Zoekresultaat 21 - 30 van 87 resultaten

  • Basisregistraties adressen en gebouwen (BAG)

    In de Basisregistraties Adressen en Gebouwen (BAG) staan de gegevens van alle adressen en gebouwen in de gemeente. Ook de standplaatsen voor woonwagens en ligplaatsen voor woonboten staan in de BAG. Zoekt u gegevens over een woning, kantoor of winkel? Dan kunt u deze digitaal opzoeken in de BAG Viewer van het Kadaster. Fout in de gegevens? Geef het door Een fout in de gegevens kan gevolgen hebben als u uw huis verkoopt, bijvoorbeeld voor het verplichte energielabel. U kunt dan vragen om de gegevens aan te passen door een terugmelding via de BAG viewer. U krijgt automatisch bericht zodra de terugmelding is verwerkt. Meer informatie Via het contactformulier kunt u uw vraag of opmerking doorgeven aan de gemeente; vermeld hierbij dat het om de BAG gaat. Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties (MFO) Wie een fout in de basisregistraties wil laten corrigeren, meldt dit bij de organisatie waar het om gaat. Maar soms lukt dat niet. Bijvoorbeeld omdat niet duidelijk is bij welke organisatie iemand moet zijn. Dan kunt u een melding doen bij het Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties (MFO). Het MFO is onderdeel van de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG) en werkt samen met de melder en álle betrokken overheidsorganisaties, net zo lang tot gegevens weer kloppen. Het MFO is te vinden op www.rvig.nl/mfo. Via deze website kunt u ook een melding doen.

  • Consultatiebureau

    Het consultatiebureau is onderdeel van het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) in Kaag en Braassem. Hier werken jeugdartsen en jeugdverpleegkundigen van de jeugdgezondheidszorg die de groei en ontwikkeling van uw kind volgen. Ook de basisvaccinaties van het Rijksvaccinatieprogramma krijgt uw kind op het consultatiebureau. Het adres van het CJG is Schoolbaan 2b in Roelofarendsveen. Het telefoonnummer is 088 - 254 23 84 (088 - CJGADVIES). Kijk voor meer informatie op de website CJGKaagenBraassem.nl. Gehoortest bij pasgeboren baby's Baby´s en peuters maken in een hele korte tijd een snelle ontwikkeling door. Het consultatiebureau heeft gespecialiseerde mensen in dienst die de ontwikkeling van kinderen goed kennen. Na de geboorte van uw kind krijgt u een uitnodiging voor een gehoortest van het CJG. Huisbezoek na de bevalling In diezelfde periode neemt de jeugdverpleegkundige telefonisch contact met u op om een afspraak te maken voor een huisbezoek. Tijdens dit huisbezoek maakt u kennis met de jeugdverpleegkundige, krijgt u informatie over het CJG, de jeugdgezondheidszorg en krijgt u voorlichting over de eerste tijd met uw baby. De JGZ houdt een dossier bij van uw kind en uiteraard is er ruimte voor al uw vragen. Bezoek consultatiebureau Als uw baby 4 weken is, komt u voor het eerst op het consultatiebureau. Tijdens deze afspraak wordt uw baby gewogen en gemeten, wordt er gekeken hoe het gaat met u en uw baby en kunt u vragen stellen. Na elke afspraak krijgt u een vervolgafspraak mee. Inentingen Een aantal infectieziektes kan de gezondheid blijvend schaden of is zelfs dodelijk zijn. Inentingen kunnen dat voor enkele ziektes voorkomen. Daarom heeft de overheid een Rijksvaccinatieprogramma opgezet. Kinderen ontvangen tijdens de contactmomenten de .kindervaccinaties. Lees meer over infecties en vaccinaties op de website rivm.nl/rijksvaccinatieprogramma. 

  • Marina van der Velde-Menting erepenning

    Vanwege haar verdiensten als eerste kroonbenoemde burgemeester van de gemeente Kaag en Braassem is de gemeentelijke erepenning naar oud-burgemeester Van der Velde–Menting vernoemd. De erepenning is een blijk van grote waardering. Deze wordt uitgereikt aan personen die een bijzondere inspanning hebben verricht voor de gemeenschap van Kaag en Braassem. De erepenning kan worden toegekend aan zowel inwoners als niet-inwoners. Kent u zo’n persoon? Dan kunt u deze persoon voordragen. Voorwaarden De erepenning wordt in bijzondere gevallen toegekend:  als blijk van waardering en erkentelijkheid aan degene die zich voor de gemeente of de plaatselijke gemeenschap in hoge en bijzondere mate verdienstelijk heeft gemaakt als onderscheiding aan een inwoner van de gemeente, die door zijn grote en algemeen erkende verdiensten op enigerlei gebied zich deze toekenning waardig heeft gemaakt als onderscheiding van waardering en erkentelijkheid aan een inwoner van de gemeente, die een uitzonderlijke prestatie heeft verricht. Aanvraag Vermeld op uw aanvraag: beschrijf de werkzaamheden van deze persoon of organisatie reden waarom deze persoon/organisatie de erepenning verdient gegevens persoon of organisatie. Voordracht Erepenning indienen via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met DigiD.

