Zoekresultaat 81 - 87 van 87 resultaten

  • Betalen belastingen

    Er zijn drie manieren op de belastingen te betalen: automatische incasso betalen met Ideal eigen overschrijving Automatische incasso U kunt de gemeentelijke belastingen betalen via automatische incasso. Regel dit snel en veilig via de digitale belastingbalie met DigiD. Machtigen is mogelijk als het belastingbedrag minder dan € 5.000,00 is. De gemeente Meppel schrijft de verschuldigde belastingen dan in maximaal 10 gelijke maandelijkse termijnen af. Dit gebeurt op de laatste werkdag van de maand. De incasso start 1 maand na dagtekening van uw aanslagbiljet. U kunt op elk moment de machtiging intrekken. Betalen met Ideal U kunt de aanslag ook in één keer betalen via Ideal. Regel dit snel en veilig via de digitale belastingbalie met DigiD. Eigen overschrijving U kunt er ook voor kiezen om de betaling via een overschrijving te voldoen. Dit kunt u doen door middel van een overschrijving via uw bank. Op uw aanslag staan de details vermeld. De termijnbedragen moeten tijdig aan de gemeente worden overgemaakt. Voorwaarden Uw betaling is op tijd als deze op of voor de vervaldag is bijgeschreven op de rekening van de gemeente. Hebben wij uw betaling dan nog niet ontvangen dan sturen wij u een aanmaning. De kosten voor een aanmaning zijn minimaal € 9,00 Betaalt u niet, dan sturen wij een dwangbevel. De kosten hiervoor zijn minimaal € 49,00. Betaalt u uw aanslag te laat dan kan de gemeente naast kosten ook invorderingsrente in rekening brengen. Informatie voor nabestaanden Na een overlijden breekt een verdrietige periode aan. Als nabestaande komt er veel op u af en moet u veel regelen. Daardoor denkt u misschien niet aan de gemeentelijke belastingen. Toch is het belangrijk dat wij over de juiste informatie beschikken. Bijvoorbeeld als er na het overlijden geen familie op het adres achterblijft.  Wij ontvangen dan graag het adres waar we de post naar toe kunnen sturen. Dit kunt u op onderstaande manieren aan ons doorgeven: Telefonisch via het telefoonnummer 14 0522 Via de mail belastingen@meppel.nl Door een brief te sturen naar gemeente Meppel, afdeling belastingen, Postbus 501, 7940 AM te Meppel Tips Wanneer u niet in staat bent om op tijd te betalen, kunt u om een betalingsregeling vragen. Als uw inkomen rond het bijstandsniveau ligt, kunt u misschien in aanmerking komen voor kwijtschelding van gemeentelijke belastingen. Meer informatie Mail naar postbus@meppel.nl of bel het Klantcontactcentrum, telefoonnummer 14 0522

  • Bestemmingsplannen, inzage

    Met een bestemmingsplan legt de gemeente vast wat en waar gebouwd mag worden en voor welk gebruik. Een bestemmingsplan bestaat uit: 1 of meer plankaarten Voorschriften Toelichting U kunt bestemmingsplannen online inzien op www.ruimtelijkeplannen.nl of op de gemeentelijke viewer. Zijn de plannen niet digitaal of wilt u de plannen op papier inzien dan kan dit. Voorwaarden U kunt bestemmingsplannen inzien in het stadhuis, Grote Oever 26 Meppel tijdens de openingstijden De gemeente kan kopieën van het bestemmingsplan maken Kosten Kopieën die de gemeente aan de balie voor u maakt (prijzen per pagina): A4 zwart-wit € 0,35 A4 kleur € 2,75 A3 zwart-wit € 1,05 A3 kleur € 5,50 A0 zwart-wit € 10,00 A0 kleur € 58,40 Meer informatie en contact Mail naar postbus@meppel.nl of bel het Klantcontactcentrum telefoonnummer 14 0522

