Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (3)
Zoekresultaat 21 - 30 van 74 resultaten
- Verzoek tot adresonderzoek
De gemeente start dan een onderzoek en probeert erachter te komen waar deze persoon nu verblijft. De gemeente mag wettelijk gezien de persoon niet van uw adres uitschrijven. Dat kan alleen als de betrokkene zelf aangifte doet van adreswijziging of nadat de gemeente na het onderzoek weet wat het (nieuwe) adres van die persoon is. Een adresonderzoek is grondig, en kan enkele maanden in beslag nemen. Op basis van uw verklaring maakt de gemeente een aantekening in de Basis Registratie Personen (BRP). Daarin staat dat het adres van de door u opgegeven persoon in onderzoek is. Dan kan het nog steeds gebeuren dat u post ontvangt die voor die persoon bedoeld is. Hoe werkt het Stuur het aanvraagformulier (pdf, 109 kB) met een kopie van uw legitimatiebewijs aan de gemeente IJsselstein; afdeling Klantcontactcentrum, Postbus 26, 3400 AA IJsselstein; Gegevens van de persoon die staat ingeschreven op uw adres, maar hier niet woont; De verblijfplaats waar de betrokkene eventueel kan verblijven; Bewijs waaruit blijkt dat u eigenaar of huurder bent van de woning; Een kopie van uw legitimatiebewijs.
- Bron: IJsselstein (Gemeente)
- 2023-02-13
- Uw invloed en de raad
Als inwoner heeft u invloed op het bestuur van de gemeente IJsselstein. Bij de gemeenteraadsverkiezingen kiest u namelijk elke vier jaar wie er in de raad komen. Om tot een goed besluit te komen heeft de raad van alle kanten informatie nodig. De raadsleden proberen die informatie zelf actief te verzamelen. Maar u heeft ook zelf mogelijkheden om invloed uit te oefenen. Wilt u aandacht vragen voor een onderwerp? Wilt u uw mening geven over een probleem, plan of gebeurtenis? Laat het weten aan uw raad. Welke middelen heeft u: Maak gebruik van uw spreekrecht U kunt uw mening aan de raad geven door gebruik te maken van het spreekrecht. Dit spreekrecht geldt alleen voor de commissievergaderingen. Inspreken bij het agendapunt 'Sprekersplein': een onderwerp hoeft niet op de agenda te staan maar valt wel onder het werkterrein van de commissie. Inspreken bij een agendapunt. U heeft maximaal vijf minuten spreektijd. U heeft geen spreekrecht over benoemingen van personen en bezwaar- en beroepszaken. Wilt u gebruik maken van uw spreekrecht? Neem contact op met de griffie. Schrijf een brief of e-mail aan de raad U kunt uw brief of e-mail richten tot de hele raad of direct aan een raadslid. Stuur uw e-mail naar griffie@ijsselstein.nl of stuur uw brief naar onderstaand postadres: Gemeente IJsselstein Ter attentie van de raad Postbus 26 3400 AA IJsselstein Als u een brief of e-mail schrijft aan de raad, houd er dan rekening mee dat de correspondentie met de raad openbaar is. Dit geldt uiteraard niet voor uw persoonsgegevens, maar wel voor de inhoud van uw correspondentie. Wat gebeurt er met uw brief of e-mail aan de raad? Wanneer u een brief aan de raad stuurt krijgt u een ontvangstbevestiging met de mededeling dat uw bericht in goede orde is ontvangen bij de raadsgriffie. In deze ontvangstbevestiging vertellen wij u ook wat er met uw bericht wordt gedaan. Het kan zijn dat gezien uw vraag of opmerkingen het bericht niet bedoeld is voor de raad, maar alleen voor het college. Uw brief of e-mail wordt dan doorgestuurd naar de ambtelijke organisatie. Van de ambtelijke organisatie kunt u dan een antwoord verwachten. Het