  • Levenloos geboren kind registreren

    Ouders die dat wensen, kunnen hun levenloos geboren kind laten registreren in de Basisregistratie personen (BRP). Deze wijziging van de Wet BRP komt voort uit een petitie van ouders die het als een groot emotioneel gemis zien en als feitelijk onjuist ervaren dat hun levenloos geboren kind niet in deze basisregistratie voorkomt. Wanneer is de registratie van mijn kindje mogelijk? Dit kan vanaf 3 februari 2019 met terugwerkende kracht. Ook eerder levenloos geboren kinderen kunnen worden opgenomen in de Basisregistratie personen (BRP) van de gemeente waar u staat ingeschreven. Dit is niet verplicht. Hoe werkt het? U kunt het verzoek doen als u op het moment van de geboorte in Nederland woonde en stond ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP). Het maakt niet uit wanneer uw kindje is geboren of hoe lang de zwangerschap heeft geduurd (dit geldt ook voor een miskraam). U kunt uw kindje alleen voor uzelf laten registreren in de BRP. Omdat het een heel persoonlijke situatie is, kunt u dit niet namens de andere ouder doen. Naast uzelf kan alleen de ambtenaar van de burgerlijke stand deze registratie bekijken. Andere overheidsinstanties krijgen geen gegevens over uw levenloos geboren kindje. Hoe kan ik mijn kindje laten registreren? Wilt u uw kindje laten registreren, neem dan telefonisch contact met ons op via 071 3327272. Wat moet ik meenemen als ik aangifte ga doen? Een geldig identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of verblijfsvergunning) Een verklaring van een arts of verloskundige Kosten Het registreren van een levenloos geboren kind in de Basisregistratie Personen (BRP) is gratis. Meer informatie Kijk voor meer informatie op de website rijksoverheid.nl. 

  • Kenteken gehandicaptenparkeerplaats wijzigen

    Heeft u een ander vervoermiddel geef dan uw nieuwe kenteken door. U kunt dan op uw huidige gehandicaptenparkeerplaats blijven parkeren. De gemeente wijzigt het bord met kenteken bij uw gehandicaptenparkeerplaats. Voorwaarden U heeft een gehandicaptenparkeerplaats U bent eigenaar van het nieuwe voertuig, u heeft een leaseauto of u maakt gebruik van een auto van uw werkgever. Kosten Geen. Wijziging doorgeven U kunt de wijziging online doorgeven. Kenteken gehandicaptenparkeerplaats wijzigen via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in via DigiD. Vermeld op uw aanvraag: de straat en locatie van uw gehandicaptenparkeerplaats uw oude en nieuwe kenteken per wanneer het nieuwe kenteken op uw naam wordt overgeschreven. Stuur deze bijlage(n) mee: kopie van nieuwe kentekenbewijs of kopie tenaamstellingsverslag kopie leasecontract of akkoordverklaring van uw werkgever (indien van toepassing). U ontvangt binnen 2 weken een reactie. Tips Heeft u een andere auto? Geef dan uw nieuwe kenteken door. Als u verhuist binnen in de gemeente, dan moet u uw huidige gehandicaptenparkeerkaart opzeggen en kunt u een nieuwe gehandicaptenparkeerplaats aanvragen. U betaalt dan wel opnieuw voor de aanleg. Meer informatie Heeft u nog vragen, neem dan contact met het Kernteam Kaag en Braassem via e-mail info@kernteamkb.nl of bel met 088 900 45 67.

