Zoekresultaat 231 - 235 van 235 resultaten

  • Aanvraag rioolaansluiting

    De gemeente is verantwoordelijk voor het onderhoud van het rioolstelsel tot aan de grens van uw perceel. Dit omvat het aanleggen, onderhouden, ontstoppen en vervangen van het rioolstelsel. Bovendien zorgt de gemeente voor de aansluiting van uw huis, bedrijf of gebouw op het hoofdriool. Vraag uw aansluiting minstens acht (8) weken van tevoren aan. Houd er rekening mee dat u leges moet betalen voor de vergunning. U moet ook de kosten betalen voor de aanleg van uw rioolaansluiting (van huis tot hoofdrioolstelsel), zoals de kosten van de aannemer en de materialen. Tijdelijk gebruik Als u tijdelijk het riool wilt gebruiken, bijvoorbeeld voor evenementen of tijdens renovaties van woonwijken, moet u hiervoor een aanvraag indienen. Wij kunnen u helpen met het aansluiten of u aanwijzingen geven hoe u dit moet doen.

  • Burgemeester

    Burgemeester Patrick van Domburg Patrick van Domburg is in 2015 benoemd tot burgemeester van IJsselstein. In 2021 is hij herbenoemd. Afbeelding: burgemeester Patrick van Domburg Taken Openbare orde en veiligheid Toezicht en handhaving Horeca-, exploitatie- en evenementenvergunningen Dierenwelzijn Bestuurlijke organisatie, inclusief bestuurlijke vernieuwing (o.a. bestuursorganen, algemene en juridische zaken, privacy, bijzondere wetten en verordeningen) Regionale samenwerking en externe betrekkingen Stedenband Communicatie, representatie en kabinetszaken Informatieveiligheid en archief Nevenfuncties als burgemeester, onbetaald Voorzitter Districtelijke Integrale Stuurploeg (DIS), ter bestrijding van ondermijning Lid bestuurlijke werkgroep Georganiseerde Ondermijnende Criminaliteit Lid AB Veiligheidsregio Utrecht Lid bestuurlijke adviescommissie VRU Risicobeheersing Bestuurlijk trekker klimaatadaptatie en gevolgbeperking overstromingen (voorheen Meerlaagsveiligheid VRU) Lid Regionaal College Politie eenheid Midden-Nederland Penningmeester Stichting Platform De Utrechtse Waarden Lid archiefcommissie Regionaal Historisch Centrum Rijnstreek en Lopikerwaard Lid Water- en Klimaattafel/Winnet Nevenfuncties, niet als burgemeester Voorzitter Vereniging Nederlandse Vestingsteden (onbetaald) Penningmeester Stichting Oldtimerdag Zoetermeer (onbetaald) Voorzitter Stichting Oog op de Natuur (onbetaald) Voorzitter Stichting Utrechtse Kastelen (onbetaald) Bestuurslid Prins Bernhard Cultuurfonds Utrecht en voorzitter Adviescommissie Utrecht (onbetaald) Voorzitter Centraal College van Deskundigen (CCvD) Archeologie (betaald) Spreekuur en contact Wilt u de burgemeester spreken? Dat kan laagdrempelig tijdens het maandelijkse spreekuur op de laatste dinsdag van de maand, van 15.30 tot 16.30 uur. Meer informatie over het spreekuur Wilt u een afspraak maken met de burgemeester buiten het spreekuur om? Vraag het bestuurssecretariaat naar de mogelijkheden. Huwelijksjubileum Viert u of vieren uw ouders een huwelijksjubileum van 50, 60 of 65 jaar? En wilt u een persoonlijke felicitatie van de burgemeester ontvangen? Nodig de burgemeester uit voor een bezoek bij u thuis. Bel het bestuurssecretariaat via telefoonnummer 14 030. Doe dit in ieder geval 4 weken van tevoren.

  • Identiteitskaart (ID-kaart) aanvragen

    Hoe werkt het Maak een afspraak Neem de oude identiteitskaarten en paspoorten mee naar de afspraak. Ook als ze zijn verlopen; Zorg voor een pasfoto die voldoet aan de eisen voor pasfoto’s; U betaalt voor de nieuwe kaart en krijgt een afhaalbewijs mee; Na 5 werkdagen haalt u uw identiteitskaart persoonlijk op bij het stadhuis. Dit geldt ook voor kinderen jonger dan 12 jaar; U hoeft voor het afhalen geen afspraak te maken; Kinderen moeten aanwezig zijn bij de aanvraag en het afhalen van hun ID-kaart of paspoort; Neem uw afhaalbewijs mee. Dit krijgt u na het aanvragen en betalen mee. Aanvullend tot 12 jaar Aanvullend invullen en meenemen voor kinderen onder 12 jaar: Een brief met toestemming van alle personen (meestal beide ouders) die het gezag hebben over het kind. Dit kan ter plekke, of door het toestemmingsformulier (pdf, 113 kB) in te vullen; Identiteitsbewijs van beide ouders. Of van degene met het ouderlijk gezag; Minimaal één ouder of verzorger moet aanwezig zijn bij de aanvraag. Spoedaanvraag U kunt uw identiteitskaart met spoed aanvragen. Als uw aanvraag vòòr 12.00 uur is ingediend kunt u het document de volgende dag ophalen. U betaalt hiervoor een toeslag. Kosten en geldigheid Soort Identiteitsbewijs Normale aanvraag Toeslag spoedaanvraag Geldigheid Identiteitskaart vanaf 18 jaar € 75,80 € 57,05 10 jaar Identiteitskaart t/m 17 jaar € 40,90 € 57,05 5 jaar U betaalt uw identiteitskaart direct bij de aanvraag. Identiteitskaart kwijt of gestolen Is uw oude identiteitskaart gestolen of kwijtgeraakt? Meld dit bij de gemeente. U hoeft niet naar de politie. Digitaal melden U kunt direct een nieuwe identiteitskaart aanvragen. Bij deze aanvraag tekent u een Verklaring van vermissing bij de gemeente. Ook als u een spoedaanvraag doet. Maak hiervoor online een afspraak onder ‘identiteitskaart vermissing’ Vindt u uw oude identiteitskaart terug? Lever deze dan in bij uw gemeente. Dit identiteitskaart is namelijk niet meer geldig. Verliest u uw identiteitskaart in het buitenland? Doe dan aangifte bij de politie ter plaatse. Reizen met kinderen Reist u met uw kinderen naar het buitenland en hebben zij een andere achternaam dan u? Dan heeft u een bewijs nodig dat u de vader of moeder bent, of het ouderlijk gezag heeft. Lees meer over reizen met kinderen op de website van de Rijksoverheid. Meer weten Op de website van de Rijksoverheid vindt u nog meer informatie over de identiteitskaart.

