Zoekresultaat 461 - 470 van 522 resultaten

  • Klacht

    Bent u niet tevreden over hoe de gemeente u heeft behandeld? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord hebt gekregen op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest? Heeft u opmerkingen over onze dienstverlening? Dan kunt u een klacht indienen.

  • Uittreksel burgerlijke stand

    Een uittreksel of afschrift van de burgerlijke stand is een schriftelijk bewijs van bijvoorbeeld een geboorte of huwelijk. U vraagt dit aan bij de gemeente waar de gebeurtenis plaatsvond.

  • Verhuizen naar het buitenland

    U meldt dit bij de gemeente als u in een periode van 1 jaar langer dan 8 maanden naar het buitenland gaat.

  • Verklaring omtrent gedrag

    Een verklaring omtrent het gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. Werkgevers of instanties kunnen daarom vragen als u bijvoorbeeld gaat werken in de kinderopvang, het onderwijs of als u een wapenvergunning wilt aanvragen. U maakt hiervoor een afspraak.

  • Naamswijziging

    Om uw achternaam (geslachtsnaam) te wijzigen, dient u een verzoek in bij het Ministerie van Veiligheid en Justitie (Dienst Justis). Over de wijziging van een voornaam beslist de rechter. Om de procedure te starten, moet u contact opnemen met een advocaat.

  • Verhuizen naar het buitenland (emigratie)

    Gaat u in het buitenland wonen? Of bent u in een periode van 1 jaar langer dan 8 maanden in het buitenland? Dan moet u zich laten uitschrijven bij uw gemeente. Blijven er gezinsleden op uw huidige adres in Nederland achter? Dan moet u zich persoonlijk melden bij de gemeente.

  • Verloren of gevonden voorwerpen melden

    Een verloren of gevonden voorwerp kan gemeld worden bij de gemeente. Er hoeft alleen aangifte gedaan te worden wanneer het om diefstal gaat.

  • Melding klein kansspel / bingo

    Als uw vereniging een klein kansspel wil organiseren heeft u geen vergunning nodig, maar moet u het wel tenminste 14 dagen van tevoren melden. Kansspelen zijn bijvoorbeeld het vogelpiekspel, rad van avontuur of een openbare bingo.

  • Klacht doorgeven ambtelijk of bestuurlijk optreden

    Wij proberen onze diensten zo goed mogelijk en naar ieders tevredenheid uit te voeren. Toch kan het gebeuren dat u ontevreden bent over de manier waarop u bent behandeld. Het kan bijvoorbeeld gaan om het lang uitblijven van een antwoord op uw brief. Of om de wijze waarop u door een ambtenaar of bestuurder bent behandeld. Als u vindt dat u verkeerd of onzorgvuldig behandeld bent door een medewerker of een bestuurder, kunt u hierover een klacht indienen.

  • Klacht indienen bij de Nationale ombudsman

    Doet een overheidsorganisatie niets met uw klacht? Dan kunt u een klacht indienen bij de Nationale ombudsman.