  • Karakteristiek pand, gebied of object

    Met de aanduiding ‘karakteristiek' geeft de gemeente aan dat een pand, gebied of object waardevol is en wil behouden en beschermen tegen gehele of gedeeltelijke sloop. Aanwijzing status karakteristiek pand/object Als u van mening bent dat een bepaald bouwwerk of aangelegde structuur zo bijzonder is dat het aangewezen zou moeten worden als karakteristiek pand of object, dan kunt u een verzoek indienen bij het college van burgemeester en wethouders. U kunt een dergelijk verzoek indienen als (grond)eigenaar, als gemachtigde namens een (grond)eigenaar of als belanghebbende (bijvoorbeeld een stichting of vereniging die tot doel heeft het beschermen van cultuurhistorie). U kunt een voorstel indienen voor: onroerende zaken (gebouwen, bruggen, gedenkteken); aangelegde structuren (park, tuin, begraafplaats); archeologische vindplaats. Voorwaarden Het pand of object staat in de gemeente Kaag en Braassem. Als rechtspersoon kunt u aantonen, via statuut of stichtingsakte, dat behoud en bescherming van cultuurhistorie wordt nagestreefd (indien van toepassing). Bent u geen eigenaar? Dan kunt u bij afwijzing van uw verzoek geen bezwaar of beroep instellen. Aan een beschermd pand of object mogen niet zonder meer (ver)bouw-, restauratie- of sloopwerkzaamheden worden uitgevoerd. Kijk voor informatie bij Bijzonderheden. Aanvraag aanwijzing status Indien u de status ‘karakteristiek pand of object’ wilt aan laten wijzen, dan kunt u hiervoor een verzoek indienen via onderstaand formulier: Aanwijzing status karakteristiek pand of object aanvragen via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in via DigiD of eHerkenning. Vermeld op uw aanvraag: welke relatie u tot het pand of object heeft; adres of locatie van beoogd pand of object; functie (of voormalige functie) van beoogd pand of object; reden van de aanvraag en een toelichting; beschrijf het contact met de eigenaar (indien van toepassing). Stuur de volgende bijlage(n) mee: kopie statuut van vereniging of stichting waaruit blijkt dat behoud en bescherming van cultuurhistorie wordt nagestreefd (indien van toepassing); foto’s van pand of object. Houd er bij deze aanvraag rekening mee dat hier legeskosten aan zijn verbonden conform artikel 2.3.1.2.1 van de gemeentelijke legesverordening. Aanvraag laten vervallen status Indien u de status van een karakteristiek pand of object wilt laten vervallen, dan kunt u hiervoor een verzoek indienen via onderstaand formulier: Laten vervallen status karakteristiek pand of object via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in via DigiD of eHerkenning. Houd er bij deze aanvraag rekening mee dat hier legeskosten aan zijn verbonden conform artikel 2.3.1.2.2 van de gemeentelijke legesverordening.  Besluit U ontvangt binnen 2 weken een reactie. Het definitieve besluit kan 4 tot 6 maanden duren. Bijzonderheden Aan een beschermd pand of object mogen niet zonder meer (ver)bouw-, restauratie- of sloopwerkzaamheden worden uitgevoerd. Voor het (ver)bouwen heeft u mogelijk een omgevingsvergunning (omgevingsloket.nl) nodig. U logt in via DigiD of eHerkenning. Bij iedere aanvraag wordt gekeken of het geen afbreuk doet aan de karakteristieke waarde zoals die beschreven is in het Erfgoedregister op overheid.nl. Uw aanvraag gaat voor advies naar de Commissie Ruimtelijke Kwaliteit. Voor karakteristieke panden, objecten en binnen een karakteristiek gebied geldt een algemeen sloopverbod. Dit betekent dat voor alle sloopwerkzaamheden een omgevingsvergunning nodig is. Het sloopverbod heeft alleen betrekking op de panden en objecten zoals omschreven in het Erfgroedregister op overheid.nl. Het sloopverbod geldt zogezegd ook in de karakteristieke gebieden. Deze gebieden zijn veelal vastgelegd in de bestemmingsplannen en die kunt u raadplegen via www.ruimtelijkeplannen.nl. Op Ruimtelijke Plannen zijn deze gebieden nog gekenmerkt als 'beschermd dorpsgezicht'. Als eigenaar van een karakteristiek pand of object kunt u via het restauratiefonds.nl een financiering aanvragen. Neem vooraf contact op Neem vooraf contact op met de gemeente en voorkom dat u voor verrassingen komt te staan. In een vooroverleg kunt u uw plannen toelichten, eventueel samen met de Commissie Ruimtelijke Kwaliteit. Zo kunnen wij, of leden van de commissie, u adviseren wat wenselijk is en wat niet en het proces van de aanvraag omgevingsvergunning mogelijk bespoedigen.  