  • Inwonerinitiatieven

    Klimaatnatuurlijk IJsselstein “Simpelweg met elkaar in beweging komen.” Klimaatnatuurlijk IJsselstein is een initiatief van burgers voor burgers. Samen met de gemeente, regionale en lokale ondernemers, lokale initiatieven en vrijwilligers zetten zij zich in voor een versnelling van de beweging naar een duurzame samenleving. Thema's waar zij zich op richten zijn onder andere groen, werk, mobiliteit en recycling. Meer informatie. Energiecoöperatie Lek en IJsselstroom Deze coöperatie heeft als doel duurzame energieprojecten te realiseren en zo bij te dragen aan een duurzamere energievoorziening. Ze willen inwoners betrekken en mede-eigenaar maken van deze projecten. Iedereen kan hieraan deelnemen en de inkomsten komen ten goede aan de samenleving. Meer informatie. Achterveld Actief In de wijk Achterveld zijn inwoners actief bezig met het verduurzamen van woningen. Ze gebruiken bijvoorbeeld warmtecamera's en helpen bij kleine energiebesparende maatregelen. Neem contact op via achterveldactief@gmail.com of bezoek hun website. Start uw eigen initiatief U kunt zich aansluiten bij een bestaand initiatief, maar u kunt ook samen met andere inwoners een nieuw initiatief starten. Soms kan de gemeente u hierbij helpen. Als u wilt weten wat de gemeente voor u kan betekenen, kunt u contact opnemen via info@ijsselstein.nl.

  • Zakenpaspoort

    Hoe werkt het Maak een afspraak Neem de oude identiteitskaarten en paspoorten mee naar de afspraak. Ook als ze zijn verlopen; Zorg voor een pasfoto die voldoet aan de eisen voor pasfoto’s; U betaalt voor het nieuwe document en krijgt een afhaalbewijs mee; Na 5 werkdagen haalt u uw zakenpaspoort op bij het stadhuis; U hoeft voor het afhalen geen afspraak te maken; Kinderen moeten aanwezig zijn bij de aanvraag en het afhalen van hun ID-kaart of paspoort; Neem uw afhaalbewijs mee. Dit krijgt u na het aanvragen en betalen mee. Aanvullend tot 18 jaar Ben je minderjarig (jonger dan 18 jaar)? Dan heb je schriftelijke toestemming nodig van je ouders of voogd. Vul het in, en laat het door je ouders/voogd ondertekenen. Om te bewijzen dat de handtekeningen op dat formulier echt zijn, willen wij de paspoorten of rijbewijzen van je ouders of voogd zien als je naar het stadhuis komt. Neem dus ook het volgende mee naar je afspraak: Schriftelijke toestemming van allebei de ouders. Of van degene die het gezag over het kind heeft. Dit regel je op het stadhuis of via het toestemmingsformulier (pdf, 179 kB); (Kopie van) het identiteitsbewijs van allebei de ouders. Of van iemand anders die het gezag over het kind heeft; Minimaal één ouder of verzorger moet aanwezig zijn bij de aanvraag. Wat je nog meer moet meenemen, staat in het lijstje hierboven en in het bericht dat je krijgt als je een afspraak hebt ingepland. Spoedaanvraag Heeft u uw paspoort snel nodig? Doe dan een spoedaanvraag. Als u het paspoort vóór 12.00 uur aanvraagt, dan kunt u het de volgende werkdag ophalen. U betaalt hiervoor een toeslag. Kosten en geldigheid Soort paspoort Normale aanvraag Geldigheid Toeslag spoedaanvraag Zakenpaspoort vanaf 18 jaar € 83,85 10 jaar € 57,05 Zakenpaspoort t/m 17 jaar € 63,40 5 jaar € 57,05 U betaalt bij de aanvraag aan de balie. Hoe lang duurt het Na 5 werkdagen haalt u uw paspoort op bij het stadhuis. Dit geldt ook voor kinderen jonger dan 18 jaar. U hoeft voor het afhalen geen afspraak te maken. Paspoort kwijt of gestolen Is uw oude paspoort gestolen of kwijtgeraakt? Meld dit bij de gemeente. U hoeft niet naar de politie. Digitaal melden U kunt direct een nieuw paspoort aanvragen. Bij deze aanvraag tekent u een Verklaring van vermissing bij de gemeente. Ook als u een spoedaanvraag doet. Maak hiervoor online een afspraak onder ‘paspoort vermissing’ Vindt u uw oude paspoort terug? Lever dit dan in bij uw gemeente. Dit paspoort is namelijk niet meer geldig; Verliest u uw paspoort in het buitenland? Doe dan aangifte bij de politie ter plaatse.