kan ook zijn dat uw brief of e-mail ook gericht is aan de raad, maar dat uw bericht een onderwerp bevat waar de raad niet over gaat. In dat geval wordt er in uw ontvangstbevestiging vermeld dat het college van B&W het verantwoordelijke bestuursorgaan is. De griffie stuurt uw brief door voor beantwoording vanuit de betreffende afdeling binnen de ambtelijke organisatie. Ook in dit geval kunt u van de ambtelijke organisatie een antwoord verwachten. Omdat uw bericht ook gericht is aan de raad wordt uw brief tevens verspreid onder de raadsleden van de gemeente. Uw brief of e-mail wordt geanonimiseerd op de openbare lijst van ingekomen stukken bij de commissie Ruimte, Samenleving of Bestuur. Daar kunnen de raadsleden kennisnemen van uw bericht. Voor uw beeld: het is aan de raadsleden zelf om wel of niet te reageren op uw brief. U kunt uiteraard ook zelf direct contact opnemen met een van de raadsleden. De contactgegevens vindt u via https://ijsselstein.raadsinformatie.nl/leden. Neem direct contact op met een raadslid Neem contact op met een of meer raadsleden. Bied de raad een petitie aan Heeft u kritiek op het beleid van de gemeente? Dan kunt u een petitie aanbieden. Dat is een verzoek aan de gemeente, ondertekend door een groep mensen. In een petitie vermeldt u: Met welk beleid u het niet eens bent; Wat u met uw petitie wilt bereiken; Namens wie u de petitie aanbiedt. U kunt een petitie aanbieden via griffie@ijsselstein.nl. De griffie kan u helpen uw petitie verder te brengen. De raad bepaalt wanneer uw petitie besproken gaat worden. Stel een burgerinitiatief op Heeft u een goed idee voor IJsselstein? Met een burgerinitiatief legt u uw voorstel voor aan de raad. Iedere stemgerechtigde inwoner kan een burgerinitiatief indienen. Voldoet de aanvraag aan de door de raad gestelde regels, dan wordt uw onderwerp op de agenda geplaatst. Verordening burgerparticipatie
- Bron: IJsselstein (Gemeente)
- 2023-07-10
- Proces verbalen
Provinciale Staten verkiezingen Stembureau 1 Overtoom (pdf, 2 MB) Stembureau 2 Zomerdijk (pdf, 2 MB) Stembureau 3 Plantenbaan (pdf, 2 MB) Stembureau 4 Oranje Nassaulaan (pdf, 4 MB) Stembureau 5 Jan van der Heijdenweg (pdf, 4 MB) Stembureau 6 Poortdijk (pdf, 2 MB) Stembureau 7 Duitslandstraat (pdf, 2 MB) Stembureau 8 Touwlaan (pdf, 3 MB) Stembureau 9 Touwlaan (pdf, 2 MB) Stembureau 10 Benschopperweg (pdf, 2 MB) Stembureau 11 Heemradenlaan (pdf, 3 MB) Stembureau 12 Heemradenlaan (pdf, 2 MB) Stembureau 13 Aalbersestraat (pdf, 2 MB) Stembureau 14 Merkelbachlaan (pdf, 2 MB) Stembureau 15 Heemradenlaan (pdf, 2 MB) Stembureau 16 Praagsingel (pdf, 2 MB) Stembureau 17 Heemradenlaan (pdf, 4 MB) Stembureau 18 Panoven (pdf, 2 MB) Gemeentelijk Stembureau (pdf, 14 MB) Controle rappport Gemeentelijk Stembureau (pdf, 3 MB) Waterschapsverkiezingen Stembureau 1 Overtoom (pdf, 11 MB) Stembureau 2 Zomerdijk (pdf, 1 MB) Stembureau 3 Plantenbaan (pdf, 1 MB) Stembureau 4 Oranje Nassaulaan (pdf, 1 MB) Stembureau 5 Jan van der Heijdenweg (pdf, 1 MB) Stembureau 6 Poortdijk (pdf, 1 MB) Stembureau 7 Duitslandstraat (pdf, 1 MB) Stembureau 8 Touwlaan (pdf, 1 MB) Stembureau 9 Touwlaan (pdf, 1 MB) Stembureau 10 Benschopperweg (pdf, 1 MB) Stembureau 11 Heemradenlaan (pdf, 1 MB) Stembureau 12 Heemradenlaan (pdf, 1 MB) Stembureau 13 Aalbersestraat (pdf, 1 MB) Stembureau 14 Merkelbachlaan (pdf, 1 MB) Stembureau 15 Heemradenlaan (pdf, 3 MB) Stembureau 16 Praagsingel (pdf, 3 MB) Stembureau 17 Heemradenlaan (pdf, 3 MB) Stembureau 18 Panoven (pdf, 3 MB) Gemeentelijk Stembureau (pdf, 1 MB) Controle rappport Gemeentelijk Stembureau (pdf, 4 MB)