  • Persoonsgebonden budget (pgb)

    Als u door ziekte, handicap of ouderdom zorg nodig heeft, kunt u in aanmerking komen voor een persoonsgebonden budget (pgb). Ook als u hulp bij het huishouden nodig heeft, kunt u aanspraak maken op een pgb. Met dit budget koopt u zelf uw zorg in. Samen met u kijkt het Kernteam Kaag en Braassem wat voor u de beste oplossing is voor uw probleem. Zorg in natura of pgb U kunt de zorg, begeleiding, hulp of voorzieningen die u nodig hebt op twee manieren krijgen: via zorg in natura of via een pgb. Als u kiest voor zorg in natura, krijgt u hulp in natura. Denk hierbij aan een traplift, hulp bij het huishouden of begeleiding.  Het pgb is een budget waarmee u zelf zorg, begeleiding, hulp of voorzieningen kan regelen door zelf een zorgverlener of organisatie in te schakelen die in opdracht van u gaat werken. U moet zelf op zoek naar zorgverleners of voorzieningen, u bent zelf verantwoordelijk voor een goed beheer van het pgb en u bent zelf verantwoordelijk voor het inkopen van zorg met de kwaliteit die u nodig heeft. Melden Als u hulp of ondersteuning nodig heeft, kijkt u samen met Tom in de buurt of het Kernteam naar uw situatie. Het team kijkt met u naar de hulpvraag, wat u zelf kunt, welke ondersteuning passend is en wat u en uw kind nog nodig hebben. Samen stelt u een gezinsplan op. Op basis van dit plan kunt u, als dat de beste oplossing is, een pgb krijgen. U moet dan wel aan een aantal voorwaarden voldoen: u moet in staat zijn om met het pgb om te gaan (u moet bijvoorbeeld overeenkomsten kunnen afsluiten met hulpverlener(s) en hulpverleners kunnen aansturen) de hulp of ondersteuning die u wilt inkopen, moet van voldoende kwaliteit zijn u moet aangeven waarom een pgb beter is dan de hulp in natura of waarom u het pgb liever wilt dan ondersteuning in natura. Als u hulp of ondersteuning nodig heeft, dan vraagt u dit aan bij het Kernteam Kaag en Braassem: stuur een e-mail naar info@kernteamkb.nl of bel met het Kernteam via 088 900 45 67. Meer informatie  Kijk voor meer informatie over zorg en pgb op rijksoverheid.nl /pgb voor informatie over zorg en pgb. 

  • Reclame-, driehoeks- of sandwichborden plaatsen

    Om verrommeling in de openbare ruimte te beperken en het gebruik van de openbare weg veiliger te maken zijn in Kaag en Braassem regels vastgesteld ten aanzien van reclame- en sandwichborden. Deze regels houden kort gezegd in, dat het plaatsen van sandwichborden en dergelijke niet is toegestaan in de openbare ruimte. In de verschillende dorpskernen staan borden waarop verenigingen vrij kunnen plakken. Het plaatsen van reclameborden is alleen toegestaan op de geëxploiteerde frames en voorbehouden aan een door de gemeente aangewezen externe partij. Voor advertenties kunt u contact opnemen met 2C Consessions Company via de website www.concessionscompany.nl. Gemeente Kaag en Braassem heeft geen politieke verkiezingsborden. Vrije plakplaatsen In de verschillende dorpskernen staan borden waarop verenigingen vrij kunnen plakken. In het onderstaand overzicht kunt u de locaties vinden waar de plakplaatsen zich bevinden. Hoogmade, Noordeinde nabij 2, 2355 AM Leimuiden, Tuinderij nabij trafo achter brandweer, 2451 GE Nieuwe Wetering, Achterweg nabij 1, 2376 AV Oud Ade, Leidseweg nabij 3, 2374 AN Oude Wetering, Meerkreuk 2377 VA Rijpwetering, Oud Adeselaan nabij 50, 2375 XE Roelofarendsveen, Noordeinde nabij 2, 2371 CT Woubrugge, Bateweg nabij 2, 2481 AN Woubrugge, Herenweg nabij 136, 2481 NC Sandwichborden Het plaatsen van reclameborden is alleen toegestaan op de geëxploiteerde frames en voorbehouden aan een door de gemeente aangewezen externe partij. Voor advertenties kunt u contact opnemen met 2C Consessions Company via de website www.concessionscompany.nl.  In het onderstaand overzicht kunt u de locaties vinden waar de borden zich bevinden: Hoogmade, Noordeinde nabij 32, 2355 AN Hoogmade, Van Klaverweydeweg nabij 3, 2355 AA Hoogmade, Zuideinde nabij Vlietweg 1, 2355 CS Leimuiden, Grietpolderweg nabij 16 Leimuiden, Herenweg nabij 76 2465 AG Leimuiden, Kloofpad nabij Tuinderij 18, 2451 GC Leimuiden, W. v.d. Veldenweg nabij 43, 2451 BB Nieuwe Wetering, Achterweg nabij 1, 2371 AT Oud Ade, Leidseweg nabij 1A, 2375 AK Oud Ade, Leidseweg nabij 30C, 2374 AT Oude Wetering, Alkemadelaan nabij 12, 2371 Oude Wetering, Alkemadelaan nabij abri Oude Wetering, Alkemadelaan nabij Kerkstraat 55, 2377 AV Oude Wetering, Meerkreuk nabij Veenstraat 30, 2377 VJ Rijnsaterwoude, Herenweg nabij 2, 2465 AA Rijpwetering, Oud Adeselaan nabij 50 Rijpwetering, Oud Adeselaan nabij H.P. van der Poellaan 23, 2375 X Rijpwetering, Ripselaan nabij 1A, 2375 NA Roelofarendsveen, Alkemadelaan nabij De Lasso 1, 2371 EX Roelofarendsveen, Alkemadelaan nabij De Lasso Zuid 3, 2371 EX Roelofarendsveen, Alkemadelaan nabij Populierenstraat 13, 2371 SB Roelofarendsveen, Alkemadelaan nabij Spireastraat 18, 2371 NA Roelofarendsveen, Alkemadelaan nabij sportveld nr. 5, 2371 EX Woubrugge, Bateweg nabij 78, 2481 AN Woubrugge, Boddens Hosangweg nabij 80, 2481 LA Woubrugge, Herenweg, 2481 NA Woubrugge, Woudsedijk-Zuid nabij 18 W, 2481 NB.

