (de aanvraag van) de standplaatsvergunning? Neem dan contact op met de gemeente via telefoonnummer 14 024.

  • Jodiumtabletten als bescherming bij kernongeval

    Bij een kernongeval kan de overheid de instructie geven om jodiumtabletten in te nemen. Werking jodiumtabletten Jodiumtabletten (kaliumjodide) bieden bescherming tegen radioactief jodium dat bij een kernongeval kan vrijkomen. Radioactief jodium kan via de luchtwegen of via besmet voedsel in het lichaam terechtkomen en op termijn schildklierkanker veroorzaken. Jodiumtabletten zijn nuttig voor kinderen en volwassenen van 40 jaar en jonger. Bij mensen boven de 40 jaar is de kans op het krijgen van schildklierkanker door straling heel klein en wegen de positieve gevolgen van het innemen van een jodiumtablet niet op tegen de mogelijke bijwerkingen. Volwassenen boven de 40 jaar wordt het  dan ook afgeraden om jodiumtabletten in te nemen. Verspreiding jodiumtabletten in 2021 Alle inwoners tot 40 jaar in de gemeente Terneuzen krijgen in juli 2021 jodiumtabletten thuisgestuurd. Bij vijf of meer personen binnen die leeftijdscategorie per huishouden, worden er twee doosjes tabletten verstuurd naar dat adres. Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) verzorgt de verzending. Deze groep inwoners heeft in 2013 ook al jodiumtabletten gehad. Omdat de houdbaarheidsdatum daarvan bijna verstreken is, verstuurt het ministerie binnenkort nieuwe tabletten. De oude jodiumtabletten kunt u inleveren bij uw apotheek of bij de milieustraat van de gemeente. Geen jodiumtabletten in huis? Bent u jonger dan 40 jaar, inwoner van Terneuzen en heeft u geen tabletten ontvangen? U kunt dan terecht bij de publieksbalie van de gemeente Terneuzen. Wij zorgen ook voor de uitgifte van de jodiumtabletten aan nieuwe inwoners (tot 40 jaar), zwangere vrouwen en pasgeborenen. Dit is georganiseerd in nauwe samenwerking met de veiligheidsregio en het ministerie van VWS. Let op! Let op: Neem niet op eigen initiatief een jodiumtablet in. Een jodiumtablet heeft uitsluitend een beschermende werking wanneer deze op het juiste moment wordt ingenomen. Volg hierbij de instructies op van de overheid. Meer weten? Informatie over de verspreiding en het gebruik van jodiumtabletten staat op: www.waaromkrijgikjodiumtabletten.nl. Heeft u daarna nog vragen? Bel dan met de Rijksoverheid op telefoonnummer 1400. Wilt u weten wat de overheid doet bij een nucleair incident? Of wat u kunt doen om u voor te bereiden? Kijk dan op de website www.zeelandveilig.nl/gevaren/nucleair-incident.