- Bron: IJsselstein (Gemeente)
- 2023-03-22
- Grondwaterloket
Wat is grondwater? Grondwater is al het water dat zich in de bodem bevindt. Bij het graven van een gat in de grond stroomt er na enige tijd water toe, tussen de gronddeeltjes door. Dit is grondwater en bestaat uit regen- en/of rivierwater dat in de bodem is gezakt. Als de kuil vol met water blijft staan, dan heeft u het grondwater bereikt. Dit wordt ook wel de grondwaterstand (het grondwaterpeil) genoemd. De grondwaterstand wordt onder andere bepaald door het peil van de sloten in de omgeving. Het grondwater wordt aangevuld door regen dat de bodem insijpelt. Het grondwater is erg nuttig want bomen, planten en andere gewassen voeden zich ermee. Een teveel of een tekort aan grondwater kan overlast geven. Grondwaterstand Regenwater infiltreert in de bodem en zakt tot het niet verder kan; namelijk tot een laag grond die geen water doorlaat. Boven deze laag raakt de grond 'verzadigd'. Dit houdt in dat de grond geen water meer kan opnemen. De hoogte waarop deze verzadiging optreedt, is de grondwaterstand (of grondwaterpeil). Veel factoren beïnvloeden de grondwaterstand, zoals: Hoeveel regen er valt Hoeveel (regen)water verdampt Uit welke lagen de bodem bestaat (bijvoorbeeld veen-, klei- of leemlagen) en hoeveel water deze lagen doorlaten De afstand tot het oppervlaktewater (sloot, rivier) en het waterpeil van het oppervlaktewater De waterdruk uit diepere bodemlagen Zetting bodemdaling. Hierdoor komt het grondwater steeds dichter aan de oppervlakte Doordat de grondwaterstand afhankelijk is van zoveel factoren, is het niet te beheren en is er dus geen (overheids)instantie verantwoordelijk voor het beheer van de grondwaterstand. Het grondwatersysteem zit dus ingewikkeld in elkaar. Het is (meestal) onzichtbaar en houdt zich niet aan gemeentegrenzen. We kunnen het zelf lastig beïnvloeden, terwijl het wel grote invloed kan hebben op de functies van de grond.
- Bron: IJsselstein (Gemeente)
- 2023-10-31
- Grafmonument plaatsen
Hoe werkt het Als rechthebbende (eigenaar van het graf) stuurt u de aanvraag, inclusief een werktekening met de maten naar de gemeente: Gemeente IJsselstein Afdeling Klant, Administraties/beschikkingen Postbus 26 3400 AA IJsselstein Een steenhouwerij mag namens u de aanvraag indienen, maar de vergunning en factuur worden alleen naar u gestuurd. Lees de regels grafbedekkingen. Kosten De kosten voor een vergunning zijn € 185,22. Hulp nodig? Kunt u de tekst niet lezen of begrijpt u de informatie (in het document) niet? Neem contact met ons op. Bel 14 030 of stuur ons een bericht. Contactformulier
- Bron: IJsselstein (Gemeente)
- 2023-11-03
- Arbeidsmarkt
Er zijn meerdere mogelijkheden om te starten: laagdrempelig via een werkervaringsplek, met behoud van uitkering; direct een betaalde baan; werk- leerplek. Contactgegevens In een podcast vertelt Pauline Grünberg van WESS hoe zij statushouders aan een baan helpt. Bent u ook op zoek naar nieuwe medewerkers, neem dan gerust contact met haar op en bespreek de mogelijkheden. Hulp bij sociaal ondernemen Werkgeversservicepunt Lekstroom (WGSP Lekstroom) helpt u bij sociaal ondernemen. Zij bieden werkgevers kosteloos advies en ondersteuning bij de werving en inzet van vakkundig personeel.