  • Melding tijdelijke verkeersmaatregelen

    Als u tijdelijk de openbare weg wilt stremmen of (gedeeltelijk) wilt afsluiten moet u daarvoor toestemming vragen aan de gemeente. Dit doet u door het melden van een tijdelijke verkeersmaatregel. Vaak is dit het geval bij (bouw)werkzaamheden of werkzaamheden aan het openbare wegennet. Als u een weg wilt afsluiten in het kader van een evenement, dan vraagt u alleen een evenementenvergunning aan. U hoeft dan geen aparte melding meer te doen voor de tijdelijke verkeersmaatregel. Voorwaarden Maatregelen voor het afzetten van de weg moeten worden geplaatst volgens de CROW-publicatie Werk in Uitvoering 96b. Borden plaatst u zo dat zij het zicht op verkeer of op verkeerstekens niet belemmeren. Het treffen van tijdelijke verkeersmaatregelen mag verder de weg niet beschadigen, niet gevaarlijk zijn voor andere weggebruikers of voor mensen die de weg beheren en onderhouden. Bijzonderheden Het formulier moet uiterlijk twee weken voor het treffen van de tijdelijke verkeersmaatregelen worden ingediend. Wanneer uw melding in orde is, ontvangt u ter bevestiging binnen twee weken een e-mailbericht. Als u een weg wilt afsluiten in het kader van een evenement, dan vraagt u alleen een evenementenvergunning aan, een aparte melding voor de tijdelijke verkeersmaatregel is dan niet nodig. Bijlagen Stuur deze bijlage(n) mee: duidelijke situatietekening waarop de afzetting en verkeersmaatregelen zijn aangegeven als u de weg volledig gaat afsluiten: omleidingsplan waarin op een duidelijke tekening de omleiding en bebording zijn aangegeven. Aanvraag Melding Tijdelijke verkeersmaatregelen via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met Digid of eHerkenning. Kosten U betaalt voor uw melding geen leges. Verkeershinder Bij de Actuele werkzaamheden en projecten vindt u per dorp de werkzaamheden in gemeente Kaag en Braassem.

  • Ontheffing toegang voetgangersgebied

    U wilt met een voertuig in het voetgangersgebied Batehof in Woubrugge rijden of in het geval van een ander (tijdelijk) ingesteld voetgangersgebied binnen de gemeente. Dan heeft u een ontheffing nodig. Deze vraagt u 3 weken van tevoren aan. Voorwaarden u gaat verhuizen of verbouwen het pand is alleen bereikbaar via het voetgangersgebied Batehof in Woubrugge of tijdeijk voetgangersgebied het is onmogelijk/onredelijk om de goederen lopend af te leveren, als het voertuig buiten het gebied geparkeerd is er is sprake van producten die kunnen bederven er is sprake van een evenement (tijdelijk voetgangersgebied). Kosten U betaalt voor het in behandeling nemen van uw aanvraag € 46,45.                Aanvraag Vermeld op uw aanvraag: reden van de aanvraag welke straten en wijken of kernen periode en tijd van ontheffing het merk, type en kenteken voertuig indien van toepassing de naam van verhuur- of verhuisbedrijf. Ontheffing voetgangersgebied aanvragen via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met DigiD of e-Herkenning.