Zoekresultaat 31 - 40 van 40 resultaten

  • Aangifte van overlijden

    Als er iemand is overleden, doet u of de begrafenisondernemer hiervan aangifte in de gemeente waar de persoon is overleden. De gemeente verwerkt het overlijden van deze persoon in de basisregistratie personen (BRP). Als de overledene niet in Zwolle staat ingeschreven, wordt dit doorgegeven aan de gemeente waar hij of zij is ingeschreven.

  • BerekenUwRecht

    Heeft u een laag inkomen? Of heeft u hoge uitgaven die u moet maken, maar niet kunt betalen? De gemeente heeft verschillende regelingen die u kunt gebruiken. Ze zijn er niet alleen voor mensen met een uitkering. Ook als u werkt - in loondienst óf als zelfstandige - kunt u er recht op hebben. Via BerekenUwRecht kunt u eenvoudig en snel nagaan waar u mogelijk recht op heeft. Wilt u weten of u gebruik kunt maken van regelingen van de gemeente, voor uzelf of voor uw gezin? Dit kan met BerekenUwRecht Zwolle. Wilt u weten of u recht hebt op landelijke regelingen en toeslagen? Kijk dan op de landelijke site van BerekenUwRecht.

  • Reizen met kinderen

    Wanneer een ouder op reis gaat naar het buitenland met zijn of haar kind, kan het van belang zijn dat de ouder bewijsstukken meeneemt over de relatie die hij/zij heeft met het kind. Voorbeelden hiervan zijn het formulier Toestemming reizen met minderjarige naar het buitenland en het Uittreksel BRP met vermelding gezag. Tip: bereid je goed voor op de reis!

  • Marktplaats aanvragen

    Zwolle kent zes warenmarkten. Op alle markten vindt u verschillende kramen. Alle markten zijn gebrancheerd. Dit betekent dat ze een zo groot mogelijk assortiment hebben. De aanvraag voor een vaste marktplaats kunt u digitaal indienen met eHerkenning of DigiD.

  • Vreemdelingenpaspoort

    U kunt een vreemdelingenpaspoort aanvragen als u in Nederland woont en niet de Nederlandse nationaliteit heeft; u wel een geldige verblijfsvergunning heeft en u geen paspoort bij uw eigen ambassade kunt krijgen of aanvragen. Een vreemdelingenpaspoort moet u aanvragen op het Stadskantoor. Voor de aanvraag moet u vooraf een afspraak maken. De aanvraagprocedure duurt minimaal vier weken. Wordt uw aanvraag niet geaccepteerd? Dan krijgt u het rijksgedeelte van de betaalde leges terug.

  • Adresonderzoek

    U kunt op 2 manieren te maken krijgen met een adresonderzoek: 1. De gemeente start zelf een adresonderzoek naar u. 2. U vraagt de gemeente om een adresonderzoek.

  • Noodpaspoort

    Is uw reisdocument verlopen of zoekgeraakt? Gaat u binnen heel korte tijd al op reis en kunt u geen vervangend exemplaar meer regelen bij de gemeente? Dan kan een noodpaspoort via de Koninklijke Marechaussee u helpen.

  • Akte van naamskeuze

    Afhankelijk van de situatie krijgt uw kind automatisch een bepaalde achternaam. Wilt u deze achternaam niet? Dan laat u bij de ambtenaar van de burgerlijke stand een 'akte van naamskeuze' opmaken. De naamskeuze moet u vóór de geboorte of uiterlijk bij de geboorteaangifte aan de gemeente doorgeven. De achternaam die u voor uw eerste kind kiest, wordt ook de achternaam voor volgende kinderen binnen dezelfde relatie. De akte van naamskeuze kunt u aanvragen op het Stadskantoor.

  • Uw achternaam

    Wilt u de achternaam van uw partner gebruiken? Of wilt u juist uw eigen achternaam weer gebruiken? Dan kunt u dit aan ons doorgeven.

  • Bijdrage kosten archeologie

    Soms moet u als particulier archeologisch onderzoek laten uitvoeren, door een kleinschalig bouwplan. Bijvoorbeeld de uitbreiding van uw woning. U kunt dan een tegemoetkoming krijgen in de kosten van het archeologisch onderzoek (opgravingskosten). De gemeentelijke bijdrage bestaat uit de opgravingskosten minus 1% van de bruto projectkosten.