  • Kadaver verwijdering

    De gemeente ruimt kadavers van dieren langs de openbare weg op. Als u zelf een overleden huisdier heeft, kunt u dat naar het Afvalbrengstation in Havelte brengen. Uw overleden huisdier U kunt uw overleden huisdier naar het Afvalbrengstation Havelte brengen. Tijdens de openingstijden: Dinsdag tot en met vrijdag van 12.30 uur tot 16.00 uur. Zaterdag van 8.30 uur tot 12.00 uur Kadaver langs de openbare weg Wanneer u een kadaver langs de openbare weg vindt, meldt u dat bij de gemeente: Via het online meldingenformulier Bel naar 14 0522 Meer informatie Mail naar postbus@meppel.nl of bel Klantcontactcentrum, telefoonnummer 14 0522

  • Uittreksel Basisregistratie Personen

    Een uittreksel BRP (voorheen GBA) is een verklaring van de gemeente dat u bent ingeschreven in de administratie van de gemeentelijke Basisregistratie Personen. U kunt dit uittreksel verkrijgen bij de gemeente waar u ingeschreven staat.

  • Zakenpaspoort

    U kunt een zakenpaspoort aanvragen als u een paspoort nodig heeft met meer pagina's. Een zakenpaspoort is een paspoort met meer pagina's, namelijk 64 in plaats van 32. Deze extra pagina's kunt u gebruiken voor visa en in- en uitreisstempels.

  • Eerste inschrijving in Nederland

    Als u vanuit het buitenland komt en u wilt gaan wonen in Meppel dan moet u zich voor inschrijving melden bij de gemeente binnen 5 dagen na vestiging. Heeft u al eerder in Nederland gewoond, maar bent u voor oktober 1994 naar het buitenland verhuisd? Dan moet u ook een ‘eerste inschrijving’ doen. U kunt hiervoor alleen telefonisch een afspraak maken via 14 0522 (op werkdagen tussen 08.30 - 17.00 uur).

  • Geldzorgen

    Heeft u moeite om uw rekeningen te betalen? Uw gemeente gaat graag met u in gesprek om u te ondersteunen bij uw geldzaken. Ook als u al schulden heeft zoeken we samen naar oplossingen. Onze hulp is professioneel en gratis. In Meppel werken we samen met diverse instanties: Welzijn Meppel, Gemeentelijke Kredietbank, Humanitas, Leenfonds Meppel/ Arme Kant van Meppel, MEE Drenthe, SchuldHulpMaatje, Actium, Woonconcept. Uiteraard worden gegevens en informatie vertrouwelijk behandeld. Lees ook onze privacyverklaring Wilt u graag hulp, maar spreekt u geen Nederlands? Vraag een familielid of vriend om te vertalen. Hij of zij kan ons bellen of mailen. Contact consulent Geldzorgen De consulenten Geldzorgen zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag telefonisch via 14 0522 per e-mail geldzorgen@meppel.nl folder en aanmeldformulier(PDF, 65 kB) U kunt zich ook direct online aanmelden voor een intake-gesprek Zet de eerste stap: doe de online geldfit test Op de website geldfit.nl kan iedereen een online test doen. Aan de hand van een aantal korte vragen wordt uw financiële situatie in kaart gebracht en krijgt u een persoonlijk advies. Ook krijgt u een overzicht van hulp die beschikbaar is in de gemeente. Belt u liever? Bel dan gratis telefoonnummer 0800-8115. Vroegsignalering van betalingsachterstanden Gemeenten hebben de wettelijke taak om inwoners met betalingsachterstanden te helpen. Wij ontvangen signalen over achterstanden in betaling van woningcorporaties, zorgverzekeraars, drinkwater- en energieleveranciers. Als wij signalen ontvangen bieden wij hulp om erger te voorkomen. Het accepteren van deze hulp is niet verplicht. Een consulent uit het team Geldzorgen neemt contact met u op. Dit kan zowel per mail/brief zijn, via telefonisch contact, als door middel van een huisbezoek. De consulent Geldzorgen biedt u gratis hulp, waarbij er samen naar een oplossing gezocht wordt. De gemeente gaat zorgvuldig met uw gegevens om. En gebruikt uw gegevens alleen om contact met u op te zoeken.