- Bron: IJsselstein (Gemeente)
- 2023-08-15
- Overlast ratten melden
Online melding doorgeven aan de gemeente Tips om ratten te voorkomen Gooi geen eten op straat of in het openbaar groen; Voer geen vogels of eendjes; Berg eten in huis goed op in voorraadbakjes. En spoel etensresten niet door de wc of gootsteen; Maak gaten en kieren in uw huis dicht; Snoei uw tuin regelmatig; Scheid uw afval en gooi het in de containers of verzamelcontainers. Actie De gemeente IJsselstein, Reinigingsbedrijf Midden Nederland (RMN), Ons IJsselstein en Provides doen er alles aan om ratten geen kans te geven, bijvoorbeeld door: Meteen actie ondernemen op uw melding; Opruimen van (zwerf) afval op straten en in parken; Struiken en bossen vaker te snoeien; Het riool goed te controleren; Informatie geven over voorkomen van ratten Ratten vangen RMN werkt met professionele rattenbestrijders die speciale kisten plaatsen om ratten mee te vangen. Het is belangrijk dat u de kisten niet verplaatst!
- Bron: IJsselstein (Gemeente)
- 2024-01-15
- Registratie handel tweedehands goederen
Digitaal Opkopers Loket (DOL) Wij hechten veel waarde aan veiligheid. Het voorkomen van handel in gestolen goederen is voor ons belangrijk. Ook als ondernemer wilt u erop kunnen vertrouwen dat de tweedehands goederen die u inkoopt niet zijn gestolen. Meld u daarom aan als handelaar bij het DOL. U bent dan ook verplicht om een opkopersregister bij te houden. Eenvoudig, kosteloos én veilig. Meld u aan als handelaar Maak een account aan. De gemeente en politie ontvangen hiervan een melding. Door ons bewaarde gegevens zijn alleen toegankelijk voor bevoegde gemeentefunctionarissen en de politie, indien nodig. Digitaal Opkopers Register (DOR) Bij uw aanmelding als handelaar bent u ook verplicht om iedere in- en verkoop te registreren. Dit doet u in een register, het DOR. Heeft u zich al als handelaar geregistreerd? Er wordt dan een koppeling gemaakt met het DOL. U hoeft maar 1 account aan te maken. Meer informatie Heeft u vragen, bel ons op 14 030 of stuur een e-mail. Meer informatie leest u op de website van Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV). Of raadpleeg de DOR-helpdesk.
- Bron: IJsselstein (Gemeente)
- 2023-08-30
- Zitting Gemeentelijk Stembureau
De zitting van het Gemeentelijk Stembureau op 23 november vindt plaats in de vergaderruimte (Centrumzaal) van het gemeentehuis van IJsselstein, Overtoom 1, 3401 BK, en begint om 09:00 uur. Mocht een tweede zitting van het Gemeentelijk Stembureau noodzakelijk zijn, dan zal deze plaatsvinden op woensdag 29 november 2023 vanaf 12.00 uur op het gemeentehuis van Ijsselstein, Overtoom 1, 3401 BK. Nadere inlichtingen worden verstrekt door: Bureau verkiezingen Overtoom 1 3401 BK IJsselstein
- Bron: IJsselstein (Gemeente)
- 2023-11-07
- Starten in de horeca
KHN helpt u bij de opstart van uw horecaonderneming. Zoals met uw ondernemingsplan, de financiƫn, de juiste vergunningen en verplichte heffingen en licenties.
- Bron: IJsselstein (Gemeente)
- 2023-08-15