Zoekresultaat 251 - 260 van 261 resultaten

  • Registratie (teboekstelling) boot aanvragen bij Kadaster

    Registratie (teboekstelling) bewijst dat u eigenaar bent van een schip. Vraag registratie van uw boot aan bij het Kadaster.

  • Vastgoedinformatie opvragen

    Wilt u informatie over een pand of adres, dan kunt u bij de gemeente informatie over vastgoed opvragen.

    Kijk voor gratis informatie over een perceel op de website van het Kadaster of Ruimtelijkeplannen.nl.

  • Aanlegvergunning

    Voor het aanleggen, openbreken of veranderen van een weg heeft u een omgevingsvergunning nodig. Ook als u werkzaamheden gaat verrichten in een gebied met landschappelijke of cultuurhistorische waarde heeft u deze vergunning nodig. Werkzaamheden Het gaat bijvoorbeeld om het graven of dempen van sloten,...

  • Planschade

    Planschade is schade die veroorzaakt wordt door een planologisch (ruimtelijk) besluit. Dat kan een bestemmingsplan zijn, maar ook andere planologische besluiten kunnen schade veroorzaken. Krijgt een locatie door een bestemmingsplanprocedure een andere bestemming? Dan kan dat schade voor u opleveren. Bijvoorbeeld doordat uw onderneming minder inkomsten heeft of omdat uw woning of pand minder waard wordt. Is dit bij u het geval? Dan kunt u aan de gemeente een tegemoetkoming aanvragen voor de geleden planschade.

  • Omgevingsvergunning aanvragen

    Bent u van plan iets te bouwen of te slopen? Dan kunt u een omgevingsvergunning aanvragen.

  • Kadastrale gegevens opvragen

    Het Kadaster houdt allerlei gegevens bij van alle gebouwen en stukken grond in Nederland. Bijvoorbeeld wie de eigenaar is, waar de erfgrens ligt en of er kabels in de grond liggen. U bekijkt deze gegevens op de website van het Kadaster.

  • Kanaalzone - Medel afronding 2020

    Het bestemmingsplan ‘Kanaalzone – Medel Afronding 2020’ betreft het gebied ten oosten van het huidige bedrijvenpark Medel, dat globaal wordt begrensd door de Prinsenhof, Medelsestraat (deels) en de (nieuwe) gemeentegrens tussen Tiel en Neder-Betuwe.

  • Landmeten

    De gemeente Terneuzen heeft een eigen Landmeetkundige dienst. Deze dienst verricht wettelijke taken zoals: het meten van gebouwen voor het bijhouden van de basisadministratie adressen en gebouwen (BAG) het meten van topografie (wegen, groenvlakken) voor de basisadministratie grootschalige topografie (BGT) en de gemeentelijke taken op het gebied van wegen, groen en riolering De landmeter zet ook de nieuwe grenzen uit bij aan- of verkoop van gemeentegronden. Daarna wordt, samen met de nieuwe eigenaar van de grond, de definitieve grens aangewezen aan het Kadaster. Voor nieuwbouwprojecten zet de landmeter ook de zogenaamde rooilijn uit. Dat is de lijn op een kavel of perceel waar de voorzijde van de nieuwe bebouwing moet worden neergezet. Hierbij wordt ook een advies hoogte-vloerpeil gegeven. Voor bedrijven die in opdracht van de gemeente werken, wordt op verzoek ook de zogenaamde digitale ondergrond beschikbaar gesteld.   Heeft u een conflict over erfgrenzen? De gemeente geeft geen grenzen aan tussen percelen voor particulieren. Ook gemeentelijke grenzen die niet wijzigen, zet de gemeente niet uit. Als u wilt weten waar uw erfgrenzen liggen, kunt u het beste direct contact opnemen met het Kadaster. Neem contact op met het Kadaster.

  • Straatnamen

    Het College van Burgemeester en Wethouders geeft nieuwe straten een naam. De straatnamencommissie adviseert daarbij. Deze commissie komt één- tot tweemaal per jaar bij elkaar. Er is een register met alle bestaande straatnamen van de gemeente . Dit register kunt u bekijken op afspraak. Voor het maken van een afspraak kunt u contact met ons opnemen. Neem contact met ons op. In de toekomst komt dit register ook digitaal beschikbaar.   Idee voor een nieuwe straatnaam? Legt de gemeente bij u in de buurt nieuwe straten aan? Of staat de naam van een bestaande straat ter discussie? Wilt u uw mening geven over de naam die een bepaalde straat krijgt? Dan kunt u een voorstel voor de straatnaam bij ons indienen. Voorstel indienen In uw voorstel voor de straatnaam (of –namen) geeft u duidelijk aan waarom u deze naam aanbeveelt. U kunt uw voorstel via het contactformulier indienen. Een voorstel kunt u ook toesturen via een brief. Ter verduidelijking kunt u een plattegrond toevoegen. Het College van Burgemeester en Wethouders bepaalt uiteindelijk welke straatnaam (of -namen) ingevoerd worden. Voorwaarden Een straatnaam moet aan de volgende voorwaarden voldoen: De naam moet duidelijk, niet te lang en herkenbaar zijn; De straat moet in de openbare ruimte liggen; De naam mag niet al in gebruik zijn in de gemeente; De straatnaam moet passen bij de omgeving. Denk hierbij aan themawijken, zoals een 'bloemenbuurt' of een 'schilderwijk'; Bij namen van personen geldt: De persoon is al langere tijd overleden (geldt overigens niet voor leden van het Koninklijk Huis) De persoon is algemeen (h)erkend door verschillende maatschappelijke groepen uit de lokale bevolking. Straatnaambord kapot? Een kapot straatnaambord (of ander verkeersbord) meldt u als een Melding Openbare Ruimte. Doe een Melding Openbare Ruimte.

  • Bestemmingsplan inzage

    De gemeente regelt in bestemmingsplannen waar mag worden gebouwd en hoe grond en gebouwen mogen worden gebruikt. Op de website Ruimtelijkeplannen.nl staan alle bestemmingsplannen en beheersverordeningen. U zoekt op adres, plannaam of plannummer. U vindt uitleg over de status en welk plan u nodig hebt. Een expert kan u ook begeleiden om het bestemmingsplan te toetsen. Ter inzage Het ontwerpbestemmingsplan wordt 6 weken ter inzage gelegd, zowel in gedrukte vorm als digitaal. Alle bestemmingsplannen die ter inzage liggen, worden bekend gemaakt via de website Overheid.nl - Berichten over uw buurt. U kunt de ontwerpbestemmingsplannen ook zien op een plattegrond.